De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar 2007 : FIA GT3-reglement ? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13839)

Jawaddeman 22-09-2006 20:25

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Ik begin steeds meer fan te worden van het GT3 principe. Goedkoop, enorme varieteit en gelijke velden. En nog steeds 'supercars'.

HA ha ha... de prijs van een nieuwe DBRS 9, nu op dit ogenblik 14 miljoen oude belgische franken... Voor dat geld koop je bij porsche motorsport een originele fonkle nieuwe 997 gt- RSR... Denk dat de meeste er niet lang zullen over moeten nadenken... Tenzij we allen voor de betrouwste en goedkoopste oplossing gaan... Laten we allen een 997 GT3 aanschaffen, 165.000 euro, waarschijnlijk de goedkoopste en de betrouwbaarste, zeker en vast de gemakkelijkste om aan wisselstukken te geraken... Lang leve de Porsche GT3 endurance cup of Belgium...

Brecht 22-09-2006 21:24

Quote:

Originally Posted by Jawaddeman
HA ha ha... de prijs van een nieuwe DBRS 9, nu op dit ogenblik 14 miljoen oude belgische franken... Voor dat geld koop je bij porsche motorsport een originele fonkle nieuwe 997 gt- RSR... Denk dat de meeste er niet lang zullen over moeten nadenken... Tenzij we allen voor de betrouwste en goedkoopste oplossing gaan... Laten we allen een 997 GT3 aanschaffen, 165.000 euro, waarschijnlijk de goedkoopste en de betrouwbaarste, zeker en vast de gemakkelijkste om aan wisselstukken te geraken... Lang leve de Porsche GT3 endurance cup of Belgium...

Ik lees tussen de regels dat er iemand bang is dat ie anders volgend jaar niet aan de bak zal komen, oh ja, dat doe je nu ook niet :rolleyes:

JPMontoya 22-09-2006 21:54

Quote:

Originally Posted by corvetteboy
Ik lees tussen de regels dat er iemand bang is dat ie anders volgend jaar niet aan de bak zal komen, oh ja, dat doe je nu ook niet :rolleyes:

Naar mensen die in het belcar-wereldje zitten moet je luisteren (wat Jawaddeman zegt is een belangrijk feit) en met zo'n reactie help je daar ook niet veel aan.

Jawaddeman 22-09-2006 22:13

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
Naar mensen die in het belcar-wereldje zitten moet je luisteren (wat Jawaddeman zegt is een belangrijk feit) en met zo'n reactie help je daar ook niet veel aan.

Thx Montoya...

Corvette, maak je niet ongerust aan de bak kom ik wel... (GT3 of niet)

El Torro 22-09-2006 22:57

Het zal toch van de gekke zijn dat wij als Tourisme rijders (en Silhouetten) gewoonweg op mogen rotten.....!?!?!?!?!?!
Wat blijft er dan van het schitterend Belcar kampioenschap over ???
En zeker als je bedenkt hoe het jaren geleden allemaal begonnen is.

Dat er eerst eens goed gekeken wordt hoe de spanning in klasse 1 aangepakt kan worden, klasse 2 en klasse 3 is wat dat betreft stukken spectaculairder, maar als daar de Tourismewagens en Silhouetten geweerd worden......:no:
Slecht voor het veelzijdige Belcar-imago.

Mark 23-09-2006 00:25

Gelieve het niet op bepaalde personen, wagens of teams te spelen.......dank U ;)

Ja, ik ben dus voor een FIA GT3 "achtig"-reglement. Is dat een vrijwillige keuze? Nee, door de omstandigheden ben ik als liefhebber gedwongen om de minst slechte keuze te maken in de gegeven omstandigheden.

Het lijkt me niet meer dan logisch dat mensen die betrokken zijn bij klasse 1 of silhouettewagens op zijn zachts gezegd "not amused" zijn met deze ontwikkelingen. De ontwikkelingen die we nu zien, zijn niet het gevolg van gebeurtenissen uit 2006, 2005 of 2004 ;) De werkelijke oorzaak ligt al veel verder terug. Dat zal ergens in 2000/2001 zijn geweest met het besluit om destijds een mislukt concept, de RACB ;) Procar Silhouettes, van start te laten gaan.

O.a. daardoor is de Belcar sinds enkele jaren in een neerwaartse spiraal terecht gekomen. CZ zelf gaat ook niet helemaal vrijuit in deze kwestie. Gaan we verder op de huidige voet? Dat kan, wil de laatste het licht uitdoen in 2007 0f 2008? We zullen het tij moeten keren.

We moeten dus veranderen. Er zijn meerdere oplossingen te bedenken. Welke de juiste is? De tijd zal het leren. FIA GT3 is het modewoord op dit moment. Wat dat betreft neigen we allemaal door naar een self-fulfilling prophecy. Als we allemaal denken dat dit het juiste concept, dan gaan we na verloop van tijd zelf wel geloven dat het zo is ;)

Wat betreft aanvoer van mogelijke GT3 wagens?
2de-hands wagens zullen waarschijnlijk niet en masse op de markt komen. Gezien de huidige markt zullen ze waarschijnlijk ook waarde-vast blijven. Toch vermoed ik dat een GT3 wagen met 1 telefoontje ;) te bestellen is.

Corvette Z06? Schaars
DBRS? Schaars
997 GT3 Cup? fabriek bellen, op voorraad
Ferrari 430? "Fabriek Michelotto" bellen, op voorraad
Viper? fabriek bellen, op voorraad. SCCA versie bestellen met update-kit
Ascari? Klaas stampt die wagens wel de deur uit.
Lotus, Venturi andere exoten? Bij voldoende klanten leveren die gasten wel.

Denk overigens niet dat we een 100% FIA GT3 reglement krijgen. Ten eerste mogen dan enkele coureurs naar huis sturen vanwege een te goed palmares. Daarnaast kun je op 1 seizoen tijd nooit de hele bups omgooien. Doe je dat wel dan pleeg je figuurlijk zelfmoord. Er zal dus in een gematigd tempo een verandering moeten worden doorgevoerd.

Welke verandering er ook komt, er zullen altijd teams, coureurs en liefhebbers zijn die teleurgesteld zullen zijn. Klinkt hard en lullig, maar that's life.

Neo-242 23-09-2006 00:27

Als het bericht op Pitstop.TV over PSI en een mogelijk Ford GT (GT3) ook klopt, dan maakt PSI zich onsterfelijk voor mij:applaus: :worship:

Integra 23-09-2006 10:35

Quote:

Originally Posted by Neo-242
Als het bericht op Pitstop.TV over PSI en een mogelijk Ford GT (GT3) ook klopt, dan maakt PSI zich onsterfelijk voor mij:applaus: :worship:

Als het maar niet onsterfelijk belachelijk is. ;)

Plop 23-09-2006 14:44

Quote:

Originally Posted by Jawaddeman

Of misschien een Cliotje van 20.000 eur, en nog wat oefenen in de BEC...

Mark 23-09-2006 18:45

Quote:

Originally Posted by Plop
Of misschien een Cliotje van 20.000 eur, en nog wat oefenen in de BEC...

Nog zo eentje en je hebt een ban te pakken!

Integra 23-09-2006 19:05

Quote:

Originally Posted by Mark
Nog zo eentje en je hebt een ban te pakken!

Als ik eerlijk mag zijn, waarom een ban?
Dan zou Brecht voor zijn opmerking ook een ban moeten krijgen he ...

Vriendjespolitiek?

JPMontoya 23-09-2006 20:15

Vrienden toch,

De title van dit topic is of de Belcar op een FIA GT3 reglement geschoeid zou moeten worden...Contributies van mensen die werken in Belcar of die op een of andere manier de serie mee dragen moet men niet afschieten....

Laten we niet dezelfde fout maken als de mensen die vorig jaar het reglement hebben opgemaakt en duidelijk luisteren naar elke contributie...

Aan het afschieten van bepaalde ideeen help je niet vooruit in een cruciale "brainstorming" fase...

GT2-R 23-09-2006 22:03

Op pitstoptv.be een bericht gevonden waarin staat te lezen dat GLPK concrete plannen heeft om een GT2-Corvette te bouwen. Hiermee zouden ze dan het eerste team zijn dat een Corvette GT1-2-3 bezit. Ik hoop nog steeds dat men geen GT3-reglementering gaat toepassen maar indien men het toch zou doen zal er toch al een mooie deelnemer bijkomen...

Mark 23-09-2006 22:48

Quote:

Originally Posted by Integra
Als ik eerlijk mag zijn, waarom een ban?
Dan zou Brecht voor zijn opmerking ook een ban moeten krijgen he ...

Vriendjespolitiek?

Wat ben jij toch een klikspaan. Meester, hij was het.............zoiets noemen we een schwalbe, iemand iets aansmeren. Grote jongen ben jij.

Je apart registreren om dan volledig anoniem als kabouter Plop iemand onder de gordel proberen te raken. Heb dan de ballen aan je lijf en zegt het onder je eigen naam. Op dergelijke users zitten we niet wachten. Daarmee wil ik niet de link leggen dat Plop en Integra dezelfde persoon zijn. IP's verschillen namelijk ;)

Puur ter info, Corvetteboy heeft gisteren een PM gehad over een bepaalde uitspraak. Case closed.

Eerst volgende bericht dat niets te maken heeft met Belcar en FIA GT3 reglementen gaat er zonder pardoes af.

Integra 24-09-2006 11:21

Uhm wablieft? ik heb maar 1 account !
Dit en geen enkel ander ...
Sorry, maar je maakt jezelf belachelijk. Als je niks zinnig weet te zeggen, zeg dan niks.

Jawaddeman 24-09-2006 12:05

How jongens rustig... Ik zelf weet wel wie Plop is, vind het alleen heel spijtig dat hij zich zo ineens effe een account (terwijl hij hier onder een andere naam ook werkt, maar het is lang geleden) maakt om 1 belachelijk mailke te sturen...
Maar ik kan jullie garanderen, ik rijd nu mijn tweede jaar autorace, en beleef er een waanzinnig leuke tijd aan, ja al zou ik zelfs laatste rijden, het is gewoon super... Trouwens ben nog nooit laatste geweest, geloof dat wij op het ogenblik 5de staan in klasse 1, en er staan toch wel enkele grote namen nog achter ons. Dat ze niet uitrijden, tja daar kan ik niet aan doen, moeten ze zelf voor zorgen... en Mr Plop ik sta in de algemene ranking nog steeds ver voor U.
En wat die clio betreft, reuze auto, super leuk eerste jaar gehad, en ik geloof dat ik van het resultaat achteraf hééél tevreden was...
:Offtopic:
Nu genoeg gezeverd, heb mijn antwoord op kabouter plop gegeven... dus Mark of een andere moderator haal heel die rompsloop in verband met dat stom mailke er maar netjes af, en laten we hier gewoon verder gaan met ieder zijn mening te laten geven over wat hij (of zij) nu graag aan het Belcar-regelement ziet, dan weten wij (en ja er lezen veel piloten deze site) wat jullie graag hebben, en jullie van sommige hoe wij er over denken... En misschien (zeker en vast) dat er enkele van de organisatie dit ook wel lezen...

:bye:

Grig-O 24-09-2006 13:59

Ik vraag mij toch af hoe het Belcar kampioenschap kan standhouden met slechts één klasse?? :(

EDIT: Die ene klasse daarmee bedoel ik GT3...

Belle 24-09-2006 15:24

Quote:

Originally Posted by Grig-O
Ik vraag mij toch af hoe het Belcar kampioenschap kan standhouden met slechts één klasse?? :(

Als die ene klasse nogal wat diversiteit aan wagens heeft, dan zie ik het project zeker slagen.

joost 24-09-2006 15:25

Quote:

Originally Posted by Grig-O

EDIT: Die ene klasse daarmee bedoel ik GT3...

Maar wie beweert er eigenlijk dat er enkel GT3's zullen meerijden? Ik citeer even uit een interview met Bert Longin op pitstop.tv: "...mocht men, zoals verwacht, de GT1’s laten verdwijnen, maar volgend seizoen wel nog GT2’s toelaten – Porsche 996 GT3-RS(R), Mosler, enz. , is een GT2-Corvette Z06 uitermate geschikt. Het is niet alleen een moderne auto, de wagen is aan de basis gewoon voor dit soort werk gemaakt..."
De reglementen moeten inderdaad nog wel volgen, maar persoonlijk zou het mij vreemd lijken dat de huidige klasse 2 wagens zoals de Porsches 996 R(S)(R), Mosler MT900, enz. niet één, zie twee jaar extra zouden krijgen. Daarnaast mogen de Porsches 996 Supercup ook nog starten, het zijn stricto senso ook geen GT3's.
Misschien even het spreekwoord over de (lekkere) soep en het opschenken in het achterhoofd houden... :bye:

Joost

Viper GTS-R*** 24-09-2006 22:37

Quote:

Originally Posted by joost
De reglementen moeten inderdaad nog wel volgen, maar persoonlijk zou het mij vreemd lijken dat de huidige klasse 2 wagens zoals de Porsches 996 R(S)(R), Mosler MT900, enz. niet één, zie twee jaar extra zouden krijgen. Misschien even het spreekwoord over de (lekkere) soep en het opschenken in het achterhoofd houden...

Idd, zou logisch zijn als men bv 2007 en 2008 nog GT2's en GT3's toelaten en vanaf 2009 alleen GT3's gebruiken. Dit om teams de kans te geven hun wagen nog te kunnen afschrijven of tegen dan hun wagen naar FIA GT3 normen om te bouwen. Dan denk ik bv. aan de Mosler.

Quote:

Originally Posted by joost
Daarnaast mogen de Porsches 996 Supercup ook nog starten, het zijn stricto senso ook geen GT3's.

Een oude GT3 zullen we maar zeggen, GTC met andere woorden zoals ze hen dit jaar inschreven in British GT. Samen met de Ferrari 360 Challenge & 355 Challenge.

Ik moet toegeven, begin toch stilaan ook wel in het GT3 Project te geloven.
Mits het toelaten van de GT2's tot en met 2008. Daarna maak je het een full FIA GT3 Competition.

Scapa 28-09-2006 23:21

De FIA GT3 constructeurs wrijven al in hun handen ;-) Ratel zal uiteraard beloond worden voor het geleverde werk. De RACB ook?

Allemaal mooi en wel maar geef mij toch maar de Belcar van 5-10 jaar geleden. Een vol veld met mooie (dikwijls zelfgebouwde, betaalbare) racewagens van verschillende merken. Nu gaat de waarde van vele wagens gewoon kelderen en moeten de teams bovendien een veel duurdere, nieuwe kopen. Benieuwd...

Viper GTS-R*** 03-10-2006 21:18

Thread naam miss naar GT2/GT3 veranderen ipv. alleen GT3?
Prospeed gaat een nieuwe 997 GT3 RSR kopen om voor de algemene Belcar titel 2007 te kunnen gaan!
Bron: pitstoptv.be

FIRE 03-10-2006 21:42

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Thread naam miss naar GT2/GT3 veranderen ipv. alleen GT3?
Prospeed gaat een nieuwe 997 GT3 RSR kopen om voor de algemene Belcar titel 2007 te kunnen gaan!
Bron: pitstoptv.be

De "GT3" is een GT2.

Viper GTS-R*** 03-10-2006 21:52

Quote:

Originally Posted by FIRE
De "GT3" is een GT2.

Ja idd en een Porsche met naam GT2 is infeite een GT1 dat heb ik onder de knie hoor;)

Ik bedoelde gewoon dat er zoals het nieuws rondgaat dus waarschijnlijk ook GT2's mee zullen rijden. Dus daardoor zei ik dat van thread naam naar GT2 & GT3 veranderen... zieje

FIRE 03-10-2006 22:58

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Ja idd en een Porsche met naam GT2 is infeite een GT1 dat heb ik onder de knie hoor;)

Ik bedoelde gewoon dat er zoals het nieuws rondgaat dus waarschijnlijk ook GT2's mee zullen rijden. Dus daardoor zei ik dat van thread naam naar GT2 & GT3 veranderen... zieje

:o :o :o

Sorry ik had even te snel gelezen.

Viper GTS-R*** 07-10-2006 16:58

Quote:

Originally Posted by marcel
volgens pitstop.tv zijn die Belcar Specials de huidige klasse 2
en dat wordt dan de topklasse in Belcar

3 klassen gaan het hoogstwaarschijnlijk worden,

FIA GT2 wagens + Belcar Specials (Ultima GTR, Gillet Vertigo, Mosler MT900R, gerestricteerde Ex-GTA wagens als Stealth & Porsche Bi-Turbo's.)

FIA GT3 wagens, AM DBRS9, Ascari, Corvette Z06, Porsche 997 Cup, etc...

Cup wagens a la Porsche 996 Cup & Ferrari 360 Challenge, Marcos Mantis... met andere woorden de oude Cup wagens ipv de nieuwe Cup (FIA GT3) wagens.

Er werd er vandaag over vergaderd in SPa met de teams om 13u, dus we zullen deze avond of morgen wel wijzer zijn hoe het nu 100% gaat worden voor volgend jaar. Toch wel een pluspunt dat men deze keer wat vroeger de technische reglementen kan voorleggen.

JorritVD 07-10-2006 17:47

Bericht van www.racingworld.be over het regelement: http://www.racingworld.be/nieuws/381...T3-wagens.html

Quote:

Originally Posted by Kalender ([url
www.racingworld.be)]05/04[/url] Belcar Launch (Circuit Zolder)
15/04 Belcar Home Race (Circuit Zolder – samen met BTCS)
08/06 12 Heures de Francorchamps (Spa-Francorchamps – samen met BTCS)
28/06 Belcar Midsummer Race (Circuit Zolder)
26/08 Euphony 24 Hours of Zolder (Circuit Zolder)
30/09 Francorchampagne (Spa-Francorchamps – samen met BTCS)
21/10 Belcar Last Race (Circuit Zolder – samen met BTCS)

Ook nog een buitenlandse race komt er. Op Zandvoort met de F3 Masters of samen met de BTCS naar Dijon

hopelijk gaan ze naar de masters op Zandvoort.

marcel 07-10-2006 18:01

ik hoop eerder op Dijon

Belle 07-10-2006 18:01

Wel jammer dat de buitenlandse trip niet meer doorgaat in juli. Daarom hoop ik ergens dat het Zandvoort is aangezien dat nog meevalt qua afstand.

Blijkbaar opteren ze bij de organisatie dus weer voor een Midsummer Race op donderdag. Benieuwd of ik er mijn nieuwe school ook warm voor krijg. ;)

Ook super is dat de Belcar in het voorprogramma van de 12 uren BTCS zit.

GT2-R 07-10-2006 18:20

Ik vind het SUPER dat de Porsche Biturbo/GT2-R en de Stealth zullen kunnen blijven meedraaien. En over de deelname van Moore Int. Motorsport (waarover eerder al gediscussieerd werd) ook goed nieuws: die mannen gaan waarschijnlijk ook mee kunnen doen volgend jaar. Wat ik ook nog wil zeggen is dat ik het zeer positief vind dat de teams gaan kunnen meebeslissen over één gemeenschappelijke bandenleverancier.

Neo-242 07-10-2006 18:28

Geen LM600 meer volgend jaar...:(

B.V.S. 07-10-2006 19:56

Quote:

Originally Posted by Neo-242
Geen LM600 meer volgend jaar...:(

Maar er is wel plaats voor de Mantis ;)

Brecht 07-10-2006 20:28

Quote:

Originally Posted by Belle
Wel jammer dat de buitenlandse trip niet meer doorgaat in juli. Daarom hoop ik ergens dat het Zandvoort is aangezien dat nog meevalt qua afstand.

Blijkbaar opteren ze bij de organisatie dus weer voor een Midsummer Race op donderdag. Benieuwd of ik er mijn nieuwe school ook warm voor krijg. ;)

Ook super is dat de Belcar in het voorprogramma van de 12 uren BTCS zit.

Voor mij zal Belcar dan hoofdprogramma worden dat weekend ipv de BTCS :p

Dries DS 07-10-2006 20:30

Heel wat heisa in Spa omtrent het 'in de maak zijnde' nieuwe Belcar Original reglement. Met de piloten op kop, in de protestactie. Sommigen onder hen dreigen er zelfs mee een afzonderlijk kampioenschap op te richten. Beide partijen slijpen de degens, en bij een dergelijke situatie zijn er nooit winnaars... :( .

Wat doet trouwens een 'zogenaamde' BMW GTR nog in een kampioenschap dat aan GT's is voorbehouden? (quote van www.racingworld.be : In de Belcar Specials klasse is plaats voorzien voor wagens zoals de Stealth B6, de BMW V8 GTR, etc.) Deze wagen is nul komma nul een GT. Dus hoort ook niet thuis in het volledige Belcar Original (Original???????) Kampioenschap 2007, volgens wat de RACB na overleg met Circuit Zolder en PRC verklaarde. Tijdens een etmaalrace is het misschien een welgekomen aanvulling, maar in het statement door de RACB verklaard hoort deze wagen helemaal niet thuis in de Belcar Original of hoe men het volgend jaar ook moge noemen.

JorritVD 07-10-2006 21:02

Quote:

Originally Posted by Dries DS
Wat doet trouwens een 'zogenaamde' BMW GTR nog in een kampioenschap dat aan GT's is voorbehouden? (quote van www.racingworld.be : In de Belcar Specials klasse is plaats voorzien voor wagens zoals de Stealth B6, de BMW V8 GTR, etc.) Deze wagen is nul komma nul een GT.

Misschien bedoelen ze de BMW M3 GTR van BMW Motorsport? of de BMW van team PTG in de ALMS.

Pegasus 07-10-2006 22:37

Quote:

Originally Posted by JorritVD
Misschien bedoelen ze de BMW M3 GTR van BMW Motorsport?

Die staat in een museum...

Viper GTS-R*** 07-10-2006 22:52

Quote:

Wat doet trouwens een 'zogenaamde' BMW GTR nog in een kampioenschap dat aan GT's is voorbehouden? Deze wagen is nul komma nul een GT. Dus hoort ook niet thuis in het volledige Belcar Original (Original???????) Kampioenschap 2007, volgens wat de RACB na overleg met Circuit Zolder en PRC verklaarde.

Nuja dat is UW mening hierover, ik denk niet dat iedereen het daar zo mee eens is. Waarom zou je bv. de BMW van GS weigeren voor 2007? Als dit zelf 1 van de smaakmakers is van dit jaar in z'n klasse? Als diezelfde klasse volgend jaar de top klasse is, spreek je wel over een (volgens u touringwagen) kandidaat BELCAR KAMPIOEN.... Ik hier terzijde beschouw deze prachtige, naar mijn mening meer GT dan nog een Touring een bolide die men gewoonweg niet kan weigeren. Blijft natuurlijk ieder zijn mening, we zien wel wat RACB/Circuit Zolder ermee doen...

Brecht 07-10-2006 22:54

Belcar zou GT worden en BTCS alleen Touring.
Lijkt me logisch dat een BMW dan in de Belcar
geweigerd zal worden.

Baron 07-10-2006 23:36

Quote:

Heel wat heisa in Spa omtrent het 'in de maak zijnde' nieuwe Belcar Original reglement. Met de piloten op kop, in de protestactie. Sommigen onder hen dreigen er zelfs mee een afzonderlijk kampioenschap op te richten. Beide partijen slijpen de degens, en bij een dergelijke situatie zijn er nooit winnaars... :( .

.... Belcar Original of hoe men het volgend jaar ook moge noemen.

Alle begrip voor de teams en piloten die zich willen afsplitsen en een eigen kampioenschap willen oprichten. :applaus:

Belcar Original. Laat me niet lachen. Van het originele Belcar-concept blijft niets, maar dan ook absoluut niets meer over. :mad:
Die van Zolder zijn nu wel helemaal de trappers kwijt. :no:

marcel 08-10-2006 09:18

Quote:

Originally Posted by B.V.S.
Maar er is wel plaats voor de Mantis ;)

dat is hetzelfde als de Z3 laten rijden ipv de M3 GTR

All times are GMT +2. The time now is 14:56.