![]() |
[Round 4] 2006 San Marino Grand Prix
personeelstekort bij red bull?
http://motorsport.com/photos/f1/2006...sm-tm-0004.jpg Fisichella heeft een nieuwe helm: http://motorsport.com/photos/f1/2006...sm-xp-0024.jpg De Ecclestone modeshow: http://motorsport.com/photos/f1/2006...sm-xp-0235.jpg Bij Rebull racing en STR hebben ze aangepaste firmawagens: http://motorsport.com/photos/f1/2006...sm-tm-0095.jpg alle fotos: motorsport.com |
Quote:
Benieuwd naar de foto's :) 5 dagen opbouwen voor een paar uurtjes plebs vermaak op zondag...........o ja, er is ook nog F1 op zondag ;) Echter BMW, Honda en Williams schijnen ook wat centjes gespendeerd te hebben aan de tijdelijke verblijfsruimten in de paddock. Niet alleen strijd op de baan, ook in de paddock. Toch zijn er vaste waarden in de F1-wereld, bij Midland doen ze alles met een rolletje ductape :D :D Quote:
|
Eens benieuwd wat de kwalificatie sebiet gaat geven, als we de vrije trainingen als referentie mogen nemen, lijkt Ferrari wel sterk in vorm dit weekend, enkel Renault kan wat in de buurt komen.
|
Schumi op pole
En erger... het pole-record van Senna is verbroken :( |
En Ferrari is dus inderdaad als sterkste uit de kwalificatie gekomen. Senna is zijn laatste record meteen ook kwijt, want dit was reeds Schumi zijn 66e pole.
Wel ben ik sterk verschoten van Honda, voor het weekend had ik ze wel mee bovenaan verwacht, maar in de vrije trainingen reden ze toch nog niet zo sterk. Maar nu Button 2e en Barrichello 3e: goed gedaan mannen! Fisichella die zich toch ook wel liet verrassen, hij dacht bij de snelste 10 te zijn, en dan belandt hij toch op P11 :) De teams hebben ook niet stil gezeten de voorbije weken. Bij Honda merkte ik meteen weer een nieuw soort flapje op, rond de cockpit, net voor de spiegels. 't Ziet er maar mottig uit eigenlijk, maar de luchtstroom zal er weer wel door verbeterd worden zeker? En McLaren viel anders ook wel tegen met de P7 en P8. Benieuwd voor de race morgen, hopelijk kunnen ze bij Honda hun snelheid van de kwalificatie eens doortrekken naar de race, en kan Jenson weer strijden om het podium :) En Alonso hoeft eens niet teveel punten te scoren, zodat het kampioenschap er weer wat beter uitziet. |
hhm schumi weer op pole :)
ik wil niet te optimistisch zijn ofzo maar ik gok op een dubbel voor ferrari morgen ! te hopen kan schumi zijn achterstand in de komende races op alonso verkleinen.. erover gaan is natuurlijk ook mooi :D maarja nog maar niet te hard van stapel lopen.. eerst een zien wat het morgen geeft. |
Een dubbel voor Ferrari ? als Massa niet te ontstuimig uit één of andere bocht vliegt, dan misschien wel. En wat de pole betreft: in Imola zijn ze altijd sterker, net als vorig jaar. Benieuwd of ze die lijn in de volgende race doortrekken dan.
|
over Massa gesproken: zijn eerste rondje was er bijna niet gekomen. bij het uitkomen van zijn box een iets te ruime bocht genomen. (of ben ik de enige die dat opgemerkt heeft?)
|
Volgens mij gaan ze massa niet houden bij ferrari.
Trouwens,vorig jaar heeft massa hier nog een felle ruzie opgewekt met coulthard.Waarom was dit? Massa vond dat coulthard maar plek moest maken voor hem en knalde dan maar gewoon in de achterkant van DC:crazy: . Kort nadien werd de transfer bekend gemaakt van massa naar ferrari. Het is een snelle jongen maar veel te onstuimig. Dan zie ik meer talent in sato. De kwalificatie was sterk van schumacher. Ik had het al zien aankomen dat hij de pole ging pakken. De tegenvalende prestatie van renault gisteren was wel zwak. Honda daarin tegen:worship: . Villeneuve ging erg goed en laat zien dat die nog heel snel is.Heidfeld ging weer in de fout.Misschien komt er wat veel druk op zijn schouders nu omdat hij rijder 1 is bij BMW. Er word nu veel gesproken over het record van senna dat verbroken is. Maar even vermelden dat senna nog steeds de betere is van het record. Schumacher meer seizoenen nodig en veel meer races om het record te verbreken.De kalender van de F1 is een stuk groter dan de vroegere jaren. Spijtig dat senna hier door van de tabellen word geveegd:( . Niet te min is schumacher momenteel heel sterk bezig. |
Prachtige race gezien.
direct spectakel door Albers zn sortie. Daarna bijna 20 ronden prachtig duel tussen Fernando en MS. Hier op de beach de mooiste race gezien in men leven. Niet alleen door de race, de sfeer was zaaaaaalig. Hier is het al donker, liters shinga nog 27 graden, de zee op de achtergrond en dan nog eens een 30tal freacks van over heel de wereld. Canadezen, aussies, Duitsers, Zuidafrikanen, Engelsen,... zaalig sfeertje .... Ale ik ga stoppen met jullie te laten watertanden ;} Greetz uit het tropische Ao Nang - Krabi - Thailand. |
Alle in Belgenland verblijvende Paddockers blijkbaar in slaap gevallen? Afin:
TOP: Michael Schumacher. Dik tegen mijn goesting natuurlijk, maar als het zo is dan is het zo. FLOP: Yuji Ide. Dat die man ooit aan een superlicentie geraakt is zegt genoeg over wat men moet hebben om in de F1 binnen te raken (geen talent dus). Moest ik Albers zijn zou ik er toch een paar duizend dollar boete voor over hebben om hem eens mijn gedacht te zeggen. Verder wat spektakel gezien in de pits bij BAR: initieel lag de fout natuurlijk bij de lollyman, maar ik vind dat Button toch rijkelijk laat terug tot stilstand gekomen is. Voor hetzelfde geld hing er een mecano aan zijn sidepods. |
Quote:
Moet de Lollypop man trouwens ook niet wachten op een teken van iemand achteraan, bij de vleugel? Ik vraag me trouwens af waarom Kimi niet in de buurt kwam van de koplopers...de wagen is nochtans na Australië verderontwikkeld geweest. De kwalificatie zat ook al tegen... Echt jammer want ik zo graag Kimi in dat gevechtje vooraan willen zien meeschitteren. Overall vond ik het een heel sjieke race, al had ik ook graag beelden gezien van het gevecht tussen Montoya, Massa en Kimi. But you can't have it all, right? ;) |
hhm ik heb enkel het laatste deel van de f1 race gezien (had een kart race..)
wel precies een mooi gevecht voor p1 ! tot alonso dat foutje maakte.. super om schumacher nog eens te zien winnen ! het deed nog eens deugd.. http://images.f1racing.net/large/58657.jpg (www.f1racing.net) :cool: |
Weeral dikke pech voor Albers, wat een spectaculaire crash zeg.
Ide heeft precies veel geleerd van Sato, maar enkel het verkeerde ;). Voor de rest was het maar saai, ook dat 'gevecht' van Schumi en Alonso. |
Ik heb me verveeld. Het was rap duidelijk dat ge op dit circuit niet kunt inhalen. Vorig jaar was dat spannend, nu was het voorspelbaar. Is er zelfs een inhaalactie geweest in heel de race?
En aan den Italiaanse regisseur: Manneke, er reden meerdere auto's mee he! Misschien was er inderdaad wel actie, ik heb ze alleen ni gezien |
Quote:
En ja, weinig inhaalacties? Dat vertaalt zich zowat op de meeste circuits vind ik...de F1 is voor mij ook meer een pitstopspel geworden dan racen... |
Quote:
Ik snap nog steeds niet waarom een miljoenenverslindende sport als F1 geen vaste regisseur in dienst neemt. :rolleyes: |
Quote:
|
Quote:
Jammer dat ze door de Fed Cup de persconferentie nadien niet hebben laten zien. Ik had graag de reacties van Schumi willen horen. |
Clean nogwel :P
En ik denk dat die gele vlag in Rivazza was voor Coulthard, die daar wel heel traag van weg reed |
Het Larense blaagje is weer aan het zeuren:
Quote:
|
Wat bedoel je triest geval? Dit was echt niet zijn schuld aan de beelden te zien. Die kamikaze piloot moet gewoon beter uit zijn doppen kijken. Albers zat op de racelijn dus echt een kansloze actie van die Amateur. Hopelijk zit er in Nurnburg een andere rijder in die wagen of word hij geschorst voor een paar races.
|
ehm, ze stonden wél op laatste rij, die Aguri's. en Ide ging véél te snel door die bocht.
dus Albers heeft hier wel gelijk. |
Quote:
|
Quote:
Ide een amateur? misschien is de F1 een maatje te groot voor hem maar hij wel degelijk laten zien dat hij kan rijden, gebaseerd op zijn resultaten in het verleden: http://www.speedsportmag.de/racing/r...en&driver=1012 |
Quote:
|
Quote:
|
hhm ik heb de poging van ide nu eens rustig kunnen bekijken.. als het een touring race was was hij er meschien in geslaagd albers in te halen zonder hem van de baan te rammen.. maar het is nu eenmaal een open wheel kampioenschap...
ik vindt dat ze Ide nu toch wel mogen vervangen.. er zullen wel nog andere jappaners zijn met iets meer talent.. |
Quote:
|
Voor alle duidelijkheid:
Ide maakt de fout, Albers valt niets te verwijten, Alleen dat gemekker van Albers n.a.v. dit ongeval veroorzaakt anti-peristaltische bewegingen bij mij :) |
wat moet hij ander zeggen? "Nou, Ide heeft mij dan wel van de baan gereden, maar voor de rest blijft het een toffe peer, met wie ik nog vele duels hoop uit te vechten?"
|
met vertraging even mijn tops en flops, deze keer een ingekorte versie wegens tijdgebrek :D
TOP: -Schumacher: perfect weekend, maar toch niet de snelste. Omgekeerde volgorde van vorig jaar; Alonso - Schumacher wordt Schumacher - Alonso, en eens te meer wordt duidelijk dat Imola zich niet leent voor inhaalmaneuvers. -Alonso: van 5 naar 2 en een mooie strategie. Deed wat hij kon. -Montoya: Ik blijf hem de 'kleurloze constante' noemen; hij doet min of meer wat er gevraagd wordt. -Webber: toch mooi tussen de toppers kunnen mengen voor een 6de plaats. Rosberg verloren gereden. FLOP: -Massa: oke, een 4de plaats is mss niet mis, maar na 4 races moet hij duidelijk onderdoen voor Schumacher en krijgt hij reeds een Barrichello-status. Duidelijk té onbesuisd op de baan, de Sauber-periode zet hij gewoon bij Ferrari voort. -Ide: weg ermee. Geen flauw 'Ide' wat hij met Albers uitstak. -BMW: onzichtbaar in Imola. -Honda: verzilvert nooit de kwalificaties. Barrichello zakte eens te meer terug, Button haalde met moeite 2 puntjes binnen -Raikkonen: door deze middenmootprestaties raak je dus de weg naar het WK kwijt. Kimi hoort er elke race te staan, en die les moeten ze ook bij Ferrari leren. -Fisico: voor eigen publiek heel matig gepresteerd. Zou niet mogen. -Midland: Super Aguri komt gevaarlijk dicht in de buurt, verbazend voor een snel ineengeknutseld team. In feite een middelmatige race, met een tekort aan inhaalmaneuvers, maar wel met spanning op P1 en P2. Barcelona moet aantonen of Ferrari terug is, of het enkel om een soort herhaling van 2005 gaat. Finish |
Er was inderdaad wel spanning, en met de vaart waarmee Alonso naar Schumcher reed, dacht ik dat hij er wel vrij snel zou overgaan, maar 't blijkt dus in Imola nog moeilijker om in te halen dan ik wel dacht. En daarna heeft hij eigenlijk nog redelijk wat (kleine) foutjes gemaakt: te laat remmen of vooral te dicht komen en daardoor nogal veel onderstuur, maar gelukkig voor hem zonder ernstige gevolgen. Ik denk, dat als hij echt gewillen had, hij er wel was overgegaan, maar hij denk natuurlijk aan't WK, die 2 puntjes deren hem niet, hij heeft zijn voorsprong in't WK weeral kunnen vergroten.
Toch wel een strategisch foutje bij Renault deze keer, (normaal) stond Alonso zwaarder dan schumacher want enkele ronden later als schumi gepit, en evenlang stilgestaan in de pit. Als hij gewoon gewacht had tot schumi binnen was geweest, had hij er makkelijker over gegaan volgens mij. Maarja ik ben ook niet de meester strateeg van Renault :D En met deze uitslag ben ik eigenlijk nog blijer dan andersom, alonso staat al ver genoeg voor in't WK. Over dat Button incidentje dan. Hij was idd nogal laat gestopt, maar 't is allemaal niet zo simpel als het lijkt. Die pitcrew is zo opgesteld dat ge er moogt op vertrouwen dat als die lollypop omhoog gaat, ge moogt doorrijden. Vanaf dat die omhoog gaat, staan uw gedachten nog maar op één ding, en dat is verderracen. Hij heeft zeker die lollypop niet meer gezien, en wellicht was iets gevoeld toen ofwel die lollypop tegen zijn helm kwam, of toen hij de brandstofslag echt losrukte. Bij Honda is er anders nog veel werk aan de winkel. De kwalificaties gaan goed, de start gaan nu ook al stukken beter, maar het tempo hoog houden tijdens de race blijkt ze toch maar niet te lukken, ik had er toch wel meer van verwacht in't seizoensbegin. Maar trouw als we zijn, blijven we ze door dik in dun steunen :D Volgende race op de Nürburgring, benieuwd of Ferrari zijn sneheid kan behouden. Wellicht wordt het daar toch weer een strijd tss Renault en McLaren. Nog twee weekjes, en hoop nog altijd stiekem om er zondags ook te zijn :) toch wel de meest geschikte kans om die grote jongens dit jaar live aan het werk te zien. |
ik vond het zeer bizar hoe Schumacher in het begin kon wegrijden van iedereen, en dit na de eerste pitstop niet meer het geval was, in tegendeel.
Alonso vertrekt met meer brandstof, oké, verklaart misschien wel het verschil. Na de pitstops is het verschil in brandstof kleiner me dunkt, en alonso rijdt dezelfde tijden, schumacher tot anderhalve seconde per ronde trager. Is er hier niets over gezegd tijdens de persconferentie of ferrari. Lijkt me niet logisch ... Sterk van Schumacher om iemand achter te houden die minstens een seconde sneller was. Alonso zat wel close, maar heeft maar één inhaalpoging ondernomen, niet succesvol! Waarschijnlijk ook met het koppie gereden! |
Wegrijden zou ik het nu niet noemen. En zijn tweede set banden was er een die hij al eerder had gebruikt en die dus al wa versleten was. Of dit de bedoeling was of niet weet ik ni, maar in ieder geval werkte het niet.
|
Quote:
Wie rijdt er nu ook op de racing line... Dat is vragen om accidenten :no: Domme Ide |
Quote:
Quote:
|
Ik hoop dat de Mclarens volgende race wat sterker voor de dag komen, anders zal Alonso het veel te makkelijk krijgen.
Ferrari heeft me nog niet kunnen overtuigen, de renault is nog altijd veel beter. Afwachten wat het zal worden ;) |
|
Quote:
Greets, Dr. Jozz |
All times are GMT +2. The time now is 12:06. |