PDA

View Full Version : Bourdais wint F3000 Imola

Finish
13-04-2002, 16:33
1) Sébastien Bourdais (FRA/Super Nova), 19 voltas
2) Rodrigo Sperafico (BRA/Durango) a 2s2
3) Antonio Pizzonia (BRA/Petrobras Jr.) a 8s8
4) Giorgio Pantano (ITA/Coloni) a 9s1
5) Patrick Friesacher (AUT/Red Bull Jr.) a 14s2
6) Tomas Enge (CHE/Arden) a 15s4.

bron: een spaanse site waar ik het adres al van kwijt ben, sorry daarvoor :) Feit is, dat ge al serieus moet zoeken vooreer ge ergens uitslagen van F3000 kunt vinden. Ze noemen F3000 het 'opstapje' naar F1, maar er wordt bitter weinig aandacht aan geschonken.

Hoedanook, Saelens heeft officieel de naam van European Minardo F1 Testrijder vast, volgens Stoddart. Dat betekent dat mocht Yoong eruit getrapt worden (bv na z'n wanprestatie van vandaag), we eindelijk nog eens een Belg in F1 hebben ! (Weg met Yoong :D :D )

Finish
13-04-2002, 16:35
EUROSPORT TO ABANDON F3000 TV PLANS
by Tim Gray - 12/04/2002

Pan-European broadcaster Eurosport is set to abandon its live coverage of the International F3000 series this season, because of rising costs.

Scheduled coverage of the Brazil race was replaced by football, and the broadcaster has not sent any production crew to Imola.

bron: www.formula-3000.net

F3000 kunnen we dus voorgoed vergeten :(
Misschien een ideetje voor Kanaal 2 ? ...

Rrubinio
13-04-2002, 23:25
Originally posted by Finish

Feit is, dat ge al serieus moet zoeken vooreer ge ergens uitslagen van F3000 kunt vinden. Ze noemen F3000 het 'opstapje' naar F1, maar er wordt bitter weinig aandacht aan geschonken.

1
Sébastien Bourdais
Super Nova Racing
51:30.076

2
Rodrigo Sperafico
Durango Formula
+ 1.085

3
Giorgio Pantano
Coloni F3000
+ 12.641

4
Antonio Pizzonia
Petrobras Junior Team
+ 17.206

5
Patrick Friesacher
Red Bull Junior Team
+ 17.938

6
Tomas Enge
Arden Team Russia
+ 24.112

7
Bjorn Wirdheim
Arden Team Russia
+ 30.643

8
Nicolas Kiesa
PSM Racing Line
+ 51.062

9
Zsolt Baumgartner
Coca-Cola Nordic Racing
+1:09.051

10
Tiago Monteiro
Super Nova Racing
+1:13.448

11
Rob Nguyen
Team Astromega
+1:14.472

12
Enrico Toccacelo
Coloni F3000
+1:15.298

13
Ryan Briscoe
Coca-Cola Nordic Racing
+1:15.560

14
Ricardo Sperafico
Petrobras Junior Team
+ 1 lap

15
Alexandre Sperafico
European Minardi F3000
+ 1 lap

fastest Lap:1:38.936 lap 30 (Giorgio Pantano - Coloni F3000)

Not Classified

Alex Muller
Durango Formula
22 laps

Riccardo Maurício
Red Bull Junior Team
17 laps

David Saelens
European Minardi F3000
12 laps

Mario Haberfeld
Team Astromega
12 laps

Tony Schmidt
PSM Racing Line
11 laps

Source: Robert Machielse - Team Astromega

Oneliner
13-04-2002, 23:47
Weet jij iets meer van het incident Rrubinio??
of kan onze nieuwe member team astromega hier iets meer over vertellen?
want ben best wel curieus :p

Rrubinio
14-04-2002, 11:13
Originally posted by Oneliner
Weet jij iets meer van het incident Rrubinio??
of kan onze nieuwe member team astromega hier iets meer over vertellen?
want ben best wel curieus :p

Press Release - Team Astromega

FIA Formula 3000 Championship
Round 2/12, Imola, Italy
Race, April 13 2002
Weather: sunny at first, increasingly cloudy

Rob Nguyen: 11th, 31 laps in 52m 53.548s
Mario Haberfeld: DNF, accident, lap 13

Astromega driver Rob Nguyen scored the best result of his young career when he finished 11th in the second round of the FIA Formula 3000 Championship – just 0.024 seconds outside the top 10. It was only Nguyen’s 11th race of any kind. The young Australian competed nine times in the German-based Formula VW series last year before stepping up to Formula One racing’s approved feeder formula for 2002. Despite suffering a painful back injury in the opening race at Interlagos, Brazil, two weeks earlier, the 21-year-old was able to race hard at Imola, although the effort did cause a slight recurrence of his previous problem.
His team-mate Mario Haberfeld suffered worse, however. Fighting his way through the field after a rain shower stopped him repeating the excellent qualifying form he had shown in Brazil, Haberfeld was challenging for ninth place when rival David Saelens spun in front of him and sent Mario flying into retirement after they brushed wheels. The Brazilian sustained a dislocated finger that will have to be kept in a splint for five days. He remains third in the points standings, despite his mishap.

Rob Nguyen
“I had a lot of fun today. I made a decent start but then had to run wide off the track on the second lap because another car spun in front of me. After that I got back into my rhythm quite quickly and was just focusing on catching the guys ahead. My car was much more comfortable than had been the case in Brazil, but the strain of racing was aggravating the bruising I picked up there and towards the end I was beginning to lose feeling on my left-hand side. The important thing is to finish, however, and I gained a lot of experience by racing in a group. There were four of us covered by little more than a second during the last few laps. It was hard work but I learned valuable lessons that will help me in the future.”

Mario Haberfeld
“What can I say? I had made a good start and was picking my way through the field. I had no problem at all until I came up behind Saelens. He was making mistakes all over the place but every time I tried to draw alongside he just chopped across. At one point he forced me completely onto the grass and then, two laps later, he ran wide again. I tried to dive inside him but he cut across. I don’t think we touched initially, but he spun and I had to go round the outside of him. Unfortunately we brushed wheels and that launched me into the air. The car almost flipped and I banged a couple of fingers on the wheel at some point, which is what did the damage. Fortunately it is not a serious injury and I will be raring to go when we race again in Spain two weeks from now..”

Sam Boyle, team manager
“Rob might be new to this business but I think other drivers will give him respect after today. He was firm but fair and did a good job given that he has such little racing experience. Mario was a bit unfortunate. David Saelens was very aggressive in trying to fend him off, but these things happen and you have to accept them.”

Rrubinio
14-04-2002, 11:21
Originally posted by Finish

Feit is, dat ge al serieus moet zoeken vooreer ge ergens uitslagen van F3000 kunt vinden. Ze noemen F3000 het 'opstapje' naar F1, maar er wordt bitter weinig aandacht aan geschonken.

Finish, probeer eens op www.depaddock.eu :D :D :D

Trainings resultaten, Uitslagen, en (exclusief) press-release. :cool:

En binnenkort eens een Astromega bezoekje :D :D :D

team astromega
14-04-2002, 11:33
Het ongeval tussen Mario en David was volledig te wijten aan de tweede genoemde. Als je al andere piloten van de baan gaat rijden als je uit een spin komt is dat erg. Dat het opzet was laat ik in het midden. Mario heeft alle hens aan dek moeten roepen om David te ontwijken en was er ook in gelukt, maar David vond het nodig om zijn plaatsje te verdedigen terwijl ze beiden op het gras zaten. Dit doe je niet!! Het resultaat is wel dat Mario zich heeft moeten laten verzorgen met een verstuikte vinger en moet enkele dagen een ijzer dragen. Hopelijk komt zijn volgende race niet in het gedrang. Het is niet erg, maar het kon verkomen worden. Ik schiet hier David niet af, maar een race incident kan ik dit niet noemen. Toch even aanstippen dat Rob een prachtige race reedt. Ook al was hij maar elfde, maar hij heeft zich goed gedragen in zijn 11de race uit zijn loopbaan. Tegen de tweede helft van het seizoen zal hij er wel staan. Dan maakt hij kans om in de punten te rijden.

team astromega
14-04-2002, 11:37
Voor de mensen die de F3000 echt volgen, op onze website team-astromega.com komen de resultaten binnen het uur op. Voor up dates tijdens de race kun je surfen naar www.warmup.br dit is een Braziliaanse site die up dates doet tijdens qualif en race

Finish
14-04-2002, 12:12
Originally posted by Rrubinio

Finish, probeer eens op www.depaddock.eu :D :D :D

Trainings resultaten, Uitslagen, en (exclusief) press-release. :cool:

En binnenkort eens een Astromega bezoekje :D :D :D

aaah ! daar gaan ik meer komen, zie :D

Hoedanook, vreselijk bedankt voor de info Rubinio en Team Astromega !

team astromega
14-04-2002, 12:27
wie wil kan de press releases van Team Astromega ontvangen via e-mail. Stuur een mail naar teamastromega@hotmail.com. Het is gratis en exclusief. Dit wil ik alleen doen voor de paddockers omdat ik weet dat nieuws uit de F3000 nogal schaars is. Hopelijk ben ik jullie hiermee van dienst. Het Astromega bezoek zal ook door mij geregeld worden en zal ook de rondleiding geven. Wanneer, als ik de agenda eens bekijk zal ik zeker een vrije zaterdag vinden die jullie past

Oneliner
14-04-2002, 12:42
Originally posted by team astromega
Mario heeft alle hens aan dek moeten roepen om David te ontwijken en was er ook in gelukt, maar David vond het nodig om zijn plaatsje te verdedigen terwijl ze beiden op het gras zaten. Dit doe je niet!!

Reden deze heren al voor punten of niet? (dat spreekt het incident daarom niet goed hé)
Ik denk het niet hé?

Werner333
16-04-2002, 22:23
Saelens was beduidend trager dan Haberfeld.
Hij verdedigde zijn plaats maar op een twijfelachtige manier.
Dit is F3000 en geen botsauto attractie op een kermis.
Over het ongeval: hetgeen ik gezien heb was dat Haberfeld een gat indook dat er niet echt was en toen was het prijs.
Rob Nguyen heeft indruk gemaakt. Goede race. Rustig opgebouwd en plaatsjes gewonnen. Hjij heeft potentieel.

Sennake
16-04-2002, 22:31
Originally posted by team astromega
wie wil kan de press releases van Team Astromega ontvangen via e-mail. Stuur een mail naar teamastromega@hotmail.com. Het is gratis en exclusief. Dit wil ik alleen doen voor de paddockers omdat ik weet dat nieuws uit de F3000 nogal schaars is. Hopelijk ben ik jullie hiermee van dienst. Het Astromega bezoek zal ook door mij geregeld worden en zal ook de rondleiding geven. Wanneer, als ik de agenda eens bekijk zal ik zeker een vrije zaterdag vinden die jullie past

Ik heb bij mijn geposte foto's ook een paar astromega-foto's zitten. Als je ze graag op hoge resolutie hebt stuur ik ze wel door. Als MAK-fotograaf moet je voor een MAK-team al eens iets doen eh, al is het naar Imola rijden. Veel succes verder nog!!

Je vindt ze hier : http://www.depaddock.com/sennake/gpf1/imola2.htm