![]() |
Ik ben de live timing van de eerste trainingssessie aan het volgen. Enkel vrijdagspiloten (Kubica, Wurz, Jani, Doornbos, Winkelhock) en de 2 Super Aguri piloten (Sato en Ide) zijn momenteel rondjes aan het rijden :( Hopelijk komt de rest vandaag ook nog in actie.
Wel raar dat Davidson ook nog geen tijd genoteerd heeft. |
Renault, Toyota, Williams, BMW hebben enkel hun testpiloot buiten gestuurd. Honda heeft Davidson zelfs helemaal niet ingezet.
Torro Rosso was sneller dan Midland en zoals te verwachten is Super Aguri de traagste. Over de verhouding van de topteams valt voorlopig weinig te zeggen. Op naar de volgende testsessie ;) |
Verschil tussen Super Aguri en Midland valt me mee. Voor de toeschouwers is het wel slappe hap, weinig rondjes door de heren.........als ze al uberhaupt op de baan zijn geweest.
|
Blijkbaar zal er dit jaar bijzonder weinig gereden worden op vrijdag: F1 set for quiet Fridays (ITV F1)
De verklaring moet gezocht worden in het nieuw kwalificatie systeem: vorig jaar werd er tijdens de kwalificatie maar 15 km gereden (1 snel rondje) en dit jaar wordt geschat dat men tijdens de verschillende sessie 130 km gereden moet worden. Daarom zullen ze gewoon vrijdag minder rijden. |
Quote:
|
De 2de testsessie is juist gedaan en iedereen heeft een aantal rondjes gereden :applaus: Het is voorlopig nog niet mogelijk om veel conclusies te trekken, maar Ferrari komt enorm sterk voor de dag: de snelste, niet vrijdagpiloten, zijn Schumi en Massa :crazy: De Toyotas komen voorlopig maar zwak over.
|
Raikonnen en Trulli heb ik hun wagen op kant zien zetten tijdens VT2... Het was niet duidelijk wat het probleem was.
|
Quote:
|
Volgens pitstop.tv heeft Raikkonen vermoedelijk zijn eerste V8 van het seizoen opgeblazen. Kimi weet nog van vorig jaar wat dit betekent: 10 plaatsen achteruit op de grid.
|
Quote:
Ik kan niet wachten tot zondag. Benieuwd wat dat allemaal gaat geven: bandenwissels, de taktiek tijdens de kwalificatie en de race, ontploffende V8s, Torro Rosso op het podium ;), ... |
Quote:
bron: autosport.com Wat een bende amateurs lopen daar rond bij Ilmor :rolleyes: |
Quote:
|
Quote:
|
|
Bij Torro Rosso drinken ze Red Bull light :D
|
Quote:
|
wat onboard actie te vinden bij de collega's van fameflame
http://tbk.fameflame.dk/phpBB2/ Login hebben is wel een must ! maar zeker de moeite !!!! |
Quote:
|
Quote:
Dat het kinderziektes zijn van de V8 zal maar wishfull thinking zijn zeker... :( |
Quote:
wel hypocriet eigenlijk... "wij verspreiden filmpjes waar wij geen rechten op hebben, maar je mag het niet downloaden zonder onze toestemming" |
Momentje van Kubica:
http://rapidshare.de/files/15167799/...ubica.avi.html Raikkonen met een nukkige V8 http://rapidshare.de/files/15169195/...6_FP2.avi.html |
Quote:
Maar geen slecht woord he, over de, wellicht beste, motorbouwer die op de planeet rondloopt. ;) :D |
Voor aanvang van het seizoen heeft er een test plaatsgevonden in Bahrain, alleen Ferrari, Honda en STR hebben daar gebruikt van gemaakt. Onbegrijpelijk voor de liefhebbers van de F1 dat maar zo weinig teams gebruik gemaakt hebben van deze test.
Enkele dagen terug was Alonso daar zeer duidelijk in: Quote:
Quote:
|
1 J. Button Honda 1:31.857 16
2 M. Schumacher Ferrari 1:31.868 8 3 F. Alonso Renault 1:31.975 11 4 G. Fisichella Renault 1:32.050 12 5 F. Massa Ferrari 1:32.826 6 6 J. Villeneuve BMW 1:32.913 14 7 J. Trulli Toyota 1:33.038 16 8 K. Räikkönen McLaren 1:33.262 12 9 R. Schumacher Toyota 1:33.523 14 10 M. Webber Williams 1:33.876 11 11 C. Klien Red Bull 1:33.944 14 12 R. Barrichello Honda 1:34.009 15 13 N. Heidfeld BMW 1:34.094 11 14 D. Coulthard Red Bull 1:34.142 16 15 JP. Montoya McLaren 1:34.406 11 16 N. Rosberg Williams 1:34.434 11 17 C. Albers Midland F1 1:34.541 14 18 T. Monteiro Midland F1 1:35.026 14 19 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:35.351 13 20 S. Speed Scuderia Toro Rosso 1:35.532 13 21 T. Sato Super Aguri 1:36.994 15 22 Y. Ide Super Aguri 1:41.889 10 De maskers vallen af na FP3.... Ferrari wordt duidelijk een sterke kandidaat dit jaar naast Honda en Renault terwijl McLaren (waarschijnlijk zonder nieuwe motor) het moeilijk heeft. De ballon van STR is ook doorprikt :) |
De Ferrari lijkt me tot op dit ogenblik toch een stuk sneller dan ik aanvankelijk verwacht had.
Dat de motor goed zou zijn lag binnen de verwachtingen, maar het chassis leek me een zwak punt te kunnen zijn. Vergelijken we de tijden van Ferrari met deze van Red Bull, dan zien we echter een kloof van om en bij de twee seconden. Vorig jaar was het chassis van Red Bull zeker een topper en dat zou dit jaar, met de hulp van Newey, niet anders mogen zijn. Toch hapert er hier iets. Een goede motor en een een goed chassis voor Ferrari lijkt me tot op dit ogenblik dan ook de voorzichtige conclusie. Als de kwalificatie de bevestiging brengt, denk ik dat we voor een zeer spannend seizoen staan! |
Wat ook opvalt is dat Schumi (2) en Massa (6) een zeer scherpe tijd rijden, terwijl zij het minste aantal rondjes gereden hebben (8 en 6).
Toyota komt er een stuk beter uit dan gisteren. McLaren valt weer al eens tegen. Ook bemerkelijk dat Villeneuve een volle seconde sneller in dan Heidfeld. Ik kan niet wachten voor de kwalificatie. Om 12 uur op La2. Ik ben er van overtuigd dat dat knock out systeem interessant zal zijn. |
Quote:
Newey heeft niets te maken met de red bull van dit jaar. Hij is pas na nieuwjaar overgekomen. |
Raikkonen begint al goed. Achtervleugel vliegt er gewoon af...
|
De toppers hebben nog 4 minuten om een rondje te doen, je zal maar een Aguri voor je hebben dan...
|
Volgens mij al een duidelijk bewijs van het manco van deze kwalificatie. Het verhoogt misschien wel het spektakel, maar als je zelf coureur zou zijn, zou je van minder gefrustreerd raken. Ik denk trouwens dat de Super Aguris wel in de pits zullen blijven :D
|
LOL; het is na die rode vlag voor alle coureurs een kwestie VOORBIJ die Super Aguri te raken om zo enigszins nog een goed rondje te kunnen rijden :D Lachen.
|
Schumacher op pole.
Maar welke strategie zit daar achter ? |
Quote:
Ik denk dat we wel kunnen zeggen dat Ferrari volledig back is :eek: De wagen is snel, ze halen het maximum uit de Bridgestones en de taktiek zit zoals altijd goed snor. |
halve conclusies:
TOP: -Ferrari: blijkbaar terug (hoera!), maar niet te vlug euforie kraaien; intrinsiek lijken de Renaults beter, en de verschillen met andere teams zijn helemaal niet dominant te noemen. Ook petje af voor Massa, die Schumacher mooi tot het uiterste zal drijven. -Honda: Twee jaar terug kwam de ommekeer, vorig jaar de kater maar nu hernemen ze seizoen 2004. Barrichello moet oppassen dat Button niet zijn nieuwe 'chef' wordt. -Renault: Geen idee. Maar ze zijn er zeker nog bij -Klien: Verdomd knap. Sterk seizoenbegin om Coulthard voor te blijven en zijn rol in het eerste Red Bull team te rechtvaardigen. -Webber: Uitstekend. De Williams ziet er niet te snel uit en zal dit seizoen middenmoot blijven, maar als je nog op het toneel mag verschijnen in de laatste 20 minuten, dan kan je er toch wat van. -Heidfeld: Wou een top 10, kreeg een top 10. Proper. FLOP: -Toyota: Hoort bij die eerste 10 te staan. Koppijn bij Schumacher en Trulli. -Coulthard: In feite zou hij op Kliens plaats moeten staan. -MidlandF1: Nog altijd de Jordans van vorig jaar, maar deze keer met de Minardi's (STR) voor hen. -McLaren: hoewel JPM nog vijfdes werd, toch verdomd gemengde gevoelens bij de chrome bolides. Vooral dan dat spontane achtervleugeltje van Raikkonen. Mag gewoonweg niet gebeuren. Ik kijk ZO HARD uit naar de race morgen. Voor mijn part mag zelfs iedereen winnen (na Schumacher en Massa dan)( ;) ), het wordt ongemeen spannend. |
Renault kan de verwachtingen toch niet inlossen: Alonso 4 en Fisichella 9.
Honda zit ook goed voorin. Ook opvallende dat Ide bijna 1.5 sec sneller is dan Sato. Een mooi debut. |
Deze opzet is toch een stuk leuker om te kijken dan die "single lap" sessies. Het venijn zit hem in de hoeveelheid brandstof de eerste 10 getankt hebben bij aanvang van de derde sessie. Met exact dezelfde hoeveelheid moeten ze morgen de race starten. De nr's 11 t/m 22 kunnen spelen met brandstof-strategiën totdat ze een ons wegen........en hebben daarnaast waarschijnlijk 1 tot 2 verse setjes bandjes tot hun beschikking.
|
Quote:
|
Quote:
Ik was ook aangenaam verrast door BMW. Ik dacht dat ze meer achterstand zouden hebben. De taktiek van de laatste sessie liet wel te wensen over: Heidfeld gaat wel zwaar in de fout tijdens de laatste sessie en komt zo op 10de positie terecht. Benieuwd wat het gaat geven tussen de race: Villeneuve vertrekt direct achter Heidfeld, maar kan de brandstof hoeveelheid nog bepalen en nieuw rubber leggen. |
Quote:
Het lijkt me bijna onmogelijk dat een losse achtervleugel een ophanging kan afbreken. Door een afgebroken ophanging echter komt het wiel tegen de zijkant van de achterspoiler aan. Die laatste breekt dan ook af. ;) Schumacher-Massa lijkt me een veel gezondere verhouding dan Schumacher-Barrichello. Ze strijden met elkaar, en drijven elkaar tot hun beste niveau. Al wat ik vandaag gezien heb, belooft voor morgen, voor de race! Al zie ik (spijtig genoeg, als ik mijn voorkeur even mag uiten) enkel een Ferrari of een Renault winnen... |
Quote:
Verschiet in de toekomst niet wanneer de Red Bull met uiterlijke snufjes van de McLaren op de proppen komt. Persoonlijk vind ik de 'hoorns' die op de McLaren staan een absolute must voor Red 'Bull'. ;) Ik heb bij de kwalificatie een dubbel gevoel. Hoewel het geheel als spannend kan worden beschouwd, moet ik toch toegeven dat de laatste 20 minuten de gehele sessie hebben goed gemaakt. De eerste 2 sessies waren zeer onoverzichtelijk. De tijdsaanduidingen waren niet duidelijk (en zelfs constant voorbijgesteefd) en dat schuifbalkje met die voorlopige grid onderaan in beeld, dat trok nergens op en 'vloog' als het ware voorbij. Aan die eerste 2 sessies van 15 minuten gaat nog stevig gesleuteld worden. |
All times are GMT +2. The time now is 22:25. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.