Scapa
28-05-2002, 14:07
Hier met een beetje vertraging het verslag van de 'Trophée des Trappistes' van G&A racing:
Vrijdag
Aankomst in Chimay voor onze eerste race van het seizoen die ook meteen onze terugkeer betekent in de Procar. Eerst nog een verkenningsrondje gedaan op het circuit waar men nog volop bezig was de vangrails te bevestigen en de banden op te stellen. Vervolgens tentje opgesteld en de wagen klaargemaakt voor de vrije trainingen in de namiddag die vlot verlopen, we draaien zelfs een snellere tijd dan de Audi Light op een circuit dat er nat bij ligt.
Zaterdag
We maken ons op voor de kwalificaties, deze keer op een droge baan. Guino draait uitstekende tijden tot hij vervolgens binnenkomt: de motor maakt een wel erg raar geluid; waarschijnlijk de lagerschalen stuk. Einde van de kwalificaties voor de eerste race voor ons (die we uiteindelijk op een zesde plaats zullen beëindigen) en ook de kwalificaties van de derde race kunnen we vergeten (voor diegene die het nog niet moeste weten: eerste qualif voor de eerste race, uitslag eerste race is de grid voor de tweede race, derde en vierde idem). Meteen beginnen met rondbellen om het bepaalde stuk te vinden... nergens te vinden, het einde van ons race-weekend lijkt te naderen... tot we uiteindelijk een ganse motor vinden bij Beliën. Een mechanieker uit Turnhout gaat de motor halen in Neerpelt, ondertussen halen wij de kapotte motor eruit en komen we ook tot de constantatie dat de koppeling aan vervanging toe is. Om half acht (we moesten wachten op de motor die pas na de fun cup race over het ciruit mocht gebracht worden) konden we beginnen met het overbouwen van bepaalde stukken van de oude motor op de nieuwe en de montage. Om kwart voor twee 's nachts zit de motor erin en is alles terug gemonteerd en even de motor laten draaien....
Zondag
Om zeven eruit voor de warm-up. Hopen dat alles ok is en dit blijkt het geval te zijn! Onze eerste overwinning van het weekend! Dan race 1: donkere wolken boven het ciruit en we besluiten regenbanden te monteren wat de goede keuze bleek. Als zesde vertrokken en door een schitterende race van Guino eindigen we tweede algemeen, eerste in de divisie, achter de Mondeo silhouette van Stelandre! Dus voor de tweede race mochten we op de eerste rij vertrekken, en ik kan je verzekeren dat het je iets doet als je voor een paar van die racemonsters mag vertrekken met onze al niet zo jong meer zijnde M3 en na al die pech. Tweede race ook regen en wederom een tweede plaats algemeen! Onze inspanningen van de nacht voordien worden meer dan voldoende beloont.
De derde race (droge baan)starten we helemaal achteraan door onze afwezigheid in de tweede qualif. Maar geen probleem: na de tweede doortocht hangen we reeds eerste in de divisie en vijfde algemeen. Maar dan een klapband met als gevolg een pitstop en dit is in een race die maar 20 min duurt natuurlijk fataal. Dus vierde race weer achteraan : er is weer dreiging van onweerswolken en we monteren regenbanden wat wederom een goede keuze bleek want net voor de start komt de regen er met bakken uit en wederom een prachtstart en een geweldige remonte: tweede algemeen en eerste in de divisie! Een geslaagd weekend dus...
groeten
G&A racing
Vrijdag
Aankomst in Chimay voor onze eerste race van het seizoen die ook meteen onze terugkeer betekent in de Procar. Eerst nog een verkenningsrondje gedaan op het circuit waar men nog volop bezig was de vangrails te bevestigen en de banden op te stellen. Vervolgens tentje opgesteld en de wagen klaargemaakt voor de vrije trainingen in de namiddag die vlot verlopen, we draaien zelfs een snellere tijd dan de Audi Light op een circuit dat er nat bij ligt.
Zaterdag
We maken ons op voor de kwalificaties, deze keer op een droge baan. Guino draait uitstekende tijden tot hij vervolgens binnenkomt: de motor maakt een wel erg raar geluid; waarschijnlijk de lagerschalen stuk. Einde van de kwalificaties voor de eerste race voor ons (die we uiteindelijk op een zesde plaats zullen beëindigen) en ook de kwalificaties van de derde race kunnen we vergeten (voor diegene die het nog niet moeste weten: eerste qualif voor de eerste race, uitslag eerste race is de grid voor de tweede race, derde en vierde idem). Meteen beginnen met rondbellen om het bepaalde stuk te vinden... nergens te vinden, het einde van ons race-weekend lijkt te naderen... tot we uiteindelijk een ganse motor vinden bij Beliën. Een mechanieker uit Turnhout gaat de motor halen in Neerpelt, ondertussen halen wij de kapotte motor eruit en komen we ook tot de constantatie dat de koppeling aan vervanging toe is. Om half acht (we moesten wachten op de motor die pas na de fun cup race over het ciruit mocht gebracht worden) konden we beginnen met het overbouwen van bepaalde stukken van de oude motor op de nieuwe en de montage. Om kwart voor twee 's nachts zit de motor erin en is alles terug gemonteerd en even de motor laten draaien....
Zondag
Om zeven eruit voor de warm-up. Hopen dat alles ok is en dit blijkt het geval te zijn! Onze eerste overwinning van het weekend! Dan race 1: donkere wolken boven het ciruit en we besluiten regenbanden te monteren wat de goede keuze bleek. Als zesde vertrokken en door een schitterende race van Guino eindigen we tweede algemeen, eerste in de divisie, achter de Mondeo silhouette van Stelandre! Dus voor de tweede race mochten we op de eerste rij vertrekken, en ik kan je verzekeren dat het je iets doet als je voor een paar van die racemonsters mag vertrekken met onze al niet zo jong meer zijnde M3 en na al die pech. Tweede race ook regen en wederom een tweede plaats algemeen! Onze inspanningen van de nacht voordien worden meer dan voldoende beloont.
De derde race (droge baan)starten we helemaal achteraan door onze afwezigheid in de tweede qualif. Maar geen probleem: na de tweede doortocht hangen we reeds eerste in de divisie en vijfde algemeen. Maar dan een klapband met als gevolg een pitstop en dit is in een race die maar 20 min duurt natuurlijk fataal. Dus vierde race weer achteraan : er is weer dreiging van onweerswolken en we monteren regenbanden wat wederom een goede keuze bleek want net voor de start komt de regen er met bakken uit en wederom een prachtstart en een geweldige remonte: tweede algemeen en eerste in de divisie! Een geslaagd weekend dus...
groeten
G&A racing