PDA

View Full Version : .....nog meer problemen.....

Bernie
10-09-2001, 09:02
Omdat ik die problemen met mijn internettoegang maar niet opgelost kreeg, heb ik de groof middelen maar ingezet. Ik heb mijn harde schijf geformateerd, en ben begonnen met windows 95 terug te instaleren. Maar ge raad het al nu heb ik er een probleem bij. Mijne windows 95 krijg ik nie meer geinstaleerd. Het is te zeggen nadat windows op de harde schijf gezet is, en hij start zich opnieuw op, kom ik in de veilige modus terecht doordat er de volgende problemen zijn;

Uitzondering 0D is opgetreden op 0028: C 0001444 in VDX ---. Dit is aangeroepen
vanaf 0028: C0FEB50B in vxd ---. Druk een toets om verder te gaan.

Na een minuut krijg ik de volgende melding

Een fatale uitzondering 0E is opgetreden op 0177: 000065F5 druk een toest om te eindigen.

Wie weet raad ??? Waar slaat dit op ????????? Zijn er mogelijk hardwareproblemen ??????

airco
10-09-2001, 11:12
hmmzzz

dan zou ik idd je Pc'tje eens binnendoen bij de hardware-boer!!
Tenzij je het zelf kan natuurlijk!! Een truk die vaak helpt is, alle niet strikt noodzakelijke apparaten verwijderen, en zo installeren!! dus bv soundcard kan er dan uit, modem, netwerkkaart!!

Daarna voeg je deze apparaten een voor 1 terug toe!!! Meestal gaat het dan wel goed!!! En als het niet goed gaat weet je tenminste welk apparaat voor de conflicten zorgt!!

btw je hebt nog win 95?!? Mag ik dan even vragen welke PC-configuratie je hebt?!? Als je PC iets of wat sterk genoeg is voor win 98 of hoger, zou ik zeker upgraden naar win 98 of nog iets sterker!!! 1, je gaat sowiezo minder conflicten hebben, wegens modernere kernel, nog nieuwe driver-ondersteuning, enz ...

2. Vermits je je PC ook voor internet gebruikt is win 95 helemaal rot!! Windows 95 is werkelijk een gatenkaas op beveiligingsvlak!!

airco

Bernie
10-09-2001, 11:27
Thanks airco, om even over dieje 95 te hebben mijne pc is ne pentium 133 32 ram met 1 giga HD niet veel bijzonders natuurlijk en ik vind het gek om nog te gaan investeren in nieuwe software vermits ik waarschijnlijk vanaf volgend jaar ne nieuwe pc ga krijgen van mijn werk (krijgen is veel gezegd een basisconfiguratie + met eventueel extra's zelf te betalen) met een nieuw OS dus een win 98 aanschaffen is nogal gek niet ????

Ik heb enkel een soundkaart, een externe modem voor de rest zit daar enkel nog een kaart in voor monitor, modem, printer enz aan te sluiten. Ik heb een klein vermoeden dat daar dus ook iets mee aan de hand is. (vorige modem was door bliksem getroffen -> misschien is die kaart ook naar de haaien ???)

airco
10-09-2001, 12:19
mja

p3 133 is zowieso te weinig voor win 98!!

airco

Oneliner
10-09-2001, 17:25
Mjah, da zit er dik in.
vant weekend klant gehad en heeft blikseminslag gehad, of stroomverstoring.

Alles kapot, behalve floppy geheugen en modem..

Bernie
10-09-2001, 18:14
ik hoop van niet One want ik was van plan nog even met dit antiek toestel verder te doen tot ik dieje van m'n werk krijg.......

TiBo
10-09-2001, 19:37
Originally posted by Oneliner
Alles kapot, behalve floppy geheugen en modem..

Uw 2 latjes van 128 RAM is er nu eentje van 256 :)

Oneliner
10-09-2001, 21:39
wast mor waar :)

airco
11-09-2001, 04:24
bwa bernie,

alles zal nie kapot zijn zene (maybe enkel modem ofzow). Anders waarde al veel sneller in de probs gekomen, en had ge het zeker en vast nie getrokken tot in windows (om daar foutmelding te krijgen!! PC die bliksem hebben geroken geraken meestal zelfs niet door hun POST.

airco

Bernie
11-09-2001, 07:19
De pc is gisteren binnengebracht ter nazicht. Aan de beschrijving die ik deed zou het volgens dieje gast geen hardwareprobleem zijn maar enkel een software probleem dus ik wacht af (tot vrijdag want hij is 2 dagen naar een beurs)

airco
11-09-2001, 08:25
bwa, da kan zoveel zijn!!!

mor op ne juist geformatte PC hebde normaal geen software-probleem he!!

airco

Bernie
11-09-2001, 10:05
eerlijk gezegd dat is ook mijn gedacht................

airco
11-09-2001, 12:57
heb je dit probleem trouwens na het installeren van drivers, of al direct als windows voor de eerste keer opstart ?!?

Bernie
11-09-2001, 13:13
als hij voor de eerste keer opstart .

Bernie
26-09-2001, 22:04
Wil je nu geloven dat ineens al die problemen met mijne pc opgelost zijn ????? Ik heb op advies van den airco mijn hardwaren laten checken, daar bleek niets mee verkeerd te zijn, men heeft er nu windows 98 opgezet en alle problemen zijn blijkbaar weg....

airco
26-09-2001, 22:16
de wondere wereld van de PC:D :D :D !!!

soms ist nie verklaarbaar idd!!

airco