PDA

View Full Version : Ferrari onthult supersportwagen 'FX'

Mark
17-04-2002, 22:30
tja is ie mooi? superlelijk? weet niet.........ik vind hem angstaanjagend en wil die bak heel graag op circuit zien !

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=4310

MARANELLO - Dit is hem dan, echter voorgesteld als design studiemodel, de meest besproken Ferrari van de afgelopen periode: de supersportwagen met de codenaam FX. Ferrari presenteert de virtuele opvolger van F40 en F50 op de Artedinamica: Ferrari and Maserati at the Contemporary Art Museum of Tokyo.

De definitieve uitmonstering (en naam) van de Ferrari FX zal eind september, begin oktober op de autotentoonstelling van Parijs worden voorgesteld aan het grote publiek. Net als de F40 en F50 is de kersverse FX de meest geavanceerde Ferrari van het moment, waarvoor de sportwagenfabrikant de nodige techniek aan de Formule 1-bolides ontleent. Volgens Ferrari zal de productieversie van de FX, waarvan slechts een gelimiteerd aantal op de markt komt, de ultieme uitdrukking van technische overeenkomsten tussen een Formule 1-bolide en een road-going GT zijn.

De internationale tentoonstelling in Tokio opent op 27 april voor het publiek. Nog tot en met 14 juli is de designstudie in de Japanse hoofdstad te zien.

http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/images/4311.1.gen.jpg

airco
17-04-2002, 22:44
bwa mooi of lelijk .... Laat me hem superaggressief noemen ...

airco

Werner333
17-04-2002, 23:19
Designstudie.....
M.a.w. de uiteindelijke versie gaat helemaal anders zijn.:D :D :D

AuForm
18-04-2002, 11:54
De F40 was niet zo geavanceerd, maar is nog steeds de beste van de Fxx-series. Wist je dat de F40 stukken sneller was dan de F50? De F50 is dan ook nooit in de motorsport gebruikt. Toch niet door een professioneel team (ik kan me natuurlijk vergissen).

Er was een speciale versie van de F50, ik ben de naam vergeten, met een zeer beperkte oplage. De eigenaren moesten vreemd genoeg een contract ondertekenen dat ze niet met hun wagen zouden races.

PJ

Finish
18-04-2002, 15:45
de nieuwe batmanmobiel :D

Werner333
18-04-2002, 18:25
Originally posted by AuForm
De F40 was niet zo geavanceerd, maar is nog steeds de beste van de Fxx-series. Wist je dat de F40 stukken sneller was dan de F50? De F50 is dan ook nooit in de motorsport gebruikt. Toch niet door een professioneel team (ik kan me natuurlijk vergissen).

Er was een speciale versie van de F50, ik ben de naam vergeten, met een zeer beperkte oplage. De eigenaren moesten vreemd genoeg een contract ondertekenen dat ze niet met hun wagen zouden races.

PJ

Je Ferrari is kennis is een beetje beperkt AuForm. :D :D
De F50 is door 2 teams in competitie gebruikt. Weliswaar zonder fabriekssteun. 1 keer in Macao en daarna was er een andere F50, van Hetterington, die de Ferrari UK challenge reed. Hetterington werd 2 keer kampioen met de wagen.

De speciale versie is de F50GT waar er 3 van gemaakt zijn. de resterende 3 chassis zijn vernietigd.

Mark
18-04-2002, 19:57
yep een F50 heeft meegereden tijdens de Bergische Loewe 2000........ helaas had ik toen nog geen fotoklieker :D

AuForm
19-04-2002, 12:50
I stand corrected.

Één van die GTRs is van de baas van een vwvortex-lid, in silicon vally. De andere is van een buur van nog een ander vwv-lid. Ik denk dat de derde naar de Sultan van Brunei ging.

PJ