PDA

View Full Version : CPU Temperatuur?

TiBo
02-05-2002, 13:48
Ik heb de PC een klein zetje gegeven en heb de bus opgevoerd tot 120 MHz en de voltage verhoogd tot 1.7V. De CPU draait nu op 2640 MHz.
Dit alles is wel gebeurd zonder extra koeling aan te brengen. Dit is bewust gedaan, aangezien de klok nog hoger zou kunnen met extra koeling e.d..

Toch even vragen wat de doorsnee temperatuur mag zijn van een Northwood.
Bij gewoon gebruik blijft de °t dezelfde als voorheen. In games of tijdens lange rustpauzes loopt deze op tot ongeveer 52 °C.
Hoe zit ik daarmee in vergelijking met de norm?

Bart.Vandecavey
02-05-2002, 14:16
Is het niet dat hoe kouder hoe beter?

Stipey
02-05-2002, 16:27
52° lijkt me nog best acceptabel, maar ik ken de processor niet.

airco
02-05-2002, 18:15
bij 52° celcius voor Intel mag je wel rekenen dat je zonder extra koeling ver aan de max zit ...
Verder zal je je cpu niet naar de maan helpen ... Vanaf de je P4 het te heet krijgt doet hij toch aan clock throtteling zodat hij terug trager gaat lopen (en warmte verliest).

laat verder dit (http://swdemo.planetinternet.be/drivers/software/hotcpu.exe) proggie maar eens lopen ... Als je de temperatuur ziet stijgen (zeker boven de 55°) of een crash tegenkomt betekent het dat je iets te ver gaat ...

Als je wil weten hoe je je PC'tje verder kan overclocken zullen we een van de dagen wel eens afspreken, waar ik u een dozijn tips kan geven ... alsek heel da spel moet typen zijnek nen dag kwijt ;)

airco

TiBo
02-05-2002, 20:16
THX dude :cool:

Veel mennsen verklaren je voor gek als je zegt dat je wil overclocken, maar als je dat zo leest op het net en je bent er zo wat mee bezig, ... dan kriebelt het wel.
Wat de 3D kaart betreft gaat dat prima, maar voor de CPU ben ik toch wat voorzichtiger.
Hoedanook, ... we spelen weeral en we praten er weeral een beetje over mee ;)

airco
03-05-2002, 00:21
hoeveel draait de cpu standaard Tibo 2,0 of 2,2 ghz ???

airco

TiBo
03-05-2002, 14:12
2.222 GHz ;)