View Full Version : brede banden
Hallo,
Ik kan maar niet kiezen welke nieuwe banden ik zal leggen op mijn Saab.
Ik dacht aan de Bridgestone Potenza RE 720 omdat deze overal goede kritieken krijgt maar vooral omdat deze in diverse testen (oa ADAC) als de beste uit de bus komt.
Maar aan de andere kant zie je dan een Toyo Proxes T1-R die in de autobandentests voor gebruikers blijkbaar nog beter wordt geëvalueerd dan de Bridgestone. Maar van de Proxes vind ik wel geen ADAC test.
Daarom richt ik mij tot jullie. Wie rijdt met deze type banden en wat is jullie ervaring ermee ? Mijn grootste zorg is de wegligging op nat wegdek.
Bedankt.
Quinten
Hey , op mijn 306 liggen bridgestone potenza zoals u zou willen.Deze banden gaan redelijk lang mee 25000km en dan voorste naar achter en twee nieuwe .
in de regen is de grip zeer goed .op een speciale van de omloop van vlaanderen ga ik bijna even snel als het droog is .k'vind deze zelfs beter dan de s03 geweest.:gas:
vraag eens raad bij BANDEN VANDEWALLE STADEN K'zie da je ook van roeselare bent
Ai,Ai,....
Voorste banden naar achter leggen en dan de nieuwe vooraan is niet echt een goed idee. De beste banden dien je voor je eigen veiligheid achteraan te leggen.
De wagen zal dan eerst met de neus beginnen schuiven wat zeer makkelijk is op te vangen omdat je automatisch je gas lost en het probleem verdwijnt.
Als de wagen achteraan begint te schuiven en je gaat dan van het gas af, tja....
Lemans
BF Goodridge.. zeer tevreden van.
Ik heb die Toyo's op mijn MX liggen ter vervanging van de T1-S. Duidelijke verbetering versus de vorige generatie; voornl in het nat. Enig nadeel tot nu is de nogal zachte zijwand. Voor de rest een aanrader, zeker als je zijn prijs in rekening neemt.
Ai,Ai,....
Voorste banden naar achter leggen en dan de nieuwe vooraan is niet echt een goed idee. De beste banden dien je voor je eigen veiligheid achteraan te leggen.
De wagen zal dan eerst met de neus beginnen schuiven wat zeer makkelijk is op te vangen omdat je automatisch je gas lost en het probleem verdwijnt.
Als de wagen achteraan begint te schuiven en je gaat dan van het gas af, tja....
Lemans
excuseer,had misschreven de beste die over blijven de achterste dus vooraan en de voorste achteraan .zo gaan die nog een goeie 8000km mee . en dan ineens vier nieuwe . een 306 heeft een neutraler wegligging en gaat niet zo snel weg op het achterste dan een 309 die veel nerveuzer is die vreselijk overstuurd reageerde in bochten als het ware een achter traktie
mica blue
17-02-2007, 13:30
Rijd nu ongeveer 5000km's met de Toyo r888 en ben er zéér tevreden mee.
Zelfs op nat wegdek zeer goed te noemen,op z'n minst even goed als zomerbanden,en op droog meer dan overtreffend.
Enkel opletten voor plassen!
Hier in België op de autosnelweg door spoorvorming en bij extreem nat wegdek vanaf 110 km/u aquaplanning.
Trackfun
05-03-2007, 14:09
Waar heb je de R888 gevonden? Thx Trackfun
mica blue
05-03-2007, 19:24
http://www.rarerims.nl/
Levert een zeer goede service.
Is een klein bedrijfje in Clinge(Hulst) net over de grens in Nederland.
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.