![]() |
stage 7 - Friday 6 January 2006 | Zouérat > Atâr
Quote:
|
Kijk eens wat de mannen morgen voorgeschoteld krijgen.
http://www.dakar.com/PHOTOS/DAK/2006/700/PARCOURS.gif Mooi al dat geel ;) |
Quote:
Ideaal voor de Belgen... |
Het lijkt idd leuk te worden morgen, maar de vraag is : voor wie ??? De belgen zijn misschien wel goed in het zand, maar ook zij kunnen fouten maken, en iedere dag zitten er addertjes onder het gras( of zand ) . In ieder geval: duimen omhoog voor onze landgenoten!
Pinzie |
Quote:
Al enkele keren de achterbrug stuk gegaan, nu heeft vandaag bij Ferijn de voorbrug het begeven... Ik denk dat zij met veeeeel angst aan deze etape gaan beginnen... als Ferijn er aan begingt... Ik hoop alvast het beste voor iedereen! |
Quote:
Benieuwd hoe Loix het er vanaf zal brengen in de duinen. Henrard kan eindelijk voor de vervellende Kamaz van Tchaguine vertrekken. Vandaag heeft hij al ontdekt dat het met 4WD een stuk vlotter in het zand gaat dan met zijn buggy. Het tempo van de fabriekspiloten (Mitsu, VW, BMW en Schlesser) ligt echter een stuk hoger, maar vermoedelijk gaan daar in de strijd nog wel wat slachtoffers vallen. |
te hopen kan de hummer ook nog wat klimmen in het klassement
ook ben ik benieuwd waneer de mitsu's eens gaan toeslaan !! |
Quote:
Ik denk dat Mitsu's morgen en zaterdag zullen proberen het verschil te maken; de tijdsverschillen gaan zeker erg toenemen (de rit van morgen zal meer dan 6 uur duren). Het blijkt koffiedik kijken hoe goed de nieuwe Touareg geworden is in het zand. Vermoedelijk heeft VW ook enorm veel op dit terrein getest en grote vooruitgang gemaakt. De 2de turbo op de TDI zou in principe voor extra koppel bij lage toeren moeten zorgen, wat zeer belangrijk is om uit het mulle zand te trekken. |
Hummer??? Vind het schande dat Hummer het toelaat om met een 2x4 buggy de naam Hummer uit te dragen... Als je daarmee de offroadkwaliteit van een Hummer moet bewijzen, zegt veel vind ik persoonlijk. Had toch wel wat meer eergevoel van de anders zo patriottische amerikanen verwacht ...
De Mitsu's ontgoochelen me anders ook wel beetje dit jaar. Of zouden ze de concurentie onderschat hebben en eindelijk een waardige tegenstander gevonden hebben ? In ieder geval, ik hoop dat het enorm spannend blijft tot de finish en dat de belgen allemaal het mooie roze meer mogen achter zich laten al rijdend! Pinzie |
Quote:
|
Voor zover ik me met mijn klein menselijk geheugen kan herinneren, was dat een prive-initiatief, maar ik kan me ook vergissen?
|
Quote:
Ik zie overigens op de website van Gordon bij de technische specificaties niks over 4WD of 2WD. Dus misschien schamen ze zich inderdaad wel enigzins. :D http://www.robbygordon.com/cms/publi...ndex_106.shtml |
Henrard had met steun van de belgische invoerder de fabriek warm kunnen maken voor een motor te ontwikkelen en hem die ter beschikking te stellen. Het chassis was van hemzelf of derden, daar durf ik me niet met zekerheid over uitspreken. Henrard reed dus toen niet in een fabrieksteam, maar had voor de motor wel fabriekssteun ...
|
Quote:
|
Ik heb juist het Telenet dagboek verslag van Koen Wauters beluisterd. Het ziet er niet zo goed uit. Gisteren is bij hen ook een cardanas kapot gegaan.
Bij Feryn hebben de steekassen voor rechts en achter links het begeven; dan sta je dus volledig stil. Bij Wauters is enkel aandrijfas achter rechts kapot gegaan; dan heb je enkel voorwielaandrijving. De 6de versnelling was ook weg. Voordifferentieel werd dus in bivak vervangen omdat Koen al een groot deel van de ritten op voorwielaandrijving gereden heeft. Alle cardans zijn op. Ze gebruiken nu steekassen van assistentiewagens. Dus hebben vanaf morgen geen reserve onderdelen meer. Vet dat tegen veel hogere temperaturen bestand is, wordt geleend van X-Raid waar een Vlaming werkt. Dit is de laatste hoop. Op de rustdag worden de cardans massaal aangesleurd. De kans zit er dus in dat AD sport wagens vandaag niet op eigen kracht de finish zullen halen. Daarom nemen ze voor alle zekerheid hun eigen tentje mee. |
Zullen er vandaag weer mensen zonder brandstof vallen?
Quote:
Quote:
|
Volgens iriTrack zijn Alphand en Peterhansel zwaar in de aanval. Ze zouden al met 2 alleen vooraan rijden, terwijl ze als 5de en 6de vertrokken zijn. Dus zouden ze Magnaldi, Schlesser, Kleinschmidt en De Villiers al ingehaald hebben. Die live tracking is natuurlijk niet echt betrouwbaar. Dus wachten we beter op de passage bij het eerste CP voor een definitieve conclusie ;)
|
Het wordt toch bevestigd door dakar.com.
Quote:
|
Alle cardans zijn op. Ze gebruiken nu steekassen van assistentiewagens. Dus hebben vanaf morgen geen reserve onderdelen meer. Vet dat tegen veel hogere temperaturen bestand is, wordt geleend van X-Raid waar een Vlaming werkt. Dit is de laatste hoop. Op de rustdag worden de cardans massaal aangesleurd.
Dan zijn dit steekassen van een LC 100 of van een LC 120. Want ze hebben geen rav4's als assistentie mee... |
Enkel Kleinschmidt en Miller lijkt het tempo van Alphand en Peterhansel te kunnen volgen.
Volgens iriTrack zou Gordon ook enorm snel onderweg zijn. De Villiers lijkt wel erg veel tijd verloren te hebben. Roma is ook niet snel onderweg. De live tracking van Sainz werkt weer niet :( |
Het zal moeilijk worden voor Depres om dit jaar de Dakar te winnen.
Quote:
|
Blijkbaar werkt de tracking van Loix vandaag ook nog niet, dan maar wachten op zijn passage aan cp1 om zo een idee te krijgen van zijn wedstrijdverloop!
Misschien kunnen de mensen van AD steekassen overkopen van de opgevende Toyota-rijders, die zullen er toch ook wel bij hebben als reserve... Laat ons in ieder geval hopen dat de Belgen vandaag weer allemaal in het bivak aankomen en de auto's weer netjes klaargemaakt kunnen worden voor morgen! |
Het ziet er naar uit dat Volkswagen vandaag de koppositie zal verliezen.
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Het is in elk geval duidelijk dat de Mitsu's vandaag een goede zaak kunnen doen, maar de etappe is natuurlijk nog lang. |
Quote:
|
Zal idd afwachten zijn, ben benieuwd naar de tijden, vandaag kunnen er best wel eens grote verschuivingen gebeuren in het klassement ...
|
De verschillen bij de eerste tijdsmeting zijn enorm. De navigatiefout heeft De Villiers en Schlesser al veel tijd gekost. Het lijkt niet goed te lukken in de duinen voor Sainz :(
Quote:
|
Alphand is blijkbaar virtueel leider nu.
Quote:
|
pffff, wat een coup van ons Frans-Mitsubishi-duo
edit: Saby door als 9é, op nagenoeg 40min van Peterhansel :o CP1: 9: Saby 3:03:11 10: Roma 2:58:24 11: Gordon 3:00:00 12 Gache 2:56:40 13 Chicherit 3:04:59 Ook sousa door nu als 14é (2:57:34). Dan zou Henrard niet te ver meer mogen van CP1 verwijderd zijn. |
Quote:
Quote:
|
Henrard door! Als 15e (3:00:01), met een voorlopig 13e tijd op 1 seconde van Gordon. Mooi :)
|
Quote:
|
Go Henrard, Go! Volkswagen is blijkbaar de enige die je talent erkent door je een degelijke wagen af te willen leveren! Hoop dat het hem lukt om enkele fabrieksteams achter zich te laten weer in het algemene klassement ...
|
Quote:
Het lijkt erop dat Henrard bij Saby gestopt is om even te helpen. |
Bij de trucks is Kabirov wel een heel eind achter op Stacey en Chagin. Probs voor de Kamaz ???
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Loix en Wauters ook weer knap bezig
Aan CP1 26 Loix 28 Wauters |
Loix en Wauters zijn CP1 ook voorbij. Freddy is een voorlopig 26ste tijd en Koen in 28ste tijd :eek: Het gaat goed.
|
All times are GMT +2. The time now is 21:45. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.