![]() |
Quote:
Benieuwd als Ferrari op dit elan blijft verdergaan, we weer rode tribunes zullen krijgen (in Italië en Duitsland had je dit uiteraard nog). |
Heeft Ferrari gebluft tijdens de eerste ronde pitstops? Ze halen Schumacher onmiddellijk na Alonso binnen voor zijn eerste stop en hij lijkt niet meer benzine dan Alonso te tanken. Dus vermoedt iedereen dat Schumi zijn 2de stop opnieuw 1 ronde na Alonso zal doen. Maar Michael kan plots 3 ronde langer rijden dan Alonso. Renault mooi in de val gelokt door de meesterstrategen ;)
|
Quote:
aleen heeft Schumi het verschil gemaakt voor zijn 2de stop. |
Quote:
Ik stond er zelfs van versteld hoeveel volk er zaterdag al wel niet in de tribunes zat. Dat was vorig jaar wel héél anders tijdens de GP daar. Al leek het me vandaag dan toch weer niet zoveel drukker als gisteren. Toch nog wel wat tribunes die maar half vol zaten. Dat het weer drukker was heeft ongetwijfeld te maken met de betere prestaties van Schumy en mss ook wel met de nieuwe Duitse held Rosberg. En ook het BMW-Sauber team niet vergeten :D Zoals ze op Canvas al zeiden, was het voor velen een "thuis"race. |
Quote:
|
Quote:
You name it! Het irriteert me steeds meer dat pitstop strategieën alleen bepalend zijn voor winst of verlies. De race had anders wel enkele spannende fasen, zeker naar het einde toe, maar de inhaalmogelijkheden zijn eerder beperkt. Verder viel dit weekend op dat de Japanse motorenbouwers het stevig moesten afleggen t.o.v. de Europeanen. En ja, Schumacher is niet meteen mijn vriend, maar als je na 86 overwinningen nog zo enthousiast kan zijn, dan ben je echt wel gemotiveerd. Voor de toekomst denk ik dat we Rosberg best van nabij volgen;) |
Quote:
|
Quote:
|
Verslag van Finish : :worship:
Keke Rossberg : :applaus: De titanen reden hoog tempo . En waren elkaar waard . Spijtig dat de overwinning in de pits ligt . . . :( |
Ja khad graag gezien dat er de race werd bepaald op de rechte lijn dat zou net iets meer spektakel gegeven hebben als er net naast in de pits.
|
Ik hoop dat de nieuwe F1 reglementen in de komende jaren dit gaan veranderen, want voor de moment vind ik aan de F1 niets meer aan. Het gaat enkel om snel rondjes draaien & strategie. De tijd van de rijders met ballen op de baan zelf is met Ayrton Senna mee in het graf gegaan eerlijk gezegd.:(
|
Het is toch logisch dat de rijders geen gevaarlijk inhaalmanoever gaan uitvoeren als ze weten dat ze er zonder risico's, dus met een pitstop, ook voorbij kunnen raken?
Ik hoor de commentaren al als er iets zou gebeuren met een inhaalmanoever enkele ronden voor de pitstops. Dan zal iedereen weer zeggen dat de betrokken piloot meer geduld moest hebben en rustig de pitstop moest afwachten. Natuurlijk zie ik ook liever een race met meer inhaalmanoevers maar ik vrees dat dit in de prakijk niet zo simpel kan opgelost worden. |
Een van de eerste GP's van het jaar was praktisch iedereen nog enthousiast over het verloop ervan (veel inhaalmanoeuvres enz.) en nu klaagt men alweer steen en been. :rolleyes:
Het kan niet altijd spectaculair zijn en dat ligt ook voor een groot stuk aan de circuits die ze aandoen. Imola na de aanpassingen en de kleine Ring lenen zich er nu eenmaal weinig voor (i.t.t. tot motorraces :p). |
2 dingen zijn me het meest bijgebleven na mijn eerste F1 weekend.
Het geluid in real life, en de snacks in Duitsland tijdens de F1 : deftige worstbroodjes voor 2E en volledig verse wok chinees, zoveel van alles mengen als ge wou, 5E, vlak aan de ingang!!! Donderdag daarvoor nog in de paddock van Spa een niet te vreten worst gekocht voor 4E en buffet voor 15E dat nog half zo goed niet was als die chinees. Jochie PS Aandachtige lezers merken het voedzame dieet op van de doorsnee fotograaf |
Quote:
PS: sorry voor de :Offtopic: |
All times are GMT +2. The time now is 17:36. |