PDA

View Full Version : Probleemke met Windows XP

Bart.Vandecavey
06-05-2002, 16:21
Weten jullie niet hoe je dit kunt oplossen?

Ik had op een nieuwe PC 4 accounts gemaakt 2 computerbeheerders (de ouders) en 2 beperkte accounts (de kinderen), dan had ik Age of Empires geïnstalleerd, maar op de beperkte accounts crasht hij bij het opstarten...

airco
06-05-2002, 16:30
probeer eens om opnieuw te installeren bij de beperkte accounts ... of staan daar de install-rechten af ?!?

Bart.Vandecavey
06-05-2002, 16:40
Originally posted by airco
of staan daar de install-rechten af ?!?

Inderdaad, dat was de grote opzet van de beperkte accounts..., ik heb geprobeerd om ze te veranderen in computerbeheerders om ze daar dan te installeren maar dat lukte ook niet (snap ook niet waarom)...

FleaBite
06-05-2002, 18:13
ge kunt misschien de beperkte accounts alle rechten geven op de AOE-map. Waarschijnlijk dat dat spel enkele tijdelijke bestanden aanmaakt terwijl het runt. Als de beperkte accounts niet kunnen schrijven in de map, zal het spel daardoor niet werken he

Bart.Vandecavey
06-05-2002, 19:27
Originally posted by FleaBite
ge kunt misschien de beperkte accounts alle rechten geven op de AOE-map. Waarschijnlijk dat dat spel enkele tijdelijke bestanden aanmaakt terwijl het runt. Als de beperkte accounts niet kunnen schrijven in de map, zal het spel daardoor niet werken he

En hoe doe je dat ook al weer? (ik heb er geen flauw idee van hoe je dat kunt beheren per map)

airco
06-05-2002, 19:35
log in als een gebruiker met volle rechten (account van ouders dus)

ga naar die map in windows explorer
ga op de mapnaam staan
rechtermuisknop ==> eigenschappen
daar kies je het tabblad "beveiliging" en daar geef je de user die eraan moet kunnen lees, schrijfrechten , enz

airco

FleaBite
06-05-2002, 19:44
denk eraan dat om aan het tabblad "beveiliging" te kunnen je eerst "eenvoudig delen van mappen" moet uitzetten via "extra" -> "mapopties" -> tabblad "weergave" (in dat lijstje "geavanceerde eigenschappen")

Bart.Vandecavey
06-05-2002, 20:01
Thanks guys!!!

FleaBite
06-05-2002, 21:19
wil dat zeggen dat het nu werkt?

Bart.Vandecavey
07-05-2002, 09:01
Ja dat weet ik nog niet hé, maar als jullie het zeggen zal het wel kloppen zeker hé!

airco
07-05-2002, 10:54
no guarantee's made zene ;)