![]() |
Belcar, een merknaam in 2006
Resultaat TP1: 5-4-2
Iemand <a href="http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10039">dit</a> al gelezen? |
Volledige press release van CZ zoals deze vandaag is verspreid:
Circuit Zolder – 22.10.2005 BELCAR wordt vanaf 2006 een merknaam. (VZW) TERLAMEN, de organisator van Mediagroup Van Dyck BELCAR legt op dit ogenblik de laatste hand aan een concept dat uitblinkt in eenvoud en duidelijkheid: de BELCAR UMBRELLA. VZW TERLAMEN opteert vanaf volgend seizoen voor een reeks autosportseries die hetzelfde label zullen dragen en die in elkaars verlengde komen te liggen. Uitgangspunt is het samenvoegen van 4 series onder één noemer: BELCAR. Top of the bill is uiteraard Mediagroup Van Dyck BELCAR. Het kampioenschap Mediagroup Van Dyck BELCAR blijft volgend jaar de vaandeldrager van de Belgische autosport. Het principe van Mediagroup Van Dyck BELCAR blijft gehandhaafd, namelijk uithoudingsraces voor een cocktail van GT’s, Toerismewagens en Silhouettes. De series (cups) die momenteel onder de naam Zolder Touring Cup en Sprinters Cup Zolder op de kalender prijken worden omgevormd tot 3 series, met name (werktitels) : - Belcar Endurance Cup - Belcar Sprint Cup - Belcar Historic Sprint. - Deze series worden zoveel mogelijk samen geprogrammeerd. BELCAR zal zijn tent zowel op Circuit Zolder als in Spa-Francorchamps opslaan, en plant één uitstap naar het buitenland. Op Circuit Zolder treden de BELCAR series samen in de arena met andere vooraanstaande series en uiteraard op raceweekends zonder geluidsbeperking (A-categorie). De onderzoeken die aan de basis liggen van deze strategische optie, zijn van synergetische en marketing-, autosport- en milieutechnische aard. Ten eerste is er een wildgroei aan autosportevenementen in België. Je kan het de toeschouwer niet kwalijk nemen dat hij niet élk weekend naar het circuit trekt. Een sanering dringt zich op, zoals ook de RACB stelt. Met BELCAR geven wij alvast het goede voorbeeld, en supprimeren wij minstens 4 raceweekends door de uitvoering van dit concept. Het zal de druk op externe medewerkers, zoals door de RACB aangekaart, verlichten. Verder kan het de toeschouwers evenmin verweten worden dat ze door de bomen het bos niet meer zien. Het beperken van het aantal ‘brands’ zal de boodschap naar het publiek enkel maar ten goede komen. Uit marktonderzoek dat dit jaar werd uitgevoerd in opdracht van Circuit Zolder, wordt bijvoorbeeld bevestigd dat de ‘brand awareness’ van ‘BELCAR’ hoog is. Doorgedreven marketinginspanningen zullen die merkbekendheid nog verhogen, en tevens zullen er allerlei initiatieven worden genomen om de transparantie van de BELCAR Series voor het grote publiek te verhogen en alzo de drempel naar autosport te verlagen. Niet in het minst neemt Circuit Zolder door de plaatsing van de huidige Zolder Touring Cup en Sprinters Cup Zolder onder de ‘BELCAR UMBRELLA’ een aandachtspunt weg dat sinds lang in de pitlane en de paddock ‘top of mind’ is: de geluidsproblematiek. Niet enkel heeft dit consequenties voor de buurtbewoners, het is tevens een beslissing die de deelnemers van deze series zal plezieren. En geluidsbeperking zal nog steeds van toepassing blijven, maar de grens zal realistischer zijn. De bekendmaking vandaag dat MINI Belgium zijn huidige deelnemers in dit concept wil onderbrengen, is een eerste bevestiging van de kracht van dit concept. Een partnership tussen MINI Belgium en Belcar kan enkel mooie resultaten opleveren. Op een later tijdstip zal dit concept verder worden toegelicht. Uitnodiging volgt. Een idee dat appluas verdient, het verzamelt de wensen en verzuchtingen van vele mensen. Succes gewenst alvast ! |
Dit is zeker mooi!
Worden de MINI's dan in de Belcar Sprint Cup ondergebracht? |
We worden misschien wel BELCAR
Volgens <a href="http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10039">Pitstop.tv</a> zouden we volgend jaar onder de Belcar vallen. Weet hier iemand al meer over? Zelfde weekends? Gescheiden kalenders, maar toch dezelfde naam? Geluidsdrempel die verandert? Wedstrijd-concepten die veranderen? Als het doorgaat, belooft het een boeiende winter te worden.
|
Misschien wel. Heb iets van:
MVDB blijft MVDB Belcar Endurance Cup opvolger Zolder Touring Cup + eventuele tot-uithouding-omgebouwde-Mini's, Clio Belcar Sprint Cup opvolger Sprinter Cup + Mini + Clio + Yaris Belcar Historic Sprint opvolger van Sprinter Cup ouder dan 10 jaar Of zie ik dit verkeerd? Beloofd leuk te worden |
Quote:
Geen stomme geluidsbeperkingen van 95dB meer. Bovendien komt de BTCS ook 1 of meerdere keren het programma vervoegen. :worship: :worship: :worship: :worship: Seems good, very good. Greets, Dr. Jozz. |
De thread uit de Touring Cup en de berichten in het Belcar-forum zijn samengevoegd in deze nieuwe thread.
|
Iedereen blij, ik niet => minder weekends van huis weg ;)
|
Da's ook geen excuus he Race...ge hebt gewoon meer tijd om elders uit te hangen...
|
De voorstellen die nu op tafel liggen, zien er alleszins veelbelovend uit. Meer races op een weekend en een format dat opnieuw kan aanslaan bij het grote publiek, zeker als er nog 1 of 2 wedstrijden samen met de BTCS georganiseerd worden.
Als je ziet welke programma's je dit seizoen soms kreeg was het voor de neutrale toeschouwer soms huilen met de pet op. Samenvoegen van Belcar, Touring en Sprinters Cup in 1 weekend kan volgens mij enkel maar voordelen hebben. Misschien dat Zolder dan nog eens ouderwets veel volk ziet opdagen voor de nationale wedstrijden (geef nu toe, buiten de 24h en de Renault series zie je toch niet veel publiek meer ...). |
Het zal voor de grotere teams ook een stuk eenvoudiger worden,
een Touring-cup op zaterdagnamiddag en een Belcar op Zondagnamiddag. Eén keer de verhuis , het kan eigenlijk niet gemakkelijker. Enkel ervoor zorgen dat men in dat geval tussen zaterdag en zondag niet moet verhuizen van box 10 naar box 40. Mag doorgaan voor mijn part !!! " Enkel over de limiet heb je een afspraak met jezelf ( je zit pas in de shit als het een leuke afspaak was!!). Lemans |
Fantastisch idee dat hier op tafel ligt. Ik hoop enkel dat het organisatorisch ook allemaal een beetje in orde komt.
Hoe gaan de (ex) TC en SC teams behandeld worden t.o.v. de (oude) Belcar? Waarschijnlijk zullen we als TC team dan ook geen box meer hebben. Al het materiaal dan maar verhuizen naar de pitlane voor de training, en nogmaals voor de wedstrijd? Kunnen we alles (training en wedstrijd) nog op 1 dag afwerken? Wat met het inschrijvingsgeld? Aangezien we nu ook op A-weekends zullen rijden, zal het inschrijvingsgeld dan ook naar A-niveau opgetrokken worden? Eerste aanzet om op A-weekends te rijden is fantastisch, maar ik wacht toch even af tot alle details bekend zijn om euforisch te worden... Serge |
Ik vind het een prachtig initiatief.
Ook een politiek-strategisch sterk staaltje van Circuit Zolder (gezien tegen de achtergrondproblematiek RACB - Belcar - ZTC - BTCS - Francorchamps - Zolder);). Ik hoop alleen maar dat men de A-weekends in Zolder betaalbaar houdt voor de kleine amateurs uit de Touring Cup en Sprinters Cup. Ook vraag ik mij af of er in die Belcar-weekends nog plaats zal zijn voor series zoals FR 1600 en Legends. |
Quote:
Als TC team beschikken wij niet over trucks en tenten voor het geval we geen box krijgen en evenmin over quads met aanhangwagen om het materiaal te vervoeren naar de pits. Rijden op zaterdag of zondag? Veel zelfstandigen die TC rijden doen dit net omdat ze niet de mogelijkheid hebben om op zaterdag hun zaak te sluiten. Rijden op zondag betekent dat er nooit meer wedstrijden van 4 uur zullen zijn, hetgeen toch bij velen ook een motivatie voor de TC is. het is trouwens nog niet zeker dat er op zaterdag 4 uur kan geraced worden. Inschrijvingsgeld: reken er maar op dat er een heel deel bijkomt met als excuus dat er meer volk zal zijn. Volgens ik vernomen heb zou ook een nationale licentie nodig zijn tijdens een nationaal weekend. Kortom het gaat ons veel geld kosten. Het is trouwens nog niet zeker dat dit allemaal doorgaat aangezien de RACB niet te vinden is hiervoor; Zij zien meer in het samengaan van BTCS en Belcar in hetzelfde weekend. Dat wil zolder dan weer niet want ze bang dat BTCS Belcar zou in de schaduw zou stellen. zoals Serge zegt: nog even afwachten |
Het is inderdaad niet al goud wat blinkt.
Natuurlijk moet je eerst het volledige concept afwachten. Voorlopig blijft het dan ook giswerk naar het hoe en wanneer. Het spreekt ook voor zich dat RACB liever zijn eigen "chouchou" naast Belcar zet. Dan hebben ze ook eens iets te zeggen in dit Vlaams bolwerk. Klinkt als communautair gekibbel, maar het is gewoon zo. |
Is het voor het "gewone" publiek niet onduidelijk als men voor meerdere klasses/kampioenschappen de naam Belcar gaat gebruiken?
|
Ik denk dat die naam enkel genomen is om meer volk naar de omloop te lokken. Of ze gaan blijven komen, dat is iets anders.
Enerzijds is dit samen gaan een goed idee, maar ik, net zoals Serge en Hoppa, vrees ook voor enkele "negatieve" aanpassingen voor de ex Tourers. Boxen weg, meer inschrijving, meer tamtam. Of denken jullie dat men de ex Tourers op gelijke voet zullen zetten met de Belcar? :no: Effe wachten met blij zijn is geen slechte instelling. |
niet helemaal vergelijkbaar maar toch:
Vroeger was er de GDC in de asaf en toen de BTCS opgestart werd is de GDC daarin opgegaan, ondergebracht in aparte klassen weliswaar. Wat zien we nu enkele jaren later: er worden weer aparte races georganiseerd voor GDC. Waar vroeger de GDC qua inschrijvingsgeld "spotgoedkoop" was in vergelijking met de TC werd dit gevoelig opgetrokken met de komst van de BTCS terwijl de return niet gevoelig vergrootte en een heleboel teams ook geen boodschap hebben aan publiciteit die vooral de "grote" teams ten goede komt. |
Ik ben nu niet meteen een Belcar-fan, laat staan dat ik het reglement van de Belcar ken. Maar als de BTCS en Touring Cup tijdens de Belcar komen rijden, dan denk ik dat de gewone toeschouwer het verschil tussen MVDB, BTCS en TC zal kennen. Ik denk dat dit meer iets is voor de die-hards van dit forum, dan voor de gewone kijker. Ik dacht dat het op dit forum al meerdere malen aangehaald werd om MVDB en BTCS grondig te verschikken, zodat de juiste wagens in het juiste kampioenschap meerijden. Zie al die porsches in de B<b>TC</b>S. Nu ja, ik lees jullie dekundige commentaar wel hierover, want ik ken er amper iets van.
|
Quote:
Ik kan in dit opzicht de verantwoordelijken van Circuit Zolder best begrijpen dat zij hun Belcar-concept proberen te beschermen tegen een bepaalde al te opdringerige RACB-BTCS kliek. |
Quote:
|
Sorry hoor, ik begrijp jullie niet goed
Eerst zitten jullie te mekkeren over hoe slecht het is in de touring cup qwa decibels en steeds minder deelnemers. Nu doet men er eindelijk iets aan om het intersanter te maken voor publiek, sponsors, geluid enzovoort en nu beginnen jullie terug te mekkeren over inschrijving, boxen enzovoort. Als het allemaal tegen jullie goesting is, blijf dan thuis :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: Sportieve groeten European Formula Racing |
Quote:
jawadde sraffe praat; maar ge hebt gelijk jonge; het is ook nooit niet goed... Al zie ik het organisatorisch allemaal zo toch nog niet 1-2-3; kloppen... |
Quote:
Ik begrijp goed dat iedereen wel altijd sneller wil rijden maar als je weet dat het reglement zegt max 95 db, dan moet je je wagen daar maar naar maken. Ik hoor niemand klagen over de rest van het reglement, daar moet je je toch ook aan houden. Ik schrijf ook uitsluitend uit het oogpunt van een arm teamke dat het allemaal zelf moet betalen en het dus ook redelijk goedkoop wil houden. Wat de toeschouwers er van vinden is een andere zaak. Voor hen kan en wil ik niet spreken omdat ik géén toeschouwer ben. Verder vind ik niet dat ik mekker, ik maak alleen voorbehoud bij het gejubel dat opsteeg. |
Er zijn inderdaad voor sommige mensen misschien een aantal nadelen verbonden aan het nieuwe project. Maar ik vrees dat als men verder doet zoals het nu is, dat er binnen 2 jaar geen sprake meer zou zijn van de Touring Cup.
Ik vind het op het eerste zicht een goede instelling en een goed idee van Circuit Zolder... |
@hoppa : het is niet op u bedoeld.
Hetgeen ik wil zeggen is dat de verandering er gekomen is van het geklaag van enkelen, nu het veranderd zijn zij ook weer de eerste die wederom klagen. Zo zal er altyd wel iets niet goed zijn in hun ogen. Wij waren ook tevreden van het huidige reglement, wij hebben twee wagens rijden, een met meer dan 400 pk en nog nooit een opmerking over geluid gehad. Als je voertuig goed gebouwd is, ben je in orde. Reglementen zijn er om nageleefd te worden, dat telt in elke klasse. Sportieve Groeten European Formula Racing |
Zie Thread : einde van tc as we know it bij rubriek Touring cup, en je ziet wel wie over alles en nog wat klaagt
|
Allez, dan ben ik het of Serge!:eek:
|
Dan zwijgen we nu en laten de heren verder aan het woord !
Indien een discussie over de goede kanten en minder goede kanten van een voorstel, nu gemekker wordt genoemd, wat doen we dan nog op een forum. Niks dus ! Boeken dicht ... |
Het is op zich niet verkeerd op de plussen en de minnen van de nieuwe voorstellen onder de loep te nemen. Er is nog niks zeker, wie weet zit er een waardevolle opmerking tussen de "minnen" die de plannenmakers wellicht over het hoofd hebben gezien.
Quote:
Het grote probleem is de vergrijzing van die oranje mannen. Er is nauwelijks aanwas van jonge baanposten. Dat probleem is mijn inziens met de huidige middelen en mogelijkheden niet op te lossen.........helaas. |
Thuis blijven ga ik zeker niet doen, integendeel.
Het enige dat ik kan hopen is dat ik volgend jaar budget genoeg bij elkaar krijg om er terug een seizoen bij te doen. Ik ben maar een zéééér kleine amateur, die heel het jaar door bezig is een paar duizend euro bij elkaar te krijgen, om dan een weekend of 6 te kunnen racen. Dat er iets moest gebeuren met de organisatie van de TC is een feit. Zoals B.V.S. al zegt, zou het anders binnen 1 of 2 jaar gedaan zijn. De voorstellen die op tafel liggen vind ik zeer goed, geen twijfel mogelijk. Hopelijk weten we snel genoeg alle details. Serge |
Mooi om te lezen dat een forum toch mag gebruikt worden om meerdere visies te geven.
Mark, dat deel over dat tekort aan bk's zal wel aan mij liggen zeker? ;) Ik met mijn zeer afslankend troepje. Te huur/te koop: ploeg. Maar met die vergrijzing wel niet overdrijven hé! |
Quote:
Tenzij BK de afkorting is voor baanposten of baancommissarissen (of wordt dit tegenwoordig weer met een "k" geschreven misschien? Sorry, maar een handvol nieuwe spellingen hebben mij doen afhaken hoor)... |
Quote:
|
Oranje mannen, wat wil je? Een raar soort, zelf noemen ze zich afgekort BK's en niet BC's; Trekt te veel op W......:D
|
Misschien een beetje :Offtopic:
De jeugd is niet echt meer te vinden om als BK (baankommissaris - wordt steeds zo afgekort in de brieven die wij ontvangen, dus daarom dat wij bk's het zo ook schrijven ;) )te fungeren. Het eerste wat de jeugd vraagt is : wat is eraan verdiend, en als we eerlijk zijn, 10 euro voor een ganse dag is weinig wetende dat zij in het weekend meer kunnen verdienen ergens anders. Dus ik kan ze wel ergens begrijpen en zo zotten als wij, de oude garde (pompierke, old Guy enz...) die zijn er niet meer zoveel te vinden. Natuurlijk de echte autosportfanaat zal dit niet als reden nemen, de echte komt voor de autosport en alles errond. Nu aan mij zal het niet liggen, bij mij zijn ze steeds welkom, wat ze moeten meebrengen op de eerste plaats is hun goed humeur want plezier maken staat bij mij bovenaan :D , doch steeds met in het achterhoofd dat autosport gevaarlijk is en wij eerst aan onze veiligheid moeten denken!! En zouden er mensen zijn die geintresseerd zijn om als bk te willen beginnen, mag je mij steeds een pm sturen. Ik kom nog steeds met veel plezier naar Zolder om met mijn mensen een weekend te genieten van leuke autosport:gas: en om eens goed te lachen. :D |
Quote:
|
Quote:
Terug naar het onderwerp, de mogelijke veranderingen in 2006. Sommige TC'ers vrezen ervoor om geen gebruik meer te kunnen maken van de boxen. Dat is inderdaad een serieus nadeel...........maar op die manier kan de TC hopenlijk wel blijven bestaan. Je zult dus voorzieningen moeten treffen om "buiten" te kunnen werken. Dat hoeft m.i. niet veel te kosten.........een ouwe legertent is in principe al voldoende. Bij de verplaatsing van de Belcar in 2001 naar Assen zag je heel wat teams met creatieve en goedkope oplossingen in de paddock. Maar nu zie je daar ook een strijd wie de beste, de mooiste en de duurste tent aan zijn vrahtwagen heeft hangen. Kostenbesparing zijn goed mogelijk, kwestie van elkaar niet opjagen en tevreden zijn met hetgeen je hebt. |
Quote:
nog even dit, moest je je eenzaam beginnen voelen op post, steeds welkom bij mij hé. ;) :D ;) O, en grijs dat ben je niet, maar of er nog haar op jou hoofd staat dat betwijfel ik!! :D @Sennake : altijd welkom, ook als bezoeker, mits de juiste pas natuurlijk! ;) Over sommige moet ik eens diep nadenken, hé Airco!! :p :p |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 19:03. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.