De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar Technisch Reglement 2006 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11855)

Luuk S 20-12-2005 12:49

Snap ik volledig, maar als je met kwalirubbers één snel rondje kunt neerzetten en op gewone niets meer voorstelt, dan maak je jezelf toch belachelijk in een "endurance" klasse?

Tof voor het team dat op kwali's een ongelofelijk snelle ronde neerzet en daarna zichzelf belachelijk maakt.
Als ze hun geld willen spenderen aan dure rubbers: OK, als ze daarna niet snel meer zijn snappen ze het concept van een endurance-koers niet.

Je bent snel op kwali-rubbers: proficiat.
Je bent snel op gewone rubbers: proficiat, je kunt de koers winnen en bent een pak geld minder armer.

Jawaddeman 18-01-2006 02:39

Op die bewuste vergadering in december werd wel duidelijk gezegd dat de week nadien het sportief regelement zou uitkomen en begin januari weer zo'n vergadering was voor meer uitleg... nu ik heb het nog niet gezien... iemand anders soms??? :frusty:

pascual 18-01-2006 12:29

Neen! En wij allemaal maar wachten.

Dries DS 16-01-2007 14:25

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 155784)
8.4.3 Verlichting wedstrijdnummers bij nachtwedstrijden �� Indien een wedstrijd in het donker verreden wordt, moeten op elke wagen de wedstrijdnummers verlicht zijn. Deze lichten dienen samen met het ontsteken van de koplampen aan te gaan. Het gebruik van reflecterende achtergronden wordt aanbevolen, maar is niet verplicht.

:fight: :fight: :fight: Dat is niet de verbetering waar ik op gehoopt had ;)[/URL]

Ik had het genoegen om de 24 Uren van Dubai ter plaatse mee te maken. Bij deze wedstrijd is het verplicht de NUMMERS aan te brengen met reflecterend materiaal. Niet de achtergronden dus, maar wel de wedstrijdnummers zelf. En ik kan jullie bevestigen dat dit bij donker zeer duidelijk is, zowel voor de toeschouwers als voor de wedstrijdleiding. Hopelijk verplicht men dit ook bij andere etmaalraces en/of races die al dan niet deels bij donker gereden worden.

Raceboy 16-01-2007 15:14

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 199876)
Ik had het genoegen om de 24 Uren van Dubai ter plaatse mee te maken. Bij deze wedstrijd is het verplicht de NUMMERS aan te brengen met reflecterend materiaal. Niet de achtergronden dus, maar wel de wedstrijdnummers zelf. En ik kan jullie bevestigen dat dit bij donker zeer duidelijk is, zowel voor de toeschouwers als voor de wedstrijdleiding. Hopelijk verplicht men dit ook bij andere etmaalraces en/of races die al dan niet deels bij donker gereden worden.

Ook in idee maar dat ging nogal lastig in de belcar vorig jaar he. Of je moet zwart licht gebruiken :crazy:

Dries DS 16-01-2007 15:37

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 199877)
Ook in idee maar dat ging nogal lastig in de belcar vorig jaar he. Of je moet zwart licht gebruiken :crazy:

Het is perfect mogelijk om de zwarte (en anderskleurige) wedstrijdnummers te voorzien van een folie die bij donker reflecteert. Bij daglicht ogen deze nummers dan zwart (of het kleur door het reglement voorzien), bij donker reflecteert de folie de daarop gerichte lichtbronnen. Zo zie je maar dat het uitvinden/gebruiken van zwart licht gelijk zou staan met het uitvinden van warm water :rolleyes: . Volstrekt nutteloos dus, want de oplossing voor het 'zwart-probleem' (kleurprobleem) bij donker bestaat reeds ;) .

bart VDB 16-01-2007 18:12

Kijk eens wat ikzelf een paar jaar geleden gefabriceerd had. Inderdaad reflecterende nummers (in het zwart) + achtergrond. Zeer goedkoop en doeltreffend.

http://www.bart-vandenbroeck.be/inde...5&fotokode=F04
Dan foto n° 2 (van de 4) bekijken (van de megane tijdens de 10 uren)

Groetjes

Bart

GT2-R 18-01-2007 20:49

Mosler en Gillet zijn nu ook officieel toegelaten voor het komende belcarseizoen:

Quote:

Opvallend nieuws was ook dat naast de Mosler, ook de Gillet Vertigo als GT3 in het Belgische GT3-kampioenschap zal aanvaard worden. De Vertigo krijgt wel een andere, lees kleinere, krachtbron en zal ook minder wegen dan in de G2 van de FIA-GT.
BRON: PITSTOP.TV

All times are GMT +2. The time now is 19:18.