De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar kalender 2006, Onder zwaar voorbehoud! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11640)

Mark 03-11-2005 00:28

Belcar kalender 2006, Onder zwaar voorbehoud!

Via de SMS uit Gent ontvangen:
30-03 Test Spa
06-04 Test Zolder
09-04 Belcar First Race Spa
21-05 Belcar Home Race Zolder
25-06 Belcar Mid Summer Race Zolder
23-07 Belcar Holiday Race Lausitzring
26/27-08 24 uur van Zolder
08-10 Racing Festival Spa
22-10 Belcar Last race, Zolder

Mocht iemand nog meer datums en evenementen vinden? Laat het weten en we passen het aan ;) Uiteraard, er kunnen geen rechten ontleend worden aan deze thread :)

Thomaske 03-11-2005 08:28

Ik heb vorig jaar ergens horen vallen dat de buitenlandse race misschien dit jaar richting Spanje of Italië zou gaan. Iemand daar nog iets van gehoord?

Mvg...

Baron 03-11-2005 12:55

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Ik heb vorig jaar ergens horen vallen dat de buitenlandse race misschien dit jaar richting Spanje of Italië zou gaan. Iemand daar nog iets van gehoord?

Mvg...

Dat lijkt me toch wel zeer straf. Volgens de geruchten die ik heb opgevangen zou het opnieuw richting Groot-Brittannië gaan, maar dan niet meer naar Brands Hatch (gezien de geluidsperikelen van dit jaar), maar wel richting Silverstone. Als je de commentaren in de Autosport er op naleest, zouden de Britten de Belcar zeker heel graag opnieuw ontvangen.

Mark 03-11-2005 13:39

Quote:

Originally Posted by Baron
Als je de commentaren in de Autosport er op naleest, zouden de Britten de Belcar zeker heel graag opnieuw ontvangen.

Maar de samenwerking met Tucker/Britcar is volgens dat artikel van 27-10-05 van de baan.

Racingworld.be 03-11-2005 20:53

Quote:

Originally Posted by Mark
Maar de samenwerking met Tucker/Britcar is volgens dat artikel van 27-10-05 van de baan.

Of Britcar nu moet staan of vallen met Tucker blijft een open vraag. Toen Tucker (één) der Belcar-bonzen waarschuwde dat tijdens de Belcar Master 2005' BELCAR zelf wel eens in schande zou vallen als men die vergeleek met 'zijn' Britcar, hebben menigen gelachen..

Eddy V 04-11-2005 20:49

Ik snap eigenlijk dat verhaaltje niet. Als je Tucker wil afbreken (en ik heb geen bal met hem te maken) waarom dan op een nederlandstalig forum?

En Britcar valt met hem. Van deze Britcar hou ik ook niet, maar men mag wel de personen af en toe eens loven die een kampioenschap in stand houden.

Maar hier telt alleen Belcar kalender dacht ik.

FIRE 04-11-2005 22:33

Ik dacht dat Britcar zo fantastisch was (o.a. ten opzichte van British GT).

bluelite 04-11-2005 23:17

Ik denk dat men hier serieus off-topic aan het gaan is. Niettemin wil ik toch even zeggen dat iedereen zijn eigen kampioenschap wel wil ophemelen, hoe slecht of goed het kampioenschap ook is.

Mark 22-11-2005 19:51

Terug naar de topic: We gaan terug naar Duitsland, jawohl ;) :D Maar waar is me nog niet bekend................a.s. donderdag moet er meer bekend worden tijdens de persvoorstelling in Essen.

Thomaske 22-11-2005 19:59

Mark, zou ik mogen vragen ofdat je deze info van op één of andere site hebt. Zoja, de welke?

Mvg...

Mark 22-11-2005 20:15

Quote:

Mark, zou ik mogen vragen ofdat je deze info van op één of andere site hebt. Zoja, de welke?

Mvg...

Ja hoor, dat mag je vragen. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik een antwoord moet geven ;) :D

het staat in een uitnodiging voor een persvoorstelling a.s. donderdag in Essen

;)

Thomaske 22-11-2005 20:29

Bedankt!

Mvg...

Mark 28-11-2005 12:24

Buitenlandstripje gaat in 2006 naar de Lausitzring:

Quote:

Die ersten Tage waren schon sehr erfolgreich. So stellte am Pressetag (24.11.2005) die BELCAR mit Ihrem Promotor Marc Martens die Meisterschaft 2006 vor. Erstmals wird es 2006 auch einen Lauf in Deutschland auf dem Lausitzring geben.

www.gs-motorsport.com

Bramzel 28-11-2005 12:31

Op zich slim. Duitsland kent geen nationaal GT-kampioenschap meer, dus op zich zou er markt zijn voor zo iets. Door 1 of 2 races in Duitsland te doen zou daar misschien wel meer publiek vandaan kunnen komen.

Baron 28-11-2005 14:30

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Op zich slim. Duitsland kent geen nationaal GT-kampioenschap meer, dus op zich zou er markt zijn voor zo iets. Door 1 of 2 races in Duitsland te doen zou daar misschien wel meer publiek vandaan kunnen komen.

Inderdaad een zeer slimme zet. Trouwens niet alleen om een nieuw publiek aan te trekken. Ik denk dat het in de eerste plaats de bedoeling is Duitse teams naar de Belcar te lokken.

Bramzel 28-11-2005 14:51

Quote:

Originally Posted by Baron
Ik denk dat het in de eerste plaats de bedoeling is Duitse teams naar de Belcar te lokken.

Dat bedoelde ik eigenlijk ook ;) Had Konrad geen chassis gereserveerd voor het Procar? ;)

Raceboy 28-11-2005 17:13

tkan ni verder zeker? :D

marcel 28-11-2005 17:26

Quote:

Op zich slim. Duitsland kent geen nationaal GT-kampioenschap meer,

en VLN dan? is wel niet exclusief GT, maar toch

Bramzel 28-11-2005 17:27

Quote:

Originally Posted by marcel
en VLN dan? is wel niet exclusief GT, maar toch

Vind ik niet echt een GT-kampioenschap, is meer een Nordschleife-kampioenschap.

The Interceptor 28-11-2005 18:47

Quote:

Originally Posted by raceboy
tkan ni verder zeker? :D

idd, ff gecheckt, dat is toch wel bijna 800 km vanuit Turnhout, wsl iets teveel van't goede.

Mr.Dallara 28-11-2005 19:37

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
idd, ff gecheckt, dat is toch wel bijna 800 km vanuit Turnhout, wsl iets teveel van't goede.

Vind ik ook!

Ik kan maar één reden vinden waarom ze voor de Lausitz hebben gekozen, nl. de Belcar Decibels in goede aarde laten vallen. En een beter circuit voor onze luide wagens is er niet te vinden denk ik.
De accomodatie is er ook op en top (op alle vlakken), boven de hedendaagse F1 normen zelfs.

De kost om met je kampioenschap langs te komen is ook niet al te hoog daar denk ik. De voorbije jaren zijn er al vele series daar één of twee jaren geweest en daarna ook niet meer.
Mss allemaal gelokt met zeer lage prijzen om het circuit "op te starten" en zo een mooie kalender te creëren...
Maar één voor één gaan ze toch terug lopen omdat het TE ver is afgelegen van "de bewoonde wereld" En ook omdat er je geen (betalend) publiek naartoe kan lokken door z'n ligging...

Ik ben benieuwd hoeveel forfaits we gaan zien voor deze Belcar race van de teams met de kleindere budgetten... :(

Iemand enig idee van de datum? periode? waarin de buitelandse trip zal plaatsvinden? Zal de Belcar de topact worden van het weekend daar? of zal de belcar in het voorprogramma van iets anders gaan rijden? (en gaan ze hun tenten weer moeten boven halen.)

JPMontoya 28-11-2005 20:04

vind ik toch raar: Op de Motorshow van Essen werd het 2006-Kampioenschap voorgesteld en geen communiqué hierrond? Zelfs geen nieuws van doorwinterde belcardisten / belcardisten sites :)

Een belgisch kampioenschap voorstellen in Duitsland? begrijpen wie kan.

Mark 28-11-2005 20:28

De prijs van een Easyjet vlucht vanaf Maastricht naar Berlijn valt mee........
Echter Dresden ligt korterbij, iemand een idee welke lowbudget-carrier daar naaroe gaat?

JPMontoya 28-11-2005 20:33

hlx.com ofzo

Eddy V 29-11-2005 17:16

Even toelichten ivm Lausitz:
hier komt GEEN publiek, de lokale bewoners zijn het meer dan beu om alsmaar naar de dure, onaantrekkelijke Lausitz te moeten.
Bij eender welke race men daar aanwezig is: lege tribunes; mooie tribunes, maar lege.
Voor de rest is het een typische omloop binnen een ovaal, geen echte "flow" in de bochtenkombinaties.

Elke keer als wij (hier in Duitsland) daar naar toe moeten:
:mad: :mad: :frusty:
Het is een eeuwig lange trip. Zéér moeilijke en drukke wegen met bijna permanent inhaalverbod voor vrachtwagens.

Belcar (met alle respekt) zal zeker geen volk lokken.

Volgens mijn mening een foute beslissing moest Zolder doordoen, maar ze zijn ginder wel erg goedkoop met de omloop huur. Lausitz tracht natuurlijk zoveel mogelijk binnen te halen om toch (nog maar eens) niet bankroet te gaan.

A.J. 29-11-2005 18:21

Belcar op de ovaal, zou pas echt goed zijn :D

Chauffeur 29-11-2005 18:28

Indien de verplaatsingkosten te duur uitvallen - waarom geen transportfirma's aanspreken die in containers alles naar daar brengen voor een leuke prijs. Ik denk dat ik er hier wel enkele (ongeveer 3.250 transporteurs) zitten heb die dat zouden willen doen.
Indien gewenst neem ik hiervoor wel eens inlichtingen.
Wat betreft transport van personen naar daar idem. 350 busmaatschappijen in ons bestand. Zal eens een mailken sturen naar een paar mannen wat dat zou kosten.
Heeft iemand het juiste adres van dat Circuit ginds + de datum?

Als er ginds geen volk is, dan nemen we ze toch gewoon mee. :)

GT2-R 29-11-2005 21:39

Quote:

Originally Posted by Chauffeur
Als er ginds geen volk is, dan nemen we ze toch gewoon mee. :)

:applaus: THAT'S THE SPIRIT GUYS!!!:applaus:

Jochie 30-11-2005 10:54

Quote:

Vind ik niet echt een GT-kampioenschap, is meer een Nordschleife-kampioenschap.

Ja, dit is een manier om mij wakker te maken ;)
En waarom is het dan geen GT-kampioenschap ???

De opmerking hierboven werd gemaakt in de zin dat er in Duitsland geen dak was voor teams die GT willen racen.
Wel dat is er dus WEL met de VLN.

En dat het populair is wordt aangetoond door wat er deelneemt.
Wagens :
- Telkens veld van >100 wagens met heel open reglement.
- Fabrieks BMWs in verschillende klassen,
- Semi fabrieks Zakspeed, Getrag, Reiter, Bilstein, Keiper, ...
- "Deftige amateurteams" Alzen, Manthey, Scheid, Dolate ...
- Enorme verscheidenheid aan wagens : Lotus, Speedster, Gallardo, V8 stars, Viper, E30 V8, 997Cups, 190 Evos, ... (iets waar de Belcar ontegensprekelijk ook in uitblinkt)
- Cup klasses : GT3, Civic, Clio, 206, Seat

Piloten : Luhr, Bernhard, Lieb, Basseng, Alzen, Collard (als em braaf is), Stuck, Priaulx, Schoysman, Williams, Perry, Tilke (om inspiratie op te doen),Thiim, Quester, ...

Het denigrerende argument dat er slechts op 1 circuit gereden wordt ... als dat circuit uitdagende bochten heeft als geen ander, de langste rechte lijn bezit die momenteel in gebruik is ter wereld en op zichzelf langer is dan alle circuits van de meeste nationale GT kapioenschappen samen vervalt dat toch wat naar mijn bescheiden mening.
Ik heb ook nog niemand in de VLN horen zeggen dat ze toch ook graag eens op Hockenheim ofzo zouden willen rijden.

Wat naar mijn mening wel als argument tegen de VLN kan gebruikt worden is de "onveiligheid" van de omloop.
Maar blijkbaar is dit voor bovengenoemde geen breekpunt, waar ik alleen maar respect voor kan hebben, de echte spirit van racen weet je wel ...
Vanaf volgend jaar is HANS trouwens verplicht in de VLN.
Tot dan tussen de toeschouwers! ;)

Eddy V 30-11-2005 11:49

Lausitz: http://www.eurospeedway.de/

moesten ze hier rijden, bestaan er verschillende lay outs. Ze zijn wel allemaal even oninteressant.
Het probleem is er geraken, ofwel rij je 100km om via Hannover en Berlijn, ofwel rij je de logische weg via Koblenz, Giessen (hier 60km gewone weg), Eisenach,Chemnitz en dan richting Berlijn. Lijkt moeilijker, is echter de beste (:confused: ) weg ook van uit Belgie.
De omloop ligt 2km van de snelweg.

Mark 30-11-2005 12:19

Andere vraag: Is dit een leuk circuit voor toeschouwers? Zoals op de foto's te zien is kom je als toeschouwer niet terecht op het infield om te kijken. Alles te bekijken vanaf de tribunes? (en dus heel eind van de baan)

Chauffeur 30-11-2005 12:36

Quote:

Andere vraag: Is dit een leuk circuit voor toeschouwers? Zoals op de foto's te zien is kom je als toeschouwer niet terecht op het infield om te kijken. Alles te bekijken vanaf de tribunes? (en dus heel eind van de baan)

Dan zet je de Belcartent toch gewoon in het infield :)

Eddy V 30-11-2005 19:54

Nee, als toeschouwer breng je best een verrekijker mee. Enkel de hoofdtribune wordt open gedaan. Voor de rest is het typisch ovaal: je staat vrij hoog, dus de wagens die vlak voor je doorkomen zijn nog ok te volgen, maar de andere stukken liggen nog achter de paddock. Dus naargelang welk weekend ze kiezen, staat de paddock vol met tenten en trucks en daardoor minder zicht, of je moet het heel hoog zoeken.

Tip: moest dit doorgaan en wil iemand gaan, zorg dan tijdig voor overnachting. Ginder is niet zo veel te vinden en naargelang bij welke raceweekend Belcar terecht komt, zijn de duitsers met alles al weg.

Berlijn is 130km weg, Dresden een 40tal (dacht ik).

Mark, deze omloop is NIET leuk, niet voor rijders, niet voor toeschouwers, niet voor de sukkelaar die met een vrachtwagen of caravanneke daar naar toe moet.
85% van de inboorlingen hier HATEN deze omloop. (Ik ook)

Mark 30-11-2005 20:55

Quote:

Dan zet je de Belcartent toch gewoon in het infield :)

Lijkt me stug dat ik ooit op legale wijze daar binnenkom ;) :D

Quote:

Originally Posted by Eddy V
Nee, als toeschouwer breng je best een verrekijker mee. Enkel de hoofdtribune wordt open gedaan. Voor de rest is het typisch ovaal: je staat vrij hoog, dus de wagens die vlak voor je doorkomen zijn nog ok te volgen, maar de andere stukken liggen nog achter de paddock. Dus naargelang welk weekend ze kiezen, staat de paddock vol met tenten en trucks en daardoor minder zicht, of je moet het heel hoog zoeken.

Duidelijke taal. Gaan we in dat desbetreffende weekend lekker naar een lokaal autosport evenement hier in de Euregio ;)

Baron 30-11-2005 21:23

Quote:

Duidelijke taal. Gaan we in dat desbetreffende weekend lekker naar een lokaal autosport evenement hier in de Euregio ;)

Dat is duidelijk. Die keuze had ik voor mezelf intussen ook al gemaakt.

Eddy V 01-12-2005 13:10

Is het al bekend of en wanneer dit zou zijn op Flauwsitz?

Als niet zo zeer Belcar liefhebber kan ik toeschouwers alleen maar afraden hier naar toe te gaan. En is het te hopen dat Zolder een beter idee heeft dan deze prot omloop in hun kalender op te nemen.

El Torro 01-12-2005 13:48

09 juli Belcar op de Lausitzring :rolleyes:

Het adres is:

Lausitzallee 1
01998 Klettwitz
Deutschland

Als je op www.routenet.nl/asp/route.asp klikt hoef je het adres maar in te vullen, dan kom je er vanzelf...... :p

Chauffeur 01-12-2005 16:01

Quote:

Originally Posted by Eddy V
Is het al bekend of en wanneer dit zou zijn op Flauwsitz?

Als niet zo zeer Belcar liefhebber kan ik toeschouwers alleen maar afraden hier naar toe te gaan. En is het te hopen dat Zolder een beter idee heeft dan deze prot omloop in hun kalender op te nemen.

Waarom zo negatief?
Dat zijn toch altijd leuke uitstappen, ook al is het zicht niet 100%. Nurnburgring 2004, was dat zoveel beter. Alle teams in een hoekje omdat de grote jongens daar ook waren. Brands Hatch vorig jaar, prachtige sfeer. Waar ze gaan rijden maakt toch niet zoveel uit, als we maar eens buiten zijn. En wat maakt het allemaal uit of je nu veel of weinig kan zien. De mensen die meestal meegaan zijn toch liefhebbers, en in de meeste gevallen staan die in de paddock, aan de pitmuur of .... aan de toog in de Belcartent.

Ik begrijp wat je wil zeggen hoor Eddy, maar ... er moeten andere,betaalbare alternatieven zijn hé. Dat ze de Belcar ginds niet kennen moet ik ontkennen hoor. Het hangt er natuurlijk van af wat je vraagt en wat je wil weten.

Info betreffende verplaatsingen had ik in Belcarthread geplaatst als service voor jullie, maar is naar Te Koop verhuist. Als Chauffeur een € teken plaatst is het om te verdienen, ook al sponseren we de bus voor 250 euro om iedereen zo goedkoop mogelijk ginds te krijgen :) ;) Ga daar dus maar eens kijken. Ik kan nu wel de lijst niet meer aanpassen, maar ja .... de administrators zullen dat wel doen voor mij ;)

Thomaske 01-12-2005 16:59

Quote:

Waarom zo negatief?
Dat zijn toch altijd leuke uitstappen, ook al is het zicht niet 100%. Nurnburgring 2003, was dat zoveel beter.

Was dit niet 2004?

Mvg...

Bart.Vandecavey 01-12-2005 17:41

Quote:

Was dit niet 2004?

Mvg...

Ik dacht 2002 (eerste keer naar Nurburgring). Was toen idd wel fun maar grote jongens heb ik daar niet gezien hoor... een paar zondagsrijders die in de boxen stonden dat wel ...

All times are GMT +2. The time now is 06:31.