P De Sonville
28-06-2005, 00:47
Puntenloos huiswaarts
Het zat G&A Racing niet mee tijdens de eerste seizoenshelft. Ondanks de niet aflatende inzet van het ganse team waarbij kosten noch moeite werden gespaard is de evaluatie na vier wedstrijden negatief. Op het dubbele podium van Smets/De Keersmaecker tijdens de 1000 km van Spa na, is de balans negatief.
Ook afgelopen weekend in het Engelse Brands Hatch kon G&A Racing zijn potentieel niet benutten. De BMW V8 bleek tijdens de eerste training over te lange verhoudingen te beschikken. Dit werd aangepast, maar op 2/10 van een seconde na konden Smets en De Keersmaecker hun eerste chrono amper verbeteren. Met een derde tijd in TA moest dit duo dan tijdens de wedstrijd aan een inhaalbeweging beginnen tegenover de andere BMW’s V8 van Severich/ Steinberg en Beliën die voor de gelegenheid de supersnelle Dimitri Cuyvers als ploegmaat had. Tijdens de warm up ging dan de koppeling stuk en mocht G&A voor de eerste maal dit weekend reeds een handdoek in de ring werpen.
De BMW Z3 van Kenis/Lumbeeck reed een twaalfde chrono in GTB op 22 wagens en moest dus normaliter vertrekken midden in het peloton. Maar door de uitschakeling van de V8 stond Guino Kenis zijn plaats af aan Michaël De Keersmaecker. Door deze pilotenverschuiving en het feit dat De Keersmaecker niet trainde op de Z3 moest Wim Lumbeeck starten vanuit de pitlane. Lumbeeck reeds een prima stint alvorens de wagen door te geven aan De Keersmaecker. Maar toen sloeg het noodlot terug toe toen de krachtbron het begaf. Een nieuwe opdoffer van formaat waardoor de kloof met de kop van het klassement nu bijna onoverbrugbaar wordt. Op gebied van puntenverdeling zijn we nu juist halfweg het seizoen en wordt de komende Euphony 24 Uren van Zolder cruciaal voor het team uit Turnhout. Hopelijk staat Dame Fortuna dan voor één keer aan hun zijde en kunnen ze enkel op hun waarde worden geklopt en niet steeds door mechanische tegenslag.
Het zat G&A Racing niet mee tijdens de eerste seizoenshelft. Ondanks de niet aflatende inzet van het ganse team waarbij kosten noch moeite werden gespaard is de evaluatie na vier wedstrijden negatief. Op het dubbele podium van Smets/De Keersmaecker tijdens de 1000 km van Spa na, is de balans negatief.
Ook afgelopen weekend in het Engelse Brands Hatch kon G&A Racing zijn potentieel niet benutten. De BMW V8 bleek tijdens de eerste training over te lange verhoudingen te beschikken. Dit werd aangepast, maar op 2/10 van een seconde na konden Smets en De Keersmaecker hun eerste chrono amper verbeteren. Met een derde tijd in TA moest dit duo dan tijdens de wedstrijd aan een inhaalbeweging beginnen tegenover de andere BMW’s V8 van Severich/ Steinberg en Beliën die voor de gelegenheid de supersnelle Dimitri Cuyvers als ploegmaat had. Tijdens de warm up ging dan de koppeling stuk en mocht G&A voor de eerste maal dit weekend reeds een handdoek in de ring werpen.
De BMW Z3 van Kenis/Lumbeeck reed een twaalfde chrono in GTB op 22 wagens en moest dus normaliter vertrekken midden in het peloton. Maar door de uitschakeling van de V8 stond Guino Kenis zijn plaats af aan Michaël De Keersmaecker. Door deze pilotenverschuiving en het feit dat De Keersmaecker niet trainde op de Z3 moest Wim Lumbeeck starten vanuit de pitlane. Lumbeeck reeds een prima stint alvorens de wagen door te geven aan De Keersmaecker. Maar toen sloeg het noodlot terug toe toen de krachtbron het begaf. Een nieuwe opdoffer van formaat waardoor de kloof met de kop van het klassement nu bijna onoverbrugbaar wordt. Op gebied van puntenverdeling zijn we nu juist halfweg het seizoen en wordt de komende Euphony 24 Uren van Zolder cruciaal voor het team uit Turnhout. Hopelijk staat Dame Fortuna dan voor één keer aan hun zijde en kunnen ze enkel op hun waarde worden geklopt en niet steeds door mechanische tegenslag.