De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   [Round 1] 2006 Bahrain Grand Prix, trainingen en kwalificatie (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12562)

gwyllion 10-03-2006 10:41

Ik ben de live timing van de eerste trainingssessie aan het volgen. Enkel vrijdagspiloten (Kubica, Wurz, Jani, Doornbos, Winkelhock) en de 2 Super Aguri piloten (Sato en Ide) zijn momenteel rondjes aan het rijden :( Hopelijk komt de rest vandaag ook nog in actie.

Wel raar dat Davidson ook nog geen tijd genoteerd heeft.

gwyllion 10-03-2006 11:10

Renault, Toyota, Williams, BMW hebben enkel hun testpiloot buiten gestuurd. Honda heeft Davidson zelfs helemaal niet ingezet.

Torro Rosso was sneller dan Midland en zoals te verwachten is Super Aguri de traagste. Over de verhouding van de topteams valt voorlopig weinig te zeggen.

Op naar de volgende testsessie ;)

Mark 10-03-2006 11:20

Verschil tussen Super Aguri en Midland valt me mee. Voor de toeschouwers is het wel slappe hap, weinig rondjes door de heren.........als ze al uberhaupt op de baan zijn geweest.

gwyllion 10-03-2006 11:24

Blijkbaar zal er dit jaar bijzonder weinig gereden worden op vrijdag: F1 set for quiet Fridays (ITV F1)

De verklaring moet gezocht worden in het nieuw kwalificatie systeem: vorig jaar werd er tijdens de kwalificatie maar 15 km gereden (1 snel rondje) en dit jaar wordt geschat dat men tijdens de verschillende sessie 130 km gereden moet worden. Daarom zullen ze gewoon vrijdag minder rijden.

Mario 10-03-2006 11:55

Quote:

Originally Posted by Mark
Verschil tussen Super Aguri en Midland valt me mee. Voor de toeschouwers is het wel slappe hap, weinig rondjes door de heren.........als ze al uberhaupt op de baan zijn geweest.

Zitten die er dan ?:D

gwyllion 10-03-2006 14:08

De 2de testsessie is juist gedaan en iedereen heeft een aantal rondjes gereden :applaus: Het is voorlopig nog niet mogelijk om veel conclusies te trekken, maar Ferrari komt enorm sterk voor de dag: de snelste, niet vrijdagpiloten, zijn Schumi en Massa :crazy: De Toyotas komen voorlopig maar zwak over.

AlainH 10-03-2006 14:14

Raikonnen en Trulli heb ik hun wagen op kant zien zetten tijdens VT2... Het was niet duidelijk wat het probleem was.

gwyllion 10-03-2006 14:24

Quote:

Originally Posted by AlainH
Raikonnen en Trulli heb ik hun wagen op kant zien zetten tijdens VT2... Het was niet duidelijk wat het probleem was.

Ide ook als ik mij niet vergis. Ik wacht op het verslag op pitstop.tv, misschien wordt daar wat uitleg gegeven.

gwyllion 10-03-2006 14:27

Volgens pitstop.tv heeft Raikkonen vermoedelijk zijn eerste V8 van het seizoen opgeblazen. Kimi weet nog van vorig jaar wat dit betekent: 10 plaatsen achteruit op de grid.

gwyllion 10-03-2006 14:58

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Ide ook als ik mij niet vergis.

Winkelhock en Ide zijn gespind, maar konden wel verder. Trulli en Raikonnen zijn te voet naar de pits moeten gaan.

Ik kan niet wachten tot zondag. Benieuwd wat dat allemaal gaat geven: bandenwissels, de taktiek tijdens de kwalificatie en de race, ontploffende V8s, Torro Rosso op het podium ;), ...

gwyllion 10-03-2006 15:22

Quote:

Volgens pitstop.tv heeft Raikkonen vermoedelijk zijn eerste V8 van het seizoen opgeblazen. Kimi weet nog van vorig jaar wat dit betekent: 10 plaatsen achteruit op de grid.

De V8 van Kimi moet zeker vervangen worden, maar Montoya verwacht ook dat het nodig zal zijn om zijn V8 ook te vervangen :frusty:
bron: autosport.com

Wat een bende amateurs lopen daar rond bij Ilmor :rolleyes:

gwyllion 10-03-2006 15:41

Quote:

Originally Posted by AlainH

Trulli had te kampen met een elektronisch probleem. Dit jaar moet Toyota het trouwens zonder Zonta doen op vrijdag. In combinatie met het veranderen van rubber schoeisel zal dit wel gevolgen hebben op de resultaten (vooral in het begin van het seizoen).

gwyllion 10-03-2006 16:12

Quote:

Wel raar dat Davidson ook nog geen tijd genoteerd heeft.

Op sommige plaatsen werd gesuggereerd dat dit een bewuste keuze was. Blijkbaar niet, want Davidson stond tijdens de eerste sessie in de garage met versnellingsbak problemen.

Brecht 10-03-2006 18:02

http://www.motorsport.com/photos/f1/...ah-xp-0293.jpg

Die mannen drinken gene Kizz me :+

gwyllion 10-03-2006 18:37

Bij Torro Rosso drinken ze Red Bull light :D

Nicki_Mks 10-03-2006 18:50

Quote:

Een eerste indicatie dat er bij McLaren nog niks veranderd is en dat hun titelstrijd dus al voorbij is voor ze begint?

JPMontoya 10-03-2006 19:14

wat onboard actie te vinden bij de collega's van fameflame

http://tbk.fameflame.dk/phpBB2/

Login hebben is wel een must ! maar zeker de moeite !!!!

FIRE 10-03-2006 19:28

Quote:

De motoren van McLaren-Mercedes worden tegenwoordig door Mercedes zelf gemaakt. Mercedes heeft namelijk in loop van jaren Ilmor overgenomen en de naam in 2005 veranderd in Mercedes-Benz High Performance Engines. Oprichter en voormalig eigenaar Mario Ilien heeft weer een nieuw bedrijf opgericht met de oude naam: Ilmor Engineering en is actief in Nascar (Busch Series), IRL en is bezig met het ontwikkelen van een MotoGP blok.

Belle 10-03-2006 19:34

Quote:

Originally Posted by FIRE
De motoren van McLaren-Mercedes worden tegenwoordig door Mercedes zelf gemaakt. Mercedes heeft namelijk in loop van jaren Ilmor overgenomen en de naam in 2005 veranderd in Mercedes-Benz High Performance Engines.

Echt "high performance engines" zo te zien... Ze hadden zichzelf beter "highly unreliable engines" genoemd... :rolleyes: Seizoen is nog maar goed en wel begonnen of de motor begeeft het opnieuw!
Dat het kinderziektes zijn van de V8 zal maar wishfull thinking zijn zeker... :(

marcel 10-03-2006 19:59

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
wat onboard actie te vinden bij de collega's van fameflame

http://tbk.fameflame.dk/phpBB2/

Login hebben is wel een must ! maar zeker de moeite !!!!

wel hypocriet eigenlijk...
"wij verspreiden filmpjes waar wij geen rechten op hebben, maar je mag het niet downloaden zonder onze toestemming"

Mark 10-03-2006 20:35

Momentje van Kubica:
http://rapidshare.de/files/15167799/...ubica.avi.html

Raikkonen met een nukkige V8
http://rapidshare.de/files/15169195/...6_FP2.avi.html

Guido 10-03-2006 22:02

Quote:

...

Ola, zoals Fire al aangehaald heeft. Ilmor zit niet meer bij Mercedes. Ilien is naar de US en Morgan spijtig genoeg overleden. Die van Stuttgart dachten toen dat ze het even beter zouden kunnen. Niet dus. :rolleyes:

Maar geen slecht woord he, over de, wellicht beste, motorbouwer die op de planeet rondloopt. ;) :D

Mark 10-03-2006 22:40

Voor aanvang van het seizoen heeft er een test plaatsgevonden in Bahrain, alleen Ferrari, Honda en STR hebben daar gebruikt van gemaakt. Onbegrijpelijk voor de liefhebbers van de F1 dat maar zo weinig teams gebruik gemaakt hebben van deze test.

Enkele dagen terug was Alonso daar zeer duidelijk in:
Quote:

"I think we did the right thing by staying in Europe, but it would have been different if other teams went there too, besides Toro Rosso," Alonso told SportAutoMoto. "There were never more than five cars on track in Bahrain, and the asphalt was always dirty and sandy.

"Every day they lost lots of time cleaning the racing line and just a bit of wind was enough to be back at the beginning. The track will be three or four seconds faster this week for the race.

"I suspect Ferrari, Honda and Toro Rosso wasted their time and money."

www.autosport.com
Vandaag komt de bevestiging dat Alonso gelijk had:
Quote:

Button: "De omloop lag er anders bij dan drie weken geleden bij onze test. We hebben dus nog wat werk voor de boeg om ons te verbeteren in functie van de kwalificaties."

Barrichello: "De balans op mijn Honda was niet die van tijdens onze test hier. We hebben nog werk om tegen morgenochtend de juiste balans te vinden voor mijn auto."

http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=11032

JPMontoya 11-03-2006 11:14

1 J. Button Honda 1:31.857 16
2 M. Schumacher Ferrari 1:31.868 8
3 F. Alonso Renault 1:31.975 11
4 G. Fisichella Renault 1:32.050 12
5 F. Massa Ferrari 1:32.826 6
6 J. Villeneuve BMW 1:32.913 14
7 J. Trulli Toyota 1:33.038 16
8 K. Räikkönen McLaren 1:33.262 12
9 R. Schumacher Toyota 1:33.523 14
10 M. Webber Williams 1:33.876 11
11 C. Klien Red Bull 1:33.944 14
12 R. Barrichello Honda 1:34.009 15
13 N. Heidfeld BMW 1:34.094 11
14 D. Coulthard Red Bull 1:34.142 16
15 JP. Montoya McLaren 1:34.406 11
16 N. Rosberg Williams 1:34.434 11
17 C. Albers Midland F1 1:34.541 14
18 T. Monteiro Midland F1 1:35.026 14
19 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:35.351 13
20 S. Speed Scuderia Toro Rosso 1:35.532 13
21 T. Sato Super Aguri 1:36.994 15
22 Y. Ide Super Aguri 1:41.889 10

De maskers vallen af na FP3....
Ferrari wordt duidelijk een sterke kandidaat dit jaar naast Honda en Renault terwijl McLaren (waarschijnlijk zonder nieuwe motor) het moeilijk heeft.

De ballon van STR is ook doorprikt :)

TiBo 11-03-2006 11:26

De Ferrari lijkt me tot op dit ogenblik toch een stuk sneller dan ik aanvankelijk verwacht had.

Dat de motor goed zou zijn lag binnen de verwachtingen, maar het chassis leek me een zwak punt te kunnen zijn. Vergelijken we de tijden van Ferrari met deze van Red Bull, dan zien we echter een kloof van om en bij de twee seconden.
Vorig jaar was het chassis van Red Bull zeker een topper en dat zou dit jaar, met de hulp van Newey, niet anders mogen zijn. Toch hapert er hier iets.

Een goede motor en een een goed chassis voor Ferrari lijkt me tot op dit ogenblik dan ook de voorzichtige conclusie.

Als de kwalificatie de bevestiging brengt, denk ik dat we voor een zeer spannend seizoen staan!

gwyllion 11-03-2006 11:50

Wat ook opvalt is dat Schumi (2) en Massa (6) een zeer scherpe tijd rijden, terwijl zij het minste aantal rondjes gereden hebben (8 en 6).

Toyota komt er een stuk beter uit dan gisteren. McLaren valt weer al eens tegen. Ook bemerkelijk dat Villeneuve een volle seconde sneller in dan Heidfeld.

Ik kan niet wachten voor de kwalificatie. Om 12 uur op La2. Ik ben er van overtuigd dat dat knock out systeem interessant zal zijn.

Raceboy 11-03-2006 12:40

Quote:

Originally Posted by TiBo
, met de hulp van Newey, niet anders mogen zijn.

Newey heeft niets te maken met de red bull van dit jaar. Hij is pas na nieuwjaar overgekomen.

Finish 11-03-2006 13:14

Raikkonen begint al goed. Achtervleugel vliegt er gewoon af...

sledge 11-03-2006 13:17

De toppers hebben nog 4 minuten om een rondje te doen, je zal maar een Aguri voor je hebben dan...

Finish 11-03-2006 13:19

Volgens mij al een duidelijk bewijs van het manco van deze kwalificatie. Het verhoogt misschien wel het spektakel, maar als je zelf coureur zou zijn, zou je van minder gefrustreerd raken. Ik denk trouwens dat de Super Aguris wel in de pits zullen blijven :D

Finish 11-03-2006 13:22

LOL; het is na die rode vlag voor alle coureurs een kwestie VOORBIJ die Super Aguri te raken om zo enigszins nog een goed rondje te kunnen rijden :D Lachen.

Finish 11-03-2006 14:11

Schumacher op pole.

Maar welke strategie zit daar achter ?

gwyllion 11-03-2006 14:22

Quote:

Originally Posted by Finish
Maar welke strategie zit daar achter ?

Het lijkt erop dat de Renaults met meer brandstof zullen vertrekken. Ze hebben enorm hun best gedaan om zo veel mogelijk benzine te verbranden en dan op het einde een snelle ronde eruit te persen.

Ik denk dat we wel kunnen zeggen dat Ferrari volledig back is :eek: De wagen is snel, ze halen het maximum uit de Bridgestones en de taktiek zit zoals altijd goed snor.

Finish 11-03-2006 14:24

halve conclusies:

TOP:

-Ferrari: blijkbaar terug (hoera!), maar niet te vlug euforie kraaien; intrinsiek lijken de Renaults beter, en de verschillen met andere teams zijn helemaal niet dominant te noemen. Ook petje af voor Massa, die Schumacher mooi tot het uiterste zal drijven.
-Honda: Twee jaar terug kwam de ommekeer, vorig jaar de kater maar nu hernemen ze seizoen 2004. Barrichello moet oppassen dat Button niet zijn nieuwe 'chef' wordt.
-Renault: Geen idee. Maar ze zijn er zeker nog bij
-Klien: Verdomd knap. Sterk seizoenbegin om Coulthard voor te blijven en zijn rol in het eerste Red Bull team te rechtvaardigen.
-Webber: Uitstekend. De Williams ziet er niet te snel uit en zal dit seizoen middenmoot blijven, maar als je nog op het toneel mag verschijnen in de laatste 20 minuten, dan kan je er toch wat van.
-Heidfeld: Wou een top 10, kreeg een top 10. Proper.

FLOP:
-Toyota: Hoort bij die eerste 10 te staan. Koppijn bij Schumacher en Trulli.
-Coulthard: In feite zou hij op Kliens plaats moeten staan.
-MidlandF1: Nog altijd de Jordans van vorig jaar, maar deze keer met de Minardi's (STR) voor hen.
-McLaren: hoewel JPM nog vijfdes werd, toch verdomd gemengde gevoelens bij de chrome bolides. Vooral dan dat spontane achtervleugeltje van Raikkonen. Mag gewoonweg niet gebeuren.

Ik kijk ZO HARD uit naar de race morgen. Voor mijn part mag zelfs iedereen winnen (na Schumacher en Massa dan)( ;) ), het wordt ongemeen spannend.

gwyllion 11-03-2006 14:30

Renault kan de verwachtingen toch niet inlossen: Alonso 4 en Fisichella 9.
Honda zit ook goed voorin.

Ook opvallende dat Ide bijna 1.5 sec sneller is dan Sato. Een mooi debut.

Mark 11-03-2006 14:30

Deze opzet is toch een stuk leuker om te kijken dan die "single lap" sessies. Het venijn zit hem in de hoeveelheid brandstof de eerste 10 getankt hebben bij aanvang van de derde sessie. Met exact dezelfde hoeveelheid moeten ze morgen de race starten. De nr's 11 t/m 22 kunnen spelen met brandstof-strategiën totdat ze een ons wegen........en hebben daarnaast waarschijnlijk 1 tot 2 verse setjes bandjes tot hun beschikking.

Nicki_Mks 11-03-2006 14:32

Quote:

Ik kijk ZO HARD uit naar de race morgen. Voor mijn part mag zelfs iedereen winnen (na Schumacher en Massa dan)( ;) ), het wordt ongemeen spannend.

Van mij mag ook iedereen winnen, behalve Schumacher en Massa dan ;) Maar toch proficiat aan Ferrari voor de wederopstanding.

gwyllion 11-03-2006 14:39

Quote:

-McLaren: hoewel JPM nog vijfdes werd, toch verdomd gemengde gevoelens bij de chrome bolides. Vooral dan dat spontane achtervleugeltje van Raikkonen. Mag gewoonweg niet gebeuren.

Wat is er juist gebeurd: achterophanging breekt en vervolgens wordt de achtervleugel gelanceerd of in omgekeerde volgorde?

Ik was ook aangenaam verrast door BMW. Ik dacht dat ze meer achterstand zouden hebben. De taktiek van de laatste sessie liet wel te wensen over: Heidfeld gaat wel zwaar in de fout tijdens de laatste sessie en komt zo op 10de positie terecht. Benieuwd wat het gaat geven tussen de race: Villeneuve vertrekt direct achter Heidfeld, maar kan de brandstof hoeveelheid nog bepalen en nieuw rubber leggen.

lotuzzz 11-03-2006 14:48

Quote:

Wat is er juist gebeurd: achterophanging breekt en vervolgens wordt de achtervleugel gelanceerd of in omgekeerde volgorde?

Het lijkt me bijna onmogelijk dat een losse achtervleugel een ophanging kan afbreken.
Door een afgebroken ophanging echter komt het wiel tegen de zijkant van de achterspoiler aan. Die laatste breekt dan ook af. ;)

Schumacher-Massa lijkt me een veel gezondere verhouding dan Schumacher-Barrichello. Ze strijden met elkaar, en drijven elkaar tot hun beste niveau.

Al wat ik vandaag gezien heb, belooft voor morgen, voor de race! Al zie ik (spijtig genoeg, als ik mijn voorkeur even mag uiten) enkel een Ferrari of een Renault winnen...

TiBo 11-03-2006 14:49

Quote:

Originally Posted by raceboy
Newey heeft niets te maken met de red bull van dit jaar. Hij is pas na nieuwjaar overgekomen.

Vandaar ook: "Met de hulp van.".

Verschiet in de toekomst niet wanneer de Red Bull met uiterlijke snufjes van de McLaren op de proppen komt.

Persoonlijk vind ik de 'hoorns' die op de McLaren staan een absolute must voor Red 'Bull'. ;)

Ik heb bij de kwalificatie een dubbel gevoel. Hoewel het geheel als spannend kan worden beschouwd, moet ik toch toegeven dat de laatste 20 minuten de gehele sessie hebben goed gemaakt.

De eerste 2 sessies waren zeer onoverzichtelijk. De tijdsaanduidingen waren niet duidelijk (en zelfs constant voorbijgesteefd) en dat schuifbalkje met die voorlopige grid onderaan in beeld, dat trok nergens op en 'vloog' als het ware voorbij.

Aan die eerste 2 sessies van 15 minuten gaat nog stevig gesleuteld worden.

All times are GMT +2. The time now is 22:25.