View Full Version : FIA GT Donington
Eerste vrije training :
Carsport Holland met A Kumpen & M Hezemans : 3de plaats
2de vrije training :
Carsport Holland met A Kumpen & M Hezemans : 5de plaats
Meer nieuws & tijden op www.anthonykumpen.com
2de kwalificatie :
1 Deletraz/Piccini Ferrari 550M 1:30.752
2 Hezemans/Kumpen Chrysler Viper 1:31.292 (Carsport Holland)
3 Calderari/Bryner/Gounon Ferrari 550M 1:31.714
4 Riccitelli/Quester Ferrari 550 M 1:32.050
5 Campbell-Walter/Springer Lister Storm 1:32.167
6 Bouchut/Vosse Chrysler Viper 1:32.788
7 Verdon-Roe/Warnock/McKellar Lister Storm 1:33.059
8 Cappellari/Gollin Chrysler Viper 1:33.070 (Carsport Holland)
Super Pole :
1 Jean Marc GOUNON Ferrari 550M 1:28.982
2 J CAMPBELL-WALTER Lister Storm 1:29.473
3 Jean-denis DELETRAZ Ferrari 550M 1:29.661
4 Fabrizio GOLLIN Chrysler Viper 1:29.736 (Carsport Holland)
5 Mike HEZEMANS Chrysler Viper 1:29.776 (Carsport Holland)
Dus.... Cappellari/Gollin starten 4des, Kumpen/Hezemans starten 5des.....
Meer nieuws : http://www.anthonykumpen.com
Bron : Jacquie Groom/FIA Press
Anthony Kumpen & Mike Hezemans zijn de winnaars in Donington.
2de plaats voor de Prodrive Ferrari, 3de plaats is de Belmondo Viper.
Bron : Anthony Kumpen/Live.
de uitslag (bron : eurosport.com)
1 3 Hezemans / Kumpen Carsport Holland 2:14:51.465
2 22 Calderari / Gounon / Bryner BMS Scuderia 2:15:29.826
3 12 Babini / Duez Belmondo Racing 2:15:52.449
4 2 Rosenblad / Vosse Larbre Competition 2:16:01.113
5 4 Cappellari / Gollin Carsport Holland 2:14:47.706
6 54 Ortelli / Dumas Freisinger Motors 2:15:17.740
7 29 Roos / Wallinder Henrik Roos Team 2:14:58.402
8 50 Pescatori / Bertolini JMB Racing 2:15:13.811
9 58 Peter / Wolff Autorlando Sport 2:15:31.954
10 62 Wall / Stokoe Cirtek Motorsport 2:15:38.953
11 76 Garcia / Felbermayr Jr RWS Motorsport 2:16:02.362
12 60 Von Gartzen / Khan JVG Racing 2:14:40.540
13 82 Capelli / Davies Team Veloqx 2:15:41.675
14 77 Fomenko / Vasiliev RWS Motorsport 2:15:45.270
15 16 G. Ried / C. Ried Proton Competition 2:16:05.360
16 88 Jordan / Sumpter Team Eurotech 2:14:46.206
17 53 Kutemann / Pregliasco JMB Competition 2:15:56.950
18 52 Gianni / Garbagnati JMB Competition 2:14:24.403
19 64 M. Merendino / F. Merendino Cirtek Motorsport 2:14:55.627
20 89 D. Jones / G. Jones Team Eurotech 2:15:17.971
21 56 O'Rourke / Liddell EMKA Racing 2:06:58.033
22 5 Alliot / Hallyday Force One Racing 1:48:41.639
23 1 Bouchut / Terrien Larbre Competition 1:46:53.639
24 14 Campbell-Walter / Springer Lister Storm Racing 2:15:11.835
25 83 Sugden / Kirkaldy Team Veloqx 1:44:33.213
26 55 Daoudi / Longin Freisinger Motors 1:50:05.179
27 11 Belmondo / Derichebourg Belmondo Racing 1:39:08.933
28 9 Lafon / Jarier Team ART 1:33:47.159
29 51 Montermini / Alexander JMB Racing 2:03:15.344
30 23 Deletraz / Piccini BMS Scuderia 1:11:21.838
31 15 Verdon-Roe / Warnock / McKellar Lister Storm Racing 1:10:22.714
32 32 Riccitelli / Quester Alfa Dart Racing IP 0:04:57.469
Proficiat Anthony & Mike !
Werner333
06-10-2002, 17:51
Proficiat aan Anthony. Eindelijk ;)
En Lilian 2de in de 550. Super.
paddock-taal:
Eerste overwinning voor een chassis waar ooit depaddock-stickers op hebben gezeten. :D :D
Eindelijk een internationale beloning voor ome Tonnie!
Werner333
06-10-2002, 21:22
Bert Longin is uitgevallen met een defecte cilinder.
Met nog 1 race te gaan (20 oktober Estoril, Portugal) is in de kampioenschappen alles nog te spelen behalve de rijderstitel in N-GT die naar Stephane Ortelli gaat.
Racing with Anthony Kumpen
FIA-GT Championship 2002 / 9. Donington
Eindelijk een zege voor Anthony Kumpen in FIA-GT!
Het FIA-GT seizoen van Anthony Kumpen bleek tot voor dit weekend een frustrerende aangelegenheid, met een aantal opgaves die de rijder van het Team Carsport Holland meer dan eens de zege ontzegden. Maar in Donington, ter gelegenheid van de negende wedstrijd van het seizoen, mocht Anthony eindelijk op het hoogste trapje klimmen. Een verdiende beloning en een eerste internationale overwinning, die zeker andere laat verwachten.
Hoe vreemd het ook moge klinken, deze Britse etappe van het FIA-GT kampioenschap was niet zo goed begonnen voor Anthony Kumpen en Mike Hezemans. Ze moesten vaststellen dat de Michelin-banden van de Listers en Ferrari’s beter aangepast waren aan het Engelse circuit. De Superpole werd maar net gehaald, en een vijfde plaats op de grid was het resultaat, ex-aequo met de tweede Viper van het Nederlandse team, met Fabrizio Gollin aan het stuur.
Kon het beter in de wedstrijd? Na amper een half uur was het antwoord al gegeven, toen de Franse rubbers onverwachte problemen kregen. “De Michelins waren perfect tijdens de kwalificaties op het biljartvlakke asfalt van Donington, maar tijdens de race was de situatie anders”, legt Kumpen uit. “Na een dertigtal minuten moest de Lister duidelijk vertragen, en Mike – die de start had genomen – kon de kloof met de leidende Ferrari’s dichten. Bij de eerste pitstop lag hij amper op een tiental seconden van de Italiaanse machines. Alles was dus nog mogelijk...”
Anthony nam het stuur over van Hezemans, en zette vervolgens een perfecte rijbeurt neer. De Ferrari van Piccini en Deletraz moest naar de kant met een stukke motor, en de andere 550 Maranello, bestuurd door Gounon, Calderari en Bryner, verloor heel wat tijd in de stands. De weg naar de zege lag wagenwijd open voor de Viper van Carsport Holland, die zonder problemen de kop wist te houden. Kumpen breidde de kloof met Gounon steeds verder uit, vooraleer het stuur terug aan Hezemans te geven. Het verschil was intussen uitgebreid van twintig naar vijftig seconden.
Net zoals in Enna-Pergusa twee weken eerder lag de Viper nr. 3 op de best mogelijke positie bij het ingaan van de slotfase. Maar deze keer kwam de pechduivel geen stokken in de wielen steken...
“Omdat we een probleemloze wedstrijd hadden gehad, was ook het brandstofverbruik geen probleem voor ons. Geen splash-and-dash dus meer voor ons. Deze keer vielen alle puzzelstukjes op zijn plaats en toen Mike over de aankomststreep ging was de opluchting ontzettend groot. We lagen bij de meeste wedstrijden dit jaar op kop, maar deze keer konden we de leiding tot het eind vasthouden. Schitterend!”
De aanhouder wint, zege maar. Door in Donington te winnen is Anthony Kumpen helemaal de pech van het afgelopen seizoen helemaal vergeten. “Ik denk wel dat wij nu aan de beurt waren om een duwtje in de rug te krijgen. De Ferrari’s lagen voor, maar kregen problemen. Niet dat we daarover zullen klagen, daarvoor smaakt de champagne veel te goed!” Kumpen hoopt over twee weken, tijdens de laatste wedstrijd van het seizoen in Estoril, op zijn elan te kunnen doorgaan. “Net als Mike ken ik het circuit uitstekend, en zijn we er allebei gek op”, besluit Anthony. “En omdat de rijders van Larbre Competition en Lister elkaar in de gaten zullen houden om de titelstrijd te beslissen, maken we een goede kans. Nu ik de smaak te pakken heb, wil ik best het seizoen afsluiten met een dubbele zege!”
Welk resultaat er ook uit de bus komt in Estoril, deze zondag 6 oktober 2002 zal altijd worden herinnerd als de dag waarop Anthony Kumpen zijn eerste zege in het FIA-GT kampioenschap behaalde. Voorwaar een groots moment...
(persbericht Vincent Franssen)
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.