View Full Version : Netwerkverbinding bij Telenet
Ik heb hier Telenet-Internet liggen. Werkt prima trouwens
Maar telkens als ik mijn PC opstart vraagt hij een paswoord om een netwerkverbinding te maken. Doe ik dat niet, start geen enkel programma op.
Da's nu geen ramp, want ik moet gewoon doorenteren. Maar kan ik dat scherm niet bypassen door een of andere instelling te wijzigen.
Of licht dit aan het gebruik van Telenet, en sta ik in feite als als netwerkuser geregistreerd ?
Originally posted by fordje
Ik heb hier Telenet-Internet liggen. Werkt prima trouwens
Maar telkens als ik mijn PC opstart vraagt hij een paswoord om een netwerkverbinding te maken. Doe ik dat niet, start geen enkel programma op.
Da's nu geen ramp, want ik moet gewoon doorenteren. Maar kan ik dat scherm niet bypassen door een of andere instelling te wijzigen.
Of licht dit aan het gebruik van Telenet, en sta ik in feite als als netwerkuser geregistreerd ?
mja, ik heb da nu ook
mor vroeger had ik da ni
raar geval
niks van aantrekken en entereeee :)
euhm,
nooit naar gezocht eigenlijk. En vermits ik nu geen windows 98 nemeer heb is da ook vrij moeilijk om der nog naar te zoeken ...
Ivm met hetgene dat ge daar ingeeft ... Da heeft just niks te maken mee telenet. Telenet controleert uwen gebruikersnaam enkel op nieuwsgroepen, mail-accounts en voor support op de helpdesk. Ik veronderstel dat ge dat wel ergens zult kunnen uitschakelen, maar vraag me nie waar.
airco
Oneliner
21-04-2002, 11:45
Als ge ech twilt, dan vraagt ge op msn maar is de telefoonnummer van onze pa, dan moede die maar is bellen...
Greetz
of use the internet... het zal der wel ergens opstaan, en meer dan eens waarschijnlijk ook :D :D :D
ik heb XP en ik moet geen entertje meer doen, daar waar ik vroeger bij win 2000 er wel toe verplicht was.
Ik stel voor eens te kijken bij configuratiescherm/users(gebruikers) en daar te zoeken naar 'er van uitgaan dat deze gebruiker zich altijd aanmeldt op deze computer'
ik heb dat ooit met een bepaald Operating System zo gefixed, enkel ik weet niet exact meer welk OS ;)
tja da ge da bij win2k wel moet doen, das dan toch wel uw eigen fout zene finiz. Het wordt bij de installatie heel duidelijk gevraagd of
-windows een password moet vragen bij het opstarten
-ofwel moet aanmelden met een standaardgebruiker (zonder passwoord te vragen)
maja, als ge nog geen eens kunt lezen dan scheelt der iets he. Als ge het bij de installatie verkeerd zou gedaan hebben dan kunde da nog altijd aanpassen onder configuratiescherm/gebruikers
Never underestimate the power of win2000
eum, ik heb da bij installatie zo gedaan idd, maar dan heb ik een netwerkske gelegd en kreeg ik heel den tijd da kaderke bij 't opstarten....DUS zijn ik naar configuratiescherm/users(gebruikers) gegaan en heb ik dat daar zo opgelost.
en ik kan wel lezen. dacht ik zo.
:mad:
FastFons
22-04-2002, 16:45
Bon den uitleg is simpel daarvoor, dat kadertje krijgt ge als ge in uw netwerkinstellingen bij primaire netwerkaanmelding dat op client voor microsoft netwerken zet. Als ge dan den eerste keer dat ge da krijgt gewoon zonder aan die kaderkes te komen op enter duwt dan komt da nooit niemeer. Wat als ge nu wel al zoiet gedaan hebt, dan blijft ge daar natuurlijk mee zitten. Daar zijn een aantal manieren voor om dat op te lossen, de gemakkelijkste is TweakUI voor win98 te installeren, en daar kunt ge dan ergens aanvinken (waar dat weet ik niet meer precies, maar gaat nekeer alle tabbladen af) zodat ge dat niet meer krijgt. Wat ge natuurlijk ook kunt doen is uwe windows na formatje opnieuw installeren, dan eveneens den eerste keer op enter duwen en dan zijt ge er ook vanaf (maar wat veel werk voor zon onozel kaderke). Er zullen waarschijnlijk nog wel oplossingen zijn waarvan ik niet weten of die me nu niet te binnen vallen, maar dat gaat in ieder geval.
Grtz
FF
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.