Sennake
01-04-2002, 15:16
Hier gaan we dan.
De eerste foto was natuurlijk de Ferrari 250 LM die in 1965 voor de allerlaatste overwinning van een Ferrari zorgde in Le Mans.
Het N.A.R.T. team had de geroutineerde Gregory Masten ingezet en de bijzonder snelle maar jonge Jochen Rindt als 2e piloot. Toen de wagen na korte tijd reeds de pits in moest voor langdurige reparatiewerken zag Rindt het niet meer zitten en had zich teleurgesteld teruggetrokken in de caravan. Hals over kop kwamen ze hem dan toch halen omdat hij moest rijden, en hij kreeg er de opdracht bij om "eruit te halen wat erin zat", er was toch niets meer te verliezen. Rindt en Gregory hebben de rest van de race permanent op 100% gereden, en tot ieders verbazing bleek de Ferrari niet alleen stand te houden, maar de race nog te winnen ook!!! De wagen was er echter zo erg aan toe, dat hij niet meer wou starten toen ze hem na de "ceremonie protocolaire" wilden wegrijden, totaal op...
De tweede foto is de merkwaardige March Ford waarmee Ronnie Peterson in 1971 tweede werd in de GP van Monaco. Een typfout of onaandachtzaamheid zorgde ervoor dat Mario het opmerkelijk jaartal "711" opgaf als datum. Alain was wegens omstandigheden niet thuis en kon dus ook niet antwoorden, terwijl Oneliner in de examens zat. Tibo zal ook wel een grondige reden gehad hebben om geen antwoord binnen te sturen.
Niet getreurd trouwens, want de volgende vragen komen er al aan en brengen nu al 3 punten per goed antwoord op. Het zal altijd oppassen zijn voor de leiders, want 1 steek laten vallen betekent onmiddellijk een diepe val in het klassement.
Dan ben ik jullie nog de tussenstand schuldig, die samen met de correcte antwoorden altijd nagelezen kan worden op http://users.skynet.be/sennake/quiz2002/paddock.htm
Hier is hij :
[list=1]
Bart Vandecavey : 30 ptn
Johan : 30 ptn
HHugo : 28 ptn
Jan : 28 ptn
Marshal : 28 ptn
Mario : 27 ptn
Raceboy : 9 ptn
Oneliner : 6ptn
Alain : 6 ptn
Tibo : 3 ptn
[/list=1]
De eerste foto was natuurlijk de Ferrari 250 LM die in 1965 voor de allerlaatste overwinning van een Ferrari zorgde in Le Mans.
Het N.A.R.T. team had de geroutineerde Gregory Masten ingezet en de bijzonder snelle maar jonge Jochen Rindt als 2e piloot. Toen de wagen na korte tijd reeds de pits in moest voor langdurige reparatiewerken zag Rindt het niet meer zitten en had zich teleurgesteld teruggetrokken in de caravan. Hals over kop kwamen ze hem dan toch halen omdat hij moest rijden, en hij kreeg er de opdracht bij om "eruit te halen wat erin zat", er was toch niets meer te verliezen. Rindt en Gregory hebben de rest van de race permanent op 100% gereden, en tot ieders verbazing bleek de Ferrari niet alleen stand te houden, maar de race nog te winnen ook!!! De wagen was er echter zo erg aan toe, dat hij niet meer wou starten toen ze hem na de "ceremonie protocolaire" wilden wegrijden, totaal op...
De tweede foto is de merkwaardige March Ford waarmee Ronnie Peterson in 1971 tweede werd in de GP van Monaco. Een typfout of onaandachtzaamheid zorgde ervoor dat Mario het opmerkelijk jaartal "711" opgaf als datum. Alain was wegens omstandigheden niet thuis en kon dus ook niet antwoorden, terwijl Oneliner in de examens zat. Tibo zal ook wel een grondige reden gehad hebben om geen antwoord binnen te sturen.
Niet getreurd trouwens, want de volgende vragen komen er al aan en brengen nu al 3 punten per goed antwoord op. Het zal altijd oppassen zijn voor de leiders, want 1 steek laten vallen betekent onmiddellijk een diepe val in het klassement.
Dan ben ik jullie nog de tussenstand schuldig, die samen met de correcte antwoorden altijd nagelezen kan worden op http://users.skynet.be/sennake/quiz2002/paddock.htm
Hier is hij :
[list=1]
Bart Vandecavey : 30 ptn
Johan : 30 ptn
HHugo : 28 ptn
Jan : 28 ptn
Marshal : 28 ptn
Mario : 27 ptn
Raceboy : 9 ptn
Oneliner : 6ptn
Alain : 6 ptn
Tibo : 3 ptn
[/list=1]