PDA

View Full Version : Oplossing vraag 25 en 26


Sennake
25-08-2003, 13:28
Na een verkwikkende nachtrust van meer dan 12 uur (!) voel ik me weer fit genoeg om alle inzendingen te verbeteren. Meteen mag ik eraan toevoegen dat het me deze keer het allermoeilijkst gevallen is om streng, eerlijk en rechtlijnig te zijn omdat sommige antwoorden zó verschrikkelijk close tegen de juiste oplossing kwamen en toch niet correct waren, dat ik ze met pijn in het hart moeten afkeuren heb... Maar ik kan niet de ene keer wel streng zijn en de andere keer weer niet. Dus, Marshal en Porsche, sorry jongens, maar het moet nu eenmaal juist zijn. No hard feelings hoop ik?

Ok, dan kunnen we nu van start gaan :

Vraag 25 :

1) Wie zit in wagen 1 ? François Cévert . (en niet Franqois :( )
2) Wie zit in wagen 2 ? Chris Amon .
3) Wie zit in wagen 3 ? Ronnie Peterson .
4) Wie zit in wagen 4 ? Mike Hailwood .
5) En natuurlijk : wie won eigenlijk deze GP ? Denny Hulme .

Denny Hulme zit dus niet tussen de eerste 4 antwoorden, meer moest je achter de tip deze keer niet zoeken. Overigens betrof het de GP van Zuid-Afrika in Kyalami in 1972.

Vraag 26 :

1) Noem de piloot aan het stuur van de wagen, die hier even het goede spoor kwijt is ? Johnny Servoz-Gavin . (en niet Jonnhy :( )
2) En wat voor een wagen is dit dan wel ? Een Cooper . Meer had ik deze keer niet gevraagd, wat niet betekent dat je er niet mocht bijzetten dat het een T86B - BRM V12 betrof natuurlijk ;)
3) Welke GP is dit ? GP van Frankrijk , circuit Rouen les Essarts.
4) En het jaartal waarin zich dit afspeelt ? 1968 .
5) En het behaalde resultaat ? Uitgevallen na een accident, DNF dus.

De originele foto, onbewerkt door mij dus, zie je hier :

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2003/vraag_26_ori.jpg

Oh ja, de tip : Ja Salu Gasten : JSG : Johnny Servoz-Gavin.

Kijk ook eens naar de tussenstand, die je zoals altijd hier (http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2003/stand.htm) kan vinden, en die weer in grafiekvorm staat zodat je een leuker overzicht hebt :

[list=1]
Guy : nog steeds leider! Proficiat!
Huudo : nog steeds 2e.
Jan : nog steeds 3e.
HHugo : schuift op van 5 naar 4.
Fleabite : schuift op van 6 naar 5.
Andy : schuift op van 7 naar 6.
Obi-Jan : schuift op van 8 naar 7.
Raceboy : valt terug van 4 naar 8.
Johan : schuift op van 10 naar 9.
Marshal : "Jonnhy" kost hem 1 plaats, van 9 naar 10.
Mario : schuift op van 11 naar 10.
Sledge : blijft op 12 staan.
Porsche : schuift op van 14 naar 13, ondanks "Franqois".
Schumivill : schuift op van 15 naar 14.
Megane : valt terug van 12 naar 15, zijn laconieke antwoorden waren het gevolg van een ernstig tijdsgebrek.
Lambo : blijft staan op 16.
Bart VDC : klimt ook een plaats.
R@ce@holic : heeft blijkbaar ook afgehaakt?.
Joost : heeft afgehaakt.
Oneliner : idem.
Bart : idem.
[/list=1]

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2003/standgrafiek_25_26.jpg

http://www.depaddock.eu/sennake/quiz_2003/procentgrafiek_25_26.jpg

En nu : op naar vraag 27 en 28!

Megane
25-08-2003, 14:15
Toch nog 1 antwoord juist, zijn daar geen bonus punten voor?? :D

Theoretische kan ik nog altijd winnen. ;)

Sennake
25-08-2003, 14:21
Originally posted by Megane
Theoretische kan ik nog altijd winnen. ;)

Theoretisch kan zelfs iemand die pas vanaf nu begint mee te doen nog winnen !

Guy
25-08-2003, 14:30
Wel, deze keer heb ik het warm gehad.

Geen van de twee foto's heb ik gevonden.
Bij vraag 25 wist ik wel dat het Kyalami was. Dan even de startgrid van de verschillende jaren opgezocht en , mede door de helmen, antwoord gevonden.

Vraag 26 was totaal onvindbaar. Er stond wel op de thread dat je maar de gegevens van het jaar en de Grand Prix op google diende in te vullen en dat deze foto te voorschijn floepte.
Ja, dag Jan.......

Dan maar gaan zoeken naar de auto. Er rijdt inderdaad in Classic Force races zo een renwagen mee in rode kleur met witte strepen, ex-Lucien Bianchi mee. Enorm kenmerkend zijn die speciale velgen en zo werd het jaar gevonden. Dat het Rouen was, kon je wel herkennen, maar op de startgrid vond je achteraan Vic Elford (zilveren helm en nummer 30) en Johnny Servoz Gavin (ook zilveren helm en nummer 32). Het stukje van de 2 dat Sennake overgelaten had en de tip gaven de juiste piloot. Trouwens, zijn ploegmaat Vic Elford , ook op de laatste plaats vertrokken werd uiteindelijk vierde in deze Grote Prijs, die meteen de allereerste GP overwinning betekende voor onze landgenoot Jacky Ickx !

Niet gemakkellijk, wel leuk.

Lambo
25-08-2003, 14:31
Wauw, beter dan dat ik verwacht had. Bij vraag 25 serieus in de miserie gezeten omdat blijkbaar iedere race er andere nummers waren. Ofwel lag het aan mijn info, maar ik kwam meerdere sites tegen waarbij die van race tot race wisselden. Cevert was parate kennis, Peterson was ik zeker na opzoekingswerk, Hailwood was een berekende gok. Alleen Schenken verkeerd dus. Dacht aan gp van Brands Hatch, vandaar dat ik met fittipaldi op de proppen kwam als winnaar.

Vraag 26 in welgeteld 5 seconden opgelost (geen tijd om op te zoeken). Toch nog twee antwoorden goed: Cooper (berekende gok) en DNF. aan de wagens had ik echter gegokt op 1967. Circuit en piloot was natuurlijk wat anders :)

Mark
25-08-2003, 14:39
Originally posted by Sennake


Marshal : "Jonnhy" kost hem 1 plaats, van 9 naar 10.



Stom kuiken dat ik ben, heb dat gewoon verkeerd overgetikt :fight:

regels zijn regels, dat is de enige manier om het spelletje eerlijk te laten verlopen...........krijg je achteraf ook geen gezever.


ps. 12 uur slaap.............luiwammes :p

Vraag 25: met het F1 databoek op schoot alle mogelijke opties wegstrepen..............na eerst het jaar te hebben opgezocht via mijn favoriete fotosite ;)

Vraag 26: Foto binnen 3 minuten teruggevonden op wederom mijn favoriete fotosite :D

Guy
25-08-2003, 14:57
Vraag 26: Foto binnen 3 minuten teruggevonden op wederom mijn favoriete fotosite :D [/B][/QUOTE]


Die fotosite wil ik wel eens leren kennen..........................

Guido
25-08-2003, 14:59
Originally posted by Sennake
Theoretisch kan zelfs iemand die pas vanaf nu begint mee te doen nog winnen !

Deze vragen bleken toch makkelijker te zijn dan de vorige set (23 & 24) toen er maar 2 alles juist hadden, tegen nu 9.

Met nog 3 races en 6 vragen te gaan, staan er ook hier 3 heeel dicht bij elkaar.

35 punten tussen de 1ste en de 2de en 115 tussen de 2de en de 3de. Als je dan bedenkt dat bij de volgende set telkens 100 punten per vraag en de 2 daaropvolgende sets telkens 250 te verdienen zijn, dan kan idd. alles nog... Jammer van de "offhookers" ofte afhakers. ;)

Mark
25-08-2003, 14:59
Originally posted by guy
Vraag 26: Foto binnen 3 minuten teruggevonden op wederom mijn favoriete fotosite :D


Die fotosite wil ik wel eens leren kennen.......................... [/B][/QUOTE]

Voor 100 euro ben je de man :D :D

Guido
25-08-2003, 15:01
Originally posted by guy
Vraag 26:

Die fotosite wil ik wel eens leren kennen..........................

Ik denk dat ik weet welke site Marshal bedoelt. :D Ik heb ook zo'n site waar ik ze telkens weer terugvindt, allicht dezelfde...

Guido
25-08-2003, 15:02
Originally posted by Marshal
Voor 100 euro ben je de man :D :D

Afzetter! ;) :D :D

95 euro bij mij :+

Guy
25-08-2003, 15:03
En nu hebben jullie binnenpretjes , zeker ?..............................

Mark
25-08-2003, 15:18
Originally posted by guy
En nu hebben jullie binnenpretjes , zeker ?..............................

Ja :D maar ik ben dan weer jaloers op jouw kennis.........want zoals jij die vraag hebt weten op te lossen was het mij nooit gelukt ;)

enig nadeel is dat op die site geen rallyfoto's staan, het is dus alweer feest in Huize Zandbak om vraag 27 + 28 op te lossen

Mario
25-08-2003, 15:23
De bocht in kwestie van de laatste vraag was trouwens Sanson. Jammer dat dat ook geen vraag was :p.

Voor mij niet moeilijk, ook mede door m'n Ulrich Schwab-collectie.

Die rallyvragen zullen bij mij wel weer voor een terugval zorgen. :rolleyes:

Aan Lambo: pas vanaf 1973 werden vaste nummers voor een heel jaar gebruikt.

Raceboy
25-08-2003, 15:25
Dat ging niet zo goed precies :o

sledge
25-08-2003, 20:18
Bij vraag 25 had ik direct een foto gevonden die enkele seconden later was genomen, dus was alles goed herkenbaar.

Vraag 26 was wat anders. Ik had de eerste dag dat ze bekend was al eens de statistieken doorlopen, en het viel me op dat Johnny Servoz-Gavin Rosset achtige neigingen had. De wagen was ik ook zeker. Bleef enkel het jaar over. Ik dacht dat 1969 het eerste jaar was waarin men ùet vleugels reed, en in 1970 waren de wagens al te veranderd. Ik heb dus 1969 gegokt.
De baan dan. In 1969 waren er enkele opties met een grasberm zoals op de foto, en heb dan voor Duitsland gekozen.

A.J.
25-08-2003, 20:55
vraag 25 had ik meteen het circuit herkend, en ook enkele piloten. Even opgezocht en de juiste namen gevonden;

vraag 26 was moeilijker. De donkere wagen met de witte strepen was echt typisch. Er reden verschillende piloten met dit team. Even gekeken naar de Nurburgring, Rouen en Francorchamps aangezien dit veruit de enige circuits waren met zulke grasbermen. De namen genoteerd en de tip gesnapt. Ging vlot.

Obi-Jan
25-08-2003, 22:15
Originally posted by guy
<snip>Vraag 26 was totaal onvindbaar. Er stond wel op de thread dat je maar de gegevens van het jaar en de Grand Prix op google diende in te vullen en dat deze foto te voorschijn floepte.
Ja, dag Jan.......

Niet bij de afbeeldingen he... gewoon "het internet". Eerste bladzijde van de resultaten. Ik kan de zoekstring posten, maar ik weet niet of dat mag, want die foto staat op die supergeheime fotosite (die ik nu dus ook weet zitten :p)


Dan maar gaan zoeken naar de auto. Er rijdt inderdaad in Classic Force races zo een renwagen mee in rode kleur met witte strepen, ex-Lucien Bianchi mee.

Is dat geen Cooper-Alfa? -Nu ja, ge hebt in ieder geval de goeie gevonden.

Jan.
=---

Jan
26-08-2003, 09:00
Vraag 25 behoorde grotendeels tot de kategorie "parate kennis".
Toegegeven, ik ben wel even gaan spieken ivm Mike Hailwood, die heeft daar toen met een Surtees gewoon de snelste tijd gerealiseerd, zeeeer ongewoon voor een Surtees (niet dat het destijds met de auto's van Big John zo erg gesteld was als met Minardi nu).

Vraag 26 was een ander paar mouwen, puur afgaand op het beeld leek het mij een tafereeltje uit Spa. Dat het om een Cooper BRM ging was ook niet zo moeilijk om vast te stellen door die typische witte strepen en de twaalfpitter achter de piloot. Maar dan begon de pret. In het geval van Spa '68 zou het Brian Redman moeten wezen, alleen sleurde die in zijn slip tgv een gebroken ophanging nog enkele vrienden mededingers mee en eindigde het op een brandje. Dat viel uit die foto allemaal niet af te leiden. Lucien Bianchi leek me ook niet evident, die eindigde immers in de top 6. Als je dan weet dat het gros van de piloten destijds een bonte kleurenmengeling van helmen droeg, zolang het maar zilvergrijs is, en dat in het bewuste jaar God en Klein Piereke bij Cooper BRM heeft gereden, ja dan zou het antwoord een stevige gok worden. De tip had ik toen trouwens nog helemaal niet door.....behalve dan dat er iets "Frans" in zat.
Tot er opeens een lampje van 15W begon te branden: de "Elf"-sticker was toen nog niet zo populair en moest naar Frankrijk verwijzen. Ik was net terug uit Frankrijk en was van plan geweest om via Rouen huiswaarts te keren (de aangename temperaturen van augustus beslisten er echter anders over), dus Rouen kon wel eens een gelijkaardig landschap als Spa vertonen, en zo werd ook de tip duidelijk. Oef, 3de plaats gehandhaafd :)
Vrij dramatische GP trouwens: Jacky Ickx wint, Jo Schlesser sterft.

jan

Rallyloverke
02-09-2003, 10:08
Straf, die vragen heb ik goed kunnen beantwoorden. De volgende rallyvraag gaat weer leerrijk zijn.