PDA

View Full Version : Upgrade Vbulletin 3.0

airco
31-03-2005, 23:05
Zaterdagmorgen zal er gestart worden met de upgrade van de forumsoftware naar een nieuwe major-version. Deze upgrade is reeds maandenlang gepland ... maar telkens door een gebrek aan tijd of middelen weer uitgesteld. Aanstaande zaterdag gaat het er dan toch eens van komen.

Bedoeling is dat we omstreeks 09h00 beginnen en hopen in de loop van de namiddag alles in orde te hebben.

Helaas kan een en ander niet zonder de nodige downtime. We voorzien dan ook dat Depaddock onbereikbaar zal zijn van 09h00 tot een eind in de namiddag.

Wij rekenen op jullie begrip, en hopen jullie zaterdagnamiddag te verwelkomen op een forum met talrijke verbeteringen.

met vriendelijke groet,

Ottooke (Peter Vrancken)
airco (Yves Van Grimberge)

pompierke
31-03-2005, 23:13
oei
Vrancken gaat eraan werken, als dat maar goed gaat ;) :D :D
maar goed dat ik moet werken die dag.
allee, veel plezier mannen :bye:

Ottooke
02-04-2005, 13:28
Voila, de upgrade zit erop. We hopen dat jullie de nieuwe lay-out kunnen appreciëren.
We hebben geprobeerd om de De Paddock stijl te behouden.
Als er problemen of opmerkingen zijn, aarzel dan niet om contact op te nemen met de admins, Airco en mezelf, via "vraag aan admins"

FIRE
02-04-2005, 13:32
Ziet er goed uit, forum mocht wel een moderner jasje hebben. Bedankt! :)

JPMontoya
02-04-2005, 13:39
T is inderdaad wennen al was ik echt gehecht geraakt aan de vorige layout :):)

Scapa
02-04-2005, 13:44
:applaus:

Wel even wennen... maar dat zal niet lang duren.

Lay-out is zeker in orde. De vorige smilies vond ik wel stukken mooier. Die nieuwe zijn zo... cheap...

FIRE
02-04-2005, 13:57
Nog wel een minpuntje:
Ik vind het niet prettig/mooi dat de balk met avatar en naam boven de replies staat. Mijn voorkeur gaat uit dat deze info links naast de replies staat. Bijvoorbeeld bij Ten-tenths kun je dit wijzigen door een andere Forum Skin te kiezen.

Dominique
02-04-2005, 14:18
Mooi gedaan.
Bedankt mannen!

A.J.
02-04-2005, 14:33
heb 2 keer opnieuw ingelogd. dacht al dat er iets mis was met de paddock. zal wel wennen worden.

Raceboy
02-04-2005, 15:22
is onze inbox kleiner geworden kheb ineens 82 van de 70 toegelaten messages :D

Speesman
02-04-2005, 15:45
Het is wel even wennen, maar het ziet er wel mooi uit.

Yannick R
02-04-2005, 15:47
Vbulletin 3 heeft zo zen voordelen maar het enigste wat me stoort is dat de avatar met info bovenaan staat !!!
Op een ander forum waar ik zit (www.games.telenet.be) hadden ze dit ook gedaan (de upgrade) maar de avatars toch links behouden.
Voor de rest is het zeer goed. :applaus:

marcel
02-04-2005, 16:26
ik vind die user-info bovenaan hier wel werken...

S. Claeys
02-04-2005, 16:38
Dat is normaal aan users instelling die je kan veranderen die layout hoe jij het beschrijft.

airco
02-04-2005, 17:17
De vorige smilies vond ik wel stukken mooier. Die nieuwe zijn zo... cheap...

Das mijn gedacht er ook van :)

Wees gerust er komen nog nieuwe smilies ;)

airco
02-04-2005, 17:19
Nog wel een minpuntje:
Ik vind het niet prettig/mooi dat de balk met avatar en naam boven de replies staat. Mijn voorkeur gaat uit dat deze info links naast de replies staat. Bijvoorbeeld bij Ten-tenths kun je dit wijzigen door een andere Forum Skin te kiezen.

Vbulletin 3 heeft zo zen voordelen maar het enigste wat me stoort is dat de avatar met info bovenaan staat !!!
Op een ander forum waar ik zit (www.games.telenet.be) hadden ze dit ook gedaan (de upgrade) maar de avatars toch links behouden.
Voor de rest is het zeer goed. :applaus:

Dat is normaal aan users instelling die je kan veranderen die layout hoe jij het beschrijft.

Moet toegeven dat het voor mij wennen is ... Toch willen we de vernieuwing even een kans geven ...

Indien mogelijk (bekijk ik zodadelijk eventjes) bieden we de keuze tussen horizontaal of verticaal als keuze voor de gebruiker aan.

Steve
02-04-2005, 17:24
Waar zijn de "new posts" naartoe, moet je nu elke thread gaan bekijken?

airco
02-04-2005, 17:25
bovenaan in het menu ...
Tussen Calendar en Search ;)

Steve
02-04-2005, 17:30
Tja, te rap zeker... ;-)

Superdiesel
02-04-2005, 17:32
Hmmm, het valt eigenlijk nog wel mee.
Het forum is nu ongeveer hetzelfde als dat van Pitstop.tv, ik ken de knopjes en andere toeters ondertussen zo ongeveer wel. ;)
Zelfs de smilies zijn dezelfde :cool:
Denk zelfs dat pitstop nog ietske geavanceerder is.

Enige minpunt vind ook ik de minder geslaagde indeling. De avatar bovenaan ipv links.
Het valt mij ook op dat er nu geen exacte tijdsaanduiding meer staat bij elke post. Wel 1-2-3 minutes of houres ago. Als dat maar geen problemen gaat opleveren voor de prono. :)

Bart.Vandecavey
02-04-2005, 18:39
Hmmm, het valt eigenlijk nog wel mee.
Het forum is nu ongeveer hetzelfde als dat van Pitstop.tv, ik ken de knopjes en andere toeters ondertussen zo ongeveer wel. ;)
Denk zelfs dat pitstop nog ietske geavanceerder is.

Ik was ook zo curieus dus heb ik even gecheckt
Pitstop: 3.0.3
Depaddock: 3.07

(je kan dat onderaan elke pagina zien...)

marcel
02-04-2005, 18:42
misschien heeft pitstop.tv gewoon een paar opties meer geactiveerd of zo... veel verschil maakt het alleszins niet

airco
02-04-2005, 19:05
misschien heeft pitstop.tv gewoon een paar opties meer geactiveerd of zo... veel verschil maakt het alleszins niet

pitstop.tv biedt ook een mogelijkheid aan tot "threaded view" waarin de posts in een soort boomstructuur getoond worden.
Wij vinden dat de threaded view weinig toevoegt aan ons forum .... Vooral omdat om threaded view succesvol te gebruiken alle gebruikers dit systeem moeten toepassen. Dit verhoogt enkel de complexiteit :)

airco
02-04-2005, 19:07
Ik was ook zo curieus dus heb ik even gecheckt
Pitstop: 3.0.3
Depaddock: 3.07

(je kan dat onderaan elke pagina zien...)

De verschillen in versie vertellen weinig over de functionaliteit. Tussen 3.0.3 en 3.0.7 zijn er enkel een reeks bugfixes gebeurt ... Waaronder enkele vrij belangrijke security issues

JFL
02-04-2005, 23:18
Het belangrijkste is dat het werkt. Een feilloze migratie is niet niks. Lijkt simpel, maar is het zeker niet. Kudos voor de IT-jongens!

N.B.: Ik vind de nieuwe interface best wel funky!

Greetz,
JFL

Baron
03-04-2005, 00:04
Dit wordt wennen. Ik vind het niet zo geslaagd :mad: .
Enkele minpunten: te schreeuwerig, smilies zijn "goedkoop" en ik mis de exacte tijdaanduidingen.

The Interceptor
03-04-2005, 02:00
Het is wel even aanpassen, maar het ziet er best goed uit: vernieuwend, maar toch nog de gekende paddock stijl! :)

B.V.S.
03-04-2005, 10:48
Ik vond het op het eerste ogenblik wat te druk, maar na enige tijd went het wel...

Integra
03-04-2005, 10:52
Bijna alle signatures die verwijzen naar een website zijn helemaal 'verward.'

airco
03-04-2005, 11:13
dat komt omdat we geen html meer toelaten omwille van veiligheidsredenen ....

Veiliger alternatief is VbCode
http://forum.depaddock.eu/misc.php?do=bbcode

Bart
03-04-2005, 14:33
Het belangrijkste is dat het werkt. Een feilloze migratie is niet niks.

Zo denk ik er ook over :)

The Interceptor
03-04-2005, 17:01
Het went inderdaad wel, maar wat ik misschien toch een beetje mis, is het aantal nieuwe posts dat bovenaan de pagina stond. Zo wist ge toch al ongeveer hoeveel leeswerk ge weeral had :)

Mr.Dallara
03-04-2005, 20:21
Een groot voordeel bij deze nieuwe versie is dat je steeds de log out knop binnen hand berijk hebt op iedere page. Zeer handig!!!

Maar het fijt dan men niet meer zoals vroeger het tijdstip kan zien wanneer men iets gepost heeft, is een gigantisch nadeel!!! verschikkelijk onhandig!

Verder zie ik ook nergens geen "home" knop meer! Wat zonder twijfel ook enorm onhandig is...

FIRE
03-04-2005, 20:54
Een groot voordeel bij deze nieuwe versie is dat je steeds de log out knop binnen hand berijk hebt op iedere page. Zeer handig!!!
Waarom dat? Of gebruik je een publieke pc (bv op school of in bibliotheek)?

Maar het fijt dan men niet meer zoals vroeger het tijdstip kan zien wanneer men iets gepost heeft, is een gigantisch nadeel!!! verschikkelijk onhandig!
Idd

Verder zie ik ook nergens geen "home" knop meer! Wat zonder twijfel ook enorm onhandig is...
Klik op "De Paddock" linksboven in het scherm.

airco
03-04-2005, 22:12
zo ... het "probleem" van de tijdstippen is reeds aangepast :)

Verder houden we deze thread aandachtig in het oog en proberen we zoveel als mogelijk jullie wensen in te vullen :)

airco
03-04-2005, 23:23
Moet toegeven dat het voor mij wennen is ... Toch willen we de vernieuwing even een kans geven ...

Indien mogelijk (bekijk ik zodadelijk eventjes) bieden we de keuze tussen horizontaal of verticaal als keuze voor de gebruiker aan.

zo ... de keuze tussen horizontaal en verticaal is er ....
User CP ==> Edit options ==> Thread Display Options ==> Postbit template

Vanaf nu kan iedereen dus naar de vertrouwde verticale postbit

zeg nu nog eens dat we niet luisteren naar jullie :)

Scapa
03-04-2005, 23:53
Waar blijven mijn smilies :fight:

:P (opzettelijk niet met kleine p)

:d

airco
04-04-2005, 00:05
lol :) dacht dat Ottooke dat al gedaan had ...

Maar blijkbaar had mijn browser de vorige nog in cache staan :p
zal eens zoeken zele

airco
04-04-2005, 00:43
statistieken zijn vanaf nu ook beschikbaar :)

op de forum homepage kan je op in de 'what's going on box' doorklikken naar de statistieken :)

ICEMAN
04-04-2005, 11:28
Het is wel even wennen. Ik verschrok my gisteren toen ik hier een bezoekje bracht.

Mark
04-04-2005, 12:58

:worship: :worship:

Scapa
04-04-2005, 13:40
De balk boven een post met datum en posttijd zou voor mij ook een kleurtje mogen hebben. Vind het nogal raar zo in het wit...

Raceboy
04-04-2005, 13:42
effe melden dat de search niet tegoei werkt.

Juha
04-04-2005, 15:16
Valt goed mee nu die berichten weer netjes rechts op het scherm staan. :)

Ottooke
04-04-2005, 15:41
De balk boven een post met datum en posttijd zou voor mij ook een kleurtje mogen hebben. Vind het nogal raar zo in het wit...
En welke kleur had u dan gewenst? Ik heb het maar in Paddock grijs gezet. Kan evengoed in het roze als je dat wil ;)

Mark
04-04-2005, 16:43
En welke kleur had u dan gewenst? Ik heb het maar in Paddock grijs gezet. Kan evengoed in het roze als je dat wil ;)

Ok, alle moderators in het roze :D

Juha
04-04-2005, 16:51
Geen oranje voor jou? :p

Scapa
04-04-2005, 17:25

Sèèèèèèèèg http://67.18.37.16/525/186/emo/2xGay.gif

Misschien een ander tint van grijs, dunno zolang het maar geen wit is. Als we ambetant doen moet je het zeggen he :p

FIRE
04-04-2005, 18:10

Thx

Heb ik niet gezegd. ;)

airco
04-04-2005, 22:58
binnen een uurtje gaan we een poging ondernemen om de kapotte search te herstellen ... Om alle mogelijke problemen voor te zijn zullen we het forum voor een tijdje (1 a 2 uur) moeten sluiten

airco
05-04-2005, 11:48
wat oorspronkelijk geschat was als een taak van een uurtje of 2 bleek ... duurde reeds vanaf de start langer dan gedacht ... waardoor het oorspronkelijke tijdsschema serieus vertraging opliep.

Rond 03h00 vannacht is het dan serieus mis gegaan ... in die mate dat het voor mij onmogelijk was om het forum terug online te brengen. Na ondersteuning van de serverbeheerder (die door het nachtelijke uur langer wegbleef dan gepland) is alles sinds 11h20 deze morgen terug online.

De rebuild van de search index is dus niet volledig voltooid ... Momenteel zijn ongeveer 70% van alle posts geïndexeerd. De overige 30% zullen we erdoor draaien op het moment dat we zeker zijn dat de problemen van afgelopen nacht niet opnieuw zullen voorkomen ...

airco
06-04-2005, 02:37
zo ... een tweede poging deze nacht leverde meer resultaat op ...

De search zou volledig moeten werken.

Vanaf morgenvroeg werken we de resterende zaken op de TODO lijst af

ICEMAN
06-04-2005, 12:53
great job Airco

Twisted
06-04-2005, 13:07
Schoon gedaan !!! Verbetering is meestal goed he !! :gas:

Mr.Dallara
06-04-2005, 15:55
Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara

Waarom dat? Of gebruik je een publieke pc (bv op school of in bibliotheek)?

Nee, ik werk meestal gewoon thuis op men PC/laptop. Maar het is nogal stom om je naam in de lijst van online personen te zien staan, terwijl je niet online bent en je PC afstaat bv...
vandaar is het nu veeel handiger dat je sneller kan uitloggen...

FIRE
06-04-2005, 17:00
Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara

Nee, ik werk meestal gewoon thuis op men PC/laptop. Maar het is nogal stom om je naam in de lijst van online personen te zien staan, terwijl je niet online bent en je PC afstaat bv...
vandaar is het nu veeel handiger dat je sneller kan uitloggen...
Als deze website niet geopend is in je browser dan sta je toch niet als ingelogd vermeld? Ik log normaal gesproken nooit in en uit, enkel als ik bv de cookies een een keer opgeruimd heb.

krikke
10-04-2005, 08:29
Ik zit hier met een vraagje...
Met de vorige forumsoft kreeg ik bij het aanmelden alle nieuwe berichten van
de verschillende forum onderdelen. Wreed gemakkellijk, want je kon zowat
alles volgen zonder héél het forum te moeten afschuimen :-)
Is het mogelijk om met deze versie ook deze functie te activeren?
Alvast bedankt voor de hulp! :confused:

Megane
10-04-2005, 10:32
Ik zit hier met een vraagje...
Met de vorige forumsoft kreeg ik bij het aanmelden alle nieuwe berichten van
de verschillende forum onderdelen. Wreed gemakkellijk, want je kon zowat
alles volgen zonder héél het forum te moeten afschuimen :-)
Is het mogelijk om met deze versie ook deze functie te activeren?
Alvast bedankt voor de hulp! :confused:

Dat heb je nu toch ook als je op new post klikt. :confused:

krikke
10-04-2005, 11:02
Milj... :frusty: Thanks, ik zal de volgende keer maar eens verder zien als dattem lang is zeker :rolleyes:

Scapa
15-04-2005, 00:14
http://www.cheesebuerger.de/smiliegenerator/ablage/114/267.png

airco
15-04-2005, 00:30
een paar dagen druk achter de schermen bezig geweest .... Ik beloof om er nog deze week werk van te maken

FIRE
15-04-2005, 18:11
Na 2 weken gebruik te maken van het "nieuwe" forum moet ik zeggen dat het goed bevalt. Enige puntje wat eventueel nog gewijzigd zou kunnen worden is het feit dat de minimale tekst 10 karakters lang moet zijn. Dit is soms wel lastig.

AlainH
17-04-2005, 22:43
Kheb een probleempje met de uren die bij de posts staan, die lopen allemaal een uurtje achter... ik dacht er ergens al iets over gelezen te hebben, maar vind het niet meer terug :-S

http://www.alainh.easynet.be/time-prob.jpg

airco
17-04-2005, 22:47
via UserCP ==> edit options kan je je time-zone aanpassen ....

Probleem is dat momenteel de server-tijd niet echt overeenkomt met onze tijdzone ... Bijgevolg zal je daar een beetje moeten zoeken vooraleer je de juiste tijdzone hebt.

We zoeken naar een oplossing voor iedereen :)

AlainH
17-04-2005, 22:50
Ha ok :)
Ik ben naar South-Africa verhuist en nu kloppen de tijdstippen ;)

airco
17-04-2005, 23:13
http://www.cheesebuerger.de/smiliegenerator/ablage/114/267.png

zo ... refresh eens een paar keer ... en je zou de smilies te zien moeten krijgen ...

enkele bewegende smilies zoals Gas Geven smilie zijn nog niet aangepast omdat een en ander bij bewegende smilies niet zo makkelijk is :)

Scapa
20-04-2005, 13:48
zo ... refresh eens een paar keer ... en je zou de smilies te zien moeten krijgen ...

enkele bewegende smilies zoals Gas Geven smilie zijn nog niet aangepast omdat een en ander bij bewegende smilies niet zo makkelijk is :)

Dat zijn toch nog andere als degene die we bij 2.x.x hadden? Alleen :worship: :no: :Offtopic: :bye: :+ :frusty: :fight: :gas: :applaus: hadden we vroeger ook. De andere zijn er helaas niet meer :-(

airco
20-04-2005, 13:55
ah hmmm .... het moesten dezelfde blijven ....
Zijn we behoudsgezind ? :+

Mijn idee was om eens met nieuwe smilies aan de slag te gaan ...
Laat maar weten wat ik ermee moet doen

Scapa
20-04-2005, 14:00
ah hmmm .... het moesten dezelfde blijven ....
Zijn we behoudsgezind ? :+

Mijn idee was om eens met nieuwe smilies aan de slag te gaan ...
Laat maar weten wat ik ermee moet doen

Zoals de nieuwe paus eh. :-D Ik vond de oude mooier, maar dat is gewoon mijn persoonlijke mening. Ik weet niet wat de andere ervan denken. Indien de meesten deze beter vinden so be it...

Guido
20-04-2005, 14:42
Zoals de nieuwe paus eh. :-D Ik vond de oude mooier, maar dat is gewoon mijn persoonlijke mening. Ik weet niet wat de andere ervan denken. Indien de meesten deze beter vinden so be it...

't zal wel een kwestie van gewenning zijn. Ik had gehoopt dat we een iets uitgebreidere set gingen krijgen. Er zijn er met enkele grappige bordjes enzo. :D