De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Round 1] 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, de race! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12576)

gwyllion 12-03-2006 16:43

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Button heeft op het einde een snellere ronde gereden.
  • Button 1:33.261
  • Rosberg 1:33.434
  • Schumacher 1:33.454
  • Raikonnen 1:33.664
  • Massa 1:33.954
  • Alonso 1:34.217

Ik heb deze tijden uit de live timing, maar die blijken echter volledig foutief. Een correctie:
  • Rosberg 1:32.408
  • Schumacher 1:32.523
  • Alonso 1:32.534
  • Weber 1:32.660
  • Button 1:32.729
  • Massa 1:32.739
  • Montoya 1:32.771
  • Raikonnen 1:33.664

bluelite 12-03-2006 16:51

Er staan hier toch enkele fouten cijfers. Voor de duidelijkheid:

http://www.formula1.com/race/result/...aps/751/8.html

gwyllion 12-03-2006 16:51

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Ik vind dat hij geen slecht debuut gemaakt heeft. Hij is voor de Toyotas en 5.5 sec achter Heidfeld. Zijn snelste ronde (1:34.464) is 1.5 sec sneller dan zijn teamgenoot Luizzi (1:36.084).

De correcte tijden zijn de volgende:
  • Scott Speed 1:33.108
  • Klien 1:33.212
  • David Coulthard 1:33.376
  • Liuzzi 1:33.480
De 4 Red Bulls zijn aan elkaar gewaagd en sneller dan beide BMW, Toyota, Barichello en Fisichella.

Finish 12-03-2006 17:14

Even een kleine negatieve commentaar op de sporza-commentatoren nog, die je evengoed als opbouwende kritiek kan bestempelen, ware het niet dat Stefaan Lammens (in mindere mate Marc Goossens) nu toch al sinds 2002 de F1 op Sporza in handen hebben, dus ze zouden ondertussen beter moeten weten.

FLOP:
1. Het aanhoudend gebrek aan enthousiasme. Lammens begint bij het oplichten van de rode lichten nog te babbelen over Raikkonens laatste plaats, terwijl de spanning in feite een hoogtepunt kent. Ik merk geen stemverhoging, geen meeleven, maar bij het uitgaan van de lichten enkel een soort passief commentaar geven bij de 'normaal gezien goede start van Michael Schumacher' (sic), waar andere commentatoren bijna een orgasme krijgen van de spanning. Ook wanneer Alonso vlak voor Schumacher de baan opkomt lijkt er geen echt enthousiasme te bespeuren, hoewel dit toch wel grotendeels de race bepaalde.
2. Hou je data én vooral de BEELDEN in de gaten. Na een rondenlang gevecht tussen Barrichello en Button zien we beelden van Button die voor Barrichello rijdt, maar pas een paar minuten erna zien we de herhaling van het inhaalmaneuver, waardoor Lammens dan pas opmerkt dat Button voorbij Rubens is. Wat later; nog 47 rondjes te gaan: Webber rijdt een hele tijd achter Fisichella, maar Fisichella gaat een tikje van de baan en Webber profiteert. Dat zien we niet live gebeuren, maar we krijgen wel een tijdlang beelden van Webber VOOR Fisico. Pas in de herhaling, een flink aantal minuten later, wordt het voor Lammens en Goossens duidelijk dat Webber voorbij Giancarlo geraakt is. Op de officiële site van de FIA kan je een handig 'live timing' java-applet downloaden, waar je een rijke bron aan informatie meekrijgt, met mogelijk evenveel info als de commentators ter plaatse. Gebruik dat en hou het in de gaten.
3. Denk even na wanneer je een Team Radio hoort. Alonso krijgt van zijn team héél duidelijk 'Blue Flag, Blue Flag' te horen, zodat hij voorbij een gedubbelde kan, voor Goossens (nota bene!) is de boodschap niet duidelijk. Zelden zo een heldere radioverbinding gehoord, eigenlijk.
4. Deze plaats je beter onder de categorie 'muggeziften': het overdadig gebruik van stijlfiguren en stopwoordjes. We kenden de 'pakketjes' van Marc Goossens al, maar de beeldspraak van Lammens 'vuur aan de lont steken', 'hypthekeren van Massas race', nouja. Dat klinkt allemaal wat gekunsteld, maar het is in feite een talige kwestie en gewoon een eigen interpretatie, en daardoor misschien wat banaal.

TOP:
-Research. Lammens heeft genoeg te vertellen om de GP te vullen, wat positief is.

Waarom dit betoog ? Niet omdat ik het beter zou kunnen, verre van, de beste stuurlui staan aan de wal, maar als je als toeschouwer vanuit je luie zetel meer opmerkt dan twee commentatoren tesamen, erger je je soms. En ik weet dat ik Tassin en Vigneron nog heb, maar onzen la deux heeft gek genoeg soms slechte ontvangst, en ik luister nog altijd liever naar mijn moedertaal als ik tv kijk.

-als dit offtopic is; excuus. Ik wil vermijden dat we weer hervallen in het gezwets van 'ik kijk naar den duits want dien is beter, ik kijk naar de frans want dien is beter, die van sporza kunnen er niks van,..'-

Mark 12-03-2006 17:26

Quote:

Originally Posted by Finish
Maak dan van Midland maar de nieuwe Minardi (het logo komt overeen met dat van Minardi tijdens de jaren '99-'00) en klassificeer Super Aguri onder de Lola-Mastercard status :D .

Toch vind ik de tijden van Super Aguri goed te noemen. Met 4 jaar oud-materieel zijn ze nauwelijks trager dan Midland. Als Super Aguri over enkele GP's de nieuwe wagens heeft dan staat Midland moederziel alleen achteraan.

Vele pitstops van Sato waren te danken aan een haperende tankinstallatie. Tja, 2de hands materialen van Paul Stoddart........garantie tot om de hoek :D

Sennake 12-03-2006 18:11

Tenzij er ineens ongelooflijke dingen gebeuren, denk ik dat we de wereldkampioen zullen vinden op het podium van vandaag. Maar ik durf geen halve euro zetten op 1 van die 3 piloten, ze zijn elkaar waard volgens mij. En dat is iets wat we toch al lang niet meer mogen meemaken hebben : in het beste geval kregen we een tweestrijd tussen 2 toppers, of dikwijls zelfs geen strijd en 1 enkele topper (wiens naam ik nu eens niet ga noemen omdat iedereen toch weet waarover ik het heb en ik me die moeite dus kan besparen alhoewel ik nu al meer tekst getypt heb dan door dit uit te leggen, maar dat heb ik ervoor over), en dit jaar 3 titelpretendenten. We worden zowaar verwend.

smiley 12-03-2006 19:08

eigelijk wel opvallend hoe weinig er zijn uitgevallen met hun v8.. ik had gedacht dat na 30 ronden er nog maar 15 wagens ofzo zouden rijden.. wel een mooie BBQ van bmw.:D
toyota vond ik wel echt zwak ! te hopen kunnen ze in de loop van het jaar nog vorderen. maar ik denk dat het toch tussen mclaren,ferrari,renault en honda zal gaan .
nog een flop vond ik de de show na de rac van alonso (te rossi achtig..)

Gèrre 12-03-2006 19:14

Ik vond het wel een goede race, het blijf interessant met al die inhaal maneuvers. Jammer van de BMW's die niet veel lieten zijn buiten een rookpluim.
Ook was ik verbaasd over de posities van de beide Toyota's.
Mijn hoogte punt van de race was toch wel de pit stop van Alonso waarbij hij net voor Schumacher terug de baan op kwam.
Wat mij ook opviel was het debuut van Nico Rosberg, chapeau !

Lambo 12-03-2006 19:20

Quote:

Originally Posted by Mark
Vele pitstops van Sato waren te danken aan een haperende tankinstallatie. Tja, 2de hands materialen van Paul Stoddart........garantie tot om de hoek :D

Is het niet zo dat die tankinstallaties bij iedere race uitgeloot worden? Ik meen mij te herinneren dat het vroeger in ieder geval zo was dat de tankinstallaties behoorden tot een (Franse) firma, en geen eigendom waren van de teams. En bij iedere race werd uitgeloot welke piloot welke installatie tot zijn beschikking kreeg (dit om fraude uit te sluiten).

Raceboy 12-03-2006 19:32

Quote:

Originally Posted by Lambo
Is het niet zo dat die tankinstallaties bij iedere race uitgeloot worden? Ik meen mij te herinneren dat het vroeger in ieder geval zo was dat de tankinstallaties behoorden tot een (Franse) firma, en geen eigendom waren van de teams. En bij iedere race werd uitgeloot welke piloot welke installatie tot zijn beschikking kreeg (dit om fraude uit te sluiten).

kdenk dat het niet meer zo is

Quote:

The driver may remain in his car throughout refuelling but, unless an FIA approved race refuelling system is used, the engine must be stopped.
Je mag dus blijkbaar kiezen met wat je tankt.

wat dus wel tegenspreekt met het technische reglement

Quote:

All refuelling during the race must be carried out at a rate no greater than 12.1 litres per second and by
using equipment which has been supplied by the FIA designated manufacturer, details concerning the
manufacturer may be found in the Appendix to these regulations. This manufacturer will be required to
supply identical refuelling systems, the complete specification of which will be available from the FIA no
later than one month prior to the first Championship Event.

JPMontoya 12-03-2006 19:35

Quote:

Even een kleine negatieve commentaar op de sporza-commentatoren nog, die je evengoed als opbouwende kritiek kan bestempelen, ware het niet dat Stefaan Lammens (in mindere mate Marc Goossens) nu toch al sinds 2002 de F1 op Sporza in handen hebben, dus ze zouden ondertussen beter moeten weten.

FLOP:
1. Het aanhoudend gebrek aan enthousiasme. Lammens begint bij het oplichten van de rode lichten nog te babbelen over Raikkonens laatste plaats, terwijl de spanning in feite een hoogtepunt kent. Ik merk geen stemverhoging, geen meeleven, maar bij het uitgaan van de lichten enkel een soort passief commentaar geven bij de 'normaal gezien goede start van Michael Schumacher' (sic), waar andere commentatoren bijna een orgasme krijgen van de spanning. Ook wanneer Alonso vlak voor Schumacher de baan opkomt lijkt er geen echt enthousiasme te bespeuren, hoewel dit toch wel grotendeels de race bepaalde.
2. Hou je data én vooral de BEELDEN in de gaten. Na een rondenlang gevecht tussen Barrichello en Button zien we beelden van Button die voor Barrichello rijdt, maar pas een paar minuten erna zien we de herhaling van het inhaalmaneuver, waardoor Lammens dan pas opmerkt dat Button voorbij Rubens is. Wat later; nog 47 rondjes te gaan: Webber rijdt een hele tijd achter Fisichella, maar Fisichella gaat een tikje van de baan en Webber profiteert. Dat zien we niet live gebeuren, maar we krijgen wel een tijdlang beelden van Webber VOOR Fisico. Pas in de herhaling, een flink aantal minuten later, wordt het voor Lammens en Goossens duidelijk dat Webber voorbij Giancarlo geraakt is. Op de officiële site van de FIA kan je een handig 'live timing' java-applet downloaden, waar je een rijke bron aan informatie meekrijgt, met mogelijk evenveel info als de commentators ter plaatse. Gebruik dat en hou het in de gaten.
3. Denk even na wanneer je een Team Radio hoort. Alonso krijgt van zijn team héél duidelijk 'Blue Flag, Blue Flag' te horen, zodat hij voorbij een gedubbelde kan, voor Goossens (nota bene!) is de boodschap niet duidelijk. Zelden zo een heldere radioverbinding gehoord, eigenlijk.
4. Deze plaats je beter onder de categorie 'muggeziften': het overdadig gebruik van stijlfiguren en stopwoordjes. We kenden de 'pakketjes' van Marc Goossens al, maar de beeldspraak van Lammens 'vuur aan de lont steken', 'hypthekeren van Massas race', nouja. Dat klinkt allemaal wat gekunsteld, maar het is in feite een talige kwestie en gewoon een eigen interpretatie, en daardoor misschien wat banaal.

TOP:
-Research. Lammens heeft genoeg te vertellen om de GP te vullen, wat positief is.

Waarom dit betoog ? Niet omdat ik het beter zou kunnen, verre van, de beste stuurlui staan aan de wal, maar als je als toeschouwer vanuit je luie zetel meer opmerkt dan twee commentatoren tesamen, erger je je soms. En ik weet dat ik Tassin en Vigneron nog heb, maar onzen la deux heeft gek genoeg soms slechte ontvangst, en ik luister nog altijd liever naar mijn moedertaal als ik tv kijk.

-als dit offtopic is; excuus. Ik wil vermijden dat we weer hervallen in het gezwets van 'ik kijk naar den duits want dien is beter, ik kijk naar de frans want dien is beter, die van sporza kunnen er niks van,..'-

Zeer terechte kritiek...ervaring & passie dat heb je en dat kun je nu eenmaal niet van het ene op andere seizoen plots krijgen...maar als ik Lammers bezig hoor zal dat nog lang duren.

Eigenlijk toch logisch als je niet ter plekke bent...dan voel je die spanning, die atmosfeer niet en dat voelen is essentiel om goed commentaar te geven.

Nicki_Mks 12-03-2006 20:03

Ik zal me beperken tot één top en flop, diegene die er voor mij het meest uitschieten:

TOP: Nico Rosberg. Zonder al te veel commentaar. Je moet het maar doen: in je eerste GP, in een niet-topwagen de snelste ronde neerzetten. Ik had hier natuurlijk ook Kimi kunnen zetten, maar dat die van de laatste naar de derde plaats rijdt is niks nieuws meer.

FLOP: Ferrari. In de eerste plaats natuurlijk om de bandenwissel, die me deed terugdenken aan die andere keer dat het niet zo goed ging met de rooien. Maar ook bij het feit dat ze Massa het tweede stoeltje hebben gegeven heb ik nog steeds mijn twijfels. Snel is hij wel, maar altijd met brokken op het einde, zoals vandaag nog maar eens bijna bewezen is. Tenzij dat natuurlijk de bedoeling is: ik denk niet dat Todt er rouwig om geweest zou zijn moest Massa Alonso eruit geramd hebben.

gwyllion 12-03-2006 20:28

Quote:

Ferrari geklopt op strategie, Brawn en co worden oud !

Meer uitleg waarom dat strategie van Ferrari gefaald heeft: F1 Bahrain - Een verschil van 3,7 liter Er komt toch wel heel wat bij kijken :crazy:

Nicki_Mks 12-03-2006 20:46

Alonso kan misschien repliceren dat het ook wat meer gescheeld zou hebben moest hij geen rondvliegende Ferrari's hebben moeten ontwijken.

marcel 13-03-2006 00:02

Quote:

En Scott Speed, wie is dat eigenlijk ? Ik heb die kerel zijn gezicht zelfs nog niet gezien ?

alstublieft:

http://www.motorsport.com/photos/f1/...ah-xp-0120.jpg

All times are GMT +2. The time now is 00:40.