De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   stage 7 - Friday 6 January 2006 | Zouérat > Atâr (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11967)

Pascal 26-12-2005 03:19

stage 7 - Friday 6 January 2006 | Zouérat > Atâr
 
Quote:

Navigational finesse will be rewarded during the major difficulty of this first week which will be contested off track. Absolutely off-track. Indications will be sparse on the road-book, and those who miss the WPM’s will have all their work cut out to find the right passes. After the dunes, competitors will be driving along stony plateaux and slaloming in camel grass.
www.dakar.fr

gwyllion 05-01-2006 17:18

Kijk eens wat de mannen morgen voorgeschoteld krijgen.
http://www.dakar.com/PHOTOS/DAK/2006/700/PARCOURS.gif
Mooi al dat geel ;)

Bart.Vandecavey 05-01-2006 17:26

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Kijk eens wat de mannen morgen voorgeschoteld krijgen.
http://www.dakar.com/PHOTOS/DAK/2006/700/PARCOURS.gif
Mooi al dat geel ;)

Eindelijk zand en duinen!

Ideaal voor de Belgen...

Pinzie 05-01-2006 18:57

Het lijkt idd leuk te worden morgen, maar de vraag is : voor wie ??? De belgen zijn misschien wel goed in het zand, maar ook zij kunnen fouten maken, en iedere dag zitten er addertjes onder het gras( of zand ) . In ieder geval: duimen omhoog voor onze landgenoten!

Pinzie

Mr.Dallara 05-01-2006 21:35

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey
Eindelijk zand en duinen!

Ideaal voor de Belgen...

Idd, ideaal voor de Belgen -bevalve voor de RAV4's van AD denk ik- ;)

Al enkele keren de achterbrug stuk gegaan, nu heeft vandaag bij Ferijn de voorbrug het begeven...

Ik denk dat zij met veeeeel angst aan deze etape gaan beginnen... als Ferijn er aan begingt...


Ik hoop alvast het beste voor iedereen!

gwyllion 05-01-2006 22:42

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
Idd, ideaal voor de Belgen -bevalve voor de RAV4's van AD denk ik- ;)

De volgende dagen zullen de Bowlers van Loomans en Loix en de Touareg van Henrard wel in hun element zijn.

Benieuwd hoe Loix het er vanaf zal brengen in de duinen.

Henrard kan eindelijk voor de vervellende Kamaz van Tchaguine vertrekken. Vandaag heeft hij al ontdekt dat het met 4WD een stuk vlotter in het zand gaat dan met zijn buggy. Het tempo van de fabriekspiloten (Mitsu, VW, BMW en Schlesser) ligt echter een stuk hoger, maar vermoedelijk gaan daar in de strijd nog wel wat slachtoffers vallen.

smiley 05-01-2006 23:12

te hopen kan de hummer ook nog wat klimmen in het klassement
ook ben ik benieuwd waneer de mitsu's eens gaan toeslaan !!

gwyllion 05-01-2006 23:19

Quote:

Originally Posted by smiley
te hopen kan de hummer ook nog wat klimmen in het klassement
ook ben ik benieuwd waneer de mitsu's eens gaan toeslaan !!

De Hummer is natuurlijk zeer snel op de snelle proeven wegens hoog vermogen (meer dan 400 pk, terwijl de rest rond 270 pk zit). Ik weet niet wat dat gaat geven in het mulle zand. Die Corvette V8 zal natuurlijk een gigantisch koppel hebben, maar het blijft achterwielaandrijving.

Ik denk dat Mitsu's morgen en zaterdag zullen proberen het verschil te maken; de tijdsverschillen gaan zeker erg toenemen (de rit van morgen zal meer dan 6 uur duren). Het blijkt koffiedik kijken hoe goed de nieuwe Touareg geworden is in het zand. Vermoedelijk heeft VW ook enorm veel op dit terrein getest en grote vooruitgang gemaakt. De 2de turbo op de TDI zou in principe voor extra koppel bij lage toeren moeten zorgen, wat zeer belangrijk is om uit het mulle zand te trekken.

Pinzie 05-01-2006 23:20

Hummer??? Vind het schande dat Hummer het toelaat om met een 2x4 buggy de naam Hummer uit te dragen... Als je daarmee de offroadkwaliteit van een Hummer moet bewijzen, zegt veel vind ik persoonlijk. Had toch wel wat meer eergevoel van de anders zo patriottische amerikanen verwacht ...
De Mitsu's ontgoochelen me anders ook wel beetje dit jaar. Of zouden ze de concurentie onderschat hebben en eindelijk een waardige tegenstander gevonden hebben ?
In ieder geval, ik hoop dat het enorm spannend blijft tot de finish en dat de belgen allemaal het mooie roze meer mogen achter zich laten al rijdend!

Pinzie

FIRE 05-01-2006 23:24

Quote:

Originally Posted by Pinzie
Hummer??? Vind het schande dat Hummer het toelaat om met een 2x4 buggy de naam Hummer uit te dragen... Als je daarmee de offroadkwaliteit van een Hummer moet bewijzen, zegt veel vind ik persoonlijk. Had toch wel wat meer eergevoel van de anders zo patriottische amerikanen verwacht ...

Ach VW is ook begonnen met een 2WD buggy. Wie weet keert Gordon volgend jaar wel terug met een 4x4 Hummer (zoiets als de Protruck echter dan met een Hummer body).

Pinzie 05-01-2006 23:27

Voor zover ik me met mijn klein menselijk geheugen kan herinneren, was dat een prive-initiatief, maar ik kan me ook vergissen?

FIRE 05-01-2006 23:35

Quote:

Originally Posted by Pinzie
Voor zover ik me met mijn klein menselijk geheugen kan herinneren, was dat een prive-initiatief, maar ik kan me ook vergissen?

Wat is een prive-initiatief?

Ik zie overigens op de website van Gordon bij de technische specificaties niks over 4WD of 2WD. Dus misschien schamen ze zich inderdaad wel enigzins. :D
http://www.robbygordon.com/cms/publi...ndex_106.shtml

Pinzie 06-01-2006 02:05

Henrard had met steun van de belgische invoerder de fabriek warm kunnen maken voor een motor te ontwikkelen en hem die ter beschikking te stellen. Het chassis was van hemzelf of derden, daar durf ik me niet met zekerheid over uitspreken. Henrard reed dus toen niet in een fabrieksteam, maar had voor de motor wel fabriekssteun ...

gwyllion 06-01-2006 10:30

Quote:

Originally Posted by Pinzie
Hummer??? Vind het schande dat Hummer het toelaat om met een 2x4 buggy de naam Hummer uit te dragen... Als je daarmee de offroadkwaliteit van een Hummer moet bewijzen, zegt veel vind ik persoonlijk. Had toch wel wat meer eergevoel van de anders zo patriottische amerikanen verwacht ...

Als je een patriot aan het werk wil zien, moet je deze weblog van een Gordon/Hummer fan eens bekijken: http://www.flyhiflylo.blogspot.com/ :crazy:

gwyllion 06-01-2006 11:11

Ik heb juist het Telenet dagboek verslag van Koen Wauters beluisterd. Het ziet er niet zo goed uit. Gisteren is bij hen ook een cardanas kapot gegaan.

Bij Feryn hebben de steekassen voor rechts en achter links het begeven; dan sta je dus volledig stil. Bij Wauters is enkel aandrijfas achter rechts kapot gegaan; dan heb je enkel voorwielaandrijving. De 6de versnelling was ook weg. Voordifferentieel werd dus in bivak vervangen omdat Koen al een groot deel van de ritten op voorwielaandrijving gereden heeft.

Alle cardans zijn op. Ze gebruiken nu steekassen van assistentiewagens. Dus hebben vanaf morgen geen reserve onderdelen meer. Vet dat tegen veel hogere temperaturen bestand is, wordt geleend van X-Raid waar een Vlaming werkt. Dit is de laatste hoop. Op de rustdag worden de cardans massaal aangesleurd.

De kans zit er dus in dat AD sport wagens vandaag niet op eigen kracht de finish zullen halen. Daarom nemen ze voor alle zekerheid hun eigen tentje mee.

gwyllion 06-01-2006 12:13

Zullen er vandaag weer mensen zonder brandstof vallen?
Quote:

1h00 – Full tank for Monsieur Jean-Louis

In the Schlesser team workshop, time has come to fill car 314’s tank. But an air bubble in the tank prevents the mechanics from totally filling it. The team decides to move the buggy from left to right to help the air get out the same way it entered. “Jean-Louis Schlesser absolutely wanted to take off with a full fuel tank because he’s worried about consumption during the stage. He doesn’t want to take any risks.”
Gisteren is er zand in de motor van Henrard geraakt. Hopelijk vormt dit geen probleem vandaag.
Quote:

0h15 – Sand in the engine

A co-driver alongside Stéphane Henrard, Antonia de Roissard finishes studying the maps and road book for tomorrow before heading to bed. In the workshop, the mechanics are still changing the filters and getting rid of the sand that has entered the engine of the Volkswagen.

gwyllion 06-01-2006 12:29

Volgens iriTrack zijn Alphand en Peterhansel zwaar in de aanval. Ze zouden al met 2 alleen vooraan rijden, terwijl ze als 5de en 6de vertrokken zijn. Dus zouden ze Magnaldi, Schlesser, Kleinschmidt en De Villiers al ingehaald hebben. Die live tracking is natuurlijk niet echt betrouwbaar. Dus wachten we beter op de passage bij het eerste CP voor een definitieve conclusie ;)

gwyllion 06-01-2006 12:34

Het wordt toch bevestigd door dakar.com.
Quote:

11:24 - Navigational problems
At km 100 of the car special, some of the favourites are struggling with navigation. It appears that Jean-Louis Schlesser, Giniel de Villiers and several other drivers have chosen the wrong way. Only two cars so far are in the correct direction: Stephane Peterhansel and Thierry Magnaldi.
Peterhansel is als 6de vertrokken en rijdt nu al vooraan :o

POL 06-01-2006 12:37

Alle cardans zijn op. Ze gebruiken nu steekassen van assistentiewagens. Dus hebben vanaf morgen geen reserve onderdelen meer. Vet dat tegen veel hogere temperaturen bestand is, wordt geleend van X-Raid waar een Vlaming werkt. Dit is de laatste hoop. Op de rustdag worden de cardans massaal aangesleurd.

Dan zijn dit steekassen van een LC 100 of van een LC 120. Want ze hebben geen rav4's als assistentie mee...

gwyllion 06-01-2006 13:03

Enkel Kleinschmidt en Miller lijkt het tempo van Alphand en Peterhansel te kunnen volgen.

Volgens iriTrack zou Gordon ook enorm snel onderweg zijn.

De Villiers lijkt wel erg veel tijd verloren te hebben. Roma is ook niet snel onderweg.

De live tracking van Sainz werkt weer niet :(

gwyllion 06-01-2006 13:27

Het zal moeilijk worden voor Depres om dit jaar de Dakar te winnen.
Quote:

12:14 - Despres loses time
After taking off this morning with a dislocated collarbone, Cyril Despres has lost time on his main rivals at CP1 (km 209). The Frenchman has indeed lost close to 20’.

Pinzie 06-01-2006 13:34

Blijkbaar werkt de tracking van Loix vandaag ook nog niet, dan maar wachten op zijn passage aan cp1 om zo een idee te krijgen van zijn wedstrijdverloop!
Misschien kunnen de mensen van AD steekassen overkopen van de opgevende Toyota-rijders, die zullen er toch ook wel bij hebben als reserve...
Laat ons in ieder geval hopen dat de Belgen vandaag weer allemaal in het bivak aankomen en de auto's weer netjes klaargemaakt kunnen worden voor morgen!

gwyllion 06-01-2006 13:38

Het ziet er naar uit dat Volkswagen vandaag de koppositie zal verliezen.
Quote:

12:29 - Schlesser back on the right track
Jean-Louis Schlesser, second of yesterday’s special who had taken a wrong way, is now back in the right direction. He appears to have moved closer to Peterhansel who seemed to be the fastest of the day’s special. Several other drivers are still looking for the right track.

gwyllion 06-01-2006 13:40

Quote:

Originally Posted by Pinzie
Blijkbaar werkt de tracking van Loix vandaag ook nog niet, dan maar wachten op zijn passage aan cp1 om zo een idee te krijgen van zijn wedstrijdverloop!

Tegen 1 uur komen de eerste wagens normaal aan CP1.

gwyllion 06-01-2006 13:57

Quote:

12:47 - All favourites on good track
All the main favourites of the car race are back in the good direction and on their way to CP1. Jean-Louis Schlesser appears to be driving with team mate Magnaldi and Chicherit (BMW) while Peterhasel and Alphand (both on Mitsubishi) are slightly ahead.
Waar rijden de VWs? De chauvisten vermelden natuurlijk enkel de positie van hun landgenoten ;)

Het is in elk geval duidelijk dat de Mitsu's vandaag een goede zaak kunnen doen, maar de etappe is natuurlijk nog lang.

gwyllion 06-01-2006 14:03

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Het is in elk geval duidelijk dat de Mitsu's vandaag een goede zaak kunnen doen, maar de etappe is natuurlijk nog lang.

Peterhansel en Alphand zijn juist samen als eerste CP1 gepasseerd. Nu maar wachten op VW en Schlesser om de achterstand te achterhalen.

Pinzie 06-01-2006 14:26

Zal idd afwachten zijn, ben benieuwd naar de tijden, vandaag kunnen er best wel eens grote verschuivingen gebeuren in het klassement ...

gwyllion 06-01-2006 14:31

De verschillen bij de eerste tijdsmeting zijn enorm. De navigatiefout heeft De Villiers en Schlesser al veel tijd gekost. Het lijkt niet goed te lukken in de duinen voor Sainz :(
Quote:

Pos. N° Name Hours Time
1 300 PETERHANSEL (FRA) 11:55:21 02:23:21
2 302 ALPHAND (FRA) 11:55:35 02:25:35
3 309 MILLER (USA) 12:09:04 02:29:04
4 303 KLEINSCHMIDT (ALL) 11:57:41 02:29:41
5 305 DE VILLIERS (AFS) 12:11:56 02:45:56
6 314 SCHLESSER (FRA) 12:19:52 02:55:52
7 317 GACHE (FRA) 12:41:40 02:56:40
8 311 SOUSA (POR) 12:45:34 02:57:34
9 315 MAGNALDI (FRA) 12:20:00 02:58:00
10 304 ROMA (ESP) 12:40:24 02:58:24
11 307 SAINZ (ESP) 12:32:29 02:58:29
12 335 GORDON (USA) 12:41:00 03:00:00
13 301 SABY (FRA) 12:39:11 03:03:11
14 322 CHICHERIT (FRA) 12:42:59 03:04:59

gwyllion 06-01-2006 14:35

Alphand is blijkbaar virtueel leider nu.
Quote:

13:10 - Peter fastest at CP1
Three cars have made it so far at CP1 (km 209) and the fastest time is for Stephane Peterhansel (Mitsubishi). The double title-holder who managed to find the correct way has a 2’14" advantage on teammate Luc Alphand who had taken off two minutes before him his morning at the start of the special. Third so far is Jutta Kleinschmidt (Volkswagen), 6’20" adrift.

13:25 - Alphand virtually overall leader
Second fastest at CP1 (km 209) Luc Alphand is virtually the new overall leader of the race. The Frenchman would have a lead of over 2’ on Kleinschmidt and over 6’ on De Villiers. The South African lost some 8’19" on Alphand at CP1 and 10’21 on Peterhansel, the fastest so far.

13:30 - Schlesser buggies lose time at CP1
Both Schlesser buggies of Jean-Louis Schlesser and Thierry Magnaldi have lost over 30’ on Stehane Peterhansel at CP1 (km 209). Schlesser was 32’31" adrift while Magnaldi lost close to 35’.
Dat tijdsverlies van De Villiers t.o.v. Alphand lijkt mij niet te kloppen.

Lambo 06-01-2006 14:43

pffff, wat een coup van ons Frans-Mitsubishi-duo

edit: Saby door als 9é, op nagenoeg 40min van Peterhansel :o

CP1:

9: Saby 3:03:11
10: Roma 2:58:24
11: Gordon 3:00:00
12 Gache 2:56:40
13 Chicherit 3:04:59

Ook sousa door nu als 14é (2:57:34). Dan zou Henrard niet te ver meer mogen van CP1 verwijderd zijn.

gwyllion 06-01-2006 14:53

Quote:

Originally Posted by Lambo
edit: Saby door als 9é, op nagenoeg 40min van Peterhansel :o

Het grote tijdsverslies van Saby is blijkbaar te verklaren door technische problemen.
Quote:

13:48 - Problems for Saby
Before CP1 (km 209), Bruno Saby was seen stopped and working on his Volkswagen Race Touareg. The Frenchman then carried on driving and has lost close to 40’ on the fastest driver Stephane Peterhansel.

Lambo 06-01-2006 14:55

Henrard door! Als 15e (3:00:01), met een voorlopig 13e tijd op 1 seconde van Gordon. Mooi :)

gwyllion 06-01-2006 15:01

Quote:

Originally Posted by Lambo
Henrard door! Als 15e (3:00:01), met een voorlopig 13e tijd op 1 seconde van Gordon. Mooi :)

Niet slecht, als 20ste vertrokken en als 15ste voorbij CP1.

Pinzie 06-01-2006 15:08

Go Henrard, Go! Volkswagen is blijkbaar de enige die je talent erkent door je een degelijke wagen af te willen leveren! Hoop dat het hem lukt om enkele fabrieksteams achter zich te laten weer in het algemene klassement ...

gwyllion 06-01-2006 15:13

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Het grote tijdsverslies van Saby is blijkbaar te verklaren door technische problemen.

De problemen zijn toch niet helemaal hersteld. Volgens iriTrack zijn ondertussen al heel wat andere deelnemer Saby ingehaald.

Het lijkt erop dat Henrard bij Saby gestopt is om even te helpen.

Pinzie 06-01-2006 15:24

Bij de trucks is Kabirov wel een heel eind achter op Stacey en Chagin. Probs voor de Kamaz ???

gwyllion 06-01-2006 15:25

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Het lijkt niet goed te lukken in de duinen voor Sainz :(

Sainz heeft zich voor CP1 vastgereden in een duin. Vandaar het tijdsverlies.
Quote:

13:54 - Bad day for Sainz
At CP1 (km 209), Carlos Sainz, winner of three stages so far, has lost over 35’ on the fastest driver so far: Stephane Peterhansel. The Spaniard was seen stuck in the sand before CP1. A better day on the other hand for Marc Miller (Volkswagen) third so far, just under 6’ adrift.

gwyllion 06-01-2006 15:29

Quote:

Originally Posted by Pinzie
Bij de trucks is Kabirov wel een heel eind achter op Stacey en Chagin. Probs voor de Kamaz ???

Volgens live tracking zit Kabirov niet ver meer van CP1. Gewoon even wachten tot er weer tussentijden van dat checkpoint doorkomen.

Wimanna 06-01-2006 15:52

Loix en Wauters ook weer knap bezig

Aan CP1
26 Loix
28 Wauters

gwyllion 06-01-2006 15:53

Loix en Wauters zijn CP1 ook voorbij. Freddy is een voorlopig 26ste tijd en Koen in 28ste tijd :eek: Het gaat goed.


All times are GMT +2. The time now is 21:45.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.