P De Sonville
28-06-2005, 16:57
Opdracht volbracht
Door het feit dat de Porsche 996 biturbo van RS Racing na de sortie en de uitslaande brand tijdens de Spa Euro Race momenteel nog vertoeft in de ateliers van Olaf Manthey moest het duo Maes/Verbist op zoek naar een alternatief voor de vierde manche van de Mediagroup Van Dyck Belcar. En die werd gevonden bij AD Sport van Albert Vanierschot. De wagen waarmee Koen en Kris Wauters het seizoen 2004 en het New Race Festival 2005 reden werd vanonder het zeil gehaald om éénmalig te verhuren aan RS Racing.
“We wisten dat deze wagen zéér betrouwbaar maar minder krachtig is dan het exemplaar waarmee Koen en Kris momenteel aan de start komen”, verduidelijkt Ruben Maes. “het was dan ook de bedoeling om zoveel mogelijk punten te sprokkelen om de voeling met de rest niet te verliezen. Je mag niet vergeten dat we dit seizoen reeds tweemaal uitvielen. Eénmaal tijdens de eerste wedstrijd van de 1000 km van Spa toen ik van de baan werd gekegeld en een tweede maal tijdens de Spa Euro Race. We moesten gewoon naar Engeland en ginds uitrijden om zodoende de broodnodige punten sprokkelen. We hebben ginds nogal wat werk gehad om de wagen af te stellen en naar onze hand te zetten. De Porsche bleek te hard afgeveerd voor Brands Hatch. Zowel tijdens de vrije trainingen, de chronosessies als de warm up werden telkens nog wijzigingen aangebracht. Uiteindelijk vonden we de ideale set up. Maar het tekort aan pk’s was merkelijk voelbaar en tegenover het exemplaar van Koen en Kris moesten we toch een 70-tal pk’s inleveren”.
Maes/Verbist klokten de 13de chrono en, rekening houdend met het feit dat er tussen hen en de pole nog drie gastwagens zaten, vielen ze toch binnen de top10 van de vast ingeschreven Belcar-wagens. Verbist nam de start en na 55 minuten wedstrijd gaf hij de Porsche in 9de stelling door aan Maes. Deze kon nog doorstoten naar de 7de plaats, maar méér zat er echt niet in voor het jonge duo.
“We hebben gestreden voor wat we waard zijn en van de eerste tot de laatste meter het onderste uit de kan gehaald”, gaat de man uit Ingelmunster verder. “Als je de uitslag bekijkt kan je stellen dat we met onze eigen wagen zeker konden meestrijden voor een algemene podiumplaats. Maar met onze 7de plaats in Divisie GT en 5de in GTA zijn we gezien de omstandigheden best tevreden. Onze opdracht was om zoveel mogelijk punten te verzamelen en daar zijn we in geslaagd. We wachten vol ongeduld op onze wagen die momenteel door Manthey terug wordt opgelapt en ondertussen gereviseerd. De Euphony 24 Uren van Zolder worden cruciaal voor ons.
Normaal gezien zou de wagen begin augustus moeten klaar zijn en zullen we hem inrijden op Circuit Zolder op donderdag 11 augustus. Vorig seizoen haalden we tijdens de Zolderse etmaalrace ons eerste algemeen podium in de Mediagroup Van Dyck Belcar. Een herhaling hiervan zou ons seizoen nog kunnen goedmaken. Ondertussen zal ik ook aan de start komen van de 25 Uren van Francorchamps Fun Cup en zijn er onderhandelingen aan de gang om ook aan de aftrap van de 24 Uren van Francorchamps te staan”.
We houden jullie op de hoogte!
Door het feit dat de Porsche 996 biturbo van RS Racing na de sortie en de uitslaande brand tijdens de Spa Euro Race momenteel nog vertoeft in de ateliers van Olaf Manthey moest het duo Maes/Verbist op zoek naar een alternatief voor de vierde manche van de Mediagroup Van Dyck Belcar. En die werd gevonden bij AD Sport van Albert Vanierschot. De wagen waarmee Koen en Kris Wauters het seizoen 2004 en het New Race Festival 2005 reden werd vanonder het zeil gehaald om éénmalig te verhuren aan RS Racing.
“We wisten dat deze wagen zéér betrouwbaar maar minder krachtig is dan het exemplaar waarmee Koen en Kris momenteel aan de start komen”, verduidelijkt Ruben Maes. “het was dan ook de bedoeling om zoveel mogelijk punten te sprokkelen om de voeling met de rest niet te verliezen. Je mag niet vergeten dat we dit seizoen reeds tweemaal uitvielen. Eénmaal tijdens de eerste wedstrijd van de 1000 km van Spa toen ik van de baan werd gekegeld en een tweede maal tijdens de Spa Euro Race. We moesten gewoon naar Engeland en ginds uitrijden om zodoende de broodnodige punten sprokkelen. We hebben ginds nogal wat werk gehad om de wagen af te stellen en naar onze hand te zetten. De Porsche bleek te hard afgeveerd voor Brands Hatch. Zowel tijdens de vrije trainingen, de chronosessies als de warm up werden telkens nog wijzigingen aangebracht. Uiteindelijk vonden we de ideale set up. Maar het tekort aan pk’s was merkelijk voelbaar en tegenover het exemplaar van Koen en Kris moesten we toch een 70-tal pk’s inleveren”.
Maes/Verbist klokten de 13de chrono en, rekening houdend met het feit dat er tussen hen en de pole nog drie gastwagens zaten, vielen ze toch binnen de top10 van de vast ingeschreven Belcar-wagens. Verbist nam de start en na 55 minuten wedstrijd gaf hij de Porsche in 9de stelling door aan Maes. Deze kon nog doorstoten naar de 7de plaats, maar méér zat er echt niet in voor het jonge duo.
“We hebben gestreden voor wat we waard zijn en van de eerste tot de laatste meter het onderste uit de kan gehaald”, gaat de man uit Ingelmunster verder. “Als je de uitslag bekijkt kan je stellen dat we met onze eigen wagen zeker konden meestrijden voor een algemene podiumplaats. Maar met onze 7de plaats in Divisie GT en 5de in GTA zijn we gezien de omstandigheden best tevreden. Onze opdracht was om zoveel mogelijk punten te verzamelen en daar zijn we in geslaagd. We wachten vol ongeduld op onze wagen die momenteel door Manthey terug wordt opgelapt en ondertussen gereviseerd. De Euphony 24 Uren van Zolder worden cruciaal voor ons.
Normaal gezien zou de wagen begin augustus moeten klaar zijn en zullen we hem inrijden op Circuit Zolder op donderdag 11 augustus. Vorig seizoen haalden we tijdens de Zolderse etmaalrace ons eerste algemeen podium in de Mediagroup Van Dyck Belcar. Een herhaling hiervan zou ons seizoen nog kunnen goedmaken. Ondertussen zal ik ook aan de start komen van de 25 Uren van Francorchamps Fun Cup en zijn er onderhandelingen aan de gang om ook aan de aftrap van de 24 Uren van Francorchamps te staan”.
We houden jullie op de hoogte!