PDA

View Full Version : MAK karting: race 1 (08/02 JPR)

Speesman
02-02-2003, 00:29
Het is pas volgende week, maar open er nu al een thread voor :)
Wie gaat er allemaal meedoen, verwachtingen, ...

Calamitas Racing (ikke + Fast Fons) zullen zeker van de partij zijn. Ik heb er al trouwens veel goesting voor, zeker nadat ik vandaag nog op JPR heb gereden.
Heb niet slecht gereden, al zeg ik het zelf :D

De karts op JPR zijn trouwens terug in orde, de mega grote verschillen van eind vorig jaar zijn er niet meer (alle, die indruk heb ik toch (en enkele anderen ook)).

Werner333
02-02-2003, 00:42
Dat is goed nieuws.
Ik zal er ook zijn.
Verwachtingen? Een Duvelke na de koers zal wel lukken. ;)

Speesman
02-02-2003, 00:43
OK, daar hou ik u aan :)

Spitty
02-02-2003, 12:19
Duvelke? ??? */ù^$µ hoor ik dat goed? ik ga er ook zeker en vast zijn zenne.

kartboyke
02-02-2003, 13:15
me too, me too :D :D

Breezz
02-02-2003, 22:53
We hebben nog niet besloten of we meedoen, het is toch nog niet te laat?

Sennake
02-02-2003, 22:54
Ik zal noodgedwongen moeten wachten tot 7 februari, dag dat het reglement bekendgemaakt wordt vrees ik...

Tigerracing
03-02-2003, 13:25
Heb wel interesse om mee te doen, maar weet niks van de voorwaarden. Verder wordt het die dag moeilijk want kom dan van Brugge voor een rallycursus.

Witte
04-02-2003, 19:30
Ik doe als titelverdediger zeker en vast mee, enne ... deze keer niet alleen.
Verwachtingen : aan allen die denken dat ik vorig jaar in het voordeel was doordat ik alleen reed het tegendeel bewijzen door hen voor te blijven :D

Driesco
04-02-2003, 21:10
Bij mij is het simpel, als iedereen met 2 piloten rijdt doe ik mee, anders nie. Dat is het enige wat in het reglement moet staan.

Onze teamnaam voor gans 2003 : Belgian Race Invest

Werner333
04-02-2003, 21:20
Dan doede dus mee. ;)

Witte
04-02-2003, 21:42
Waarom zijn sommigen er eigenlijk tegen dat er iemand alleen koerst? Dat heeft volgens mij voor- noch nadelen.
't Is toch in hoofdzaak voor de fun. Als iemand dan liever zijne rug een vol uur afbeult (op sommige circuits toch), laat hem dat dan toch doen.

Ik vind dat iedereen hierin een vrije keuze moet hebben.
Naar mijn weten is het reglement niet verandert, en dus ook niet de mogelijkheid om alleen te rijden. Moest er toch in het reglement komen te staan dat er verplicht met 2 moet gereden worden, vind ik dat nogal laat meegedeeld.

Mistery
04-02-2003, 21:46
Werner, vraagje + bedenking :

Als je dan toch al één artikel van het reglement kan bekendmaken (zij het onder "verdoken" vorm) , is het dan echt zo moeilijk om het volledige reglement naar voor te brengen ? Er bestaat nu eenmaal een wet van "vraag en aanbod" : de vraag van velen is : geef ons een reglement...het aanbod van MAK is : eigenlijk niets, want ze geven het reglement niet.

Laat ons oprecht en eerlijk zijn : ere wie ere toekomt, en geloof me, ik weet maar al te goed wie die personen zijn binnen de organisatie van MAK. Dit is dan ook geen veroordeling, doch wel een beoordeling...
Maar is het niet spijtig te moeten vaststellen dat door een stiefmoederlijke behandeling van sommigen, het werk van anderen teniet wordt gedaan ? Stemt tot nadenken, denk ik, maar dan vooral binnen de organisatie zelf ! Ik wil hier zeker geen andere organisaties in the picture gaan zetten, maar ikzelf weet maar al te goed hoe lang het duurt om een reglement annex kalender voor een dergelijke formule op te stellen. Als je er goed voorbereid en weloverwogen aan begint : 1 dag !

laurent
05-02-2003, 15:51
Ik dacht dit jaar alleen te rijden...

Speesman
05-02-2003, 21:02
Mijn 'broertje' (hij is wel 1.92m ;) ) gaat ook de eerste race meerijden (de rest misschien ook).
Na de gebroeders Schumi, de gebroeders Singelee ;)

Bart
05-02-2003, 21:48
Voor alle duidelijkheid:

Wie (in al zijn enthousiasme) nog een beetje wil doorbomen over het reglement kan dat hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&postid=47715#post47715) doen... deze thread dient om (op een vanzelfsprekend positieve manier) te berichten over de race van 8 februari! ;)

Bart

(moderator depaddock.eu)

Tigerracing
06-02-2003, 12:23
allemaal tof, maar wanneer en hoe moeten we inschrijven, aanwezig zijn , betalen enz..

Bart
06-02-2003, 13:09
hier (http://forum.depaddock.eu/showthread.php?s=&postid=47715#post47715) gepost door spitty

... wil ik de 1ste wedstrijd officieel aankondigen die zal doorgaan op JPR op 8 februari
-19u30 aanwezig
-20u15 chrono's
-20u30 start
21u30finish
inschrijven: serge.huybrechts1@pandora.be of 0497/ 55 00 52 of fax 015/61 39 46
Het officieel reglement te verkrijgen op 8 feb. op de eerste wedstrijd. Het zal ook hier vrijdag 7 feb online te lezen zijn!

21. Betalen gebeurt ter plaatse, om betwistingen te vermijden.

flugel
06-02-2003, 21:45
Bon, 'k heb mij dus ook ingeschreven :)

Speesman
06-02-2003, 22:12
Mooi mooi. Nog wat extra concurrentie! :)

Sennake
06-02-2003, 22:50
Originally posted by speesman
Mooi mooi. Nog wat extra concurrentie! :)

Concurrentie...of...ploegmaat! Dat weet je dus nu nog niet eh ;)

Speesman
09-02-2003, 01:02
Heb me weer zeer goed geamuseerd tijdens de MAK-karting (en erna). Uit de loting wam dat ik met Werner een team ging vormen. We hebben een goede race gereden (op een crash van mij na) en hebben een schitterende 2de plek behaald!!!
Laat de volgende race maar komen :)

PS: Werner, merci dat ik de beker naar huis mocht meenemen!!!Misschien dat er volgende keer 2 bekers per team kunnen uitgedeeld worden, dan kan iedereen een beker op zijn kast zetten.

Sennake
09-02-2003, 01:46
IK had op het laatste nippertje een belangrijk werk te doen, en moest dus forfait geven ... Maar een volgende keer ben ik er bij !

Spitty
09-02-2003, 02:44
Yes het was een zeer leuke wedstrijd voor de organisatie iedereen was tevreden en ikzelf ook. Heb zelf nog eens meegereden, mijn teemmaat (broer van speesman) wist mij voor de start te vertellen dat hij niet goed wakker was, vandaar dat we op een zesde plaats vertrokken zijn en mijn teammaat op de 9de plaats is binnen gekomen na 24 min. op zich een zeer goede prestatie voor iemand die nog slaapt :D ben dan zelf nog naar een zesde plaats kunnen sprinten maar na een periode van 6 maand niet meer gekart te hebben zijn er van mijnentwege belachelijke fouten gemaakt. Zo ging ik mijn vader met een glimlach voorbij waardoor hij mij de volgende bocht waar ik halfdwars stond met de middenvinger omhoog terug voorbij ging.

Dikke profieciat aan de mensen met een podiumplaats!!!!!!

heb deze avond nog contacten gelegd meet een eventueele sponser die ervoor zou zorgen dat er elke wedstrijd zes bekers kunnen uitgereikt worden. Laat hopen dat dit zo zal zijn

Greetz het MAK-kartingteam

MAK
09-02-2003, 10:33
Karel Herman 0,91
Yves Van Der Aa 0,91
Dave Singelee 1,82
Werner Pessendorffer 1,82
Dries Heyman 2,73
Wilfried De Weerdt 2,73
Ben Van Noolen 3,64
Giovanny Herbots 3,64
Lorenzo Loyson 4,55
Marc Van Goethem 4,55
Steve Singelée 5,45
Serge Huybrechts 5,45
Dieter Wiertz 6,36
Guy Hannaert 6,36
Maarten De Weerdt 7,27
Hans Lauwers 7,27
Bart De Beule 8,18
Eddy Huybrechts 8,18
Geert Van Der Heyden 9,09
Karo Hannaert 9,09
Vicky Berger 10,00
Pierre Vanitterbeek 10,00

MAK
09-02-2003, 10:55
Zoals jullie zien hierboven de tussenstand in het MAK-kampioenschap. Na rijp beraad zijn we teruggegaan naar het systeem van vorig seizoen, omdat het rekening houdt met de moeilijkheidsgraad door het aantal deelnemers. Het spreekt voor zich dat het moeilijker winnen is met 20 karts op de baan dan met 10.
Daarom wordt (de behaalde plaats) gedeeld door (het aantal karts gedeeld door 10), en rijdt iedereen voor het minste strafpunten !
Een voorbeeld, je bent 4de in een wedstrijd met 16 karts, dan behaal je 4 gedeeld door 1,6 of 2,5 strafpunten voor het kampioenschap.
De laatste kart krijgt dus altijd 10 strafpunten, het zelfde aantal dan wanneer je niet zou deelgenomen hebben.
Op het einde van het kampioenschap wordt het slechtste resultaat geschrapt, of een 10, indien je eens niet hebt kunnen deelnemen of laatste bent geëindigt...
Wij hopen hiermee voldoende duidelijkheid te brengen, en rekenen op een massale opkomst op 8 maart.

MAK
09-02-2003, 10:58
Geëindigd is met een 'd', een slippertje gezien nog niet goed wakker...

Mistery
09-02-2003, 10:58
Tiens, ik ken dat puntensysteem precies ergens van... ;)

Driesco
09-02-2003, 13:03
Klassement hier (http://www.touringcup.com/UitslagMAK.htm)

Verslag hier (http://www.touringcup.com/SnelinfoMAK.htm)

Voila tot uw dienst heren. Ge hebt direct al een verslag voor in het MAK magazine hé Maarten
ps; bronvermelding en link nie vergeten he

Mistery
09-02-2003, 13:16
Uit het verslag :

"Het leuke van het gebeuren is dat iedereen op voorhand weet dat hij met een mindere kan uitkomen, of andersom, dat een minder snelle piloot nu eindelijk eens de kans heeft om met een snellere te rijden"

...euhm...haal je hier niet twee reglementen door elkaar ? Ik zie bvb bij de teams Ben van Noolen samen met Giovanni Herbots, wie bij die twee de snelle of de minder snelle piloot is zie ik niet zo direct...

Driesco
09-02-2003, 14:26
Woordkeuze niet perfect maar ge weet wel wat ik wil zeggen hé. Het kan iedereen overkomen en de ene competitie is de andere niet. Wees sportief Mistery. De ene competitie is voor de fun, de andere voor de pure competitie. Of heb ik het weer mis.
In heb me allesinds goed geammuseerd. ( en de vrouw ook en da is belangrijk) :)

Mistery
09-02-2003, 14:41
Originally posted by Driesco
Woordkeuze niet perfect maar ge weet wel wat ik wil zeggen hé. Het kan iedereen overkomen en de ene competitie is de andere niet. Wees sportief Mistery. De ene competitie is voor de fun, de andere voor de pure competitie. Of heb ik het weer mis.
In heb me allesinds goed geammuseerd. ( en de vrouw ook en da is belangrijk) :)

Ik wist dus niet wat je wou zeggen, daarom stelde ik de vraag ook...nu je zegt dat je je qua woordkeuze verkeerd hebt uitgedrukt, nu weet ik et dus wel :)
Al zie ik nog steeds niet in wat dat met al dan niet sportiviteit zou te maken hebben, ik denk dat ook bij MAK de fun primeert, en zo te lezen uit de reacties is het daar een gezellige bedoening geweest, wat enkel aan te moedigen valt. En als je met "die ene competitie" MAK bedoelt , en met "de andere" de Mistery Bokken Cup, tja, dan moet ik je jammergenoeg toch zeggen dat je een vergissing begaat, want beide organisaties doen dit voor de fun, met het competitie-aspekt slechts op een lagergeschikte plaats.

Allee, het is U vergeven :D :D :D , en nu een applauske voor de winnaars van de karting :applaus: :applaus: :applaus:

Pascal
09-02-2003, 15:54
Ik was er uiteraard ook, weliswaar aan den toog...

Een hardnekkige pijn in de schouder hield me tegen om in een kart te stappen. Hopelijk is er verbetering met de gezondheid en kan ik in de volgende wedstrijd van de partij zijn. Zo niet zullen we weer van de zijlijn moeten toekijken.

Het lotingsysteem lijkt me een goed systeem. Even afwachten en na enkele wedstrijden opnieuw een evaluatie maken.

C U

Werner333
09-02-2003, 16:56
Tweede plaats en ikke dik tevreden. ;)
Vooral om het feit dat ik constante tijden heb gedraaid. Lage 53'ers en 1 keer 52.911. Gewoonlijk rij ik enkele snelle ronden en dan enkele tragere. Dus als dat costant rijden er in blijft zitten ben ik tevreden. Ook een proficiat aan mijn teammaat. Hij ging ook weer eens zeer snel.
Dan over het verslag van Driesco: een beetje bij de feiten blijven a.ub.
Rook allom in JPR toen Geert Van der Heyden de motor opblies zo een 20 minuten voor het einde. Waarschijnlijk sneller dan zijn schaduw waardoor de kart niet kon volgen.
Dit gebeurde in de kwalifs en niet tijdens de race.
Een tragisch moment voor het duo Lorenzo-Van Goethem. De ganse wedstrijd in top 2 gereden en dan een extra pitstop wegens pijn in de schouder van Marc. Terug naar positie 5 en bey bey podium.
Op het moment dat Marc terug binnen reed was ik hem al lang voorbijgestoken en reed hij op de derde plaats.
Een beetje correctheid in een verslag kan nooit geen kwaad he.

Driesco
09-02-2003, 18:34
mmhh :( allé, en dan maar verschieten dat er niemand meer iets schrijft voor het Mak magazine. Eventjes in pm kon ook en dat was zo aangepast. :no: