De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Round 1] 2006 Gulf Air Bahrain Grand Prix, de race! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12576)

Finish 12-03-2006 15:08

Mooie Pitstopoverwinning voor Alonso, die bewijst dat de Renault nog altijd de beste wagen op het veld is, en de Michelinband op raceniveau Bridgestone nog makkelijk voorblijft.

Zijn de grenzen voor dit seizoen al afgetekend ? Nee. Maar je kan toch al een voorzichtig gokje maken op het verdere seizoensverloop. Het wordt Renault vs. Ferrari met af en toe een prikje van Honda en McLaren. Renault vs. Ferrari, of beter gezegd Alonso vs. Schumacher, want beide teams maken er een jaarlijkse kunst van de wagens van de copiloten te laten stukgaan; Fisichella had z'n Hydraulics die wegvielen, Massa leek me bandenproblemen te hebben. Waar Schumacher tijdens de kwalificaties Alonso klopte voor de pole, werd Schumacher tijdens de race geklopt door Alonso op pitstopstrategie. Iets zegt me dat Renault op zaterdag een kleine misrekening maakte, waardoor we vandaag nog een strijd om P1 kregen. Want die fout maken ze volgens mij niet meer vanaf Sepang. Bovendien ook positief dat Alonso in de laatste stint niet zomaar eenvoudigweg wegreed van Schumacher. Zijn ze aan mekaar gewaagd ? Aan Ferrari het antwoord.


TOP:
-Alonso: propere race, goede strategie en terecht boos op achterliggers die in zijn 'winning rounds' voor hem uit bleven rijden. Ferrari geklopt op strategie, Brawn en co worden oud !
-Schumacher: heeft gedaan wat hij kon, en toont zich als de voornaamste rivaal voor Alonsos tweede titel.
-Button: Honda is sterk, maar nog niet sterk genoeg. Kan enorm evolueren doorheen het seizoen.
-Montoya: Ik zou nog een seizoentje bijtekenen bij McLaren. Als hij nu niet gaat tennissen, kan hij nog proper een constante binnen het team worden. Raikkonen heeft natuurlijk een mooie inhaalrace gemaakt, maar dat kon je al op voorhand verwachten.
-STR vs. Red Bull: beide teams zijn aan mekaar gewaagd, of dit nu als top van STR of als flop van Red Bull kan gezien worden, weet ik niet zo. Klien komt meer en meer in de verf te staan.
-Rosberg: Heeft in feite toch mooi stand gehouden en Coulthard uiteindelijk nog van z'n laatste punt beroofd en Klien mooi te pakken gehad. Mits wat leertijd kan Nico een Keke worden. Bovendien toch ook mooi van Williams; beide in de top 10, wat in ieder geval een stuk beter is dan de ex-partners BMW. En ze pakken zelfs de snelste rondetijd mee.
-Een flink aantal inhaalmaneuvers, wat de aandacht tijdens de race ten goede komt. Jammer wel dat het fenomeen van de pitstopraces nog altijd blijft bestaan.

FLOP:
-BMW.Sauber: onzichtbare race, buiten de BBQ van Villeneuve. Er is werk aan de winkel !
-Super Aguri: obvious. Het nieuwe Minardi. Sato zat zelfs aan 6 pitstops, nieuw record ?
-Midland: Het falende Jordanteam werd niet aan de wortel aangepakt en wat overblijft is een team dat de ambities moeilijk zal kunnen waarmaken. Albers al vroeg uit, Monteiro vertrekt enkel voor z'n record van 'meeste finishes' te verbeteren. Punten ? No way.
-Fisichella/Massa: De vloek van de 2de wagen, die Massa hopelijk niet erft.
-Toyota: Nachtmerrie weekend. Ralf en Jarno keren met hoofdpijn naar Sepang.
-Reed Barrichello mee ? En Scott Speed, wie is dat eigenlijk ? Ik heb die kerel zijn gezicht zelfs nog niet gezien ?

Conclusie: we zijn vertrokken voor een mooi seizoen, leuke race gezien met hier en daar al een mooi antwoord op enkele vragen. Volgende week al een nieuwe afspraak.

Finish

smiley 12-03-2006 15:20

euhmm ik vindt dat kimi ook wel bij de 'top' hoort !!
de teams waarvan veel verwacht werd hebben het gedaan zo als ze moesten..
jammer dat schumi nie heeft gewonnen.. maja toch wel 8 punten en maar 2 achter op alonso..

El Torro 12-03-2006 15:21

Schumacher volledig terug, mooi om te zien is dat op het einde van de race de tijden exact het zelfde blijven met Alonso, dat wordt nog mooi voor de competitie dit seizoen.
Petje af voor Rosberg om als debutant 7e te eindigen, (net als Schumacher z'n 1e race Francorchamps '91 Jordan, hij viel toen wel uit met een kapotte motor) ,deze wordt nog eens wereldkampioen!!

gwyllion 12-03-2006 15:23

Quote:

Originally Posted by Finish
Fisichella had z'n Hydraulics die wegvielen, Massa leek me bandenproblemen te hebben.

Massa sukkelde heel het weekend met rembalans. Op het einde van het rechte stuk, toen hij bijna in Alonso crashte, had hij veel te veel remdruk op de achterwielen waardoor die blokkeerden en spinde. De daarop volgende pitstop was een zwaar schande.

De betrouwbaarheid viel vandaag goed mee: Fisichella met hydraulische problemen, Villeneuve met eerste ontplofte motor, Ide met de te verwachten problemen en Coulthard die in het uitlooprondje stil valt.

Nico Rosberg was echt wel de revelatie van de race. 1 puntje minder Webber scoren, terwijl hij in het begin een extra stop moest doen om neus te vervangen.

Toch fantastisch dat de 3 titelkandidaten op het podium staan.

gwyllion 12-03-2006 15:28

Quote:

Originally Posted by Finish
FLOP:
-Reed Barrichello mee ?

Ja, met een falende versnellingsbak (zonder 3de versnelling) :rolleyes:

Raceboy 12-03-2006 15:35

Uitvallen in de uitloopronde mag je dan nog zonder penalty van motor wisselen? Of telt dat echt als gefinishte race? (als het de motor zou zijn he)

marcel 12-03-2006 15:38

ik denk dat we dit podium nog veel gaan zien dit jaar, al dan niet in een andere volgorde. Raikkonen, Schumacher en Alonso zijn veruit de besten van dit veld, en hebben ook de wagen om dit te bewijzen. Honda kan de titelkandidatenrol volgens mij niet waar maken, Button reed een sterke wedstrijd, maar eindigt toch op een halve minuut van een leidersduo dat constant in gevecht was met elkaar. Raikkonen liet ook wel een achterstand optekenen, maar die heeft natuurlijk veel tijd verloren in het verkeer. Als Montoya-fan begin ik eigenlijk wel te twijfelen. blijkbaar is hij enkel snel als hij risico's neemt, maar als hij zich wil bewijzen zal hij dat niet meer kunnen doen, waardoor hij (volgens mij) een heel anoniem seizoen tegemoet gaat, zeker naast een teamgenoot als Raikkonen.
Massa, Fisichella en Barrichello zijn duidelijk 2de viool-spelers. Al heb ik bij Massa meer de indruk dat hij zelf de fout heeft gemaakt. Ik weet niet waarom iedereen daar het grote talent in ziet, ik herinner mij van hem enkel zijn schuivers. Barrichello kon wel een mooi gevecht opzetten in het begin, maar eens Button er voorbij was, was het voorbij voor Barrichello.
Dat Torro Rosso en Red Bull aan elkaar gewaagd zijn, ligt gewoon aan het feit dat het eigenlijk 1 team is: Red Bull. meer moet je daar niet achter zoeken, geen top of flop.
Williams BMW is opgesplitst nadat BMW Williams ervan verweet van een slechte wagen gebouwd te hebben rond hun motor. Williams veegt BMW vandaag van de kaart. Wie had gelijk? dat is duidelijk. en wat een rit van Rosberg! die gaat duidelijk de papa achterna, die haalt wel eens een podium dit jaar, volgens mij. Webber was weer vrij anoniem, en trekt zijn lijn door van vorig jaar.
Toyota wou bevestigen dit jaar. daar zijn ze wonderwel zwaar in mislukt. in de beginfase lieten ze zelfs enkel Super Aguri achter hun. als ze weer podia willen halen, gaan ze toch hard moeten werken ze. en liefst zo snel mogelijk.

Super Aguri en Midland zijn een zege voor F1: zo halen ze een kwantitatief mooi veld. anders mochten ze achterwege blijven. Super Aguri straalde zelfs een nooit gezien amateurisme af naar F1-normen. je kan het vergelijken met Minardi qua snelheid, maar voor de rest zit het nog een paar klasses lager.

Finish 12-03-2006 15:49

Maak dan van Midland maar de nieuwe Minardi (het logo komt overeen met dat van Minardi tijdens de jaren '99-'00) en klassificeer Super Aguri onder de Lola-Mastercard status :D
Het afschaffen van die leuke 107%-regel zorgt voor het bestaan van zulke teams. Edoch, als Suzuki het echt ernstig meent (en dat denk ik toch wel), dan zouden ze gewoon beter nu reeds moeten bezig zijn met een volledig nieuwe wagen voor het volgende seizoen. Want ik betwijfel het of ze dit seizoen ervaring gaan opdoen door pitcrews omver te kegelen en een maximum aan pitstops te maken.
En Midland vind ik toch wel het meest kleurloze team in de F1 momenteel.

gwyllion 12-03-2006 15:50

Quote:

Originally Posted by Finish
FLOP:
-En Scott Speed, wie is dat eigenlijk ? Ik heb die kerel zijn gezicht zelfs nog niet gezien ?

Ik vind dat hij geen slecht debuut gemaakt heeft. Hij is voor de Toyotas en 5.5 sec achter Heidfeld. Zijn snelste ronde (1:34.464) is 1.5 sec sneller dan zijn teamgenoot Luizzi (1:36.084).

Finish 12-03-2006 15:51

Statistieken bewijzen achteraf dat mijn top-flops niet waterdicht zijn :D
Maar ik heb de kerel nooit in beeld gezien, zowel tijdens kwalifs als race. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat hij z'n best niet doet, maar goed :)

marcel 12-03-2006 15:52

Quote:

Originally Posted by Finish
En Midland vind ik toch wel het meest kleurloze team in de F1 momenteel.

misschien daarom hun livery :+

kulgan 12-03-2006 15:53

wat is er nu eigenlijk misgelopen tijdens de eerste pitstop van massa?
Zag er maar vrij chaotisch uit...

gwyllion 12-03-2006 15:56

Quote:

Originally Posted by Finish
TOP:
-Rosberg: Heeft in feite toch mooi stand gehouden en Coulthard uiteindelijk nog van z'n laatste punt beroofd en Klien mooi te pakken gehad. Mits wat leertijd kan Nico een Keke worden. Bovendien toch ook mooi van Williams; beide in de top 10, wat in ieder geval een stuk beter is dan de ex-partners BMW. En ze pakken zelfs de snelste rondetijd mee.

Button heeft op het einde een snellere ronde gereden:
  • Button 1:33.261
  • Rosberg 1:33.434
  • Schumacher 1:33.454
  • Raikonnen 1:33.664
  • Massa 1:33.954
  • Alonso 1:34.217

marcel 12-03-2006 15:56

volgens mij kregen ze die achterband niet los, omdat er niet genoeg druk zat in de luchtpistolen? ze waren toch met die flessen bezig, en hebben een ander pistool gebruikt als hetgeen voorzien was voor die band

gwyllion 12-03-2006 16:00

Quote:

Originally Posted by Finish
Statistieken bewijzen achteraf dat mijn top-flops niet waterdicht zijn :D
Maar ik heb de kerel nooit in beeld gezien, zowel tijdens kwalifs als race. Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat hij z'n best niet doet, maar goed :)

Het is natuurlijk de kunst om constant snelle tijden te rijden. En Luizzi heeft natuurlijk ook wel wat tijd verloren door rondjes te draaien ;)

gwyllion 12-03-2006 16:43

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Button heeft op het einde een snellere ronde gereden.
  • Button 1:33.261
  • Rosberg 1:33.434
  • Schumacher 1:33.454
  • Raikonnen 1:33.664
  • Massa 1:33.954
  • Alonso 1:34.217

Ik heb deze tijden uit de live timing, maar die blijken echter volledig foutief. Een correctie:
  • Rosberg 1:32.408
  • Schumacher 1:32.523
  • Alonso 1:32.534
  • Weber 1:32.660
  • Button 1:32.729
  • Massa 1:32.739
  • Montoya 1:32.771
  • Raikonnen 1:33.664

bluelite 12-03-2006 16:51

Er staan hier toch enkele fouten cijfers. Voor de duidelijkheid:

http://www.formula1.com/race/result/...aps/751/8.html

gwyllion 12-03-2006 16:51

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Ik vind dat hij geen slecht debuut gemaakt heeft. Hij is voor de Toyotas en 5.5 sec achter Heidfeld. Zijn snelste ronde (1:34.464) is 1.5 sec sneller dan zijn teamgenoot Luizzi (1:36.084).

De correcte tijden zijn de volgende:
  • Scott Speed 1:33.108
  • Klien 1:33.212
  • David Coulthard 1:33.376
  • Liuzzi 1:33.480
De 4 Red Bulls zijn aan elkaar gewaagd en sneller dan beide BMW, Toyota, Barichello en Fisichella.

Finish 12-03-2006 17:14

Even een kleine negatieve commentaar op de sporza-commentatoren nog, die je evengoed als opbouwende kritiek kan bestempelen, ware het niet dat Stefaan Lammens (in mindere mate Marc Goossens) nu toch al sinds 2002 de F1 op Sporza in handen hebben, dus ze zouden ondertussen beter moeten weten.

FLOP:
1. Het aanhoudend gebrek aan enthousiasme. Lammens begint bij het oplichten van de rode lichten nog te babbelen over Raikkonens laatste plaats, terwijl de spanning in feite een hoogtepunt kent. Ik merk geen stemverhoging, geen meeleven, maar bij het uitgaan van de lichten enkel een soort passief commentaar geven bij de 'normaal gezien goede start van Michael Schumacher' (sic), waar andere commentatoren bijna een orgasme krijgen van de spanning. Ook wanneer Alonso vlak voor Schumacher de baan opkomt lijkt er geen echt enthousiasme te bespeuren, hoewel dit toch wel grotendeels de race bepaalde.
2. Hou je data én vooral de BEELDEN in de gaten. Na een rondenlang gevecht tussen Barrichello en Button zien we beelden van Button die voor Barrichello rijdt, maar pas een paar minuten erna zien we de herhaling van het inhaalmaneuver, waardoor Lammens dan pas opmerkt dat Button voorbij Rubens is. Wat later; nog 47 rondjes te gaan: Webber rijdt een hele tijd achter Fisichella, maar Fisichella gaat een tikje van de baan en Webber profiteert. Dat zien we niet live gebeuren, maar we krijgen wel een tijdlang beelden van Webber VOOR Fisico. Pas in de herhaling, een flink aantal minuten later, wordt het voor Lammens en Goossens duidelijk dat Webber voorbij Giancarlo geraakt is. Op de officiële site van de FIA kan je een handig 'live timing' java-applet downloaden, waar je een rijke bron aan informatie meekrijgt, met mogelijk evenveel info als de commentators ter plaatse. Gebruik dat en hou het in de gaten.
3. Denk even na wanneer je een Team Radio hoort. Alonso krijgt van zijn team héél duidelijk 'Blue Flag, Blue Flag' te horen, zodat hij voorbij een gedubbelde kan, voor Goossens (nota bene!) is de boodschap niet duidelijk. Zelden zo een heldere radioverbinding gehoord, eigenlijk.
4. Deze plaats je beter onder de categorie 'muggeziften': het overdadig gebruik van stijlfiguren en stopwoordjes. We kenden de 'pakketjes' van Marc Goossens al, maar de beeldspraak van Lammens 'vuur aan de lont steken', 'hypthekeren van Massas race', nouja. Dat klinkt allemaal wat gekunsteld, maar het is in feite een talige kwestie en gewoon een eigen interpretatie, en daardoor misschien wat banaal.

TOP:
-Research. Lammens heeft genoeg te vertellen om de GP te vullen, wat positief is.


Waarom dit betoog ? Niet omdat ik het beter zou kunnen, verre van, de beste stuurlui staan aan de wal, maar als je als toeschouwer vanuit je luie zetel meer opmerkt dan twee commentatoren tesamen, erger je je soms. En ik weet dat ik Tassin en Vigneron nog heb, maar onzen la deux heeft gek genoeg soms slechte ontvangst, en ik luister nog altijd liever naar mijn moedertaal als ik tv kijk.

-als dit offtopic is; excuus. Ik wil vermijden dat we weer hervallen in het gezwets van 'ik kijk naar den duits want dien is beter, ik kijk naar de frans want dien is beter, die van sporza kunnen er niks van,..'-

Mark 12-03-2006 17:26

Quote:

Originally Posted by Finish
Maak dan van Midland maar de nieuwe Minardi (het logo komt overeen met dat van Minardi tijdens de jaren '99-'00) en klassificeer Super Aguri onder de Lola-Mastercard status :D .

Toch vind ik de tijden van Super Aguri goed te noemen. Met 4 jaar oud-materieel zijn ze nauwelijks trager dan Midland. Als Super Aguri over enkele GP's de nieuwe wagens heeft dan staat Midland moederziel alleen achteraan.

Vele pitstops van Sato waren te danken aan een haperende tankinstallatie. Tja, 2de hands materialen van Paul Stoddart........garantie tot om de hoek :D

Sennake 12-03-2006 18:11

Tenzij er ineens ongelooflijke dingen gebeuren, denk ik dat we de wereldkampioen zullen vinden op het podium van vandaag. Maar ik durf geen halve euro zetten op 1 van die 3 piloten, ze zijn elkaar waard volgens mij. En dat is iets wat we toch al lang niet meer mogen meemaken hebben : in het beste geval kregen we een tweestrijd tussen 2 toppers, of dikwijls zelfs geen strijd en 1 enkele topper (wiens naam ik nu eens niet ga noemen omdat iedereen toch weet waarover ik het heb en ik me die moeite dus kan besparen alhoewel ik nu al meer tekst getypt heb dan door dit uit te leggen, maar dat heb ik ervoor over), en dit jaar 3 titelpretendenten. We worden zowaar verwend.

smiley 12-03-2006 19:08

eigelijk wel opvallend hoe weinig er zijn uitgevallen met hun v8.. ik had gedacht dat na 30 ronden er nog maar 15 wagens ofzo zouden rijden.. wel een mooie BBQ van bmw.:D
toyota vond ik wel echt zwak ! te hopen kunnen ze in de loop van het jaar nog vorderen. maar ik denk dat het toch tussen mclaren,ferrari,renault en honda zal gaan .
nog een flop vond ik de de show na de rac van alonso (te rossi achtig..)

Gèrre 12-03-2006 19:14

Ik vond het wel een goede race, het blijf interessant met al die inhaal maneuvers. Jammer van de BMW's die niet veel lieten zijn buiten een rookpluim.
Ook was ik verbaasd over de posities van de beide Toyota's.
Mijn hoogte punt van de race was toch wel de pit stop van Alonso waarbij hij net voor Schumacher terug de baan op kwam.
Wat mij ook opviel was het debuut van Nico Rosberg, chapeau !

Lambo 12-03-2006 19:20

Quote:

Originally Posted by Mark
Vele pitstops van Sato waren te danken aan een haperende tankinstallatie. Tja, 2de hands materialen van Paul Stoddart........garantie tot om de hoek :D

Is het niet zo dat die tankinstallaties bij iedere race uitgeloot worden? Ik meen mij te herinneren dat het vroeger in ieder geval zo was dat de tankinstallaties behoorden tot een (Franse) firma, en geen eigendom waren van de teams. En bij iedere race werd uitgeloot welke piloot welke installatie tot zijn beschikking kreeg (dit om fraude uit te sluiten).

Raceboy 12-03-2006 19:32

Quote:

Originally Posted by Lambo
Is het niet zo dat die tankinstallaties bij iedere race uitgeloot worden? Ik meen mij te herinneren dat het vroeger in ieder geval zo was dat de tankinstallaties behoorden tot een (Franse) firma, en geen eigendom waren van de teams. En bij iedere race werd uitgeloot welke piloot welke installatie tot zijn beschikking kreeg (dit om fraude uit te sluiten).

kdenk dat het niet meer zo is

Quote:

The driver may remain in his car throughout refuelling but, unless an FIA approved race refuelling system is used, the engine must be stopped.
Je mag dus blijkbaar kiezen met wat je tankt.

wat dus wel tegenspreekt met het technische reglement

Quote:

All refuelling during the race must be carried out at a rate no greater than 12.1 litres per second and by
using equipment which has been supplied by the FIA designated manufacturer, details concerning the
manufacturer may be found in the Appendix to these regulations. This manufacturer will be required to
supply identical refuelling systems, the complete specification of which will be available from the FIA no
later than one month prior to the first Championship Event.

JPMontoya 12-03-2006 19:35

Quote:

Originally Posted by Finish
Even een kleine negatieve commentaar op de sporza-commentatoren nog, die je evengoed als opbouwende kritiek kan bestempelen, ware het niet dat Stefaan Lammens (in mindere mate Marc Goossens) nu toch al sinds 2002 de F1 op Sporza in handen hebben, dus ze zouden ondertussen beter moeten weten.

FLOP:
1. Het aanhoudend gebrek aan enthousiasme. Lammens begint bij het oplichten van de rode lichten nog te babbelen over Raikkonens laatste plaats, terwijl de spanning in feite een hoogtepunt kent. Ik merk geen stemverhoging, geen meeleven, maar bij het uitgaan van de lichten enkel een soort passief commentaar geven bij de 'normaal gezien goede start van Michael Schumacher' (sic), waar andere commentatoren bijna een orgasme krijgen van de spanning. Ook wanneer Alonso vlak voor Schumacher de baan opkomt lijkt er geen echt enthousiasme te bespeuren, hoewel dit toch wel grotendeels de race bepaalde.
2. Hou je data én vooral de BEELDEN in de gaten. Na een rondenlang gevecht tussen Barrichello en Button zien we beelden van Button die voor Barrichello rijdt, maar pas een paar minuten erna zien we de herhaling van het inhaalmaneuver, waardoor Lammens dan pas opmerkt dat Button voorbij Rubens is. Wat later; nog 47 rondjes te gaan: Webber rijdt een hele tijd achter Fisichella, maar Fisichella gaat een tikje van de baan en Webber profiteert. Dat zien we niet live gebeuren, maar we krijgen wel een tijdlang beelden van Webber VOOR Fisico. Pas in de herhaling, een flink aantal minuten later, wordt het voor Lammens en Goossens duidelijk dat Webber voorbij Giancarlo geraakt is. Op de officiële site van de FIA kan je een handig 'live timing' java-applet downloaden, waar je een rijke bron aan informatie meekrijgt, met mogelijk evenveel info als de commentators ter plaatse. Gebruik dat en hou het in de gaten.
3. Denk even na wanneer je een Team Radio hoort. Alonso krijgt van zijn team héél duidelijk 'Blue Flag, Blue Flag' te horen, zodat hij voorbij een gedubbelde kan, voor Goossens (nota bene!) is de boodschap niet duidelijk. Zelden zo een heldere radioverbinding gehoord, eigenlijk.
4. Deze plaats je beter onder de categorie 'muggeziften': het overdadig gebruik van stijlfiguren en stopwoordjes. We kenden de 'pakketjes' van Marc Goossens al, maar de beeldspraak van Lammens 'vuur aan de lont steken', 'hypthekeren van Massas race', nouja. Dat klinkt allemaal wat gekunsteld, maar het is in feite een talige kwestie en gewoon een eigen interpretatie, en daardoor misschien wat banaal.

TOP:
-Research. Lammens heeft genoeg te vertellen om de GP te vullen, wat positief is.


Waarom dit betoog ? Niet omdat ik het beter zou kunnen, verre van, de beste stuurlui staan aan de wal, maar als je als toeschouwer vanuit je luie zetel meer opmerkt dan twee commentatoren tesamen, erger je je soms. En ik weet dat ik Tassin en Vigneron nog heb, maar onzen la deux heeft gek genoeg soms slechte ontvangst, en ik luister nog altijd liever naar mijn moedertaal als ik tv kijk.

-als dit offtopic is; excuus. Ik wil vermijden dat we weer hervallen in het gezwets van 'ik kijk naar den duits want dien is beter, ik kijk naar de frans want dien is beter, die van sporza kunnen er niks van,..'-

Zeer terechte kritiek...ervaring & passie dat heb je en dat kun je nu eenmaal niet van het ene op andere seizoen plots krijgen...maar als ik Lammers bezig hoor zal dat nog lang duren.

Eigenlijk toch logisch als je niet ter plekke bent...dan voel je die spanning, die atmosfeer niet en dat voelen is essentiel om goed commentaar te geven.

Nicki_Mks 12-03-2006 20:03

Ik zal me beperken tot één top en flop, diegene die er voor mij het meest uitschieten:

TOP: Nico Rosberg. Zonder al te veel commentaar. Je moet het maar doen: in je eerste GP, in een niet-topwagen de snelste ronde neerzetten. Ik had hier natuurlijk ook Kimi kunnen zetten, maar dat die van de laatste naar de derde plaats rijdt is niks nieuws meer.

FLOP: Ferrari. In de eerste plaats natuurlijk om de bandenwissel, die me deed terugdenken aan die andere keer dat het niet zo goed ging met de rooien. Maar ook bij het feit dat ze Massa het tweede stoeltje hebben gegeven heb ik nog steeds mijn twijfels. Snel is hij wel, maar altijd met brokken op het einde, zoals vandaag nog maar eens bijna bewezen is. Tenzij dat natuurlijk de bedoeling is: ik denk niet dat Todt er rouwig om geweest zou zijn moest Massa Alonso eruit geramd hebben.

gwyllion 12-03-2006 20:28

Quote:

Originally Posted by Finish
Ferrari geklopt op strategie, Brawn en co worden oud !

Meer uitleg waarom dat strategie van Ferrari gefaald heeft: F1 Bahrain - Een verschil van 3,7 liter Er komt toch wel heel wat bij kijken :crazy:

Nicki_Mks 12-03-2006 20:46

Alonso kan misschien repliceren dat het ook wat meer gescheeld zou hebben moest hij geen rondvliegende Ferrari's hebben moeten ontwijken.

marcel 13-03-2006 00:02

Quote:

Originally Posted by Finish
En Scott Speed, wie is dat eigenlijk ? Ik heb die kerel zijn gezicht zelfs nog niet gezien ?

alstublieft:

http://www.motorsport.com/photos/f1/...ah-xp-0120.jpg

A.J. 13-03-2006 05:01

da's nieuw : ARAI gives you wings :D

gwyllion 13-03-2006 12:57

Quote:

Originally Posted by raceboy
Uitvallen in de uitloopronde mag je dan nog zonder penalty van motor wisselen? Of telt dat echt als gefinishte race? (als het de motor zou zijn he)

Coulthard moet volgend weekend 10 plaatsen achteruit op de grid omdat hij in zijn uitloopronde de Ferrari V8 opgeblazen heeft. Blijkbaar zijn de koeling problemen bij Red Bull toch niet helemaal onder controle.

Mark 13-03-2006 20:14

Hoe krijg je ruzie met een Albers-fan? Door de volgende opmerking te plaatsen:

Quote:

IK heb genoten van de race van Albers, de volle 50 centimeter. Vooral bij de centimeters 47, 48, 49 zat ik op het puntje van mijn stoel :D


All times are GMT +2. The time now is 09:02.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.