De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar / BTCS 2007 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13982)

Baron 23-11-2006 01:32

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 194218)
In Spa waren er RSRen die trager waren dan sommige GT3 wagens

Klopt, maar dat lag aan de piloten die ermee reden en niet aan de wagens. ;)

Chauffeur 23-11-2006 01:32

't gaat een dun BMR boeksken worden in 2007 :)
Waarom de BEC-BSC en BHS nie samen in 1 wedstrijd?

TommySoprano 23-11-2006 13:45

Vandaag stond er op de Sportwereld.be een artikel over de eventuele overname van de Belcar door SRO en Witmeur:
http://www.sportwereld.be/Article/De...leID=G1E14SNC1

Dries DS 23-11-2006 14:34

Quote:

Originally Posted by TommySoprano (Post 194274)
Vandaag stond er op de Sportwereld.be een artikel over de eventuele overname van de Belcar door SRO en Witmeur:
http://www.sportwereld.be/Article/De...leID=G1E14SNC1

Zowat een jaar geleden werd er verkondigd dat 'Belcar' niet langer meer de naam van een kampioenschap was, maar een 'umbrella' vormde over meerdere kampioenschappen. De naam BELCAR, verwijzend naar het oeroude concept (en nog verder: BBL Cup, Carglass Cup) werd dus een merknaam voor de Original (de oorspronkelijke Belcar), de Endurance Cup (voorheen Touring Cup), de BSC (voorheen Sprinters Cup) en de BHS (een toegevoegde serie, voorheen samen met de Sprinters aanwezig). Op zich niet slecht :applaus: .

Merken we daar na enkele maanden nog iets van in het interview met Dhr. Dejaeghere? Neen :no:. Daar wordt Belcar weer bestempeld als een individueel kampioenschap, dat niks meer met de befaamde 'Umbrella' te maken heeft (er wordt toch niks over verklaard :( ) en dat onder zwaar gereduceerde vorm internationaal zou gaan. Het is het goede recht van de eigenaars (Circuit Zolder) om een bepaald kampioenschap uit te besteden (betreffende de organisatie en de promotie) aan SRO of aan om het even wie, maar waar is het 'Umbrella-principe' gebleven, dat een jaar geleden met veel tromgeroffel werd aangekondigd :frusty: ? Daar horen we immers niets meer over. Of gaan we weekends organiseren met SRO-Belcar, BEC, BSC, BHS en BTCS en eventueel ook nog de VW Fun Cup erbij? Dan hebben we misschien toch nog iet of wat toeschouwers, want die bleven zwaar in gebreke dit jaar, wat Belcar (Umbrella) betreft.

Me dunkt dat we dan dringend eens ergens bij onze werkgevers moeten aankloppen. Vijf dagen weekend en een werkweek van twee dagen ware gewenst in een dergelijke situatie! Bovendien is het vrij duidelijk dat SRO en hun 'Puppet on a String' Witmeur zeer bang zijn dat één of andere Silhouette of een andere wagen uit een 'kleine nationale serie' sneller zou zijn dan hun 'grote' GT3's. Vandaar ook de stelling van Witmeur aangaande de 24 Uren van Zolder. (BTW, mag deze race dan nog een merknaam, zoals Euphony dragen?)

Laat Pro Speed Competition volgend jaar maar eens aanrukken met die RSR en het hele handeltje zwaar belachelijk maken. Dan zien we in 2008 enkel nog GT3's rijden in wat dan eventueel 'SRO Belcar GT3 Championship' mag noemen. Doet me allemaal zo een beetje denken aan Castro, Ceauscescu en consoorten... Zij dachten ook goed te doen, maar hielpen hun bevolking geen stap verder.

Geef mij maar de BBL Cup, De Carglass Cup en (als we toch in 'Belcar' termen moeten spreken) de Castrol Belcar Cup terug, evenals de trouwe Touring Cup en de Sprinters Cup ... :worship:

(Sorry, moesten sommige Paddockers zich met mijn uitspraken gekwetst voelen, maar dit moest me toch van het hart ;) .)

Mvg,
Dries DS

Baron 23-11-2006 19:08

Op het eind van de pilotenbriefing voor de BEC-race tijdens de Belcar Last Race kwam Marc Martens met veel bravoure verklaren dat men de amateurs zeker niet wilde laten vallen en dat men zeker met de Belcar Umbrella wilde doorgaan. Na alle berichten van de laatste weken moet je vaststellen dat dit woorden zonder inhoud waren; blijkbaar een zoethoudertje om het seizoen 2006 zonder morren te laten eindigen en de Belcar Umbrella een stille dood te laten sterven.
In Zolder is men tegenwoordig zeer goed in het verkopen van gebakken lucht. Het moge duidelijk zijn dat men de amateurs liever kwijt dan rijk is. De piloten en teams die doorheen de jaren (Carglass Cup en Touring Cup) de Belcar mee hebben opgebouwd tot wat het uiteindelijk geworden is, laat men nu als een baksteen vallen. We zitten eind november 2006 en er is nog niets concreets bekend gemaakt voor de Belcar Umbrella 2007.
De ploeg die tegenwoordig in Zolder het beleid voert, gaat ten onder aan grootheidswaanzin. Men wil Champcars, men wil FIA-GT, men wil een 24 Uren met een professionele en internationale uitstraling! Allemaal heel mooie plannen, maar blijkbaar wel ten koste van de Belcar en alles wat er bijhoort.
'Hoogmoed komt voor de val' zegt het spreekwoord. Ik vrees dat het ook op Circuit Zolder van toepassing is.

El Torro 23-11-2006 20:09

Quote:

Originally Posted by Baron (Post 194294)
Op het eind van de pilotenbriefing voor de BEC-race tijdens de Belcar Last Race kwam Marc Martens met veel bravoure verklaren dat men de amateurs zeker niet wilde laten vallen en dat men zeker met de Belcar Umbrella wilde doorgaan. Na alle berichten van de laatste weken moet je vaststellen dat dit woorden zonder inhoud waren; blijkbaar een zoethoudertje om het seizoen 2006 zonder morren te laten eindigen en de Belcar Umbrella een stille dood te laten sterven.
In Zolder is men tegenwoordig zeer goed in het verkopen van gebakken lucht. Het moge duidelijk zijn dat men de amateurs liever kwijt dan rijk is. De piloten en teams die doorheen de jaren (Carglass Cup en Touring Cup) de Belcar mee hebben opgebouwd tot wat het uiteindelijk geworden is, laat men nu als een baksteen vallen. We zitten eind november 2006 en er is nog niets concreets bekend gemaakt voor de Belcar Umbrella 2007.
De ploeg die tegenwoordig in Zolder het beleid voert, gaat ten onder aan grootheidswaanzin. Men wil Champcars, men wil FIA-GT, men wil een 24 Uren met een professionele en internationale uitstraling! Allemaal heel mooie plannen, maar blijkbaar wel ten koste van de Belcar en alles wat er bijhoort.
'Hoogmoed komt voor de val' zegt het spreekwoord. Ik vrees dat het ook op Circuit Zolder van toepassing is.

Voilà, dat bedoel ik :mad:
Nog een paar jaar en het is helemaal gedaan met de Belcar.
Het is helaas nu al gedaan met het gezellige Belcar sfeertje door de heersende waanzinnige gedachtengang.
.......We zijn net te laat, we hadden een paar jaar eerder moeten koersen :crazy:

B.V.S. 24-11-2006 09:58

Ik heb dit bericht gepost op pitstop.tv in antwoord op dit artikel:

Sorry, maar ik vind dat meneer Witmeur aan hoogheidswaanzin lijdt. Komaan zeg, geen tourismewagens meer in de 24Uren van Zolder. Dat hij met “zijn” FIA GT3’s in de 24 Uren van Francorchamps gaat meerijden dan!? Of heeft meneer schrik dat “zijn” FIA GT3’s klop krijgen van een tourismewagen... zielige ingesteldheid, meneer Witmeur.
En van een Marcos heeft hij ook al schrik blijkbaar. Nuja goed, ik weet 1 ding, het zal een dure aangelegenheid gaan worden op die manier.

wilmai 24-11-2006 12:19

Geachte Paddockers, Piloten, autokenners,

Gelijk zal wel in het middel liggen van alle wilde verhalen die we hier horen. Maar één ding mag toch wel duidelijk zijn, om met autosport mee te doen in de bovenste regionen is er geld nodig.
Het mag duidelijk zijn dat een reglement maken een hele toer is.
Maar misschien maar één oplossing laten we hopen dat het nieuwe reglement en wie wat doet snel duidelijk wordt.
Of anders allemaal terug naar de touring cup.
PS Bartje misschien terug een moment om terug te denken aan het jaar 2001 een zege in klasse 4 en zesde plaats algemeen met een Corsa.
Back to basic, de amateur die zondag morgen zijn wagentje uit de garage haalt en gaat racen.

Dries DS 24-11-2006 12:26

Quote:

Originally Posted by B.V.S. (Post 194376)
Ik heb dit bericht gepost op pitstop.tv in antwoord op dit artikel:

Sorry, maar ik vind dat meneer Witmeur aan hoogheidswaanzin lijdt. Komaan zeg, geen tourismewagens meer in de 24Uren van Zolder. Dat hij met “zijn” FIA GT3’s in de 24 Uren van Francorchamps gaat meerijden dan!? Of heeft meneer schrik dat “zijn” FIA GT3’s klop krijgen van een tourismewagen... zielige ingesteldheid, meneer Witmeur.
En van een Marcos heeft hij ook al schrik blijkbaar. Nuja goed, ik weet 1 ding, het zal een dure aangelegenheid gaan worden op die manier.

Vandaar dan deze advertentie: http://www.racecarsdirect.com/listin...E46_COUPE.html ?
Prijs is nogal gepeperd, niet?
Vragen kan je steeds, krijgen is iets anders...

Mvg,
Dries DS

B.V.S. 24-11-2006 12:59

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 194385)
Vandaar dan deze advertentie: http://www.racecarsdirect.com/listin...E46_COUPE.html ?
Prijs is nogal gepeperd, niet?
Vragen kan je steeds, krijgen is iets anders...

Mvg,
Dries DS

Wagen staat gewoon te koop, heeft niets met mogelijke plannen in 2007 te maken. Er staan er zovelen te koop hé
Over de prijs spreek ik mij niet uit. De wagen is niet van mij, dus ik heb er mij niet mee te moeien ;)

TommySoprano 24-11-2006 15:39

CZ maakt tegenwoordig de raarste bokkensprongen. Twee weken geleden was er geen interesse meer voor de "Zolder 6 hours" en kijk nu eens:
http://www.fim.ch/sec/documents/f_4028.pdf

All times are GMT +2. The time now is 09:31.