![]() |
Thuis blijven ga ik zeker niet doen, integendeel.
Het enige dat ik kan hopen is dat ik volgend jaar budget genoeg bij elkaar krijg om er terug een seizoen bij te doen. Ik ben maar een zéééér kleine amateur, die heel het jaar door bezig is een paar duizend euro bij elkaar te krijgen, om dan een weekend of 6 te kunnen racen. Dat er iets moest gebeuren met de organisatie van de TC is een feit. Zoals B.V.S. al zegt, zou het anders binnen 1 of 2 jaar gedaan zijn. De voorstellen die op tafel liggen vind ik zeer goed, geen twijfel mogelijk. Hopelijk weten we snel genoeg alle details. Serge |
Mooi om te lezen dat een forum toch mag gebruikt worden om meerdere visies te geven.
Mark, dat deel over dat tekort aan bk's zal wel aan mij liggen zeker? ;) Ik met mijn zeer afslankend troepje. Te huur/te koop: ploeg. Maar met die vergrijzing wel niet overdrijven hé! |
Quote:
Tenzij BK de afkorting is voor baanposten of baancommissarissen (of wordt dit tegenwoordig weer met een "k" geschreven misschien? Sorry, maar een handvol nieuwe spellingen hebben mij doen afhaken hoor)... |
Quote:
|
Oranje mannen, wat wil je? Een raar soort, zelf noemen ze zich afgekort BK's en niet BC's; Trekt te veel op W......:D
|
Misschien een beetje :Offtopic:
De jeugd is niet echt meer te vinden om als BK (baankommissaris - wordt steeds zo afgekort in de brieven die wij ontvangen, dus daarom dat wij bk's het zo ook schrijven ;) )te fungeren. Het eerste wat de jeugd vraagt is : wat is eraan verdiend, en als we eerlijk zijn, 10 euro voor een ganse dag is weinig wetende dat zij in het weekend meer kunnen verdienen ergens anders. Dus ik kan ze wel ergens begrijpen en zo zotten als wij, de oude garde (pompierke, old Guy enz...) die zijn er niet meer zoveel te vinden. Natuurlijk de echte autosportfanaat zal dit niet als reden nemen, de echte komt voor de autosport en alles errond. Nu aan mij zal het niet liggen, bij mij zijn ze steeds welkom, wat ze moeten meebrengen op de eerste plaats is hun goed humeur want plezier maken staat bij mij bovenaan :D , doch steeds met in het achterhoofd dat autosport gevaarlijk is en wij eerst aan onze veiligheid moeten denken!! En zouden er mensen zijn die geintresseerd zijn om als bk te willen beginnen, mag je mij steeds een pm sturen. Ik kom nog steeds met veel plezier naar Zolder om met mijn mensen een weekend te genieten van leuke autosport:gas: en om eens goed te lachen. :D |
Quote:
|
Quote:
Terug naar het onderwerp, de mogelijke veranderingen in 2006. Sommige TC'ers vrezen ervoor om geen gebruik meer te kunnen maken van de boxen. Dat is inderdaad een serieus nadeel...........maar op die manier kan de TC hopenlijk wel blijven bestaan. Je zult dus voorzieningen moeten treffen om "buiten" te kunnen werken. Dat hoeft m.i. niet veel te kosten.........een ouwe legertent is in principe al voldoende. Bij de verplaatsing van de Belcar in 2001 naar Assen zag je heel wat teams met creatieve en goedkope oplossingen in de paddock. Maar nu zie je daar ook een strijd wie de beste, de mooiste en de duurste tent aan zijn vrahtwagen heeft hangen. Kostenbesparing zijn goed mogelijk, kwestie van elkaar niet opjagen en tevreden zijn met hetgeen je hebt. |
Quote:
nog even dit, moest je je eenzaam beginnen voelen op post, steeds welkom bij mij hé. ;) :D ;) O, en grijs dat ben je niet, maar of er nog haar op jou hoofd staat dat betwijfel ik!! :D @Sennake : altijd welkom, ook als bezoeker, mits de juiste pas natuurlijk! ;) Over sommige moet ik eens diep nadenken, hé Airco!! :p :p |
Quote:
|
Mij lijkt die hele naamsverandering/strategie een pure marketingingeving. Immers alles laten draaien onder de vlag van Belcar. Wel, als de'n Belcar dan zo'n naamsbekendheid heeft, waarom zitten de tribunes dan niet voller - bijv. om maar iets te zeggen. ;)
Het zal hun ook een pak werk schelen natuurlijk als je maar 7 ipv 21 weekends (don't screw me on these numbers) moet promoten. Samen sterk zullen ze wel gedacht hebben en tot op zekere hoogte volg ik die redenering zeer zeker. Maar 't zal toch niet voldoende zijn om mij naar Zolder te krijgen. Als ik de nieuwe klasse indelingen in de andere thread lees, kan ik alleen maar vast stellen dat er gewoon geen wil is in België om iets uit te bouwen dat wat grootschaliger is en dat veel logischer in elkaar steekt. (zie ook de eerdere discussies over wat een toeschouwer wil) Met als gevolg dat alles een onsamenhorig samenraapsel blijft met uitzonderingen all over the place om toch iedereen maar een plaats te geven. Anyway, de insiders zullen het wel weer reuze vinden en wij er nog minder van snappen. Have fun zou'k zeggen. |
Gisteren via via vernomen dat de de mensen van de TC die hun uitlaat er al onderuit aan het halen waren ze kunnen terugplaatsen. Tijdens de TC zou het geluid beperkt moeten blijven tot 98db. Dit om te vermijden dat er Belcarteams hun wagens zouden inzetten tijdens de TC.
Dus geen sprake van om met open uitlaten te rijden. Het geeft alleen een beetje meer speling. Ik denk dat ze gewoon gekeken hebben tot welk niveau de meeste geluidsovertredingen gingen tijdens de TC. |
Beste lezers en lezeressen,
Al jaren lang ben ik begaan met de touring cup en belcar. De stap die het circuit van Zolder bij deze beslissing heeft gezet, is een stap voorwaarst voor een volwaardig raceweekends terug te kunnen aanbieden aan de toeschouwers. Want als we meer drie of vier races meer zien op een weekend waar we vroeger verwend werden met tal van races. Met dit concept kan men reeds vier races aanbieden waarbij we misschien dan ook nog andere races te zien krijgen. Er voor zorgen dat iedereen voldoende races ziet is toch het beginsel van alle race weekends. Dit tot zo ver mijn eerste reactie greetz wilmai autosport fanaat |
Huudo, als (insider) geef ik je wel wat gelijk. Het zal voor de losse toeschouwer niet makkelijk worden.
Zaterdag bvb een ... uurswedstrijd voor de Belcar Endurance Cup, zondag de Belcar. Plaats bij het New Race dan de BTCS erbij, dan wordt het wel voor de niet insider en gelegenheids toeschouwer wel moeilijk om alles uit elkaar te houden. Worden dan de vele uithoudingen op 1 weekend niet wat te veel voor de gewone toeschouwers? Voor mij zal het zo al "erg" worden, daar ik geen uithoudings liefhebber ben. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik een goede race zal afdoen als saai of langdradig. Van het moment dat ze trappen (en blijven trappen) is het voor mij ok. |
Quote:
Vanuit onze buurlanden wordt er al jaren met zowel bewondering als afgunst naar de Belcar gekeken, zelfs vanuit de autosport-bakermat Groot-Brittannië. Wat jij een "onsamenhorig samenraapsel" noemt, is juist datgene wat tot de charme en het succes van de Belcar geleid heeft. Alle nationale endurance-kampioenschappen beginnen een soort eenheidsworst te worden. Of het nu het Franse, Italiaanse, Britse of Spaanse GT-kampioenschap betreft, overal zie je het zelfde soort wagens. Door zijn liberale technische reglement en de mix van GTs en Tourings heeft de Belcar steeds zijn unieke karakter weten te bewaren; en steeds voor een sterk verscheiden startveld gezorgd met wagens die je elders niet zag. Ik kijk in ieder geval al uit naar de Belcar New Look. |
All times are GMT +2. The time now is 12:00. |