![]() |
foto's van de presentatie staan op de site van GLPK...
|
Quote:
zoals het uitgelegd is, is het precies of de VRT besteedt al jàren aandacht aan Belcar, en is kanaal 2 pas in 2005 op de boot gesprongen. |
Er staat "The mean Green machine" op de voorbumper
|
I stick with good old Peter Baert én pitstoptv voor Belcar Coverage
2 reden - Professionele commentaar (met kennis van zaken) (het F1 geklungel van de Sporza jongens indachtig) - Je hebt tenminste een vast uur om te kijken (Je weet op Zat tussen 14h en 15u vb) terwijl bij Sporza moet je een hele middag blijven kijken want je hebt nooit een idee wanneer het er op zal komen. |
Quote:
Ja, het is daadwerkelijk Kermit-groen: ![]() foto: http://www.anthonykumpen.com / M. Wouters. |
Quote:
Als ik heel eerlijk ben Bertje zijt er vandaag goed uit. Wat voor een kleurtje gaat hij hebben als hij SRT niet kan volgen |
de wagen werd precies wel voorgesteld door schoon volk !! amaai.. (kheb het over de linkse en niet die vent met zen micro hé)
eigelijk hat wat meer wit erin ook wel gemogen, maar heel groen is opvallender ! ik dacht trouwens dat kermit samen werkte met BMW.. :+ volgens mij gaan er toch nog wel wat plakkerkes meer op de wagen te vinden zijn tijdens de 1ste race.. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
aan de auto zal het naar mijn mening niet liggen, en zeker niet als deze wagen alles blijkt te winnen. zelfs al wordt het een heerlijk duel tussen SRT en GLPK worden enkel deze 2 teams er beter van, denk ik. Sporza-sponsoring? hangt er van af. brengen ze weer korte samenvattingen als vorig jaar, zullen die weer een voetnoot blijven, een mager tussendoortje tussen de andere sporten. Langere samenvattingen zullen inderdaad wel een positief effect hebben. misschien net voor de voetbal-uitzending plaatsen, een week na de race? maximum attack op de kijkcijfer-tabellen ;) ideaal zou zijn: live-uitzendingen. maar dit lijkt me een utopie. nu ja, mijn motto is: we zullen zien! |
Het is natuurlijk nog wel af te wachten of PitstopTV nog wel Belcar mag uitzenden...
Trouwens waar is de GLPK C6R voor FIA GT en die Touring Cup auto???????? |
Quote:
de TC Porsche heeft ook zo'n tekeningske staan op de site (onder "wagens") |
De wagen ziet er goed uit, nu hopen dat de prestaties ook goed zullen zijn. Ze gaan het niet gemakkelijk krijgen.
Toch heb ik mijn bedenkingen bij de hoofdsponsor. Dat er publiciteitsborden staan rond de voetbalvelden van de Belgische competitie vind ik niet erg. Dat er vroeger nationale kampioenschappen werden gesponserd vond ik ook niet erg. Dat er 1 bepaald team wordt gesponsord vind ik dan weer niet kunnen. Het feit of ik, als belastingbetaler, moet meebetalen aan dit danwel dat meneer Van Dijck alles betaalt in ruil voor publiciteit doet hier niet ter zake. Ik zie een wagen met Sporza livery rijden en vind dat niet kunnen. Als Sporza titelsponsor van de Belcar was geworden had ik er geen problemen mee gehad. Stel je nu eens voor dat Kim Clijsters gaat spelen met Sporza sponsoring, en Justine Henin niet, wat dan? Ik hou mijn hart vast voor de uitzendingen van Sporza. Ik ben eens benieuwd hoeveel zendtijd GLPK krijgt ten opzichte van de andere teams... Gaan we binnenkort weer Vanierschot met VTM sponsoring zien? |
Al diegene die vinden dat Sporza sponsering niet kan...Een bondgenoot zal je wel makkelijk vinden bij onze mediageile-regelneverij minister van Media
http://www.ministergeertbourgeois.be/ |
Quote:
Reportage van een half uur. Tien minuten inleiding met een babbeltje met Anthony, met Bert, met Paul, met Mike, met Toine; tien minuten nabeschouwing waarin dezelfde personen weer eens mogen opdraven; en tussendoor een verslag van tien minuten over de race waarin Kermit zeven minuten in beeld komt. Ik weet het, het is een beetje doemdenken, maar toch..... |
Quote:
Quote:
Het goede nieuws: Quote:
|
ja, Mark, dat deden ze vorig jaar ook al, 10 minuten à een kwartier per race. ook voor de Euro Race en de 24 uren, bvb
|
Wauw dat is nu pas eens een verassing, ze gaan rijden met een C5-R... Had het nooit durven denken, alé was er zo goed als zeker van dat er een 550 op de startgrid net voor me zou staan...:gas:
Proficiat aan alle paddock forum schrijvers, het was spannend maar ik denk dat we gewonnen hebben... :applaus: |
Quote:
Zo bont maken ze het zelfs bij GLPK nog niet. :bye: |
Livery van de auto is hier al besproken. De ene zegt dat ie mooi is en de andere vindt van niet... Ik laat het in het midden. Wat me echer aan het denken zet is de kleur van de overalls van de piloten en teamleden. Stel je voor dat deze ook Kermit-groen zijn... Dan lijkt het wel dat ze rondlopen in een pyama. Ben benieuwd...
C U |
Puike wagen, ben toch eens benieuwd of Sporza, die een breed publiek ook buiten de grenzen bereikt, of ze ook andere wagens dan de groene Corvette en haar piloten zullen uitzenden ?!
|
Quote:
Maar als ik naar de Mini Challenge keek vorig jaar...was er bijna hetzelfde aan de hand. Radio Donna sponsorde een Mini. Daar stond geen andere reclame op dan de verplichte reclame van de competitie. Donna is een radiozender van de staat. En sponsorde één team in de Mini Challenge. Maar daarover heb ik het afgelopen jaar weinig gelezen. De Mini Challenge is natuurlijk geen Belcar.... |
Radio Donna wordt heus niet louter met belastingsgeld betaald; ze hebben, denk ik, aanzienlijk wat reclame inkomsten.
Er bestaan ergere verspillingen van overheidsgeld. Denk maar aan de koninkllijk familie. Er werd onlangs berekend wat het gekost heeft om Minster Dewael uit zijn skivakantie over te vliegen naar Belgie. Welnu, een lid van de koninklijk vliegt met datzelfde vliegtuig om de 2 weken met haar familie naar een buitenverblijf in Zuid Frankrijk. Voor autosport fans lijkt mij dit juist een goede investering van overheidsgeld. Meer media belangstelling kan alleen maar voordelig zijn voor het deelnemersveld van Belcar. |
Quote:
http://www.renaudkuppens.be/albums/a...e/Pict0363.jpg Foto: www.renaudkuppens.be |
Quote:
Spilts misschien de topic af in een topic "Mag de overheid teams sponsoren ?" |
Sponseren doe ze zowiezo. Zal nooit tegengehouden worden (spijtig genoeg)
Maar als ze het dan toch doen heb ik liever dat ze het in de autosport steken. Belgacom was ten tijde van John Goosens ook een kwistig sponserende overheidsinstantie. |
Reeds 15 jaar geleden (ongeveer zoiets, ik moet een 10 jaar geweest zijn in die tijd) reed er in de carglass cup een team gesponsord door de openbare omroep. Het heette zelfs TVTWEE racing team. Ze reden toen met een audi V8 en een porsche 944 turbo als ik me niet vergis.
FF |
Quote:
|
Quote:
|
Belcar is zo belangrijk voor Sporza dat er op hun site niets terug te vinden is van de wagen die ze gaan sponsoren ;-) Er zit duidelijk een hele constructie achter...
Stel dat er bvb een deel van het inschrijvingsgeld van de teams dient om Belcar op Sporza te krijgen... |
Jongens toch, vergeten jullie niet één ding ?
Als door de sponsering van Sporza, de autosport, als was het maar vijf minuten méér op tv komt, is dat toch winst voor iedereen in de autosport. In ieder geval een handige extra tool om mee naar de sponsors te stappen. |
Quote:
|
Natuurlijk is het positief dat er meer autosport op tv komt. Maar dat neemt niet weg dat ik veel liever had gezien dat onze nationale zender een nationaal kampioenschap sponsorde ipv één enkel team.
Wat willen de sponsors? Een zo hoog mogelijke zichtbaarheid. Ik hoop dat de VRT alle deelnemers in beeld gaat brengen en zich niet gaat focussen op "hun" team. Dan heb je natuurlijk niets aan die tv-verslaggeving voor jouw sponsors ;) |
http://www.bertlongin.com/voorstelling06/P1040154.jpg
http://www.bertlongin.com/voorstelling06/P1040233.jpg Foto's www.bertlongin.com Toch ook maar een rare manier van presenteren die Porsche. Je geeft dan een presentatie waarom laat je die auto dan buiten in de sneew en de regen staan. |
Quote:
De Holden Commodore van Hermans - Lambot, New Race Festival 1990. De Porsche 944 Turbo van Hermans - Zogola, New Race Festival 1992. http://img529.imageshack.us/img529/4764/0037yp.th.jpg http://img117.imageshack.us/img117/7564/0011ly.th.jpg Van de audi denk ik ook nog een foto te hebben. |
Quote:
Een wel heel naïeve en kortzichtige redenering. Je spreekt hier over 'big business'. Denk je nu echt dat men bij GLPK wakker ligt van wat jij noemt "winst voor iedereen in de autosport"? Sporza linkt zich nu exclusief aan één topteam. Wees er maar zeker van dat er in de deal clausules staan over de nodige aandacht, beelden en zendtijd naar piloten,wagen en sponsors van GLPK toe. Het valt te vrezen dat andere teams en hun sponsors behoorlijk in de kou zullen blijven staan, en dat er van een objectieve verslaggeving nauwelijks sprake zal zijn. Zo een overeenkomst tussen een TV-station en één bepaald team kan heel nefast zijn voor de toekomst van een kampioenschap. Het zou een heel ander plaatje geworden zijn als Sporza zich aan het kampioenschap op zich had gelinkt en we nu konden spreken over de "Mediagroep Van Dyck/Sporza Belcar". De Belcar-verslagen van Sporza zouden nu wel eens in een grote GLPK-sponsorshow kunnen uitmonden. Ik denk niet dat andere teams en (potentiële) sponsors daar zo gelukkig mee zullen zijn. |
Zouden we beter niet het verslag van de eerste Belcar-manche afwachten en dan oordelen? Er is nog geen meter gereden of op tv geweest en iedereen is al aan het klagen en zagen.
|
@Baron: Ik begrijp jouw redenering totaal niet. Waarom zou Sporza de GLPK Corvette meer in beeld brengen? Omdat de Sporza kijker dan de Sporza stickers op de Corvette zal kunnen zien? Die bevinden zich toch al in de bovenhoek van zijn scherm :confused:
Ik betwijfel echt wel dat Sporza een contract met GLPK zal tekenen dan hen verplicht om geen objectieve verslaggeving van het Belcar wedstrijden uit te brengen :rolleyes: Het doel van Sporza om het autosport publiek er op attent te maken dat je voor autosport verslaggeving ook op Sporza terecht kan. Trouwens de beheersovereenkomst die openbare omgeving met de overheid heeft, heeft trouwens een hele hoop bepaling over reclame ;) |
Ik denk dat deze corvette ook in andere kleuren zeer veel op TV zou komen. De SRT Corvette heeft de meeste zendtijd gehad vorig jaar, en dit zonder TV reclame...
Misschien gaan de TV makers nu ook zorgen voor een reportage achter de schermen en dat is wel interessant voor het grote publiek. Voor de meesten op de paddock is het ook nooit goed. In plaats van "forum" kan het bij momenten beter een "klaagmuur" genoemd worden. Men zou beter het team proficiat wensen met dit contract. Aan de andere teams om uit te komen in kleuren van VT4, VTM, Kanaal 2, Vitaya,... |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 13:23. |