![]() |
Bij de vrachtwagens is de laatste druppel spanning ook weg. Stacey staat al een halve dag zo goed als stil nabij CP1 en komt maar langzaam vooruit (aan CP1 al meer dan 3 uur achterstand). Kabirov en Chagin liggen ruim 200 km voorop. Ondanks dat Chagin net een ongeval heeft gehad (zonder persoonlijk letsel naar verluidt) en dus nog wel wat zal verliezen, zie ik nog weinig gebeuren
|
Kabirov zal je bedoelen. Het ziet er naar uit dat hij zal moeten opgeven.
Tchaguine zal dus zo goed als zeker de Dakar winnen. |
Quote:
Ik denk dat Sainz een mooie toekomst weg gelegd is in rally raid. Colin McRae was de vorige jaar ook snel, maar hij maakte brollen. Sainz heeft deze Dakar maar 1 foutje gemaakt: tijdens etappe 7 zichzelf vast gereden in duin en 35 minuten verloren. Echt wel zonde dat hij genekt is door die koppeling. |
Na 499 km veranderen de posities niets: Peterhansel, Alphand, Kleinschmidt, Magnaldi, De Villiers.
Het gaat trouwens niet lang meer duren voor Peterhansel Depres, die eerste ligt bij de motoren, gaat inhalen. Hij zal de finish dus voor de motoren bereiken. Dit is natuurlijk wel te verklaren door het feit dat de beste motards laatst vertrokken zijn vandaag. |
Quote:
Peterhansel is nu ook binnen. Hij doet de etappe in 1 uur minder dan de motoren, die natuurlijk 2 keer onderweg moeten tanken. |
Quote:
|
Alphand is ook binnen en verliest bijna 9 minuten t.o.v. Peterhansel. Benieuwd wanneer de team orders in werking treden...
|
De Villiers is juist binnen gereden en heeft dus Kleinschmidt en Magnaldi nog ingehaald. Hij verliest uiteindelijk 28 minuten op Peterhansel.
Volkswagen zal zich dit jaar opnieuw tevreden moeten stellen met een podiumplaats tenzij Mitsubishi nog zware pech kent. |
Quote:
|
Quote:
|
Overwinning voor Peterhansel en Cottret.
Sainz staat al hele tijd stil op de proef, zo'n 25km voor de finish. Ook Jeroen Ramon staat al een hele tijd stil op km 485... 1 300 PETERHANSEL (FRA) COTTRET (FRA) MITSUBISHI 06:52:45 00:00:00 2 302 ALPHAND (FRA) PICARD (FRA) MITSUBISHI 07:01:29 00:08:44 3 305 DE VILLIERS (AFS) THORNER (SUE) VOLKSWAGEN 07:20:45 00:28:00 4 303 KLEINSCHMIDT (ALL) PONS (ITA) VOLKSWAGEN 07:42:43 00:49:58 5 304 ROMA (ESP) MAGNE (FRA) MITSUBISHI 07:45:24 00:52:39 6 301 SABY (FRA) PERIN (FRA) VOLKSWAGEN 07:51:03 00:58:18 7 309 MILLER (USA) VON ZITZEWITZ (ALL) VOLKSWAGEN 07:59:44 01:06:59 8 315 MAGNALDI (FRA)DEBRON (FRA) SCHLES-FORD-RAID 08:07:47 01:15:02 9 317 GACHE (FRA)GARCIN (FRA) BUGGY 08:10:38 01:17:53 Voorlopig 9 wagens binnen |
Hoeveelste was Henrard op CP3? ik kan niet meer dan de top5 aan elke CP zien :(
Nog maar 9man aangekomen en Step op een 80km van de finish nu, lijkt al bij al nog mee te vallen na z'n verloren tijd deze middag... Op een -voorlopige!- 9e plaats algemeen staat het duo GACHE - GARCIN met een proto buggy ! Wel een heeeeeeeeel knap resultaat! Toevallig kwam ik ook daarnet de naam KENJIRO SHINOZUKA tegen (ex Mitsu fabrieks piloot), hij rijd ook mee, nl met een Nissan Pick-up. Voorlopig presteerd hij wel maar zwak vind ik met tijden rond de top 40... De bijden AD RAV's hebben nog +/- 500km te rijden vandaag (nog +/- 250km op de SS zelf) ziet er weer niet zo goed uit... :( |
Henrard is als 20é gepasseerd op CP3 met een 19e tijd. Zal wss nog wat stijgen aangezien er toch mensen zwaar in de problemen zijn tussen CP3 en de Finish (Sainz staat bijvoorbeeld al heel lang stil op 25km van de finish)
|
Quote:
|
Kleinschmidt en De Villiers wijten hun tenondergang de laatste 3 etappes grotendeels aan de afschaffing van GPS en de gebrekkige road book.
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 03:25. |