PDA

View Full Version : DTM 2007 race 7 zandvoort


smiley
28-07-2007, 19:11
scheider vandaag op pole :champagne: voor de rst weer een audi top 5

ik hoop echt dat scheider morgen kan winnen, vorig jaar (toen de jahres wagens nog niet zo goed meekonden reed hij constant met de 2006 wagens mee.. met zen 2005wagen)
dit jaar rijdt hij in een 2007 audi en hij rijdt er de pole, in 2003 reed hij nog met zijn astra lange tijd aan de leiding, tot een niet goed vast gemaakte wiel moer er een einde aan maakte
scheider heeft in zijn dtm loopbaan al heel wat pech gehad.. ik hoop dat het hem morgen eens lukt

Mark
29-07-2007, 00:18
Ickx kan niet starten vanwege deze crash: http://uk.youtube.com/watch?v=mevZS0-up3E

Jerre
29-07-2007, 10:17
Ze heeft het toch ook niet mee hoor, ons meisje.

smiley
29-07-2007, 10:50
ze hoort nie echt thuis in de dtm.. laten we het zo zeggen
de race is vandaag om 1 uur zag ik net op dtm.de voor diegene wat willen de koers wille zien

smiley
29-07-2007, 13:15
:no: heel spijtig voor premat en scheider.. maar als audi vind dat het zo moet zijn, dan is het zo maar hé :frusty:

Thomaske
29-07-2007, 13:25
Ze heeft het toch ook niet mee hoor, ons meisje.

Ze had nooit aan de DTM mogen beginnen. Ze was beter verder gegaan in de LMS want daar presteerde ze naar behoren.

Mvg...

Wrc-racerke
29-07-2007, 14:08
Uitslag

1 Tomszyk
2 Premat
3 Ekstrom
4 Scheider
5 Spengler
6 Abt
7 Häkkinen
8 Margaritis

student
29-07-2007, 20:20
DTM is de laatste jaren redelijk tot zeer saai, maar als ze eindelijk is een spannende race hebben en ze vervalsen de uitslag op zo een manier, dan kunnen ze er beter mee ophouden. Ik kijk niet meer.

McLarenboy
29-07-2007, 20:43
Ik vond Audi echt agressief vandaag. Vooral Kristensen, diene gast is op z'n hoofd gevallen zeker. Schneider rijdt hem voorbij en dan even een pit-manoeuvre proberen!

Mark
29-07-2007, 22:19
DTM is de laatste jaren redelijk tot zeer saai, maar als ze eindelijk is een spannende race hebben en ze vervalsen de uitslag op zo een manier, dan kunnen ze er beter mee ophouden. Ik kijk niet meer.

Hoezo vervalsen? Dan moet je wel erg naïef tegen autosport aankijken als je denkt dat het gaat om vervalsing. DTM is een spel van fabrikanten, zij betalen ...en dus ook bepalen ;) Die Premat deed e.e.a. erg opvallend, een keertje verschakelen of een keer wijd gaan en niemand die het ziet. Daar waar fabrikanten in het spel zijn gelden er andere wetten. Tomczyk doet nog mee voor het kampioenschap, Premat niet........niet meer dan logisch dat je een collega uit dezelfde stal voorbij laat.

Het boe-geroep van het publiek was terecht op de wijze waarop Audi in de laatste bocht e.e.a. heeft uitgevoerd. Dat had veel subtieler gekund, dan was het publiek naar huis gegaan met het idee: "Wat een spanning in die laatste ronde"

bluelite
30-07-2007, 00:36
Enerzijds is het maar al te logisch dat Audi teamorders gebruikt, maar anderzijds is dit een pure vorm van competitievervalsing. Klopt, de DTM is voor Audi en Mercedes niet meer dan een etalagevenster en de modellen moeten aan de man gebracht worden. Maar het blijft ook een sport en dus kan je toch niet gaan "foefelen" met de uitslagen? Zoveel jaren terug werd Ferrari hard aangepakt terwijl zij in de F1 net hetzelfde poogden te doen als wat Audi nu in de DTM doet.

Als rijders toch een overwinning moeten afgeven aan een rijder die in het kampioenschap beter geklasseerd staat, waarom is er dan nog een sport als deze en waarom kijken de toeschouwers er nog naar? Je weet toch dat een Prémat niet mag winnen als Ekström of Tomczyk achter hem rijden. Wat ben je daar nou mee? Laat Ekström en Tomczyk dan een race apart rijden, dan ben je zeker dat een van beide wint. Wat met de mensen in het team die hard werken om de rijder naar de zege te loodsen. Door die teamorders zien ze hun werk in één oogwenk teniet gedaan. Een overwinning doet voor een mecanicien deugd... een tweede plaats daarentegen...

En bij Audi en ITR doen ze alsof er niks is gebeurd: "Entscheidung auf der Zielgeraden: Tomczyk gewinnt DTM-Krimi" was de titel van het DTM-persbericht, waarin ze de finish een "Herzschlagfinale" noemden. Bij Audi heette het: "Als der lange Zeit Führende Martin Tomczyk Reifenprobleme bekam, ließ er Prémat vorbei. Als sichergestellt war, dass Mercedes keine Chance mehr auf den Sieg haben würde, gewährte Prémat auf der Zielgerade Tomczyk wieder den Vortritt." Kom nou, wie gelooft die onzin over die bandenproblemen als je ziet hoe Prémat met tegenzin van het gas gaat en Tomczyk voorbijlaat? De reacties in het parc fermé spraken boekdelen. Ook bij Scheiders pitcrew konden ze er niet om lachen.

Zoals Mark zegt. Het had allemaal subtieler gekund.

Bling
30-07-2007, 01:21
Ook de reactie bij Phoenix in de pitbox...iedereen was woest

gwyllion
30-07-2007, 08:25
Team order is niks nieuws in DTM. Dit gebeurde de vorige jaren ook al bij Audi en Mercedes, vooral op het einde van het kampioenschap. Dit krijg je nu eenmaal als alle wagens door 2 merken gerund worden. Bij BMW in WTCC heb je dit minder waar Schnitzer en RBM aparte onafhankelijke teams zijn.

Als het niet expliciet verboden is zoals in F1, zal dit altijd gebeuren. Kijk, in WTCC is Larini, de best geklasseerde Chevrolet rijder, razend dat Rydell hem voorbij steekt.

Het DTM format is dringend aan verandering toe. Die 2 pitstops, safety car gedoe, team orders, enz.

Gewoon S2000 toepassen, wat kan helpen om extra constructeurs aan te trekken (eindelijk). 2 of 3 sprint races (zoals WTCC of BTCC). Eerst race met vertraging uitzenden en 2de race live op TV; dat past mooi in de zendblok die ze nu hebben.

student
31-07-2007, 15:18
Hoezo vervalsen? Dan moet je wel erg naïef tegen autosport aankijken als je denkt dat het gaat om vervalsing. [/I]

komaan, als dit geen racevervalsing is kan je die term schrappen, want dan is die zinloos geworden. Of het altijd gebeurt of alleen deze keer maakt niet eens uit, dit was fout.

FIRE
31-07-2007, 15:41
Team order is niks nieuws in DTM. Dit gebeurde de vorige jaren ook al bij Audi en Mercedes, vooral op het einde van het kampioenschap. Dit krijg je nu eenmaal als alle wagens door 2 merken gerund worden. Bij BMW in WTCC heb je dit minder waar Schnitzer en RBM aparte onafhankelijke teams zijn.
Heb je in DTM in principe ook. De wagen van Tomczyk wordt ingezet door Abt en die van Premat door Phoenix. Al snap ik wat je bedoelt. Als Premat gewonnen had dan zou niet Ernst Moser (teambaas Phoenix) geinterviewd worden maar Wolfgang Ullrich.

Overigens kan ik best begrijpen dat men in de eennalaatste of laatste race teamorders geeft ivm het kampioenschap, alleen voer die dan wat onopvallender uit en wacht niet tot de finish.

smiley
31-07-2007, 19:31
bwa nee als ze dan toch team orders uitvoeren, dat ze het dan zo doen scheinheilig beginne daar kan ik echt niet tegen.. en als het dan uitkomt, zijn ze eens zo fel gekl...