![]() |
[Round 5] 2006 Grand Prix of Europe
Wow Schumi zet echt wel een knaltijd neer tijdens de trainingsessie die juist afgelopen is. Ferrari 1 en 2 :eek: En heel wat mensen dachten dat Monza gewoon een uitschieter was zoals vorig jaar. Benieuwd wat dat tijdens kwalificatie gaat geven. McLaren en Williams vallen voorlopig wat tegen.
Montagny trouwens 3 tiende sneller dan Sato. |
Mooie VT
De RedBull clan presteert ook mooi... Voor de plaatsen in de top 10 zal het een leuke kwalificatie worden. |
Quote:
|
Is dit F1 of een kermiskoers waar ik naar zit te kijken?
|
Quote:
Live timing is naar het schijnt ook de kluts kwijt. |
En nu snap ik er zeker niks meer van :frusty:
|
Mooi. Er wordt een rode vlag gegeven, en wanneer dat een vergissing blijkt wordt die gewoon ingetrokken en voortgedaan alsof er niks gebeurd is. Advies aan de rijders: als er in het vervolg nog een rode vlag komt, gewoon blijven doorvlammen, misschien tellen de tijden toch. :rolleyes:
|
Wat een ongelooflijke blaaskaak, die Fisichella.
|
Quote:
|
Quote:
|
Fisichella hing duidelijk tijdens z'n twee laatste rondjes achter Villeneuve. Ook na het mislukken van rondje 1 kon hij er niet voorbij raken. Als je twee ronden het teken maakt voorbij te willen, waarom laat Villeneuve hem dan niet voorbij ?
Het enige wat ik me dan afvraag is waarom Fisico niet op de rem gaat staan en even een afstand laat... Maar goed, het wil zeggen dat GC temperament heeft en hij tenminste niet is ingeslapen. Hoewel hij toch fameus speelt met een contractverlenging. |
Quote:
|
Villeneuve reed in de laatste sessie ook in de weg van Webber, btw, die hadden voor de pitstops ongeveer dezelfde tijden (0.007s verschil), en ook Button leek er vast achter te zitten
|
Toch humor met Albers :D :D Maakt hij eens de "cut" naar de tweede sessie.....blijkt dat te danken zijn aan een gammele tijdwaarneming. Het blaagje was ontroostbaar :)
|
Ik snap toch ook niet goed wat Villeneuve hier misdaan heeft...:rolleyes:
Hij heeft toch ook recht op een hotlap? Of 2 na elkaar zelfs? Als ik Villeneuve was, liet ik me ook niet van de wijs brengen door een wild gesticulerende mede-piloot achter mij, snel rondje = snel rondje, ook al is dat in zijn geval misschien een kleine 2 seconden trager dan de Renaults. Fisico had inderdaad wat meer tussenruimte moeten laten, hoewel we natuurlijk niet konden zien hoe het zat bij aanvang van dat rondje... |
volgens die redenering zou Ide ook nooit uit de weg moeten gegaan zijn als er een Ferrari of Renault of Mclaren achter hem zat in qualifying, ook al zou die snellere daardoor niet in de 2de sessie geraken.
maar zou hij dat gedaan hebben, zou er nog luider geroepen zijn dat hij geen plaats had in F1. ook al zit je zelf in een sneller rondje, als er een duidelijk snellere wagen achter je zit laat je die voor. in het huidige systeem kan je meerdere snellere ronden na elkaar neerzetten, dus 1 keer iemand voor laten kan je goedmaken. verschillende ronden achter een andere vastzitten niet. en efkes op de rem gaan staan is ook geen optie denk ik. gewoon al het feit dat je wel een heel groot gat moet laten om er uw voordeel uit te halen maakt het een gevaarlijke zaak |
Quote:
|
hhm ferrari doet het weer goed !
beide weer vooraan.. te hope kan schumi morge in de aanval gaan.. ik hoop op een strijd tussen alonso en schumi.. en liefts een op de baan en niet in de pitlane..!!! de mclarens staan ook redelijk ver.. zoude ze zwaar staan ? |
Quote:
Nogal logisch dat hij Fisichella achter zich probeerde te houden zo kon Villeneuve bij de laatste tien blijven aangezien FS op dat moment hem eruit kon rijden indien deze zijn tijd zou verbeteren mvg |
Quote:
|
Quote:
Mvg |
Quote:
Mvg |
Quote:
Villenueve was P8 in de laatste sessie maar in de tweede sessie van het voorval P10 Mvg |
En hij start straks op P9, door Webbers motorwissel.
Benieuwd naar Villeneuves reactie. |
Let op : op Sporza zijn ze om 13u15 Tennis beginnen uitzenden ; wedden dat ze de F1 passeren... Mijn video staat op La deux
|
Dan hebt ge u toch vergist. ;) TV 1 zend uit. ;)
|
De race had weinig om zich, maar één ding weten we nu toch min of meer zeker; Ferrari hoort er echt weer bij. De bevestiging is er, de betere band van Bridgestone ook, en de tactiek klopte compleet. Jammer dat men na de beslissende pitstop Briatore niet meer liet zien. Diens vreugdekreet na de eerste pitstop leek dus ongegrond. Mooie strategie.
TOP: -Ferrari: puik weekend, knappe zege en smetloze strategie. Massas derde plaats maakt het weekend compleet. Ze zijn er duidelijk weer bij, op een Michelin-circuit. -Rosberg: Van P22 naar P7. Die kerel moet men in de gaten houden, talent zit blijkbaar in de genen. -Barrichello: had duidelijk een beter weekend dan Button, ondanks diens ontplofte Honda. Als hij wat doorgroeit wordt hij nog een vette kluif voor Jenson. -R.Schumacher: zijn Toyota liet hem in de steek, maar de prestaties van de kleine broer van zijn toch niet te onderschatten; Trulli is niet de eerste de beste die je kan aftroeven (+ kleine bemerking aan de start: zat Ralf daar voor iets tussen ?) FLOP: -McLaren: kon het hele weekend geen vuist maken, de laatste pogingen van Raikkonen om Massa voorbije te steken kwamen veel te laat. Montoya rijdt zich in de vergetelheid tot de wagen ironischerwijze er zelf de brui aangeeft. En dat op een thuiscircuit...Na 2005 miste ik enigszins de vreugdevierende Jean Todt. Momenteel lijkt het lang geleden dat ik Ron Dennis nog eens met de glimlach heb zien lopen. Alonso mag zich trouwens al zorgen beginnen maken over zijn nieuwe team. -Toyota: Een terugval op z'n BARS in 2005: Na een succesvol jaar niks anders als kopzorgen. De wagen sneller maken lukt misschien wel, maar de factor betrouwbaarheid telt ook mee. -Red Bull: dubbele DNF, hoewel de pitcrew Klien toejuichte. -Fisichella: miserabel weekend voor iemand die deze week nog beweerde voor de titel te gaan. kan er nu al een kruis over maken. wel frappant dat hij die ene keer vlak achter Villeneuve de pits in reed :) Weinig op de baan spanning, weinig inhaalmaneuvers, weinig betrouwbaarheid, maar wel een resultaat dat voor de rest van het seizoen nog fameus wat belooft. De afstand tussen Renault, Ferrari en McLaren (in die volgorde) ligt helemaal niet vast, en er kan nog veel gebeuren. 13 punten verschil tussen 1 en 2 is een kloof die nog altijd na 1 race makkelijk kan overbrugd worden; wat dacht je ervan, beste Fernando, om volgende race voor eigen publiek eens met betrouwbaarheidsproblemen uit te vallen en de hattrick aan Schumacher te laten ? :D Finish |
Quote:
Jammer dat de race niet 4 rondes langer duurde, want ik denk wel dat Kimi voorbij Massa had gekunnen. Maar anderzijds gun ik het Massa ook wel... Ferrari had deze overwinning ook nodig om te bewijzen dat Imola geen toeval was en dat Bridgestone evenzeer warmere temperaturen aankan. Alonso zal het dit jaar wel moeilijk gaan krijgen om z'n titel te verlengen, nu Schumi er terug staat, hij stond toch vrij teleurgesteld op het podium. Maar wat een pech voor Red Bull Racing...het wil maar niet lukken dit jaar. Al meteen over en out voor Liuzzi en Coulthard tijdens de eerste bocht. Dat moet knagen. De strijd om de 5de plek was ook leuk om zien...wat een treintje achter Barrichello. Al bij al kon deze race mij bekoren, ik vind het alleen jammer dat ik er niet bij kon zijn! :) |
jaja ze zijn weer terug de rooie...
ik vond de race echt mooi. ook al werd er niet echt veel ingehaald...wel weer een mooie taktiek van ferrari.. alonso zag er nog maar bedroefd uit op het podium. massa wat ook zijn eerste podium pakt :) en rosberg was ook wel echt top ! van 22 naar 7 haha nu is het echt fijn om op websites eens de nieuws berichten van een maand geleden te lezen van 'de belangerijkste concurenten blijven honda en mclaren' of Briatore: "Schumacher geen bedreiging voor titel" hah een maand geleden zat briatore schumacher nog te vergelijken met een bejaarde. maarja erger is dan te verliezen van de 'bejaarde' ... |
Quote:
Quote:
|
Quote:
Benieuwd als Ferrari op dit elan blijft verdergaan, we weer rode tribunes zullen krijgen (in Italië en Duitsland had je dit uiteraard nog). |
Heeft Ferrari gebluft tijdens de eerste ronde pitstops? Ze halen Schumacher onmiddellijk na Alonso binnen voor zijn eerste stop en hij lijkt niet meer benzine dan Alonso te tanken. Dus vermoedt iedereen dat Schumi zijn 2de stop opnieuw 1 ronde na Alonso zal doen. Maar Michael kan plots 3 ronde langer rijden dan Alonso. Renault mooi in de val gelokt door de meesterstrategen ;)
|
Quote:
aleen heeft Schumi het verschil gemaakt voor zijn 2de stop. |
Quote:
Ik stond er zelfs van versteld hoeveel volk er zaterdag al wel niet in de tribunes zat. Dat was vorig jaar wel héél anders tijdens de GP daar. Al leek het me vandaag dan toch weer niet zoveel drukker als gisteren. Toch nog wel wat tribunes die maar half vol zaten. Dat het weer drukker was heeft ongetwijfeld te maken met de betere prestaties van Schumy en mss ook wel met de nieuwe Duitse held Rosberg. En ook het BMW-Sauber team niet vergeten :D Zoals ze op Canvas al zeiden, was het voor velen een "thuis"race. |
Quote:
|
Quote:
You name it! Het irriteert me steeds meer dat pitstop strategieën alleen bepalend zijn voor winst of verlies. De race had anders wel enkele spannende fasen, zeker naar het einde toe, maar de inhaalmogelijkheden zijn eerder beperkt. Verder viel dit weekend op dat de Japanse motorenbouwers het stevig moesten afleggen t.o.v. de Europeanen. En ja, Schumacher is niet meteen mijn vriend, maar als je na 86 overwinningen nog zo enthousiast kan zijn, dan ben je echt wel gemotiveerd. Voor de toekomst denk ik dat we Rosberg best van nabij volgen;) |
Quote:
|
Quote:
|
Verslag van Finish : :worship:
Keke Rossberg : :applaus: De titanen reden hoog tempo . En waren elkaar waard . Spijtig dat de overwinning in de pits ligt . . . :( |
Ja khad graag gezien dat er de race werd bepaald op de rechte lijn dat zou net iets meer spektakel gegeven hebben als er net naast in de pits.
|
All times are GMT +2. The time now is 03:50. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.