PDA

View Full Version : Een Mosler in de Belcar?


Werner333
12-10-2002, 17:01
Op dailysportscar staat te lezen dat Martin Short van plan is te racen met zijn Mosler MT900R in de laatste Belcar race van dit seizoen. Daarna vertrekt hij met de wagen naar Australie voor de 24 uur van Bathurst (16/17 November).
Spektakel verzekerd.

Werner333
12-10-2002, 17:14
Fotoke van zo een Mosler:
http://www.fast-autos.net/mosler/mt900r.jpg
http://www.fast-autos.net/mosler/mt900r2.jpg

Trekt een beetje op een Saleen.

Beemer
12-10-2002, 17:54
Knap beestje!
Kan da iets beginnen tegen pakweg ne Viper??

Mark
12-10-2002, 21:06
zou volgend jaar een vaste gast worden in het britse GT...........maaruh een weekendje belcar geen probleem :D :D

Mark
12-10-2002, 21:52
meer foto's op http://www.moslerauto.com/gallery/sub_gallery.html

http://www.moslerauto.com/images/racing/photo/rollcentre/photo_002.jpg

het nog maagdelijke wiite exemplaar van short......

Raceboy
12-10-2002, 22:06
alweer een randgeval qua legaliteit ofniet ?

Bart.Vandecavey
12-10-2002, 22:15
Nee, staat in de lijst der toegelaten wagens...

JPMontoya
12-10-2002, 23:32
laat maar komen ! enig idee van de rijders ?

Werner333
13-10-2002, 03:29
Simon Pullan zou een van de piloten zijn.

flugel
13-10-2002, 14:25
't is ne keer iets anders dan pakweg ne viper... meer van dat :)

Jan
14-10-2002, 08:50
Vertoont veel uiterlijke verwantschap met een Saleen.

jan

Sennake
14-10-2002, 14:31
Ik zou zeggen : een kruising tussen een Saleen en een Jaguar XJ220...
http://www.passion-auto.com/liste%20jaguar%20XJ220.JPG

En er zit ook wat McLaren F1 in zelfs...

Oneliner
14-10-2002, 16:24
en wat vaart zo'n beestje?
Kan het strijden met de viper, of toch maar niet?? :)

laurent
14-10-2002, 16:46
Extreme speed, excellent handling, and proven performance on the track make the MT900R the car to beat in Grand Am GT class racing. Weighing in at only 2100 lbs., the MT900R is powered by a Corvette LS1 V8 and can achieve speeds of over 200 mph.


The MT900R is delivered to your team race ready. Allow 120 days from order to delivery.

Pricing

MT900R - $149,000

-->www.moslerauto.com

laurent
14-10-2002, 16:46
Engine :

Type Naturally aspirated OHV 90-degree V8

Make General Motors Corvette LS1

Displacement 5.7L (346 ci)

Intake System Corvette electronic sequential fuel injection

Ignition Distributorless, eight-coil

Output 445 hp

Redline 7000 rpm

Bart.Vandecavey
14-10-2002, 16:51
Is dus niet echt om vooraan mee mee te strijden...

laurent
14-10-2002, 17:10
2100 lbs (als k mij ni vergis is da rond de 1050kg)
445hp...
mits deftige verhoudingen en goeie eindoverbrenging moet er toch iets mogelijk zijn....

Bart.Vandecavey
14-10-2002, 17:15
Een Viper weegt maar 100 kilo meer in 2001 spec en heeft 650PK

en het minimum gewicht in GTA is 1100 kg

Werner333
14-10-2002, 21:36
De wagen gaat niet in GTA rijden maar in de Gast klasse.

Mistery
14-10-2002, 21:50
In de Guest Klasse ... Een Viper die niet voor het volledige kampioenschap is ingeschreven kan ook in de Guest klasse inschrijven hé...alle wagens kunnen dat.

Als men op een gelijkwaardig niveau wil strijden , waarom dan geen startnummer overkopen van een team dat niet aan de laatste wedstrijd deelneemt en in de GTA Klasse strijden? Tenzij wagen en piloten zo goed zijn natuurlijk dat ze komen om "algemeen" te winnen, wat ik ten sterkste betwijfel.

Jan
15-10-2002, 09:34
In ieder geval, laat ze maar komen. Hoe meer variatie in het Belcar aanbod, hoe aantrekkelijker voor het publiek. Sinds het wegvallen van de Audi 80 Competition en de Ford Mondeo Turbo valt het des te meer op dat er nogal veel Porsches en Vipers in het pak zitten. De grote verscheidenheid aan deelnemende wagens was totnogtoe het sterke punt van de Belcar en dat mag wat mij betreft best zo blijven en zelfs nog verder uitgebreid worden. Laat dit een opsteker zijn voor de mensen die met een Mini, Saab, Volvo, Marcos en aanverwanten aan de start verschijnen, zij kleuren de koers en gaan publicitair niet onopgemerkt voorbij.

jan

joost
15-10-2002, 15:31
Guest Klasse of niet, dit is gewoon een test voor de 24 uren van Bathurst, en misschien ook een beetje publiciteit voor de wagen. Het gaat hier om gedegen piloten uit het Privilege die Zolder echter niet kennen, maar het is een van de weinige kansen om nog eens te rijden voor Australië. Langs de andere kant is de Mosler in de VS wat licht uitgevallen, Neugarten heeft op een gereden in de Grand-Am, zonder veel succes overigens. Het team rijdt nu opnieuw in een GT-3 RS.
Trouwens leuk dat een scoop over de Belcar van een Engelse site moete komen jč?

Werner333
15-10-2002, 17:27
Originally posted by joost
Trouwens leuk dat een scoop over de Belcar van een Engelse site moete komen jč?

Hij zat wel goed verstopt. ;)

Mark
15-10-2002, 19:03
Originally posted by joost

Trouwens leuk dat een scoop over de Belcar van een Engelse site moete komen jč?

Ach, ik begin alweer een deja vu te krijgen..........iets met 24 en sport :D :D :D

Bart
26-10-2002, 14:49
oftewel 1:40.066 op Zolder tijdens de eerste officiële trainingen (13e plaats)

Bart.Vandecavey
28-10-2002, 01:21
De Mosler!


http://www.woestyn.com/images/BartV/Mosler.JPG

Beemer
28-10-2002, 10:19
Ik heb em gisteren aan het werk gezien en ik moet zeggen dat ik het een prachtbeestje vind!

Rallyloverke
28-10-2002, 11:56
Die Mosler mocht er wel wezen. Ook de Mini is een mooie auto. Een mooie afwisseling tov de Porsches en Vipers.

Joyce de Troch zorgde dan weer voor de komische noot in het programma. Ik hoop dat er ook wat wagenproblemen bij waren , want het was toch wel erg traag ...

De Procar dan : als zo een 10-tal van die silhouettes hebben, en geen Mazad MX5-cup aangevuld met de rest zou dat misschien iets zijn, maar zo ... Ik kan mij slecht inbeelden dat die silhouette-piloten veel race-plezier hebben zo ...

De Yaris-cup : toch wat prettige inhaalbewegingen gezien,

Renault Clio - cup : niet gezien wegens frietkot-meeting :)

Al bij al toch een toffe dag gehad.

Maarten
29-10-2002, 18:12
die Mosler was een prachtmeeting
ik ben weggelopen van de frietkotmeeting na de friet om de start van de clio's te zien. volgende keer ga ik eens proberen om meer paddockers te groeten, deze keer heb ik eigenlijk alleen maar de vertrouwde gezichten gegroet. sorry voor de anderen!

tot devolgenden

vincentdb2001
29-10-2002, 20:10
Originally posted by Johan
Die Mosler mocht er wel wezen. Ook de Mini is een mooie auto. Een mooie afwisseling tov de Porsches en Vipers.

Joyce de Troch zorgde dan weer voor de komische noot in het programma. Ik hoop dat er ook wat wagenproblemen bij waren , want het was toch wel erg traag ...



Foto (http://membres.lycos.fr/vincentdb/BelgianMasters/Belcar/P10100441%20(131).JPG)
Zou dat Joyce de Troch zijn, die daar gespind is? :D

Ik ben ook niet lang gebleven, aan het fritkot, om naar de Clio's te gaan kijken.

Vincent

Mika 2000
29-10-2002, 23:50
Originally posted by vincentdb2001


Foto (http://membres.lycos.fr/vincentdb/BelgianMasters/Belcar/P10100441%20(131).JPG)
Zou dat Joyce de Troch zijn, die daar gespind is? :D

Ik ben ook niet lang gebleven, aan het fritkot, om naar de Clio's te gaan kijken.

Vincent

Zal wel zijn........ :) :)
http://users.pandora.be/mika2000/ad1.jpg
http://mika2000.shrimpwars.be/zolder2.jpg

Maarten
30-10-2002, 12:10
tja, ik bedoelde een andere spin in het midden van de villeneuve door haar teamgenoot, want ik meen dat zij de start toch niet heeft genomen.
die andere porsche, van coast racing geloof ik, maakte wel ongelooflijke vlammen bij het terugschakelen, ook die van flandria racing spoot vuur. altijd tof om te zien natuurlijk

Werner333
01-11-2002, 19:00
En dit is wat Martin Short er zelf van dacht.

”The Belcar Championship is a bit of an undiscovered secret – or it was for us until last weekend. On Sunday evening, the Clerk of the Course shook my hand for about five minutes, as he thanked me for bringing the car over to their meeting. He was emphatic that it is the most beautiful car they’ve ever had racing there, and would we please come back with it next year.

”He described racing from his perspective as ‘we provide the tent, you are the entertainers – and the public come along expecting to be entertained’.

”I was very impressed with the whole set-up in Belcar. The format works, they’re very friendly, it’s well organised, the cars all have proper log books – and there’s plenty of track time.

”Two one hour sessions on the Friday cost us just Ł80, then we had 55 minutes of free practice on Saturday, two 30 minute qualifying sessions, the 15 minute warm up and a 125 minute race.

”The organisers also provided us with enough tickets to take a big group of supporters and sponsors, and they lay on a hospitality tent for your top five guests, where there’s free beer and food provided.

”After the race, they switched on a big sound system and the party went on until heaven knows when: we couldn’t stay late, unfortunately, as we had to get back and start preparing for Australia – but we had a very good weekend. And it’s very cost effective racing, unless you’re hammering away with one of those Vipers right at the top of the tree.

Bron: http://www.dailysportscar.com

Prachtige reclame voor de Belcar.
In het artikel gaat hij ook verder in op de technische veranderingen aan de wagen.
Eens zien hoe ze het ervan af brengen in de 24 uur van Bathurst.

Mark
01-11-2002, 20:15
Laat die britten maar komen!, Deze week ook een ietwat groter stuk in de autosport m.b.t. de Mosler.