![]() |
stage 8 - Saturday 7 January 2006 | Atâr > Nouakchott
Quote:
|
Ale vooruit, ze zijn toch weer vertrokken! De belgen vertrekken blijkbaar toch weer allemaal , want ze staan toch niet bij de opgevers. Ben benieuwd hoe ze het er vandaag afbrengen ...
|
Henrard rijdt precies aan een laag tempo volgens iriTrack, zou hij probs hebben ??? Laat ons hopen van niets te ernstig!
|
Opnieuw problemen voor Sainz :(
Quote:
|
Het wordt weeral een slechte dag voor VW blijkbaar :( Sainz staat nog steeds stil met technische problemen en de best geplaatste VW rijder, Kleinschmidt, heeft CP1 nog niet bereikt :frusty:
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Henrard moet idd weer voor babysit spelen, of ze zouden de teamorders veranderd moeten hebben, maar dat zou me enorm verwonderen ...
|
Quote:
|
Kleinsmidt en Henrard zijn cp1 gepasseerd!
|
Quote:
Henrard kan toch nog een goede zaak doen in het algemeen klassement. Als 22ste gestart en nu al 11de aan CP1. |
Bij de trucks past Kamaz blijkbaar weer hetzelfde trukje toe als verleden jaar: de tweede jaagt de tegenstander op, in de hoop dat die panne krijgt ...
|
Quote:
|
Hebben de Mitsu's nu ook eens problemen?
Quote:
|
De wagen en de rug van Saby lijken hersteld. Als 69ste gestart vandaag en 16de voorbij CP1 in een 8ste tijd.
|
"Gezellige" conversatie tussen gentleman driver Frits Hessing en navigator Mathew Stevenson (voormalige navigator Saby):
http://rapidshare.de/files/10577813/...ly_06.mpg.html Zouden die 2 komend jaar weer samen rijden? :D |
Idd leuke beelden en konversatie, maar zou me echt niet verbazen als ze volgend jaar opnieuw samenrijden hoor. Denk dat ieder team dat wel eens meemaakt ...
|
Als ik goed zie, steken Henrard én Loomans al een hele tijd vast op 247km van het einde vd proef van vandaag.
weer een plaats waar iedereen vast steekt?:confused: |
Het merendeel van de Belgen mag weer een nachtje kamperen vrees is. Zowel Wauters als Loomans hangen al een tijdje vast. Loomans blijft blijkbaar aan CP2 wachten. Wauters raakt daar zelfs niet. De achterhoede wordt gevormd door Feryn en Bamps. Respect voor wat die laatste mannen opbrengen, vrijwel zonder hulp vechten ze zich elke dag door de problemen.
Zo zijn er trouwens tientallen; mannen (en vrouwen) die elke dag moeten knokken om de eindstreep te halen en daarbij dikwijls moeten improviseren en buiten het kamp moeten overnachten. Morgen eindelijk een verdiende rustdag voor de toppers en een "inhaaldag" voor de ongelukkigen. Al bij al goed dat er dit jaar geen dubbele etappes zijn, anders kwam de helft gewoon niet meer aan. Bij de trucks lijken de Russen veel van hun pluimen te laten...Chagin is de laatste 2 dagen al meer dan 2 uur kwijt. Tenzij die nog iets uit zijn mouw kan schudden zou het nog wel eens een lastige week kunnen worden.Gotlib en c° zit "maar" op 45 min niet meer. Die mannen kunnen wel eens vleugels krijgen. Toch jammer van de stommiteiten van De Rooy en de Daf club. Ze hadden een mooie strijd kunnen leveren. De motards hebben ook afgezien, die mannen zijn blij dat ze eens een dag van hun fiets af kunnen. Je zou voor minder blaren op je g** krijgen. Knap ook van Despres, een kapotte schouder en toch aan de top blijven. Vandaag (dankzij een goede navigatie en hulp van teammaat en "babysit" Casteu) toch weer goed bezig. Als toetje pakken de mannen dan nog een dagzege mee, mooi cadeau voor Casteu |
Uitslag etappe:
Quote:
Quote:
Wordt toch nog spannend wie gaat winnen. :) |
Carlos Sainz is zojuist (!!!) ook begonnen aan de etappe van vandaag:
Quote:
|
Opgave Freddy Loix en ook Robby Gordon ... en vele anderen :(
Bron: http://www.dakar.com/2006/DAK/LIVE/u...ement/ABA.html |
Freddy Loix staat ondertussen precies wel bij de opgevers!
|
En wauters is weer maar eens op pad...toch nog ergens een steekas gevonden blijkbaar :) (tenzij voor de verandering eens iets anders kapot was). Loomans gaat blijkbaar nog wachten op assistentie of anders blijven waar hij is.
|
Quote:
Dit is praktisch al uitgebabbeld en zo eens een discussie kan de band alleen maar sterker maken denk ik. Je weet dan van elkaar beter wat je mag verwachten. Je kan beter af en toe zo eens een gesprek hebben, als het dan achteraf ook constructief blijkt, als in jezelf blijven denken dat de andere eigenlijk een sukkel is en je eigen gedacht blijven doen. |
Peterhansel is toch een smeerlapje ;)
Quote:
|
Wauters is de 2de Belgische wagen die de finish bereikt. Zijn de steekas problemen definief opgelost?
Waar blijft Loomans? Volgens iriTrack zou hij de finish al bereikt hebben :confused: |
smeerlapje?
Kleinschmidt is achter hem gereden. Hij dom, zij even dom. |
Quote:
Quote:
|
Quote:
Bizar, draai eens een replay. Loomans verdwijnt onder een zandhoop :) ergens op een 30 km van de finish. Zal wel weer aan Iri-track liggen. Al bij al nog (onverwacht) goed nieuws dat er een aantal binnen zijn (ik ga ervan uit dat Loomans wel ergens zal uithangen en het klassement later wordt aangepast). Draai van het lot... Wauters staat voorlopig terug rond plaats 50, da's al 20 plaatsen beter dan vanochtend... **edit** Loomans is net uit zijn zandhoop gekropen en is de finish gepasseerd |
Loomans is volgens pitstop.tv voor de finish gecrasht. Hierdoor is de radiator beschadigd. Spijtig dat gisteren de assistentie truck heeft moeten opgeven.
|
Uiteindelijk hebben heel wat Belgen de finish toch gehaald gisteren. Sommige wel na 12 uur en dus straftijd.
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
En twee km van de ideale piste lijkt me niet extreem te zijn. of wel? Ook raar dat er dan niemand anders (van de toppers of van de Belgen) daar iets hebben voorgehad... Ongetijfeld was Loomans op het verkeerde moment op de verkeerde plaats en had hij dus brutte pech... Ik had toevallig eerder deze week al een foto gezien op raid-live.com waarvan ik dacht: "alé, hoe geraak je daar nu over op een normale manier..." Loomans heeft -veronderstel ik- z'n koprol op soortgelijk "decor" voorgehad http://raid.racing-live.com/photos/2.../diapo_223.jpg Als je op z'n plaats komt aangestormd met de gedachte "piste très rapide" tegen pakweg 100km/h (is nog laag geschat denk ik) wil ik liever niet in de auto zitten... Ook op raid-live.com zag ik nog net onderstaande foto: http://raid.racing-live.com/photos/2.../diapo_283.jpg Dan moet ik toch wel ff men hoedje afzetten voor X-raid! Enkele jaren terug begonnen (met amper steun van BMW, ik dacht enkel voor de motor zelf) met twee X5's en nu staan ze er met 4 wagens! én ze hebben ook alle 4 de rustdag berijkt. Ook hebben ze al vele dagen terecht in de spotlight gestaan door puike dag prestatie's, toch wel mooi voor een "klein" privé team! Opvallend is dat er dit jaar nog niemand (of toch niemand vd toppers of vd belgen) is "geflits" tijdens een passage in een dropje. Ik herinner me nog goed dat er vorig jaar vroeg in de Dakar veel zijn gekl**t door tijdstraffen door te snel rijden in dropjes... |
In een DROPJE is het ook moeilijk om een flits te plaatsen denk ik, een dorpje daarentegen lijkt me al veel makkelijker :-)))).
Sorry, kon het niet laten ... |
Quote:
Quote:
|
Quote:
Ik denk niet dat alle X-Raid wagens nog in koers zijn. De snelste, maar ook onstuimige, rijder, Al Attiyah, staat immers bij de opgevers van etappe 8. De X3 lijkt mij trouwens niet zo heel veel sneller dan de vorige wagen, de X5. Alfie Cox staat 12de algemeen met de X5 en Guerlain Chicherit staat 11de algemeen met de X3. Al Attiyah heeft wel getoond dat de X3 met de topwagens mee kan, maar dat was de vorige jaren ook het geval met de X5. |
Quote:
De semi-officiële Mitsubishi's werden ook gerund door het team van Sven Quandt al was het onder een andere naam. |
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 09:01. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.