View Full Version : CAMSO op VTM
Zondag worden in Warneton beelden genomen van de Banger wedstrijden; het RAL Team van Jan Verhoeven en Toon Van Haren wordt gevolgd.
Deze beelden worden uitgezonden op VTM op PAASMAANDAG 12 april in de uitzending TELEFACTS; een zeer druk bekeken programma (gemiddeld 900.000 toeschouwers). Duurtijd 12 minuten.
bron: camso.com
meer info hier (http://www.vtm.be/telefacts/details.htm?id=22962)
Special Driver
10-04-2004, 14:28
Goed dat je het vermeld Raceboy, maar als ze komen is het steeds weer voor het zelfde " wrakken". in het verleden zijn er zeker wel 15 tv ploegen geweest op de speedway, een van de weinige die iets anders liet zien was Moteurs, al de anderen komen voor de schroothoop.
Er rijden wagens rond die nergens anders in europa te zien zijn maar dat is blijkbaar niet spectaculair genoeg. Ik hoop dat de V8 zo een succes word dat ze hun mening allemaal moeten herzien.
Originally posted by Special Driver
Goed dat je het vermeld Raceboy, maar als ze komen is het steeds weer voor het zelfde " wrakken". in het verleden zijn er zeker wel 15 tv ploegen geweest op de speedway, een van de weinige die iets anders liet zien was Moteurs, al de anderen komen voor de schroothoop.
Er rijden wagens rond die nergens anders in europa te zien zijn maar dat is blijkbaar niet spectaculair genoeg. Ik hoop dat de V8 zo een succes word dat ze hun mening allemaal moeten herzien.
Heb je gelijk in. Maar het is niet enkel moteurs he. Ook man bijt hond is langsgeweest. Een hele week lang speedway op Tv toen. :)
TommySoprano
10-04-2004, 23:17
En kwam Warneton ook niet in "Pluk de Dag" Met Ilse Van Hoecke op TV1?
Originally posted by TommySoprano
En kwam Warneton ook niet in "Pluk de Dag" Met Ilse Van Hoecke op TV1?
Idd al vergeten :o
Die reportage voor telefacts: ik vress het ergste. Tijdens de destruction derby is er een redelijk zwaar ongeval gebeurd en wie stond er bijna direct te filmen? Juist de VTM. Ik verwacht mij dus al aan een erg sensationele reportage die niet laat zien hoe het er in werkelijkheid aantoe gaat.
Originally posted by raceboy
Idd al vergeten :o
Die reportage voor telefacts: ik vress het ergste. Tijdens de destruction derby is er een redelijk zwaar ongeval gebeurd en wie stond er bijna direct te filmen? Juist de VTM. Ik verwacht mij dus al aan een erg sensationele reportage die niet laat zien hoe het er in werkelijkheid aantoe gaat.
Yep, Raceboy, dat was ook mijn eerste reactie.
Telefacts is nogal sensatiegericht en ik vrees dan ook dat die reportage niet bepaald publiciteit gaat zijn voor de autosport. :rolleyes:
Over enkele minuten is het zover: Telefacts op VTM.
onwaarheden reportage:
- er wordt niet geracet tot er 1 overblijft, de race duurt twaalf ronden, wie het eerst de twaalf ronden volbrengt wint de heat. Enkel de destrution derby wordt gereden tot er 1 overblijft.
-die kerel dat zo een zwaar accident gehad heeft is helemaal niet zo "zielig" zoals ze hem voorstelden, ik heb hem gisteren in de paddock gezien en die was goed aan het lachen met de andere wrakken van RAL 6005.
- banger racen zijn niet de zogenaamde "stockcar races uit de USA" stockcarraces zijn want de naam aangeeft, races met seriewagens (wagens die nog stock zijn.) voorbeeld hiervan in Belgiê => privecars (geen contact toegelaten !!!!).
Verstraeten kon zelfs het woord "bangerraces" niet deftig uitspreken. Hij sprak "banger" uit op zijn Nederlands. Na de reportage had hij blijkbaar opgemerkt dat het op zijn Engels dient uitgesproken te worden en nam hij deze terminologie over.
Wat mij betreft zijn bangers GEEN autosport. Door het zo in de kijker te zetten kan een leek NOOIT overtuigd worden van de goede bedoelingen van de rechtgeaarde autosportliefhebber. :mad: :mad: :mad:
C U
FastFons
13-04-2004, 09:40
Ik vind er persoonlijk ook weinig aan, ik zie er totaal de sport niet van in. Wel typisch van vtm om dit weer in beeld te brengen, op andere autosportwedstrijden zie je ze niet en zelfs pitstop wordt van de buis gehaald, maar voor zo een domme reportage is er wel geld...
FF
Rallyloverke
13-04-2004, 09:45
Ik heb het laatste stukje van de reportage gezien, da's idd helemaal geen autosport meer hé. Maar "leken" zullen dit weeral associëren met rally, rallycross, Belcar, ... kortom veralgemenen naar alle takken van echte autosport ...
R@ce@holiC
13-04-2004, 09:49
Stomme reportage. Dat klein manneke daar dat zijn speelgoedautootjes in de prak reed, en de pa ervan , marginaal ! Zielig dat ze zoiets in beeld brengen. Nauwelijks autosport te noemen. Eerder een bende gefrustreerde mensen die, om zich af te reageren , auto's in de prak rijden.
Waar ze wel gelijk in hadden is dat die oude Daimler niks waard is. Volgens een boek dat ik hier liggen heb is die in redelijke staat nog 1800€ waard...
Thomaske
13-04-2004, 10:26
Het was eens tof om te zien maar dat is het dan ook hoor
ik vind dat dikke zever, er zijn geen andere woorden voor
Ergens zijn de organisatoren in Warneton toch medeschuldig aan het verkeerde beeld dat hiermee over de autosport wordt opgehangen.
Als je de Bangers en Demolition Derby op een zelfde dag programmeert als de meer serieuze race-klassen, dan kan je toch verwachten dat sensatiegeile media, zoals VTM, er net die klassen gaan uitpikken die de meest spectaculaire beelden opleveren. Het gevolg is inderdaad dat door leken het hele speedway-gebeuren en de autosport in het algemeen niet au sérieux genomen worden. :no:
joep #88
13-04-2004, 14:12
er moet een duidelijk onderscheid worden gemaakt tussen contact en non-contact. Dat is een essentiel verschil. Klasses als de Camso V8 en (National) Hot Rods zijn op en top pure autosport met topmateriaal. De Lightning Rods, super prive cars en stockcar 1300 zijn schitterende opstapklasses. De prive cars zijn inderdaad standaard auto's, maar als je daarin regelmatig in de top 5 finisht kun je dus echt wel een potje sturen. Camso organiseert op 19 en 20 juni"British Power". Een absoluut topevenement dat geen gelijk kent in Europa met uitsluitend non contact (m.u.v de Superstox). Vele Engelse Legends, Sprintcars, National Hotrod en zelfs sprint carscoureurs zullen komen. Helaas wordt speedway geassocieerd met bangers. Dat betekent niet dat ik geen groot respect heb voor bangercoureurs, want als je ziet hoe ze kunnen rijden, hoe groot hart ze hebben en hoe inventief ze zijn om alle auto's rijdende te houden...petje af. Maar dit terzijde. Het is onbegrijpelijk dat saaie wedstrijden op de grote circuits (waar je als toeschouwer om de 2,5 minuut je favoriet of erger nog 10 auto's ziet passeren) wel op tv worden uitgezonden. En dan komt er nog bij dat de snelste coureur vooraan mag starten. Nee, dat is bij speedway wel anders. De snelste start achteraan en alle toeschouwers kunnen het hele circuit overzien. Veel spectaculairder. Verder is het publiek vrij om te gaan en staan waar het wil, dus geen enge pasjes. Om de berichtgeving omtrent Speedway of liever gezegd short oval racing positiever te brengen, moeten de tv-ploegen natuuurlijk wel worden geinformeerd over het hoe en waarom tijdens dezxe wedstrijden. Daar ligt een belangrijke taak voor de promotors. Waar naar toe wordt gewerkt zijn contact dagen en non-contact dagen, maar als je ziet hoe het publiek op de banken staat als de caravanrace gaat beginnen.... Datzelfde publiek klapt ook de handen stuk als de Camso V8's rijden of als er 18 Lightning Rods een schitterende finale rijden. We zullen het zien op 19 en 20 juni tijdens British Power en bij deze is TVM uitgenodigd om ook dan eens te komen filmen. En dan nog even over de pers: vanochtend De Telegraaf laat een foto zijn van een crash tussen Snel en Euser. En als Verstappen in de grindbak staat, dan is dat pas nieuws. Helaas kijken ze niet verder dan de neus lang is, maar wellicht wordt dit bericht gelezen en komt men op 19 en 20 juni a.s.
Je hoefde zelfs niet aandachtig te kijken om te zien dat het daar vol "grote lichten" liep, ander woord voor mensen van wie hun schoenmaat groter is dan hun IQ!
Wie dit autosport durft noemen mag er gerust gaan bijlopen.
Om iemand een plezier te doen ben ik ook ooit eens naar zo'n "wedstrijd" geweest, (shame on me!), ergens ten lande.
Na 5 min. had ik al genoeg gezien, nog een geluk dat ik niet gegeten had want het zou er langs de onnatuurlijke weg weer uitgekomen zijn!
Tien euro armer, een pak koeiestr*** aan mijn schoenen en de onvergetelijke ervaring rijker van een hoop marginale mensen bijeen te zien zoals alleen daar maar kan!!
En dan zijn er nog mensen die beweren dat circuitracen saai is, en dat er geen enge pasjes aan te pas komen, 't zou er nog aan mankeren!
En dat de vtm een achterlijke zender is wisten we al lang.
Originally posted by Steve
Je hoefde zelfs niet aandachtig te kijken om te zien dat het daar vol "grote lichten" liep, ander woord voor mensen van wie hun schoenmaat groter is dan hun IQ!
Wie dit autosport durft noemen mag er gerust gaan bijlopen.
Om iemand een plezier te doen ben ik ook ooit eens naar zo'n "wedstrijd" geweest, (shame on me!), ergens ten lande.
Na 5 min. had ik al genoeg gezien, nog een geluk dat ik niet gegeten had want het zou er langs de onnatuurlijke weg weer uitgekomen zijn!
Tien euro armer, een pak koeiestr*** aan mijn schoenen en de onvergetelijke ervaring rijker van een hoop marginale mensen bijeen te zien zoals alleen daar maar kan!!
En dan zijn er nog mensen die beweren dat circuitracen saai is, en dat er geen enge pasjes aan te pas komen, 't zou er nog aan mankeren!
Een achterlijke zender die er in geslaagd is om u te doen kijken??? wa zijt gij dan?? ...
Altijd reacties van vtm dit en vtm dat... dit had in de 1ste plaats niks met autosport te maken, dus 'k zie niet in wie daar iets van autosport in ziet, je kan zo gaan filmen op een kermiskoers in het wielrennen ook waar het vol loopt van "speciale typen" is daarom iedereen in de koers dom? Op andere zenders zeggen ze wat je moet denken, ik vorm nog liever een eigen mening.
Oei, zwakke plek, voelt ge u aangesproken misschien...
Oei, zwakke plek, voelt ge u aangesproken misschien...
Nee, ik doe gewoon niet mee met den "hoop" die altijd wel iets weten op de commerciële zender.
Over de reportage zelf kan je zoveel schrijven als je wilt, 'k vraag mij enkel af wat men anders kan tonen dan hetgeen telefacts getoond heeft. Of vindt "koppen" ergens een meerwaarde die VTM niet gevonden heeft?
Telefacts heeft het toch meer weer gedaan. Kijkers naar zich getrokken. Dat dit geen autosport is, is toch normaal. Ik had niets anders verwacht dan een hoop schroot. Waar ik wel bewondering voor heb is dat die mensen een wrak terug rijvaardig maken, dat ze vervolgens die auto weer kapotrijden en opnieuw beginnen te sleutelen. Die mensen hebben een hobby en ze amuseren zich ermee. Iemand anders gaat postzegels verzamelen (om maar eens te zeggen wat die meneer ook heeft gezegd). En tot slot: iedereen die hier praat over marginalen moet eerst eens naar zichzelf kijken. Dit is een veralgemening die op niets is gebaseerd! Oh ja, dat die jongen met autootjes speelt en ze, net als zijn papa, kapot maakt. Wat is daar nu mis aan? Ik deed dat vroeger ook altijd met lego wagentjes. En ik had erna weer een half uur plezier mee om alle stukken van het tapijt te rapen en de auto terug in elkaar te steken!
joep #88
13-04-2004, 20:45
beste steve
ik trachtte dus het verschil duidelijk te maken tussen non-contact en contact, maar helaas heb je niet de moeite genomen om mijn ingezonden stuk aandachtig te lezen. Ook wij zitten met het probleem "bangers". Het publiek komt er in grote getale op af, maar wij willen graag de Nascars V8 verder uitbouwen. Dat is op en top autosport. De vraag is of er publiek komt voor de non-contact klassen. Liefhebbers zoals jij bijvoorbeeld. En als je dan gaat vergelijken weet ik zeker dat ook jij circuitracen saai vindt als toeschouwer. Niet als coureur, want Eau Rouge met 240 kmp/u is ook wel leuk. Jij bent zeer waarschijnlijk geen coureur, maar een gewaardeerde toeschouwer (correct me if a wrong) en als jij graag veel geld betaalt om af en toe een Cliootje of een Mini voorbij te zien tuffen, dan wil ik je toch uitnodigen 19/20 juni tijdens days of british power. Dan zie je pas echt autosport, waarbij diegene met de grootste protemonnaie niet vanzelfsprekend wint. En dan nog een kleinigheidje: beoordeel mensen niet op hun uiterlijk. Ik heb "hele gewone mensen"de zogenaamde chiquere mensen echt om de oren zien rijden. En de sfeer tijdens Short Circuit wedstrijden is op en rond de baan eerlijker en meer open. Welkom!
Ik heb je stukje toch wel goed gelezen hoor, maar aangezien ik nog maar een jaar of twee kan lezen sla ik soms wel eens een zin over. Beetje marginaal zeker ik? ;)
Neen, geef mij maar circuit, het ovaal racen heeft mij nooit echt geboeid.
Soms kijk ik ook naar Nascar maar het is al zelden gebeurd dat ik de finish zie.
Toch bedankt voor de uitnodiging!
TommySoprano
13-04-2004, 21:15
Originally posted by R@ce@holiC
Stomme reportage. Dat klein manneke daar dat zijn speelgoedautootjes in de prak reed, en de pa ervan , marginaal ! Zielig dat ze zoiets in beeld brengen. Nauwelijks autosport te noemen. Eerder een bende gefrustreerde mensen die, om zich af te reageren , auto's in de prak rijden.
Waar ze wel gelijk in hadden is dat die oude Daimler niks waard is. Volgens een boek dat ik hier liggen heb is die in redelijke staat nog 1800€ waard...
Beter auto's in de prak rijden dan mekaar afmeppen zoals hoolies.
Goed gevoel voor humor! :D
Originally posted by flugel
Nee, ik doe gewoon niet mee met den "hoop" die altijd wel iets weten op de commerciële zender.
Over de reportage zelf kan je zoveel schrijven als je wilt, 'k vraag mij enkel af wat men anders kan tonen dan hetgeen telefacts getoond heeft. Of vindt "koppen" ergens een meerwaarde die VTM niet gevonden heeft?
Waar het om gaat is dat VTM zelden tot nooit aandacht heeft voor autosport. En als ze dat dan toch eens doen, lichten ze er een marginaal randverschijnsel uit, zoals de Bangers in Warneton. Bangers zijn voor het grote publiek spektakel en sensatie. En daar is het VTM om te doen.
Er was die dag op Warneton waarschijnlijk ook een hele brok serieuze autosport te zien. Maar daar zwijgt men in Telefacts natuurlijk over.
joep #88
13-04-2004, 22:44
ok Baron, dat is precies waarom het gaat. Maar let maar op, als jullie Bas Leinders niet rijd lees je niets over hem, rijd ie wel en wordt ie bv. laatste of hij beland in de grindbak, dan kun je de koppen vd kranten wel bedenken. De toon van de media over autosport is meestal negatief. Zo ook de vergunningen voor circuits. Het ene circuit na het andere moet verdwijnen. Als je wilt voetballen, kun je kiezen uit vele clubs binnen 1 stad, wil je voor de golfliefhebbers staan honderden hectares gereed, tennisbanen in overvloed, maar autosport wordt geassocieerd met negatieven bijzaken als milieu en geluid. Natuurlijk is milieu een belangrijk item, maar daar zijn prima maatregelen voor te treffen. Zo ook met geluid. Geluidswallen, race-auto's met fatsoenlijke dempers, circuits bouwen in een zandafgraving, afijn the sky is the limit. Ik dwaal nu af, maar om terug te komen op jouw antwoord: ik ben het dus met je eens
camso belgium
13-04-2004, 22:48
Als eigenaar van het Camso autospeedway circuit in Warneton lijkt het mij opportuun om even te reageren op de controverse betreffende de uitzending "Bangeren" op VTM (Telefacts van Maandagavond)
- Bangers maken op jaarbasis slechts 10% uit van de wedstrijden in Warneton;
- Deze Bangerraces worden volledig zelfstandig georganiseerd door een Duitse persoon, welke het circuit afhuurt en gebruik maakt van de installaties en faciliteiten.
- Persoonlijk vond ik de uitzending op VTM beneden alles. Schandalig gemanipuleerd; foute of halve waarheden; sensatiezucht dus (maar dat verkoopt goed). De Bangerwereld is vreemd, maar tegelijk fascinerend. Wat deze mensen doen voor hun hobby dwingt respect af. Hun reparatiekunst is ongeëvenaard. Ze als marginaal bestempelen is fout, want één van de hoofdspelers is zaakvoerder van een bedrijf met 16 personeelsleden. De "kick" lijkt de hoofddrijfveer te zijn. Wat is daaraan verkeerd? Anderen kicken op mooie vrouwen, op glimmende motoren, op 500 Watt boxen, op mooie racewagens, op fluitende vogeltjes. Laat iedereen zijn hobby uitoefenen, voor zover hij anderen niet lastig valt.
- Bangerracing trekt een specifiek, maar zeer trouw publiek aan. Deze mensen hebben geen enkele interesse in de andere races, welke Camso organiseert(vb. Camso V8). Nochtans komen meer dan de helft van de toeschouwers voor deze races uit Nederland; dus leggen ze minimum 400km af om dit spektakel te zien. Het woord spektakel is bewust gekozen. Ik kan mij niet voorstellen, dat een leek Bangerracen zou verwarren met wat op Zolder en Francorchamps gebeurd; alhoewel iemand eruit duwen in de circuitwereld ook niet onbekend is (zie Zandvoort dit weekend); maar daar gebeurt het misschien geciviliseerder.
- Dat niet iedereen fan is van ovalracing is maar best ook; ons stadium zou veel te klein zijn. Feit is dat Europa geen ovaal cultuur heeft. Nochtans lijkt daar zeer langzaam verandering in te komen. Rockingham (GB) heeft na 3 jaar reeds de meeste toeschouwers in Engeland van alle circuit manifestaties (natuurlijk F1 uitgezonderd). In de USA heeft de F1 wedstrijd in Indianapolis op TV slechts 800.000 kijkers (minder dus dan ons aller Telefacts). Steve valt in slaap bij Nascar. In Amerika vallen ze niet in slaap voor Formule 1 (alhoewel daar veel reden toe is); ze kijken gewoon niet. Warneton heeft, dixit Jean François Hemroulle, toch een onbevooroordeeld iemand, in september 2003 meer toeschouwers gehad dan de meeste circuit organisaties in Belgie; en wij geven geen gratis inkomtickets weg. Dit moet toch een kleine indicatie zijn.
- De basisfilosofie van ovalracing is totaal anders dan van circuit racing. De auto's zijn niet zo gesofisticeerd, keep it simple; the driver is important, not the car. Het is meer een familie gebeuren waarbij de toeschouwers in komfortabele omstandigheden van het volledig gebeuren kunnen genieten, waar direct kontakt met de deelnemers en de autos nog mogelijk is, waar de wedstrijden in een razend temp elkaar opvolgen en waar een vleugje spektakel niet uit de lucht is. Kortom een gezellige sfeer.
- Dit jaar zullen opnieuw enkele grote namen van de Belgische autosport occasioneel meerijden met de Camso V8. Kan toch niet zo slecht zijn, zeker? Trouwens rijden niet 2 (en straks misschien 3) typische ovalracers nu niet bij de Formule 1 (Montoya, Da Matta en straks Scott Dixon)?
- De slechte ervaring (koeiestr***) van Steve kan wel niet in Warneton gebeurd zijn, daar het volledige terrein (3,3ha) geasfalteerd is. En koeien gedijen niet op asfalt. Zelfs de voorzitter van de Sportkommissie van de KACB was bij een bezoek in Warneton zeer verrast envol lof voor de infrastructuur.
- Conclusie zou kunnen zijn: Bent U fan van spektakel en sensatie, kom eens kijken naar deze Bangerraces. Bent U fan van mooie en snelle race autos; very close racing kom eens kijken op 19 + 20 juni voor de Days of British Power (geen enkele contactklasse) met 120 Engelse piloten. Vorm dan U oordeel en wij zullen het respecteren.
FormulaV-JH495
14-04-2004, 19:41
@ Steve ...
ik ben er zeker van dat jij enkel klaarkomt bij het zien van een dikke Viper of een fermer Porsche (Cars you can only dream about) ...
dude ... you've probably never driven a fast car :D ... don't take it personal but I had to react
@ Camso Belgium ...
Roland ... succes in het vervolg en hopelijk heb je binnen de eerst komende jaren een 10-tal CAMSO V8's erbij.
en heb jij eigenlijk vrije trainingsdagen ??? want ik wil wel eens weten hoe het rijden op een ovaal aanvoelt ??? tegen dat ik naar de US ga om er eens een FV race te gaan doen.
Originally posted by FormulaV-JH495
en heb jij eigenlijk vrije trainingsdagen ??? want ik wil wel eens weten hoe het rijden op een ovaal aanvoelt ??? tegen dat ik naar de US ga om er eens een FV race te gaan doen.
www.actionracingschool.com
meer uitleg bij Joep #88
Beste CAMSO Belgium,
Hartelijk dank voor je antwoord. Mijn handen wriemelen al enkele dagen om hier een antwoordje te geven op de vele soms onzinnige kommentaren.
Ik ben een circuitfreak in hart en nieren , maar kan enorm genieten van het ovaal-gebeuren.
Twintig jaar geleden gingen we geregeld naar KaldenKirchen (Duitsland) en Wimbledon (Engeland) voor de Hot-Rods en Superstox (formule 1 en 2). Klassen waarin snelheid en stuurmanskunst enorm primeren (vooral als je weet dat de snelsten achteraan starten en slechts een tiental minuutjes hebben om naar voren te stormen ZONDER KONTAKT te maken) en waarbij het geluid van deze machientjes je een 'eargasm' bezorgde.
Ik heb er steeds van genoten.
Ik was ook op de opening van de ovaal in Rockingham (Engeland) en tijdens de jaarlijkse Racing Show van Birmingham is de demonstratie van Superstox, Hotrods en grassrods adembenemend.
Stuurmanskunst, spektakel en een prachtig geluid , wat wil je nog meer ?
Ach ja, ik heb in Ruisbroek ook al enkele Bangerraces 'meegenomen' en ja voor één keer mag dat wel.
Je moet het maar durven ! Verleden jaar trouwens naar Wimbledon geweest in november voor het World Championship !!.
Een overvolle tribune (meer dan 12000 mensen, waaronder 1000 Belgen !) , een vol avondprogramma van 18.00 tot 23.30 uur en spanning en spektakel , EN GEEN ENKELE HOOLIGAN !!!
Het mag toch wel.
Ook dat is een stukje autosportgeschiedenis !!!!
TommySoprano
15-04-2004, 19:03
Onlangs nog een positief stukje gelezen in Autosport over dat circuit in Wimbledon. (Hetzelfde stadion als het speedwayteam de dons, neem ik aan).
Het is idd. wel entertainment. En ik vind het zielig dat sommigen tegenwoordig nog ruzie maken binnen hun eigen milieu. Wordt het geen tijd dat alle beofenaars van auto en motorsport één front gaan vormen. Alleen zo staan we sterk tegen een stompzinnige overheid....
Ik ben een tijdje niet op De Paddock kunnen komen, maar nu ik dat hier zo allemaal lees, zijn er toch een aantal dingen waar ik graag op zou willen reageren
Neen, geef mij maar circuit, het ovaal racen heeft mij nooit echt geboeid.
VTM een achterlijke zender?? Op welke basis baseer je je dan? Omdat het iets toont dat jou niet interesseert? Als ik naar een reportage over bv. de Romeinen kijk op TV1 (en nee dat interesseert me niet ;)) dan mag ik TV1 een achterlijke zender noemen?
Originally posted by Baron
Waar het om gaat is dat VTM zelden tot nooit aandacht heeft voor autosport. En als ze dat dan toch eens doen, lichten ze er een marginaal randverschijnsel uit, zoals de Bangers in Warneton. Bangers zijn voor het grote publiek spektakel en sensatie. En daar is het VTM om te doen.
Er was die dag op Warneton waarschijnlijk ook een hele brok serieuze autosport te zien. Maar daar zwijgt men in Telefacts natuurlijk over.
VTM heeft wel al aandacht gehad voor autosport hé... 't Is te zeggen VMM, want vroeger was er pitstop op Kanaal2, waren er de rechten voor de Formule 1 enzo... Zeer spijtig dat dit allemaal is weggevallen :( Met hun vroegere directeur waren ze beter af, die was zelf nog een beetje autosport-minded... Ik denk niet dat het de bedoeling van Telefacts was om de autosport in het licht te stellen, maar ze wilden iets spectaculairs tonen.. Zoals dat meestal gaat in dat programma hé, da's hun doel. Als je echte autosport wil zien, zijn er andere programma's ook hé.. Ik weet niet of TV1 of Canvas of welke zender ook zo een "sensatieprogramma" heeft, maar als ze de Bangerraces daar dan hadden getoond, had het niet voor het autosportgehalte geweest, maar ook voor de sensatie natuurlijk.. Soit, een commerciele zender zal vaker op zoek gaan naar zo'n programma's, omdat ze het daarvan moeten hebben, persoonlijk vind ik VTM daar goed in geslaagd. Er zijn dingen die zeker nog beter kunnen en ze verliezen kijkers maar ja, wachten tot de oogjes opengaan zeker ;)
Peter Baert
19-04-2004, 17:29
Wellicht redelijk off topic.
Maar sinds kort is VTM weer elke avond in de week marktleider. Op zaterdag bijna marktleider. Op zondag is er nog een probleem om op te boksen tegen de sterke VRT-avond.
Dat VTM massaal kijkers zou verliezen, is een fabel die er wel wordt ingeramd door de bevriende VRT-pers (de hele VUM-groep, Humo, ...).
Een neutrale kijk op het duel VRT-VMM vind je enkel in de Concentra-groep (Belang van Limburg, Gazet van Antwerpen).
'k Zei niet dat ze massaal kijkers verliezen he, maar vroeger zag je VTM toch meer bovenaan in de tabelletjes dan nu.. 'k Zie er nog altijd graag naar dusja, mij niet echt een zorg of nog superveel mensen dat ook doen maar 't kan hen alleen maar beter doen..
Maar terug on topic zeker :$
Originally posted by Breezz
Ik ben een tijdje niet op De Paddock kunnen komen, maar nu ik dat hier zo allemaal lees, zijn er toch een aantal dingen waar ik graag op zou willen reageren
VTM een achterlijke zender?? Op welke basis baseer je je dan? Omdat het iets toont dat jou niet interesseert? Als ik naar een reportage over bv. de Romeinen kijk op TV1 (en nee dat interesseert me niet ;)) dan mag ik TV1 een achterlijke zender noemen?
Wel omdat je erom vraagt zal ik eens duidelijk maken wat ik onder meer bedoel met "achterlijk":
heb je al eens goed de reclamespots bekeken en beluisterd op Vtm? Ik vraag me af voor wat ze ons hier houden!!
De reclamespots zijn zo afschuwelijk slecht en laag bij de gronds dat het gewoon niet meer om aan te zien is.
Nu ga je zeggen Vtm maakt toch de reclamespots niet, neen, maar ze zenden ze wel uit wat maakt dat zij ervoor verantwoordelijk zijn als de kijker het afbolt!
En dat zou je elke dag moeten slikken, steeds dezelfde tergende zever? Nee, ik sinds een hele tij niet meer.
En het kan anders wat betreft reclame, kijk eens naar Ned 1, 2, 3, daar houden ze ons tenminste niet voor achterlijke boerenkinkels.
Daar komt nog eens bij dat programma's zoals Telefacts steeds weer de realiteit totaal verdraaien, lees er maar de weekbladen op na waarin telkens weer boze lezersbrieven staan van mensen die met de beste bedoelingen aan zulke programma's meegewerkt hebben.
Sensatie en miserie, als ze dat kunnen tonen zijn ze gelukkig!
deze thread gaat al lang niet meer waar het over moet gaan , slotje
vBulletin® v3.8.2, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.