PDA

View Full Version : Grand Prix Masters naar Zolder in 2006?

Mark
11-01-2006, 15:38
De Grand Prix Masters gaan in 2006 verder, de eerste race zal worden gehouden op 29 april. Circuit van dienst is de Losail International Raceway in Qatar.

Maar er zijn meer circuits in de running voor een race in 2006:
"We are close to agreeing terms with two classic Grand Prix circuits, and should be in a position to announce them shortly," Poulter added.

A return to South Africa is said to be on the cards, whilst races at Estoril (Portugal), Zandvoort (Netherlands), Zolder (Belgium) and circuits in Japan and North and South America are rumoured.

www.autosport.com

Voordat we gek van vreugde worden ;) Het zijn nog maar geruchten.............maar waar rook is.......... ;)

Thomaske
11-01-2006, 17:33
VUUR :D

Ik zou ze met open armen ontvangen. En vind 't niet meer dan juist dat ze eens langst Zolder passeren.

Mvg...

schumivill
11-01-2006, 18:21
Ik heb er al een tijdje natte dromen van,hopelijk komen ze uit!! Dan ma afzakken na Zolder met mijn Ferrari en Mclaren boek(alst weer meezit),en het word een te gekke dag!

redje
11-01-2006, 18:26
Dan mag Zolder zich aan een overvol huis verwachten.:applaus:

Integra
11-01-2006, 18:56
Als de GP masters naar Zolder komen, ga ik uiterst blij zijn. Nigel Mansell in actie zien, dat zou gewoon fantastisch zijn. Ik houd alvast de vingers gekruist.

bluelite
11-01-2006, 19:16

Mja, ik hoop in de eerste plaats dat de echte autosportfans komen en niet die verwende jochies om door de paddock te crossen met hun scootertjes. En ik hoor ze in de tribunes al bezig "who the f#ck is Eliseo Salazar?" Elke rechtgeaarde Paddocker weet dit natuurlijk... Ik heb er op zich niets tegen dat mensen (niet-autosportfans) eens naar autosport komen kijken, maar als ze binnen een jaar toch niet meer weten wie er eigenlijk in Zolder is komen racen, dan kunnen ze beter thuisblijven. Dan is er voor diegenen die zich er wel voor interesseren voldoende plaats. Voor de weinige journalisten die iets van F1 kennen is dit natuurlijk dikke miserie, want het zullen net de journalisten zijn die niks van F1 kennen die de rijders gaan "lastigvallen" en met vragen stellen over dingen die iedereen al weet, maar de journalist zelf nog niet.

Als de tweezit-F1's van Minardi komen, dan zal er nog meer volk komen... want of dat nu één of twee zitjes in zo'n wagen zijn maakt niet uit. Feit is dat het pure F1-sound is.

(PS: bij voorbaat mijn verontschuldigingen als iemand zich aangesproken voelt door het bovenstaande.)

Mr.Dallara
11-01-2006, 19:30
Zonder twijfel een groote aanwist op de kalender van Zolder, moest het doorgaan!

Maar rijden niet de meeste van die wagens met sigaretten reclame rond? voor mij geen probleem hoor! Maar in Brussel zitten er die er anders over denken...

Zou de organisatie en piloten instemmen om tijdens mogelijke race's in europa hun reclame te verwijderen...?
Het zal alvast geen zicht zijn z'n goei ouwe F1, met van die slogans à la "looks good" of "Kimmi"...

Mark
11-01-2006, 20:07
Maar rijden niet de meeste van die wagens met sigaretten reclame rond? voor mij geen probleem hoor! Maar in Brussel zitten er die er anders over denken...

Weleens de beelden bekeken van de eerste race in Zuid-Afrika? Ik kan daar geen sigarettenreclame op ontdekken............of het moeten merken zijn die door de lokale bosjesmannen gerookt worden.

En jawel het gerucht op autosport.com blijkt inderdaad een gerucht te zijn wat op waarheid berust:

Walter Goossens, marketing-manager Circuit Zolder: "Het klopt dat er contact is geweest met de mensen van GP Masters. Maar dat betekent uiteraard nog niet dat we al een datum hebben. Op dit moment staat er nog niks op onze kalender, maar we sluiten niks uit."
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10594

Ideale vervanger voor de Historic GP. Op de sites van "FIA Historic" (http://www.fia-historic-racing.com/) kom ik bij de kalenders van 2006 geen Zolder meer tegen:(

Baron
11-01-2006, 22:13
Ideale vervanger voor de Historic GP. Op de sites van "FIA Historic" (http://www.fia-historic-racing.com/) kom ik bij de kalenders van 2006 geen Zolder meer tegen:(

De Historic Grand Prix is de ouderdomsdeken onder de Zolderse organisaties. Ze gaan die toch niet opdoeken, zeker? :o Ik hoop dat die wedstrijd, met of zonder FIA-predikaat, toch nog een plaatsje krijgt op de Zolderse kalender.

Mark
11-01-2006, 23:44
De Historic Grand Prix is de ouderdomsdeken onder de Zolderse organisaties.

Was ;) Vorig jaar was de organisatie en promotie in handen van Fastlane (http://www.fastlane.nl/index.php?page=evenementen_ehgp)

Mr.Dallara
12-01-2006, 18:34
Weleens de beelden bekeken van de eerste race in Zuid-Afrika? Ik kan daar geen sigarettenreclame op ontdekken............of het moeten merken zijn die door de lokale bosjesmannen gerookt worden.

Ik heb spijtig genoeg de pech in België te wonen ;) Geen enkele Belg die meedoet met de GP Masters, o.a. daardoor heeft bijna niemand hier de GP Masters kunnen zien op de buis... :(

Raceboy
12-01-2006, 18:38
Ik heb spijtig genoeg de pech in België te wonen ;) Geen enkele Belg die meedoet met de GP Masters o.a. daardoor heeft bijna niemand hier de GP Masters kunnen zien op de buis...

hebben we geen BBC meer in België?

Sennake
12-01-2006, 19:22
Het zal alvast geen zicht zijn z'n goei ouwe F1, met van die slogans à la "looks good" of "Kimmi"...

Euh... het zijn de "goei ouw piloten" met splinternieuwe wagens hoor...

Sennake
12-01-2006, 19:28

Het lijkt me gewoon praktisch niet haalbaar : in Zuid Afrika (de eerste koers vorig jaar, die op BBC te zien was) bleek het grootste aantal toeschouwers afgezakt te zijn in de geschiedenis van het circuit, inclusief dus gelijk welke "echte" F1 GP in het verleden.

Als er in Zolder meer volk zou komen dan ooit tevoren (en dan denk ik aan de gloriedagen van de F1 en ook wel de "oude" DTM) dan barst het circuit uit zijn voegen! En dan stonden er vroeger nog veel meer tribunes dan nu...

In elk geval : de Masters lijken een schot in de roos en zijn populairder dan de "echte" F1... Misschien 2 (gedeeltelijk) verschillende publieken, maar dan zijn de "anciens" toch nog in de meerderheid. Ik zou er in elk geval veel voor over hebben om mijn allereerste F1-idool, Emerson Fittipaldi, nog eens aan het werk te zien op competitieniveau. En als het niet in Zolder is, zal het in elk geval op TV zijn.

Jan
13-01-2006, 13:39
Ik zou ze met open armen ontvangen.

Hopelijk heb jij heel lange armen, Alan Jones heeft inmiddels heel wat omtrek gewonnen :+

Mr.Dallara
14-01-2006, 03:30
Grand Prix Masters naar Zolder in 2006?

Als ik op de voorlopige kalender zie, is het antwoord (voorlopig) nee... :(

Grand Prix Masters - Grand Prix Dates
* Dates Provisional

Kyalami South Africa . . 12 - 13 November 2005
Losail . . Qatar . . 4 - 5 March 2006
Monza Italy . . 25 - 25 June 2006
Silverstone Great Britian . .22 - 23 July 2006
Jerez / Catalunya *tbc Spain . . 12 - 13 August 2006
Shanghai China . . 19 - 20 August 2006
Montreal Canada . . September * tba 2006
Kyalami South Africia . .November * tba 2006

Bron: Ten-Tenths

schumivill
14-01-2006, 03:48
Een voorlopig nee is voor mij nog altijd een misschien ja! ;)

Integra
14-01-2006, 10:07
Euh... het zijn de "goei ouw piloten" met splinternieuwe wagens hoor...
Maar wel 'splinternieuwe' wagens die met opzet veel minder downforce hebben dan de huidige F1's ...

Sennake
14-01-2006, 12:44
Maar wel 'splinternieuwe' wagens die met opzet veel minder downforce hebben dan de huidige F1's ...

Tuurlijk datte. En "dikke" slicks eronder. Was echt hartverwarmend om ze in Zuid-Afrika nog eens te zien driften en slipstreamen.

Baron
14-01-2006, 15:34
Tuurlijk datte. En "dikke" slicks eronder. Was echt hartverwarmend om ze in Zuid-Afrika nog eens te zien driften en slipstreamen.

Voilà, en dat verklaart meteen het succes van die GP Masters.
Voor dat soort racerij en dat soort piloten wil ik nog weleens mijn 'kot' uitkomen. De huidige F1 met zijn digitale computergestuurde Schumi's en andere robotten is gewoon het bekijken niet meer waard.

Mark
14-01-2006, 22:30
Als ik op de voorlopige kalender zie, is het antwoord (voorlopig) nee... :(

Daar denken ze bij turbomagazine.be toch net ff iets anders over.

Les promoteurs du circuit de Zolder seraient sur le point de finaliser un accord avec les promoteurs des Grand Prix Masters !

http://www.turbomagazine.be/des_infos.asp?id=3843&back=1

Integra
14-01-2006, 23:14
Machtig om nog 's echte 'F1' :p te zien. (zijn natuurlijk wel geen F1 auto's, maar ja)

Thomaske
19-01-2006, 16:30
De kans bestaat toch nog.

De kalender:

29 april Losail
18 juni Monza
13 augustus Silverstone
1 oktober ?
12 november Kyalami

Bron: www.pitstop.tv

Mvg...

Mark
21-01-2006, 01:15
De kans bestaat toch nog.

Geen kans meer :(

Volgens Autosport (issue 19-01-06) zal deze race gehouden worden in Noord of Zuid-Amerika, wellicht zelfs in Azië.

schumivill
21-01-2006, 02:10
Manmanman,geen DTM,geen F1,nu nog geen Gp Masters...