Peter Baert |
13-12-2005 12:15 |
Quote:
Originally Posted by Huudo
De reden waarom ze dit doen is wellicht dat ze geen investering hebben willen doen naar de 2006 specs, en zo toch nog kunnen 'bollen' met hun 2005 gerief. Dus ik blijf er wel bij, enkel Peugeot trekt zich terug van de rallyscene en bijgevolg, ziet het er allemaal niet zo dramatisch uit, dan wel word voorgesteld in de diverse media. Grandprix.com slaat de nagel op de kop.
|
Wel, Huudo, ik denk dat onze vrienden van grandprix.com de kop niet echt raken.
Skoda dumpt zijn Fabia's bij 2 teams, waarvan het ene helemaal betaald wordt door Red Bull. Het gaat om 2005-specs. Er komt geen evolutie meer op de Fabia. De afdeling "spare parts" zal blijven draaien en ook voor revisie zal nog een beroep kunnen gedaan worden op Skoda Motorsport. Ze houden nog wat mensen aan het werk, wellicht omdat het verbreken van lopende contracten een pak geld zou kosten. Maar binnen Skoda Motorsport wordt er niks meer ontwikkeld aan de Fabia. Had Skoda echt nog concrete plannen in WRC, dan hadden ze naar analogie met Citroën een M1-team opgestart.
Voorts blijft grandprix Duval citeren als mogelijke rijder. Duval is uitgesloten, aangezien de Skoda-teams in M2 gaan rijden. Die Skoda-teams kunnen wel een derogatie indienen bij de FIA, om alsnog een Duval of een McRae aan te trekken. Maar ik vrees dat dat op eeeenorm veel weerstand zal stuiten. Zie de prestatie van McRae met de Skoda in Australië.
Fabrieksteams of M1 gaan niet toelaten dat een M2-Skoda met alle elektronische snuffen en bestuurd door een McRae of Duval met prijzen gaat lopen.
:)
|