Sennake
26-01-2009, 21:10
http://i9.photobucket.com/albums/a79/Sennake_models/real_cars/mercedes_f1_cars/1954_mercedes_w196_18_real.jpg
"They're back!" was het laconieke commentaar van een Engelse journalist toen Mercedes in 1954 voor het eerst sinds de oorlog haar wederoptreden deed in het F1-circus ter gelegenheid van de GP van Frankrijk te Reims. De wagen was blijkbaar niet klaar tegen het begin van het seizoen, want het debuut van de Mercedes W196 greep plaats tijdens de 4e GP van het seizoen dat slechts 9 GP's telde. Dat heeft Mercedes en Fangio er trouwens niet van weerhouden om wereldkampioen te worden, ook al vanwege het feit dat Fangio de GP's van Argentinië en België voorheen al gewonnen had met een Maserati, terwijl de 3e GP die gereden werd vóór die van Frankrijk de Indy 500 was die destijds wel meetelde voor het WK F1, maar waaraan geen enkele Europese topper meedeed zodat niemand punten kon pakken op Fangio.
De kit is zeer eenvoudig. Hij bestaat voornamelijk uit een resin body en resin bodemplaat-chassis. Op de foto zie je ze naast elkaar liggen: de body werd lang geleden al gespoten en vernist. Hij zal zeker droog zijn na een jaar of 5,6. ;)
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=12647&stc=1&d=1232996629
Een dryfitje om te tonen hoe één en ander er zal uitzien als het samengebouwd is:
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=12648&stc=1&d=1232996629
De rest van de onderdelen kan gemakkelijk samen op één foto: wat resin onderdelen, foto-ets, spaakvelgen, rubber bandjes, en wat kleine prul.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=12649&stc=1&d=1232996629
Dan natuurlijk nog een decal-vel waarvan ik de nummers 18 zonder witte achtergrond ga gebruiken omdat de wagen van Fangio in Reims er zo uitzag. Let ook op het stukje decal dat gebruikt wordt om de typische zetelbekleding van die tijd na te bootsen...
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=12650&stc=1&d=1232996629
Tenslotte is er ook een "bouwbeschrijving" aanwezig.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=12651&stc=1&d=1232996629
"They're back!" was het laconieke commentaar van een Engelse journalist toen Mercedes in 1954 voor het eerst sinds de oorlog haar wederoptreden deed in het F1-circus ter gelegenheid van de GP van Frankrijk te Reims. De wagen was blijkbaar niet klaar tegen het begin van het seizoen, want het debuut van de Mercedes W196 greep plaats tijdens de 4e GP van het seizoen dat slechts 9 GP's telde. Dat heeft Mercedes en Fangio er trouwens niet van weerhouden om wereldkampioen te worden, ook al vanwege het feit dat Fangio de GP's van Argentinië en België voorheen al gewonnen had met een Maserati, terwijl de 3e GP die gereden werd vóór die van Frankrijk de Indy 500 was die destijds wel meetelde voor het WK F1, maar waaraan geen enkele Europese topper meedeed zodat niemand punten kon pakken op Fangio.
De kit is zeer eenvoudig. Hij bestaat voornamelijk uit een resin body en resin bodemplaat-chassis. Op de foto zie je ze naast elkaar liggen: de body werd lang geleden al gespoten en vernist. Hij zal zeker droog zijn na een jaar of 5,6. ;)
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=12647&stc=1&d=1232996629
Een dryfitje om te tonen hoe één en ander er zal uitzien als het samengebouwd is:
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=12648&stc=1&d=1232996629
De rest van de onderdelen kan gemakkelijk samen op één foto: wat resin onderdelen, foto-ets, spaakvelgen, rubber bandjes, en wat kleine prul.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=12649&stc=1&d=1232996629
Dan natuurlijk nog een decal-vel waarvan ik de nummers 18 zonder witte achtergrond ga gebruiken omdat de wagen van Fangio in Reims er zo uitzag. Let ook op het stukje decal dat gebruikt wordt om de typische zetelbekleding van die tijd na te bootsen...
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=12650&stc=1&d=1232996629
Tenslotte is er ook een "bouwbeschrijving" aanwezig.
http://forum.depaddock.eu/attachment.php?attachmentid=12651&stc=1&d=1232996629