![]() |
Waarom geen ex-DTM-wagens toelaten?
Ik heb dat puntje in het reglement eigenlijk nooit begrepen, zeker niet toen ze Silhouettes hebben geïntroduceerd. Denk niet dat een DTM-auto meer kost dan pakweg een Corvette C5-R, ik zou denken dat die constructuers blij zijn dat ze een afzetmarkt hebben voor hun wagens en nog wat kunnen verdienen met wisselstukken. In diverse andere kampioenschappen zien we deze wagens reeds verschijnen. De wagens zouden zeker competitief zijn (wel wat aanpassingen nodig voor endurance), de strijd vooraan spannender, wat meer merken,... V8stars toelaten (maar dan wel met hun V8 motor en niet met een 6 cylinder) zou al een stap in de goede richting zijn. Prijs van zo'n wagen is te vergelijken met een Porsche GT3...
|
Persoonlijk mis ik ze geen seconde, vind ze niet tussen de endurancewagens thuishoren qua looks en filosofie. Dit is echter puur persoonlijke smaak, gegronde redenen om ze te weren kan ik ook niet bedenken.
|
Misschien zijn ze te snel?
|
Quote:
|
Quote:
Terug naar de vraag van Scapa: Net zoals de diverse soorten Silhouettes niet passen binnen een GT- en Toerisme kampioenschap, passen die DTM wagens er niet tussen................ "not within the spirit of the rules" ;) Althans, dat is mijn mening :) Neemt niet weg dat ik leuk vind om naar te kijken, die V8-stars en DTM wagens..........in het DSC valt het e.e.a. wel mee. Maar om ze nou laten rijden voor de prijzen in het meeste vooraanstaande GT-kampioenschap van Noord-West Europa (think global ;) ) gaat me net iets te ver. |
Was eigenlijk sarcastisch bedoeld. :)
Een top DTM is vrij vlot. De Opel van Hirst is toch al van 2002 dacht ik. Niet dat ik er van wakker lig, maar het zou de Belcar goed doen wat andere wagens te hebben. Edit: Verrek, geklopt door Mark. |
Quote:
als ik mij niet vergis, reden de DTM-wagens dit jaar rondjes van rond de 2.13 op Spa dit jaar. een DTM wagen neemt de Radillion ook gewoon flat-out, gelijk een F1 |
Ik vind dat DTM-wagens niet thuishoren in de Belcar. Niet dat ze niet mooi en snel genoeg zijn. Maar het zijn meer prototypes dan toeringwagens!!!
|
snel genoeg zouden ze wel zijn als je even tijden vergelijkt
in 2002 reden ze dus op hun best een lage 1.28 als je dan zanvoort 2002 bekijkt zie je dat ze er 1.36 reden, in 2005 is dat 1.32 geworden.. dus hoe nieuwer de wagen hoe beter (redelijk logisch volgens mij) als je dat nu omzet naar zolder zou het wel een behoorlijk mooie tijd kunnen zijn hoor.. natuurlijk moet er dan een goed team zijn en ook een goede rijder ! en dan het uiterlijk: ieder gewoon zijn eige smaak ! ;) maar eigelijk zou ik het maar raar vinden om dtm wagens te zien in de belcar.. stel je voor dat algemeen een opel 1ste staat na een race (ik zou er nix optegen hebbe eigelijk :p) het zou mooi zijn moest er een gt kampioenschap zou zijn waar ale vipers,porsches,corvettes,ultimas,.. in zouden rijden en een touring kampioenschap met verschillende klasse,waar ook een klasse is weg gelegt voor dtm wagens en v8stars.. ! dat allemaal op 1 weekend en je hebt een super weekend :D |
Quote:
denk maar aan de 24u van de Nürburgring in 2003: Opel gewinnt das 31. Internationale Zürich 24h-Rennen am Nürburgring Manuel Reuter, Timo Scheider, Marcel Tiemann und Volker Strycek holen auf dem Opel Astra V8 Coupé den Sieg beim 31. Internationalen ADAC Zürich 24h-Rennen auf dem Nürburgring. Es war das stärkste Teilnehmerfeld seit vielen Jahren aber Opel setzte sich am Ende nach 143 gefahrenen Runden durch. Opel-Sportchef Volker Strycek: "Hier zu gewinnen ist einfach der Wahnsinn! Ich kann es noch gar nicht richtig fassen." Vor der Rekordkulisse von über 194.000 Zuschauern am Rennwochenende fuhr Manuel Reuter das Opel Astra V8 Coupé nach 24 Stunden über die Ziellinie. "Dieser Sieg bedeutet mir mehr als meine zwei Siege in Le Mans", sagte der Opel-Werksfahrer nach dem Rennen. |
en op de 2de plaats eindigde toen de audi tt-r uit de DTM
|
Quote:
Ik begrijp de organisatie gewoon niet. Langs de ene kant laten ze buizenchassis' toe (onder druk van de RACB ok, maar dat doet er niet toe) maar als het dan een type wagen betreft dat kan meestrijden (en de meute Porsches vooraf zal gaan) voor de zege...hohoho dat mag niet hoor. Dubois heeft ooit een gevraagd om met een TT DTM te mogen rijden: mocht niet. Zelfde bijvoorbeeld voor Van Herck die met een JGTC Mazda wou afkomen... |
Je hebt wel een punt. Maar toch hoort de 'Vette' meer thuis in de belcar dan een DTM-wagen als je het mij vraagt. De DTM is een niveau hoger dan de belcar.
Greets, Dr. Jozz |
Quote:
Bij DTM wedstrijden, op welk circuit dan ook, heeft de ITR altijd eigen interventieteams (ONS ?) bij zich. Als dat de werkelijke reden is kan ik het wel begrijpen waarom DTM's niet toegelaten zijn. Scapa en ondergetekende hebben gisterenavond weer eens naar wijze woorden mogen luisteren van een van de vaste bewoners van Zolder ;) |
Hopelijk stamp ik niemand tegen de schenen maar als je DTM-wagens toelaat zit je met hetzelfde probleem als de oude procar toen de Peugeot 306 iedereen versloeg... Een toeschouwer wil vette bakken zien zoals Corvette's, Vipers, brede Porschen,... Als er dan een Astra voor die auto's blijft is de magie er mijn inziens af...
|
Ja idd, daar heb je gelijk in! Ik denk als je een Audi TT DTM zoals Olly Brinkmann in de DSC mee gaat rijden in de Belcar laat rijden dat hij 90% van de tijd in de top 5 rijdt, als hij mechanisch geen problemen krijgt. En daar zit niet iedereen op te wachten, liever een vette brede Porsche zoals die van RTM, of van Penders ofzo(Al is 't een GTB, 't is wel zeer mooie wagen)
|
De Belcar heeft dringend nood aan nieuw bloed. Niemand zit te wachten op de 37e Porsche. De grote verscheidenheid in wagens en de mix tussen GT's en Touringcars is altijd een van de grote aantrekkingspunten van de Belcar geweest. Dat unieke karakter is de laatste paar jaren een beetje verdwenen. Het toelaten van DTM's, V8 Stars, JGTC's en andere silhouetteformules zou voor een nieuwe positieve input kunnen zorgen.
En het argument dat het niet logisch zou zijn dat een (DTM-) Opel een GT zou kunnen verslaan, lijkt me niet relevant. Enkele jaren geleden was er toch ook de Audi A 4 van Dubois die de GT-concurrentie (Porsche, Callaway-Corvette, Marcos LM 600) het nakijken gaf. |
Quote:
|
Quote:
65% GT, 35% T is voor mij de ideale mix |
Quote:
http://www.racecarsdirect.com/cars/d...id=27160&cat=0 |
Misschien wil TT Racing nog wat updates doorvoeren :D
|
All times are GMT +2. The time now is 09:51. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.