Sennake
08-03-2008, 11:15
Na eens goed doorgewerkt te hebben is de Porsche op tijd klaar om mee te kunnen naar Jabbeke. Alle details die nog moesten aangebracht worden staan er op en ik ben best tevreden met het resultaat. Ik heb er dan ook bijna 2 maanden aan gewerkt, wat mijn "voorsprong" op het schema van 12 modellen per jaar serieus doen slinken heeft. Hoog tijd om nog eens een OOB-ke te doen, ook al om de concentratie-batterijen op te laden.
Ik meen wel te mogen zeggen dat dit model bijna zeker uniek is in de wereld. Er bestaat geen enkele kit van deze Porsche 908-80 die in werkelijkheid een 936 is met chassisnr 004, de reservewagen van de fabrieksPorsches dus. Je kan hem dus enkel maken op basis van een 936 met de decals van Studio27. Zo heb ik er op het internet al geen enkele gevonden. Verder is het ook zo dat de Studio27 decals foutief zijn omdat ze ontworpen zijn om klakkeloos op de standaard 936 gezet te worden met de 4 luchthappers achteraan. Ik maak me sterk dat er slechts weinigen de conversie uitgevoerd hebben die ik gedaan heb. Tenslotte heb ik het detailleringsniveau tot het uiterste gedreven, of tenminste tot mijn uiterste limiet, zodat ik ervan uit ga dat er niet direct een tweede model bestaat op de wereld zoals deze Porsche. De erg eenvoudige standaard kit bezit een 35-tal onderdelen, met alle scratchbuilt onderdelen die ik gemaakt heb kom ik zeker uit boven de 200 onderdelen. Zoals altijd heb ik veel plezier beleefd aan de bouw van dit model, maar ook zoals altijd heb ik nu nood aan een bouw zonder veel extra's of conversies.
De ganse opbouw van dit model kan je hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=16845) nog eens nalezen en bekijken.
Genoeg gepraat, laat de foto's maar komen!
Eerst een vijftal overzichtsfoto's vanuit vogelperspectief:
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9557&stc=1&d=1204967392
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9558&stc=1&d=1204967392
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9559&stc=1&d=1204967392
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9560&stc=1&d=1204967392
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9561&stc=1&d=1204967392
Ik meen wel te mogen zeggen dat dit model bijna zeker uniek is in de wereld. Er bestaat geen enkele kit van deze Porsche 908-80 die in werkelijkheid een 936 is met chassisnr 004, de reservewagen van de fabrieksPorsches dus. Je kan hem dus enkel maken op basis van een 936 met de decals van Studio27. Zo heb ik er op het internet al geen enkele gevonden. Verder is het ook zo dat de Studio27 decals foutief zijn omdat ze ontworpen zijn om klakkeloos op de standaard 936 gezet te worden met de 4 luchthappers achteraan. Ik maak me sterk dat er slechts weinigen de conversie uitgevoerd hebben die ik gedaan heb. Tenslotte heb ik het detailleringsniveau tot het uiterste gedreven, of tenminste tot mijn uiterste limiet, zodat ik ervan uit ga dat er niet direct een tweede model bestaat op de wereld zoals deze Porsche. De erg eenvoudige standaard kit bezit een 35-tal onderdelen, met alle scratchbuilt onderdelen die ik gemaakt heb kom ik zeker uit boven de 200 onderdelen. Zoals altijd heb ik veel plezier beleefd aan de bouw van dit model, maar ook zoals altijd heb ik nu nood aan een bouw zonder veel extra's of conversies.
De ganse opbouw van dit model kan je hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=16845) nog eens nalezen en bekijken.
Genoeg gepraat, laat de foto's maar komen!
Eerst een vijftal overzichtsfoto's vanuit vogelperspectief:
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9557&stc=1&d=1204967392
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9558&stc=1&d=1204967392
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9559&stc=1&d=1204967392
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9560&stc=1&d=1204967392
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=9561&stc=1&d=1204967392