De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar kalender 2006, Onder zwaar voorbehoud! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11640)

Chauffeur 01-12-2005 17:52

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Was dit niet 2004?

Mvg...

Idd. heb het aangepast.

Chauffeur 01-12-2005 17:53

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey
Ik dacht 2002 (eerste keer naar Nurburgring). Was toen idd wel fun maar grote jongens heb ik daar niet gezien hoor... een paar zondagsrijders die in de boxen stonden dat wel ...

Ze zullen het graag horen die zondagsrijders anno 2004 :)

Pat 01-12-2005 19:52

http://www.eurospeedway.de/images/eu...trecke_180.jpg

Deze ziet er anders wel interessant uit.
11,8 km, en je rijdt op het infield, oval en Dekra-testbaan !

Eddy V 01-12-2005 22:01

Chauffeur, het is niet een kwestie van negatief. Deze omloop is totaal waardeloos. Vraag het eender welke Duitser. Als je er regelmatig naar toe moet (moest) zou er anders gesproken worden.
Behalve voor de rijders is er voor de rest bijna niets.
Je kan enkel van op de hoge tribune aan start-finish kijken en al de rest zie je van ver. Restaurants zijn er weinig, evenals hotels.
Deze omloop ligt op een oude bruinkool site. Natuurlijk kan het altijd meevallen, dat heb je nooit in de hand. ;)

Ik wil de Belcar liefhebber enkel maar goede raad geven moest dit doorgaan, maar zou het niet eerder een opgeblazen ding zijn van het team wat alles uitbracht?

Chauffeur 02-12-2005 10:15

Quote:

Originally Posted by Eddy V
Ik wil de Belcar liefhebber enkel maar goede raad geven moest dit doorgaan, maar zou het niet eerder een opgeblazen ding zijn van het team wat alles uitbracht?

Ik hoop van niet, anders kan ik alleen in een bus van 50 man naar Lausitzring, beschik ik over 20 kamers en dat terwijl jullie ergens anders Belcar aan het kijken zijn :) Doe mij da nie aan hé mannen ;)

Mark 02-12-2005 10:56

Een stukje ingezonden tekst, met het verzoek dit hier te plaatsen:

Quote:

'Het is verdomde onmogelijk om een 'ideale' kalender gerealiseerd te krijgen.

Je moet met 359 dingen gelijk rekening houden. De stoelendans van de kalenders duurt ongeveer even lang als een volledig autosportseizoen, en leidt meestal tot frustratie van deze of gene piloot, mechanicien, teamchef, journalist, .. Mocht de 'ideale' kalender te vinden zijn, dan hadden we hem al LANG toegepast, no doubt about that.

Ik daag IEDEREEN uit om de ideale kalender te realiseren, weliswaar rekening houdend met ALLE facetten van de organisatie van een kampioenschap. Voor zover men daar bij stil staat.’

Eddy V 02-12-2005 11:04

En ik die dacht dat de teams zich aan de kalender aan te passen hadden.

Oud EN dom. :rolleyes:

A.J. 02-12-2005 11:15

Wat is de bedoeling van de buitenlands uitstap?

BELCAR teams en piloten de kans geven om eens op een ander circuit te rijden dan Zolder of Spa.
We hebben Assen (2x) Zandvoort, Dijon, Nürburgring(2x), Brands Hatch gehad. Waarom dus niet iets verder?
Over Brands Hatch was er vorig jaar ook commentaar, er zouden veel brokken vallen owv de hoge snelheiden moeilijkheidsgraad van het circuit met weinig uitloopstroken... Niks van gezien..
Ik vind ook de Eurospeedway in Lauzitz een leuke uitdaging en zal zeker gaan kijken...
Tijdens de buitenlandse race is het toch niet dadelijk de bedoeling van de teams om groot uit te pakken naar hun sponsors toe. Dat doen ze wel tijdens de 24 uren. Belcar eerst over de plas en nu achter het "ijzeren gordijn", toch leuk. De teams en supporters maken op zo'n verplaatsing toch zelf het plezier en diegenen die dit circuit of verplaatsing niet zien zitten kunnen natuurlijk ook gewoon thuis blijven.

Chauffeur 02-12-2005 11:31

Voila, klare taal!!! :)

En wat de kosten betreft: als ge toch aan het rijden zijt met de vrachtwagen, wat maakt het dan uit of ge nu 200, 300 of 800km moet rijden? In tijd hebben jullie gelijk, en wat extra diesel ook, maar het meeste tijd zit hem in het uberhaupt hebben van een vrachtwagen, het in- en het uitladen.

PS: 2 zaken toch goed in het achterhoofd houden in Duitsland. Eén, ze hebben daar een nieuwe wegentaks, Maut genoemd. Twee, men mag op zondag voor 22.00 niet rijden met vrachtwagens op de Duitse wegen.

Mark 09-12-2005 22:42

Via sms ontvangen uit Gent.

30-03 Test Spa
06-04 Test Zolder
09-04 Belcar First Race Spa
21-05 Belcar Home Race Zolder
25-06 Belcar Mid Summer Race Zolder
09-07 Belcar Holiday Race Lausitzring
26/27-08 24 uur van Zolder
08-10 Racing Festival Spa
22-10 Belcar Last race, Zolder

Raceboy 09-12-2005 22:52

26/6? gaan we op maandag rijden ? :confused:
23/10 vant zelfde

Mr.Dallara 09-12-2005 22:52

Quote:

Originally Posted by Mark
Via sms ontvangen uit Gent.

30-03 Test Spa
06-04 Test Zolder
09-04 Belcar First Race Spa
21-05 Belcar Home Race Zolder
25-06 Belcar Mid Summer Race Zolder
09-07 Belcar Holiday Race Lausitzring
26/27-08 24 uur van Zolder
08-10 Racing Festival Spa
22-10 Belcar Last race, Zolder

Is het een voorlopige of is hij officieël??

-er vanuit gaande dat hij officieel is-

(Met de gedachte dat een perfecte kalender er nooit zal zijn!!!)

Lijkt me dit een goede kalender, enkel is de race in Lausitz wel snel na de Mid Summer Race juist wanneer het dan ver weg is...

Maar prachtig vind ik het fijt dat het seizoen start in Franco!
Dit gaat direct vanaf de eerste minuut een groter verschil maken tussen de grote en de kleinere teams... Bijna iedereen test altijd op Zolder en amper op Spa...

Hopelijk kunnen ze ook vanavond in Gent eindelijk het regelement bekendmaken!

Mr.Dallara 09-12-2005 23:00

Quote:

Originally Posted by raceboy
26/6? gaan we op maandag rijden ? :confused:
23/10 vant zelfde

Zal wel een tik foutje zijn van de gsm....

Het bier en de wijn zal aan het stromen zijn in Gent... ;)

Mark 09-12-2005 23:08

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
Het bier en de wijn zal aan het stromen zijn in Gent... ;)

Gezien de afzender zou dat weleens goed mogelijk kunnen zijn :D

VolvoS60 10-12-2005 13:22

Wel op te merken dat de Belcar Mid summer race niet doorgaat op 25/06/2005 maar wel op donderdag 29/06/2005, inderdaad iets nieuws, een Belcar Race dag op een donderdag.

tarzancorner 10-12-2005 18:56

Geen avond race tijdens het euro weekend ??
Beter voor de marchals het werden anders wel erg lange dagen

Mark 10-12-2005 23:08

Quote:

Originally Posted by tarzancorner
Geen avond race tijdens het euro weekend ??
Beter voor de marchals het werden anders wel erg lange dagen

Racen in de avonduren op Spa gaat zeldzaam worden in de toekomst, met dank aan de nieuwe milieuregels ;) Moet heel eerlijk toegeven, het werd de laatste jaren ook een beetje te gek.

Mark 10-12-2005 23:20

Quote:

Originally Posted by VolvoS60
Wel op te merken dat de Belcar Mid summer race niet doorgaat op 25/06/2005 maar wel op donderdag 29/06/2005, inderdaad iets nieuws, een Belcar Race dag op een donderdag.

Ik ga toch maar eens terug naar de brillenboer, grove leesfout van mijn kant ;)

Door de week? :eek: Niet op een feestdag of in een vakantie? Veel succes met het vinden van eigenwijze oranje kereltjes :)

Belle 11-12-2005 01:49

Quote:

Originally Posted by Mark
Ik ga toch maar eens terug naar de brillenboer, grove leesfout van mijn kant ;)

Door de week? :eek: Niet op een feestdag of in een vakantie? Veel succes met het vinden van eigenwijze oranje kereltjes :)

Veel succes met het vinden van publiek ook zou ik zeggen! Want tenslotte moeten de meesten er verlof voor nemen...en sommigen kunnen geen verlof nemen (tenzij mijn schooldirecteur ons maar een halve dag doet komen ;)

Ik ben wel blij dat volgend jaar de buitenlandse race terug doorgaat in juli...

VolvoS60 11-12-2005 12:46

Kan je er dan geen schooluitstap van maken, is toch de voorlaatste dag van het schooljaar?

JPMontoya 11-12-2005 13:03

Pff maar 2 races op Spa - Verder hebben ze niet veel geleerd van dit jaar - het jaar is zo lang en toch weer 2 wedstrijden op 2 weken tijd...

Brecht 11-12-2005 14:46

Ze zijn zo te zien aan het werken aan de nieuwe Belcarwebsite voor 2006, wel nog under construction natuurlijk.-> http://www.giganet.nl/belcar/index.htm/

Belle 11-12-2005 16:13

Quote:

Kan je er dan geen schooluitstap van maken, is toch de voorlaatste dag van het schooljaar?

Wel, vrijdag zei Marc Martens dat hij diverse scholen had aangesproken en die hebben hun akkoord gegeven om die dag naar het circuit te gaan.
Ik zal toch eens mijn directeur moeten aanspreken, want ik weet dat er verschillende leerlingen van mij (uit het tweede middelbaar) verder willen gaan in de richting Automechanica. Dan kan ik aankaarten dat het toch leuk zou zijn om de mecaniciens daar eens aan het werk te zien! :)
You never know...

strepper 11-12-2005 16:26

zijn ze dan echt van plan om in de week te koersen.
da kan toch nie.

fordje 11-12-2005 16:54

Quote:

Dat is ook de bedoeling van deze race. Men wil er een jongerendag van maken. Examens gedaan, allemaal de bus op en een dagje "Zolderen".
Boterhammekes mee, fleske cola en karren maar.

Voor een keer zullen de tribunes (hopelijk)gevuld zijn met een bende joelende gasten.

Koen Wauters hou je vast :)

Er is natuurlijk ook nog Pennezakkerock als alternatief...:+

Randbemerking...als werkende ouder heb je daar natuurlijk weinig aan. Het kost ons wel een extra dag vakantie.

Thomaske 11-12-2005 17:14

Quote:

Originally Posted by Belle
Dan kan ik aankaarten dat het toch leuk zou zijn om de mecaniciens daar eens aan het werk te zien! :)
You never know...

Is natuurlijk heel leuk. Dan zou Circuit Zolder een soort van pitwalk moeten doen want zomaar de boxen inlopen zullen de teams niet zo tof vinden.

Hopelijk lukt het u Belle om dat dagje te regelen!

Mvg...

Jawaddeman 11-12-2005 19:20

oké, wedstrijd op donderdag, geen probleem daar kan ik mee leven, maar moeten we dan ook nog dinsdag vrije trainingen hebben en woensdag qualif???
Zal mijn groot verlof volgend jaar maar al een weekje inkorten!!!
Of is het misschien allemaal op één dag te doen??? Zou best kunnen dat men niet genog A-weekends kwa geluid meer had en het dan maar gauw op een donderdag plaatst, waar men zoveel geluid mag maken als men wil... Zou dat niet eerder de achter liggende reden zijn??? :confused:

Mark 11-12-2005 22:54

Quote:

Originally Posted by corvetteboy
Ze zijn zo te zien aan het werken aan de nieuwe Belcarwebsite voor 2006, wel nog under construction natuurlijk.-> http://www.giganet.nl/belcar/index.htm/

Een site voor alles.........Belcar Original, Belcar Endurance, Belcar Sprint, Belcar Sprint Historic.

Wat betreft de nu al beruchte datum 29-06-06, eerst de officiële babbel eens afwachten...........

VolvoS60 11-12-2005 23:15

Waarom dan de dagen voor 29/06 ook?
Dan is er wel een geluidsbeperking op circuit zolder. Alles zal zich afspelen op donderdag, 's morgens training en 's namiddags de wedstrijd.
Geen overnachtingskosten. Goedkoper dus.
En Mark, ik heb de heer Verschraegen heel goed begrepen hoor op de Belcarparty.

Mark 11-12-2005 23:21

Quote:

En Mark, ik heb de heer Verschraegen heel goed begrepen hoor op de Belcarparty.

Dat geloof ik graag ;) Doelde meer op het verschijnen van de pressrelease (waarschijnlijk morgen).......met de opmerking over de officiële babbel.

Jawaddeman 12-12-2005 09:38

[QUOTE=VolvoS60]Waarom dan de dagen voor 29/06 ook?
Dan is er wel een geluidsbeperking op circuit zolder. Alles zal zich afspelen op donderdag, 's morgens training en 's namiddags de wedstrijd.
Geen overnachtingskosten. Goedkoper dus.
QUOTE]
Een beetje stom hé... daar kosten gaan op besparen; maar setjes banden mag je zoveel als je wil verbruiken hihi... Voor de prijs van één setje heb ik heel het jaar mijn overnachtingen betaald... (die banden is maar een voorbeeld hé...)
Maar ja elk jaar moet er wel een geflopt idee tussen zitten; zoals afgelopen jaar die twee keer een uur koers; volgend jaar koers op een donderdag... Gaat het inschrijvingsgeld dan voor die wedstrijd ook naar beneden??? A ja maar één dag alles afhuren???
grtz

marcel 12-12-2005 18:26

bwa, als de autosport zo populair kan gemaakt worden bij de jeugd...
nadeel is dan wel dat het daar dan vol snotneuzen gaat lopen :+

Belle 12-12-2005 18:34

Quote:

Originally Posted by marcel
bwa, als de autosport zo populair kan gemaakt worden bij de jeugd...

Ja, maar zorgen dat ze blijven komen is een andere zaak. Als studente kon ik namelijk niet naar het circuit toe omdat ik dat simpelweg niet kon betalen, want reken eens samen: inkom, nafte, geld voor eten en drinken,... En als je net je rijbewijs hebt, ga je niet van Gent naar Limburg rijden voor een 'koerske'. En velen hebben nog geen rijbewijs dus ze moeten al haast hun ouders meekrijgen als ze veraf wonen en dat lijkt mij minder evident...

Voor een dagje koers ben je al gauw 30 euro kwijt en de jeugd geeft dat geld toch liever uit aan hun mp3-spelerkes, gsm-kaarten of plaatselijke fuiven op zaterdagavond... Ik vind het zeker een mooi initiatief maar of een doelpubliek vanaf 14 jaar haalbaar wordt, daar vrees ik een beetje voor...

BTW, onze school gaat naar 'Pennezakkenrock' dus vrees dat Zolder er niet inzit... 't Tzal verlof zonder wedde worden! ;)

Mark 12-12-2005 19:18

Gaan die kinderen "koud" naar de Belcar toe? M.a.w. krijgen ze van te voren een "projectje Belcar" op school zo dat ze weten wat ze te zien krijgen? Iemand die voor de eerste keer naar een Belcar wedstrijd toegaat zonder voorbereiding heeft het na 20 minuten wel gezien.........de wedstrijd kunnen ze dan niet meer volgen. Die discussies hebben we hier reeds meerdere malen gehad.

JPMontoya 12-12-2005 19:31

Vind het toch maar vreemd zo die Belcar 'voor kinderen'. Ik denk dan vooral aan de veiligheid van de kinderen.
Een meester of juffrouw voor 30 joelende kinderen in een paddock (wat toch niet altijd de meest veilige plek is)

Motorsport can be dangerous...laten we gewoon het lot niet tarten. Als ouders er zelf voor kiezen om hun kids mee te nemen naar CZ dat is dan hun keuze maar als je 'verplicht' op schoolreisje naar zolder moet er gebeurt iets...
Ik hoef er niet aan te denken. Wat met de oortjes van die kinderen?

Marshals kunnen nu eenmaal niet constant in de gaten houden of kinderen in de pits/paddock binnen glippen...

Mark 12-12-2005 19:45

Quote:

Originally Posted by JPMontoya

Marshals kunnen nu eenmaal niet constant in de gaten houden of kinderen in de pits/paddock binnen glippen...

Welke marshals op een donderdag? :D In het weekend krijg je al bijna geen vrijwilligers meer.........laat staan op een door de weekse dag ;)

Peter Baert 12-12-2005 20:42

Misschien is het goed even het interview te lezen dat ik had met Marc Martens over deze en andere kwesties. Zie je-weet-wel-waar.

In België geldt de leerplicht van 6 tot en met 18 jaar: van joelende kinderen tot jong-volwassenen.

;)

Als ik het negativisme van de meerderheid hier lees, dan kan een organisator blijkbaar beter zijn kop in het zand steken en tegen zijn kont laten schoppen. Zolder steekt zijn nek uit en kijkt op lange termijn.

Laten we alles in een breder kader zien en niet liggen emmeren over details. Baanposten zijn geen details, weet ik wel, maar ook dat zal wel loslopen, ook als sommigen a priori alles maar niks vinden. Door minder race-weekends te organiseren (precies dankzij de Belcar Series) komen er logischerwijze baanposten vrij voor een donderdagse opdracht.

;)

Mark 12-12-2005 21:21

Quote:

Originally Posted by Peter Baert
Door minder race-weekends te organiseren (precies dankzij de Belcar Series) komen er logischerwijze baanposten vrij voor een donderdagse opdracht.

Ook jij snapt het helaas niet op dit punt. Er is een schrijnend gebrek aan baanposten. De redenatie, ik organiseer minder weekends ...........dan zal ik wel meer mensen krijgen klopt van geen kant.

Je moet eerst mensen vinden die bereid zijn voor een appel en een ei hun vrije weekends op te offeren. In de huidige samenleving werkt dat niet meer zo. Iedereen heeft een drukker sociaal leven dan pakweg 10 / 20 jaar geleden. Er is zo goed als geen aanwas meer van nieuwe mensen. Vrije tijd is schaars...........en vaak vult men de vrije tijd op met een extra betaald baantje. Vraag eens aan een 18-jarige of ie 8, 10, 12 of 14 weekends gratis en voor niets zijn diensten willen leveren? Ze hebben de centen hard nodig voor hun mobiel, scooter, ipods en noem maar op.

In 2005 hebben we regelmatig gezien dat er op een vrijdag maar 2 of 3 mensen op een post staan. Let wel, vrijdag is nog de gemakkelijkste dag om verlof te nemen.............als ze al bereid zijn om verlof te nemen voor het circuit. Ik, en zeer velen met mij zijn dat allang niet meer van plan. Dat is het gevolg van de jarenlange fantastische :rolleyes: waardering die wij mochten ontvangen van blauwe blazers en mensen met andere kleuren kleding!

Denken jullie nu werkelijk dat iedereen zijn spaarzame vrije dagen gaat opofferen voor een nieuw idee? Ik dacht het niet. Wat voor baanposten geldt, dat is ook van toepassing voor monteurs en medewerkers van teams op vrijwillige basis. Daar kost dit geintje twee dagen. Op woensdag opbouwen en op donderdag scheuren.

Het grootste struikelblok blijft het verlies van commerciële waarde. Normaal gesproken is de buitenlandse trip een verlies van commerciële waarde. Weinig tot geen gasten voor de o zo belangrijke relatiemarketing. In 2006 hebben we dus 2 van de 7 races die niet te verkopen zijn aan sponsors.

Wie komt er nu op een donderdag met zijn fris opgedofte madam naar het circuit voor een natje en een droogje in de Vip-tent? Meneer de sponsor moet gewoon werken in zaak en madam is met haar vriendinnen op stap of bezig met haar wekelijkse golfrondje ;)

Ach, ik zal het weer compleet verkeerd zien of begrijpen ;)

Peter Baert 12-12-2005 22:53

Denk je nu echt, Marc, dat ze die donderdag-race zomaar met de natte vinger hebben beslist? Denk je nu echt dat ze daar niet een ietsie-pietsie over hebben nagedacht? Denk je nu echt dat ze het soort reacties, zoals hier te lezen, niet ingecalculeerd hebben? Zouden er achter de schermen niet ergens al contacten zijn geweest met de baanposten-wereld om voorzichtig na te gaan of dat donderdag-idee misschien wel haalbaar is? Of moeten ze nu echt alles overboord gooien en zich alleen laten sturen door de wensen van de baanposten? Jullie zijn inderdaad een conditio sine qua non geworden, en dat laten jullie graag blijken. ;)

Vandaag is het 12 december 2005, die donderdag-race is op 29 juni 2006. Denk je niet dat ze daar in Zolder nogal redelijk veel promotie gaan voeren voor hun donderdag-koers? Bij bedrijven via de netwerken van -ik zeg maar- VOKA, om het netwerk van Paul Kumpen bvb. niet te noemen. Naar de jongeren via -ik zeg maar- JIM TV, dat deel uitmaakt van Vmma TV, waarmee Zolder al jaren een overeenkomst heeft lopen? Nog een paar dagen brainstormen en er ligt een resem voorstellen op tafel om die donderdag-race te promoten. Ze zijn zelfs welkom bij Pitstop.TV ...

:)

Ik schrik van het conservatisme dat hier heerst. Nee, het is geen realisme, het is conservatisme. Huiveren voor vernieuwing. Bang voor risico's. Wie geen risico's neemt, raakt nergens meer. Ik heb enorm veel respect voor ondernemende mensen, die vandaag de dag nog iets durven proberen, die bereid zijn ervoor te gaan en die misschien wel een keer op hun bek zullen gaan. Het zij dan zo. Maar dan hebben ze het toch geprobeerd. Hoed af voor bvb. Eric Qvick die het risico heeft genomen om een Mini om te bouwen, om een Ultima in te zetten ... Qvick had voor een makkelijke oplossing kunnen kiezen en weer een BMW van stal kunnen halen. Nee, Qvick heeft iets ondernomen, hij heeft een risico genomen.

Ik weet niet, Marc, of je het Vlaamse fenomeen "Waregem Koerse" kent. De beroemde steeple-chase van Vlaanderen op een ... dinsdag. Ze zijn er allemaal. Met dunne en vooral dikke portefeuilles. De madammen pronken er met grote hoeden, terwijl manlief op de paarden zit te wedden. Op een dinsdag. Sommige bedrijven geven vrijaf voor die dinsdag.

Maar ook Waregem Koerse is ooit eens moeten beginnen. Wellicht ook met vallen en opstaan. Nu is het een traditie. Op een doordeweekse dinsdag eind augustus/begin september.

;)

Eddy V 12-12-2005 23:19

Quote:

Originally Posted by Peter Baert
....Zouden er achter de schermen niet ergens al contacten zijn geweest met de baanposten-wereld om voorzichtig na te gaan of dat donderdag-idee misschien wel haalbaar is?

Ik wil me in dit "gesprek" niet moeien, maar natuurlijk hebben ze nagevraagd voor bk's.
Bij KACB Sport! En die knuppels zeggen natuurlijk altijd: oui, oui keen probleme.
En de arme NKBK kan weer alle moeite van de wereld doen om 7 man en een paardekop te krijgen voor die wedstrijd. En de nog armere postoverste, waarvan ik (tegenwoordig jammer genoeg) eentje van ben, nog meer moeite moet doen om zijn mensen te motiveren.
BK's zijn volgens KACB werkloze of stinkend rijke mensen die wachten om te komen opdraven. Eender welk moment.

Of een donderdag wedstrijd kan lukken Mark? Natuurlijk, waarom niet? Je zou er van verschieten hoeveel er plots komen opdagen.

Verrek, nu spreek ik mezelf tegen!! :rolleyes:

Die bk's toch, hé!! :fight:

All times are GMT +2. The time now is 03:07.