De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   [Round 5] 2006 Grand Prix of Europe (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12992)

gwyllion 06-05-2006 12:04

[Round 5] 2006 Grand Prix of Europe
 
Wow Schumi zet echt wel een knaltijd neer tijdens de trainingsessie die juist afgelopen is. Ferrari 1 en 2 :eek: En heel wat mensen dachten dat Monza gewoon een uitschieter was zoals vorig jaar. Benieuwd wat dat tijdens kwalificatie gaat geven. McLaren en Williams vallen voorlopig wat tegen.

Montagny trouwens 3 tiende sneller dan Sato.

JPMontoya 06-05-2006 12:40

Mooie VT

De RedBull clan presteert ook mooi...

Voor de plaatsen in de top 10 zal het een leuke kwalificatie worden.

Finish 06-05-2006 13:14

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Wow Schumi zet echt wel een knaltijd neer tijdens de trainingsessie die juist afgelopen is. Ferrari 1 en 2 :eek: En heel wat mensen dachten dat Monza gewoon een uitschieter was zoals vorig jaar. Benieuwd wat dat tijdens kwalificatie gaat geven. McLaren en Williams vallen voorlopig wat tegen.

Montagny trouwens 3 tiende sneller dan Sato.

Monza moet nog komen. ;)

Nicki_Mks 06-05-2006 14:18

Is dit F1 of een kermiskoers waar ik naar zit te kijken?

sledge 06-05-2006 14:21

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks
Is dit F1 of een kermiskoers waar ik naar zit te kijken?

Het 2de :D
Live timing is naar het schijnt ook de kluts kwijt.

sledge 06-05-2006 14:25

En nu snap ik er zeker niks meer van :frusty:

Nicki_Mks 06-05-2006 14:33

Mooi. Er wordt een rode vlag gegeven, en wanneer dat een vergissing blijkt wordt die gewoon ingetrokken en voortgedaan alsof er niks gebeurd is. Advies aan de rijders: als er in het vervolg nog een rode vlag komt, gewoon blijven doorvlammen, misschien tellen de tijden toch. :rolleyes:

Nicki_Mks 06-05-2006 14:48

Wat een ongelooflijke blaaskaak, die Fisichella.

Finish 06-05-2006 14:51

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks
Wat een ongelooflijke blaaskaak, die Fisichella.

Excuseer ? Villeneuve blijft hem bochtenlang hinderen in z'n snelle rondje. Na honderd keer gezwaaid te hebben. Je zou voor minder 'bastardo' roepen. Het lijkt bijna opzettelijk.

sledge 06-05-2006 14:53

Quote:

Originally Posted by Finish
Excuseer ? Villeneuve blijft hem bochtenlang hinderen in z'n snelle rondje. Na honderd keer gezwaaid te hebben. Je zou voor minder 'bastardo' roepen. Het lijkt bijna opzettelijk.

Ik dacht nochtans dat ze meer dan één rondje mogen rijden? Om dat Villeneuve de schuld te geven van zijn niet-kwalifictie is zielig.

Finish 06-05-2006 14:56

Fisichella hing duidelijk tijdens z'n twee laatste rondjes achter Villeneuve. Ook na het mislukken van rondje 1 kon hij er niet voorbij raken. Als je twee ronden het teken maakt voorbij te willen, waarom laat Villeneuve hem dan niet voorbij ?

Het enige wat ik me dan afvraag is waarom Fisico niet op de rem gaat staan en even een afstand laat...

Maar goed, het wil zeggen dat GC temperament heeft en hij tenminste niet is ingeslapen. Hoewel hij toch fameus speelt met een contractverlenging.

Nicki_Mks 06-05-2006 14:59

Quote:

Originally Posted by Finish
Excuseer ? Villeneuve blijft hem bochtenlang hinderen in z'n snelle rondje. Na honderd keer gezwaaid te hebben. Je zou voor minder 'bastardo' roepen. Het lijkt bijna opzettelijk.

Wat moet Villeneuve doen? Efkes in het gras gaan rijden tijdens zijn hotlap? Dat komt er nu eenmaal van als ge op één snelle ronde gokt. En al zou Villeneuve een fout gemaakt hebben, dat is nog geen reden om hem te gaan bedreigen.

marcel 06-05-2006 16:38

Villeneuve reed in de laatste sessie ook in de weg van Webber, btw, die hadden voor de pitstops ongeveer dezelfde tijden (0.007s verschil), en ook Button leek er vast achter te zitten

Mark 06-05-2006 16:44

Toch humor met Albers :D :D Maakt hij eens de "cut" naar de tweede sessie.....blijkt dat te danken zijn aan een gammele tijdwaarneming. Het blaagje was ontroostbaar :)

lotuzzz 06-05-2006 17:01

Ik snap toch ook niet goed wat Villeneuve hier misdaan heeft...:rolleyes:
Hij heeft toch ook recht op een hotlap? Of 2 na elkaar zelfs?
Als ik Villeneuve was, liet ik me ook niet van de wijs brengen door een wild gesticulerende mede-piloot achter mij, snel rondje = snel rondje, ook al is dat in zijn geval misschien een kleine 2 seconden trager dan de Renaults.

Fisico had inderdaad wat meer tussenruimte moeten laten, hoewel we natuurlijk niet konden zien hoe het zat bij aanvang van dat rondje...

marcel 06-05-2006 17:08

volgens die redenering zou Ide ook nooit uit de weg moeten gegaan zijn als er een Ferrari of Renault of Mclaren achter hem zat in qualifying, ook al zou die snellere daardoor niet in de 2de sessie geraken.
maar zou hij dat gedaan hebben, zou er nog luider geroepen zijn dat hij geen plaats had in F1.

ook al zit je zelf in een sneller rondje, als er een duidelijk snellere wagen achter je zit laat je die voor. in het huidige systeem kan je meerdere snellere ronden na elkaar neerzetten, dus 1 keer iemand voor laten kan je goedmaken. verschillende ronden achter een andere vastzitten niet. en efkes op de rem gaan staan is ook geen optie denk ik. gewoon al het feit dat je wel een heel groot gat moet laten om er uw voordeel uit te halen maakt het een gevaarlijke zaak

Finish 06-05-2006 17:58

Quote:

Originally Posted by lotuzzz
Ik snap toch ook niet goed wat Villeneuve hier misdaan heeft...:rolleyes:
Hij heeft toch ook recht op een hotlap? Of 2 na elkaar zelfs?
Als ik Villeneuve was, liet ik me ook niet van de wijs brengen door een wild gesticulerende mede-piloot achter mij, snel rondje = snel rondje, ook al is dat in zijn geval misschien een kleine 2 seconden trager dan de Renaults.

Fisico had inderdaad wat meer tussenruimte moeten laten, hoewel we natuurlijk niet konden zien hoe het zat bij aanvang van dat rondje...

Frappant: Villeneuve bleek op een out-rondje te zitten, dus wat voor baat had hij om Fisichella achter zich te houden ?

smiley 06-05-2006 18:09

hhm ferrari doet het weer goed !
beide weer vooraan.. te hope kan schumi morge in de aanval gaan.. ik hoop op een strijd tussen alonso en schumi.. en liefts een op de baan en niet in de pitlane..!!!
de mclarens staan ook redelijk ver.. zoude ze zwaar staan ?

yannick88 06-05-2006 18:30

Quote:

Originally Posted by Finish
Frappant: Villeneuve bleek op een out-rondje te zitten, dus wat voor baat had hij om Fisichella achter zich te houden ?


Nogal logisch dat hij Fisichella achter zich probeerde te houden zo kon Villeneuve bij de laatste tien blijven aangezien FS op dat moment hem eruit kon rijden indien deze zijn tijd zou verbeteren
mvg

Finish 06-05-2006 18:56

Quote:

Originally Posted by yannick88
Nogal logisch dat hij Fisichella achter zich probeerde te houden zo kon Villeneuve bij de laatste tien blijven aangezien FS op dat moment hem eruit kon rijden indien deze zijn tijd zou verbeteren
mvg

Villeneuve kwalificeerde zich op P8. Die vlieger gaat dus niet op. Mocht hij dit evenwel toch gedaan hebben, is het toch wel uitermate onsportief, vind ik. Een kwalificatie dient volgens mij niet ter verdediging van de positie op de baan, daar dient de race voor.

yannick88 06-05-2006 23:22

Quote:

Originally Posted by Finish
Villeneuve kwalificeerde zich op P8. Die vlieger gaat dus niet op. Mocht hij dit evenwel toch gedaan hebben, is het toch wel uitermate onsportief, vind ik. Een kwalificatie dient volgens mij niet ter verdediging van de positie op de baan, daar dient de race voor.

Niet waar in deze tweede sessie ( het voorval ) was Villenuve op het moment dat Fisichella aan zijn laaste snelle ronde bezig was als tiende geplaatst dus had hij er wel baat bij om FS achter zig te houden om alsnog bij de laastste tien te kunnen dellenemen ook al omdat de tijd van 15 min zo goed als verstreken was .

Mvg

yannick88 06-05-2006 23:25

Quote:

Originally Posted by yannick88
Niet waar in deze tweede sessie ( het voorval ) was Villenuve op het moment dat Fisichella aan zijn laaste snelle ronde bezig was als tiende geplaatst dus had hij er wel baat bij om FS achter zich te houden om alsnog bij de laastste tien te kunnen dellenemen ook al omdat de tijd van 15 min zo goed als verstreken was .

Mvg

Schrijf fout aangepast

Mvg

yannick88 06-05-2006 23:34

Quote:

Originally Posted by Finish
Villeneuve kwalificeerde zich op P8. Die vlieger gaat dus niet op. Mocht hij dit evenwel toch gedaan hebben, is het toch wel uitermate onsportief, vind ik. Een kwalificatie dient volgens mij niet ter verdediging van de positie op de baan, daar dient de race voor.

Zojuist gelezen op pitstop dat Villeneuve wel degelijk in de fout is gegaan en er ook voor gestraft word
Villenueve was P8 in de laatste sessie maar in de tweede sessie van het voorval P10

Mvg

Finish 07-05-2006 12:43

En hij start straks op P9, door Webbers motorwissel.
Benieuwd naar Villeneuves reactie.

Bugalfa 07-05-2006 13:17

Let op : op Sporza zijn ze om 13u15 Tennis beginnen uitzenden ; wedden dat ze de F1 passeren... Mijn video staat op La deux

ICEMAN 07-05-2006 15:32

Dan hebt ge u toch vergist. ;) TV 1 zend uit. ;)

Finish 07-05-2006 16:05

De race had weinig om zich, maar één ding weten we nu toch min of meer zeker; Ferrari hoort er echt weer bij. De bevestiging is er, de betere band van Bridgestone ook, en de tactiek klopte compleet. Jammer dat men na de beslissende pitstop Briatore niet meer liet zien. Diens vreugdekreet na de eerste pitstop leek dus ongegrond. Mooie strategie.

TOP:
-Ferrari: puik weekend, knappe zege en smetloze strategie. Massas derde plaats maakt het weekend compleet. Ze zijn er duidelijk weer bij, op een Michelin-circuit.
-Rosberg: Van P22 naar P7. Die kerel moet men in de gaten houden, talent zit blijkbaar in de genen.
-Barrichello: had duidelijk een beter weekend dan Button, ondanks diens ontplofte Honda. Als hij wat doorgroeit wordt hij nog een vette kluif voor Jenson.
-R.Schumacher: zijn Toyota liet hem in de steek, maar de prestaties van de kleine broer van zijn toch niet te onderschatten; Trulli is niet de eerste de beste die je kan aftroeven (+ kleine bemerking aan de start: zat Ralf daar voor iets tussen ?)

FLOP:
-McLaren: kon het hele weekend geen vuist maken, de laatste pogingen van Raikkonen om Massa voorbije te steken kwamen veel te laat. Montoya rijdt zich in de vergetelheid tot de wagen ironischerwijze er zelf de brui aangeeft. En dat op een thuiscircuit...Na 2005 miste ik enigszins de vreugdevierende Jean Todt. Momenteel lijkt het lang geleden dat ik Ron Dennis nog eens met de glimlach heb zien lopen. Alonso mag zich trouwens al zorgen beginnen maken over zijn nieuwe team.
-Toyota: Een terugval op z'n BARS in 2005: Na een succesvol jaar niks anders als kopzorgen. De wagen sneller maken lukt misschien wel, maar de factor betrouwbaarheid telt ook mee.
-Red Bull: dubbele DNF, hoewel de pitcrew Klien toejuichte.
-Fisichella: miserabel weekend voor iemand die deze week nog beweerde voor de titel te gaan. kan er nu al een kruis over maken. wel frappant dat hij die ene keer vlak achter Villeneuve de pits in reed :)

Weinig op de baan spanning, weinig inhaalmaneuvers, weinig betrouwbaarheid, maar wel een resultaat dat voor de rest van het seizoen nog fameus wat belooft. De afstand tussen Renault, Ferrari en McLaren (in die volgorde) ligt helemaal niet vast, en er kan nog veel gebeuren. 13 punten verschil tussen 1 en 2 is een kloof die nog altijd na 1 race makkelijk kan overbrugd worden; wat dacht je ervan, beste Fernando, om volgende race voor eigen publiek eens met betrouwbaarheidsproblemen uit te vallen en de hattrick aan Schumacher te laten ? :D

Finish

Belle 07-05-2006 16:08

Quote:

Originally Posted by ICEMAN
Dan hebt ge u toch vergist. ;) TV 1 zend uit. ;)

Ik heb na 10 minuten gezapt naar La Deux. Die commentators blijven daar gewoon continu aan het woord en zo blijven we ons Frans ook nog onderhouden. ;)

Jammer dat de race niet 4 rondes langer duurde, want ik denk wel dat Kimi voorbij Massa had gekunnen. Maar anderzijds gun ik het Massa ook wel... Ferrari had deze overwinning ook nodig om te bewijzen dat Imola geen toeval was en dat Bridgestone evenzeer warmere temperaturen aankan.
Alonso zal het dit jaar wel moeilijk gaan krijgen om z'n titel te verlengen, nu Schumi er terug staat, hij stond toch vrij teleurgesteld op het podium.

Maar wat een pech voor Red Bull Racing...het wil maar niet lukken dit jaar. Al meteen over en out voor Liuzzi en Coulthard tijdens de eerste bocht. Dat moet knagen.

De strijd om de 5de plek was ook leuk om zien...wat een treintje achter Barrichello.

Al bij al kon deze race mij bekoren, ik vind het alleen jammer dat ik er niet bij kon zijn! :)

smiley 07-05-2006 16:10

jaja ze zijn weer terug de rooie...
ik vond de race echt mooi. ook al werd er niet echt veel ingehaald...wel weer een mooie taktiek van ferrari..
alonso zag er nog maar bedroefd uit op het podium.
massa wat ook zijn eerste podium pakt :)
en rosberg was ook wel echt top ! van 22 naar 7

haha nu is het echt fijn om op websites eens de nieuws berichten van een maand geleden te lezen van 'de belangerijkste concurenten blijven honda en mclaren' of Briatore: "Schumacher geen bedreiging voor titel"
hah een maand geleden zat briatore schumacher nog te vergelijken met een bejaarde. maarja erger is dan te verliezen van de 'bejaarde' ...

Finish 07-05-2006 16:13

Quote:

Originally Posted by smiley
jaja ze zijn weer terug de rooie...
ik vond de race echt mooi. ook al werd er niet echt veel ingehaald...wel weer een mooie taktiek van ferrari..
alonso zag er nog maar bedroefd uit op het podium.
massa wat ook zijn eerste podium pakt :)
en rosberg was ook wel echt top ! van 22 naar 7

haha nu is het echt fijn om op websites eens de nieuws berichten van een maand geleden te lezen van 'de belangerijkste concurenten blijven honda en mclaren' of Briatore: "Schumacher geen bedreiging voor titel"
hah een maand geleden zat briatore schumacher nog te vergelijken met een bejaarde. maarja erger ik dan te verliezen van de 'bejaarde' ...

ik lees net dit op f1racing.net:

Quote:

Renault: "Wij zijn sneller in de race"
07 mei 2006
De race-ingenieur van Fernando Alonso, Rod Nelson, zegt dat Ferrari weliswaar de snelheid heeft voor een paar ronden, maar dat ze Renault niet kunnen evenaren als het gaat om een constante snelheid in de race. Nelson gaat er vanuit dat Ferrari heeft gekozen voor de zachtere Bridgestone-banden en daar in de race de gevolgen van zal merken.

"Om eerlijk te zijn, dacht ik dat hun optreden in Imola iets eenmaligs was en ik was dan ook verrast om ze zo competitief te zien in de kwalificatie," zei Nelson. "Maar ik denk dat ze voor de zachte band hebben gekozen, dit weekend. Ze zijn snel in één ronde, maar ze lijken hun snelheid te verliezen na twee of drie ronden. Dus we hebben alle vertrouwen."

Ik vond dat de Ferrari deze keer duidelijk sneller was dan de Renault. Dus de heer Nelson heeft het hier fameus mis :D

Belle 07-05-2006 16:26

Quote:

Originally Posted by smiley
haha nu is het echt fijn om op websites eens de nieuws berichten van een maand geleden te lezen van 'de belangerijkste concurenten blijven honda en mclaren' of Briatore: "Schumacher geen bedreiging voor titel"
hah een maand geleden zat briatore schumacher nog te vergelijken met een bejaarde. maarja erger is dan te verliezen van de 'bejaarde' ...

Ik vind het gewoon zo merkwaardig hoe beïnvloedbaar een publiek kan zijn (zonder teveel te willen veralgemenen). Ferrari presteert één seizoen ondermaats en plots zie je in de tribunes blokken vol blauw en geel. Ik vind het soms frappant hoe snel men een team of piloot laat vallen wanneer het eens minder goed gaat. McLaren hinkt nu ook een beetje achterop, maar ik blijf Kimi een toppiloot vinden...en dat zal niet gauw veranderen. :)
Benieuwd als Ferrari op dit elan blijft verdergaan, we weer rode tribunes zullen krijgen (in Italië en Duitsland had je dit uiteraard nog).

gwyllion 07-05-2006 18:00

Heeft Ferrari gebluft tijdens de eerste ronde pitstops? Ze halen Schumacher onmiddellijk na Alonso binnen voor zijn eerste stop en hij lijkt niet meer benzine dan Alonso te tanken. Dus vermoedt iedereen dat Schumi zijn 2de stop opnieuw 1 ronde na Alonso zal doen. Maar Michael kan plots 3 ronde langer rijden dan Alonso. Renault mooi in de val gelokt door de meesterstrategen ;)

Fonne 07-05-2006 18:03

Quote:

Originally Posted by Finish
ik lees net dit op f1racing.net:



Ik vond dat de Ferrari deze keer duidelijk sneller was dan de Renault. Dus de heer Nelson heeft het hier fameus mis :D

Alonso en Schumacher waren over het algemeen even snel ze draaiden steeds de zelfde ronde tijden
aleen heeft Schumi het verschil gemaakt voor zijn 2de stop.

The Interceptor 07-05-2006 19:56

Quote:

Originally Posted by Belle
Ik vind het gewoon zo merkwaardig hoe beïnvloedbaar een publiek kan zijn (zonder teveel te willen veralgemenen). Ferrari presteert één seizoen ondermaats en plots zie je in de tribunes blokken vol blauw en geel. Ik vind het soms frappant hoe snel men een team of piloot laat vallen wanneer het eens minder goed gaat. McLaren hinkt nu ook een beetje achterop, maar ik blijf Kimi een toppiloot vinden...en dat zal niet gauw veranderen. :)
Benieuwd als Ferrari op dit elan blijft verdergaan, we weer rode tribunes zullen krijgen (in Italië en Duitsland had je dit uiteraard nog).

Inderdaad, iets wat ik al veel langer gemerkt heb :)

Ik stond er zelfs van versteld hoeveel volk er zaterdag al wel niet in de tribunes zat. Dat was vorig jaar wel héél anders tijdens de GP daar. Al leek het me vandaag dan toch weer niet zoveel drukker als gisteren. Toch nog wel wat tribunes die maar half vol zaten.
Dat het weer drukker was heeft ongetwijfeld te maken met de betere prestaties van Schumy en mss ook wel met de nieuwe Duitse held Rosberg. En ook het BMW-Sauber team niet vergeten :D
Zoals ze op Canvas al zeiden, was het voor velen een "thuis"race.

Neo-242 07-05-2006 19:56

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Heeft Ferrari gebluft tijdens de eerste ronde pitstops? Ze halen Schumacher onmiddellijk na Alonso binnen voor zijn eerste stop en hij lijkt niet meer benzine dan Alonso te tanken. Dus vermoedt iedereen dat Schumi zijn 2de stop opnieuw 1 ronde na Alonso zal doen. Maar Michael kan plots 3 ronde langer rijden dan Alonso. Renault mooi in de val gelokt door de meesterstrategen ;)

Als ze nu op de baan nog eens zouden inhalen zou het voor ons ook spannend zijn... :eek:

Jan 07-05-2006 20:34

Quote:

Originally Posted by Neo-242
Als ze nu op de baan nog eens zouden inhalen zou het voor ons ook spannend zijn... :eek:


You name it! Het irriteert me steeds meer dat pitstop strategieën alleen bepalend zijn voor winst of verlies. De race had anders wel enkele spannende fasen, zeker naar het einde toe, maar de inhaalmogelijkheden zijn eerder beperkt.

Verder viel dit weekend op dat de Japanse motorenbouwers het stevig moesten afleggen t.o.v. de Europeanen.

En ja, Schumacher is niet meteen mijn vriend, maar als je na 86 overwinningen nog zo enthousiast kan zijn, dan ben je echt wel gemotiveerd.

Voor de toekomst denk ik dat we Rosberg best van nabij volgen;)

Belle 07-05-2006 20:44

Quote:

Originally Posted by jan
You name it! Het irriteert me steeds meer dat pitstop strategieën alleen bepalend zijn voor winst of verlies. De race had anders wel enkele spannende fasen, zeker naar het einde toe, maar de inhaalmogelijkheden zijn eerder beperkt.

Het zijn jammer genoeg de circuits die zich daar niet meer toe lenen. Inhaalmogelijkheden zijn op redelijk wat plekken gewoon onmogelijk tegenwoordig. Hopelijk doen ze daar ooit wat aan, maar het kost natuurlijk allemaal centen.

gwyllion 08-05-2006 09:07

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Heeft Ferrari gebluft tijdens de eerste ronde pitstops? Ze halen Schumacher onmiddellijk na Alonso binnen voor zijn eerste stop en hij lijkt niet meer benzine dan Alonso te tanken.

Volgens Ross Brawn hebben ze toch iets wat meer benzine getankt om zo die 3 ronden meer te kunnen rijden.

M-jo 08-05-2006 13:09

Verslag van Finish : :worship:
Keke Rossberg : :applaus:
De titanen reden hoog tempo .
En waren elkaar waard .
Spijtig dat de overwinning in de pits ligt . . . :(

Gèrre 08-05-2006 20:17

Ja khad graag gezien dat er de race werd bepaald op de rechte lijn dat zou net iets meer spektakel gegeven hebben als er net naast in de pits.


All times are GMT +2. The time now is 03:50.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.