![]() |
Hebben Mercedes en Ferrari een V8-probleempje?
Enkele weken terug circuleerden er al geruchten dat de performance van de nieuwe MB V8 motoren achter een 2005 McLaren MP4/20. Niks aan de hand volgens de persbabbels. Ok, dat geloven we dan ;)
Bij de eerste testen van dit jaar verscheen er een MP4/20 op het circuit met een 3.0L V10 die qua toerental e.d. enige restircties had om het PK-aantal van 2006 te simuleren en te testen. Dat klonk al raar........maar nogmaals, we geloven de persbabbels ;) Vandaag de eerste roll-out van de MP4/21 2006 wagen met een MB V8 motor. Tja, na 19 rondjes was het antwoord van de MB V8 motor: "plof, kuch....ik hou het voor gezien" Zou er dan toch niet een klein probleempje zijn? |
Quote:
Maar zijn we dat niet gewoon van Mercedes ? Vorig jaar ging die V 10 er ook regelmatig aan. Van woensdag tot vrijdag ga ik naar Barcelona naar de F1 testen kijken. Hopelijk is er dan wat meer volk op het circuit. |
is het niet normaal dat er tijdens test met nieuwe wagens nogal wat rook komt kijken?
de nieuwe BMW-paarden hebben ook hun eerste dag niet uitgemaakt, dacht ik ;) |
Quote:
Ben jaloers, zo'n test zou ik ook graag eens zien, maarja dat zal voor later zijn ... Mercedes heeft de laatste jaren al veel motors doen ploffen ja. Heel jammer voor Raikkonen en Montoya natuurlijk. Ik hoop echt dat ze het voor mekaar krijgen, en dat ze dan bij de piloten tot het laatst voor de titel kunnen meestrijden (om hem dan aan Button te laten :)) Dromen, 't is toch leuk he :) Maar over Jenson gesproken. Ze zitten maar langs alle kanten te roepen dat dit het beslissende jaar zal worden. Hij heeft natuurlijk al 100 GP's gereden, en nog geen enkele keer gewonnen. Maar de sport is ook zo geëvolueerd dat de wagen veel belangrijker is geworden. Hij heeft nu eenmaal nog geen winnende wagen onder zijn kont gehad. Maar ik blijf er in geloven :p Kheb veel vertrouwen in Honda, en dit jaar mag die eerst overwinning wel eens komen! |
Quote:
Ik kan niks beloven he . Ik heb maar een simpel analoog foto toestel zonder zoom .:( |
Zojuist in Media corner een link toegevoegd over de test met de nieuwe Mc Laren.
|
Barbecue of V8 problemen?
http://images.f1racing.net/large/55335.jpg |
|
Die blijft niet veel langer bij mclaren lijkt me..
|
Quote:
60 PK in één klap erbij? Normaal gesproken zijn dat stapjes van 5 en 10 PK per keer. |
Ondanks de nodige PK's erbij kijkt men bij McLaren-Mercedes tegen een achterstand aan.
Quote:
|
Het antwoord op de vraag die dit topic stelt is JA.
Quote:
Gaat Ilmor/Mercedes nu weer het seizoen van Kimi nekken. Dan zal hij gegarandeerd naar elders (lees Ferrari) vertrekken . |
ook op pitstop staat nu dat mercedes heeft toegegeven dat ze een een v8 probleem hebben..
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10847 op het einde staat dat cosworth de beste v8 zou hebben.!!! |
ik zie Kimi daar in 2007 niet meer rijden, eigenlijk
vorig jaar de titel verloren door de motor, en nu gaan ze hem waarschijnlijk ook niet op punt krijgen voor het begin van het seizoen :s |
Mercedes heeft blijkbaar voor grotere boring gekozen dan de vorige jaren, met een kleinere slag tot gevolg en dus de mogelijkheid om een hoger toerental te halen. Dit is nieuw voor hen.
|
ook ferrari zou wat poblemen gehad hebben met hun v8 gaf schumacher toe, maar ze hebben het volgens mij opgelost.. gisteren reden schumacher en massa samen 158 ronden op de omloop van bahrein en vandaag reed schumacher er alleen bijna even veel 124, massa reed er maar 49
mercedes heeft volgens mij weer het zelfde 'probleem' als vorig jaar een snelle maar niet zo betrouwbare wagen als je ziet dat Räikkönen in valencia nog als enigste onder de 1.10 is gegaan natuurlijk zijn het maar tests maar het wilt volgens mij toch iets zeggen. |
Massa rijdt met de F2004 (V10 met restrictor). Vandaag had Schumi opnieuw problemen. De betrouwbaarheid is dus nog niet in orde.
|
Quote:
|
trouwens, het is omgekeerd:
Massa heeft 124 rondjes gereden, Schumacher had de 49 |
Quote:
|
Bernie Ecclestone vindt het overschakelen van V10 naar V8-motoren een dure en domme fout.:rolleyes: http://www.hln.be/hln/cch/det/art_174297.html
|
Een interessante beschrijving van het verschil tussen V8 en V10: http://www.f1racing.net/en/news.php?newsID=110636. De vibratieproblemen van bv. Ferrari en Mercedes wordt plots een stuk duidelijker.
Blijkbaar zijn er een aantal extra motorspecificaties gereglementeerd: V hoek is vast op 90 graden, gewicht is ook bepaald (95 kg), zwaartepunt is ook bepaald, variabele inlaatsystemen zijn verboden, de maximum boring ligt ook vast, ... |
Quote:
Quote:
Die opgegeven vermogens onderschatten natuurlijk volledig de werkelijkheid. Het verschil in verbruik is ook wel enorm :eek: |
Inderdaad ietwat vreemd met een 200 onderdelen minder in het V8 blok, een tweetal zuigers en cilinders minder, dus ook drijfstangen en krukas.
Die 8 zuigers wat dan overblijven voor het V8 blok zijn dan ook nog (600cc) kleiner, dus lichter (??) per stuk. |
Quote:
|
Ik lees juist op pitstop.tv dat in de paddock het gerucht de ronde gaat dat het vermogen van de Mercedes V8 met 30 pk teruggeschroefd is om de eerste 2 GPs te kunnen afwerken.
Ron Dennis ontkrachte gisteren nog dat er probleem zou zijn met de V8s: Raikonnen had een banaal elektrisch probleem en het feit dat Montoya voor hetzelfde toerental en aerodynamische afstelling 7 km/u trager was dan Raikonnen zou aan een andere versnellingsbakverhouding gelegen hebben. |
Misschien kan je in de topic-titel "Mercedes" vervangen door "Ferrari"?
van de 4 wagens met Ferrari-motoren zijn er al 2 die hun krachtbron moeten wisselen, en nu zal dat waarschijnlijk ook het geval zijn voor Schumacher |
Het minimumgewicht mag dan wel hoger liggen dan bij de V10, maar dan gaan de teams op andere vlakken proberen om gewicht te besparen. Lijkt mij meer een verschuiving van de kosten naar andere onderdelen.
Maar het feit dat enkele teams (en niet de kleinste) problemen hebben, maakt het kampioenschap des te spannender. |
All times are GMT +2. The time now is 12:19. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.