View Full Version : Verzekering race wagens
Dries, of andere piloten,..
FF terzijde, naar aanleiding van de feiten; hoe zit dat eigenlijk met jullie verzekering?
Ben je als "amateur" wel verzekerbaar of valt dit ook onder risicosporten?
Verzekering, nooit van gehoord, waarom denk je dat iedereen een afstand van verhaal moet tekenen voor de race.
Alles en iedereen is verzekerbaar , Fordje, als je maar genoeg premie betaalt. Trouwens, die afstand van verhaal, Driesco, is tegenover de organisator van de wedstrijd en heeft niks met jouw persoonlijke verzekering te maken. Wel lees je in die afstand van verhaal dat de verzekeraar van de piloot of de wagen zich niet zal verhalen tegenover de organisatoren van de wedstrijd en de uitbater van het circuit...
Nog nooit gelezen trouwens, maar wat ik wel weet is dat onze Clio verzekeren per race zo een 33.000 Bef zou geweest zijn met een bvrijstelling van 75000
Diene wagen kan je vervangen hé !! OK kost vree veel geld maar toch,...........(daar heb je DePaddock voor hé ;) We plakken wel wat stickerkes meer :p
Maarre als er met jullie wat gebeurd,.............????Die "onderdelen " hebben ze niet in voorraad hoor. EN hier helpen stickers niet.
BTW, Weet iemand al iets meer over PC Henry??
Werner333
13-05-2002, 21:44
Thread gesplit jongens.
Was niet echt meer on topic.
Wat die lichamelijke schade betreft; in theorie is medische verzorging toch 'gratis' in België dankzij sociale zekerheid etc?
Wagens verzekeren.....effe David Cook bellen in Engeland. De beste man verzekerd alles. Van zijn zoon en dochter hoor je niet zoveel meer (Paula en David jr. Cook , ex BTCC/F3)
yariscup
13-05-2002, 23:20
Alle medische kosten die niet door de ziekteverzekering gedekt worden (remgeld) verbonden aan een race-ongeval worden door de federatie (RACB of VAS) vergoed (meer bepaald hun verzekeringsmaatschappij).
Voor een hospitalisatieverzekering gaat de premie omhoog als je risicosporten beoefent. Zo wordt voor competitie-karting en autosport een kleine meerpremie aangerekend.
Een speciale "levensverzekering" voor nabestaanden is volgens mij niet voorzien.
awel als ge het echt wilt weten, mijn vader is ne verzekeringsmakelaar. en hij is aan een project bezig om de piloten van de funcup te verzekeren tegen een dikke 50euro per jaar, daarna volgt misschien de rest van autosportland, maar eerst beginnen bij het begin hé. het is allemaal nog nie rond.
ge kunt uwe wagen inderdaad verzekeren en ik kan u verzekeren dat dat in de funcup gebeurd bij bv team van uniroyal waar altijd mensen komen rijden die het zitje ofwel gewonnen hebben, ofwel via een incentive mogen meedoen ed... die auto's zien dan ook serieus af
van prijzen ben ik geen 100%zeker, maar ik hoor dikwijls bedragen tussen de 30 en 100.000bef (2500eur)
ik heb eens prijsgevraagd om in de yaris cup te rijden, en daarin kan je per race meerijden voor 2500eur plus verzekering van ca500 euro, wat een totaal van 3000euro geeft voor één weekend.dit zijn prijzen van vorig jaar, ik weet niet hoe het daar nu zit met die twee races per weekend, maar soit
zoals voorheen al gezegd, alles is verzekerbaar, het is slechts een kwestie van geld
ps: wij hadden het beter gedaan voor de koers in francorchamps
voor meer info verwijs ik u door naar www.perdieus.com en daar kunt ge ook contact opnemen met ons vader of rechtstreeks via marc@perdieus.be, als ge nog iets meer zou willen weten
maarten
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.