De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Proto's met een dakje, nieuwtjes en andere weetjes. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13316)

fish88 21-06-2006 15:32

Lola begint alvast met een gesloten prototype :worship:

http://cms4.autosport.nl/foto/plaatje.php?foto=4426

bron: www.autosport.nl

Thomaske 21-06-2006 15:49

En die ziet er al direct heel bruut uit.

Kijk er echt wel naar uit om deze wagens te zien rijden in 2010 en misschien vroeger!

Mvg...

gwyllion 21-06-2006 16:23

De Lola B10/10 voldoet aan het huidige LMP1 reglement. Er wordt aangenomen dat dit nog maar eens gewijzigd zal worden voor 2010. Het zou de bedoeling zijn dat de cockpit groter wordt en dat het reglement voor de achtervleugel uit de GT regels wordt overgenomen (dus breedte hangt af van cockpit breedte).

ACO heeft iets in de aard van dit voor ogen: http://www.endurance-info.com/2006_L...ndredi_089.jpg

Eigenlijk een beetje zoals Maserati MC12 dus :crazy:

Geef mij maar de Epsilon Euskadi coupe:
http://www.epsiloneuskadi.com/galery...AZINE_0291.jpg
meer foto's op http://www.epsiloneuskadi.com/galery/index.htm

Riley heeft trouwens ook een gesloten LMP1 op de tekentafels liggen:
http://www.mulsannescorner.com/RileyLMP-RT3.jpg

Mark 21-06-2006 18:58

Even een nieuwe thread aangemaakt voor deze snoepjes :)

Sennake 21-06-2006 20:16

Ik kan er niet aan doen, maar dit ziet er echt uit als een Le Mans racer. Dat dak doet het hem toch wel. Ook al weet ik dat de eerste na-oorlogse Le Mans winnaars voornamelijk "dakloos" waren (letterlijk dan), en deden de gesloten sportwagens pas midden jaren '60 hun intrede (uitgezonderd de Matra's en de Porsche 936's) ...

Ik ben alvast vóór! ;)

gwyllion 21-06-2006 20:17

De constructeur maakt niet veel uit. Als ze er maar als de Bentley Speed 8 of Toyota GT One.
http://www.mulsannescorner.com/Bentley-BC25.jpg
http://www.mulsannescorner.com/GT-one.jpg

Integra 21-06-2006 20:23

De Mercedes CLR & Porsche GT1 "98 vind ik ook wel 2 heel knappe auto's. :)

marcel 21-06-2006 20:31

Quote:

Originally Posted by Sennake
Ik kan er niet aan doen, maar dit ziet er echt uit als een Le Mans racer. Dat dak doet het hem toch wel. Ook al weet ik dat de eerste na-oorlogse Le Mans winnaars voornamelijk "dakloos" waren (letterlijk dan), en deden de gesloten sportwagens pas midden jaren '60 hun intrede (uitgezonderd de Matra's en de Porsche 936's) ...

Ik ben alvast vóór! ;)

ik ben Le Mans pas echt beginnen volgen in '98 (broer én zus het huis uit, TV voor mij alleen :+ ), dus ik heb het meer voor de roadsters. al ga ik zeker niet ontkennen dan de GT-One en de Bentley echte "bjoeties" zijn.

Mark 21-06-2006 21:37

Quote:

Originally Posted by fish88
Lola begint alvast met een gesloten prototype :worship:

Heeft iets weg van de roemruchte Lola T92/10 ..........op de baan geen succes, maar wel mooie verhalen :)

Jan 21-06-2006 22:23

Doe er maar een dak op, dan zijn we ook meteen verlost van die twee bobbels (er zijn ook nog alternatieve benamingen voor:+ )

gwyllion 21-06-2006 23:04

Quote:

Originally Posted by jan
Doe er maar een dak op, dan zijn we ook meteen verlost van die twee bobbels (er zijn ook nog alternatieve benamingen voor:+ )

Tetten :+

Ik vind de "haaivinnen" van de Courage LC70/75 nog wel meevallen en de Porsche RS Spyder en Radical SR9 zijn ook wel te pruimen...

GT2-R 22-06-2006 14:59

Geef mij ook maar met een dakske. Bentley, CLK-GTR (bestond in GT en proto), Porsche GT1 :drewl: (idem), Toyota GT-one... Stuk voor stuk mooier dan de proto's van vandaag de dag.

Greets, Dr. Jozz

Supra 23-06-2006 14:44

De huidige proto's zijn misschien niet de schoonste, ze zijn functioneel. En dat is nog steeds het belangrijkste bij een racewagen. Schoonheid komt op de tweede plaats vind ik.

Integra 23-06-2006 17:23

Quote:

Originally Posted by Supra
De huidige proto's zijn misschien niet de schoonste, ze zijn functioneel. En dat is nog steeds het belangrijkste bij een racewagen. Schoonheid komt op de tweede plaats vind ik.

Juist alsof proto's zoals de Toyota GT1 TS020 niet op de eerste plaats functioneel zijn?
De proto's zijn momenteel gewoon veel lelijker door die hybride reglementen. Wat een lelijke diffusers hebben die dingen toch.

Dagobert II 23-06-2006 17:25

Quote:

Originally Posted by Sennake
Ik kan er niet aan doen, maar dit ziet er echt uit als een Le Mans racer. Dat dak doet het hem toch wel. Ook al weet ik dat de eerste na-oorlogse Le Mans winnaars voornamelijk "dakloos" waren (letterlijk dan), en deden de gesloten sportwagens pas midden jaren '60 hun intrede (uitgezonderd de Matra's en de Porsche 936's) ...

Ik ben alvast vóór! ;)

Shelby heeft er zelfs in de jaren 60 de Cobra voor aangepast. Met open wagen kon hij niet genoeg snelheid genereren op het rechte stuk. Toen dus nog zonder chicanes.
Zo ontstond de schitterende Cobra Daytona (mijn avatar).

FIRE 28-06-2006 21:56

http://andy-joanne.smugmug.com/photos/78333421-O.jpg

Quote:

KWM has announced plans to build a coupe LMP1 prototype for 2007. Kieron Salter, Managing Director of KWM "We are investigating in parallel an open top and coupe version of the existing Creation CA06, whatever we do we will require a new monocoque for next year, we feel confident that a coupe version would be an appropriate route to go for the works effort with Creation while an open top version for LMP2 would be ideal for customers". "This is a KWM design for Creation and although Creation would be the works entrant and the primary development partner there is always an interest in building further cars for customer teams". Salter explains "The development of a coupe for next year or even 2008 would give us a strong technical basis for the recently announced ACO 2010 LMP prototype regualtions and make the transition into 2010 easier with confidence in the existing package, however, we're not waiting for 2010 we are looking forward into next year".
Bron: www.kwmotorsport.com / Andy Blackmore

Ik hoop dat we deze LMP komend jaar gaan zien in Creation en/of ProTran kleuren.

BTW Het is toch zonde dat ACO bredere cockpits wil in 2010. :(

smiley 28-06-2006 22:45

:drewl: :worship: ik kan niet meer wachten tot 2010..

Mark 28-06-2006 23:00

Quote:

Originally Posted by FIRE
BTW Het is toch zonde dat ACO bredere cockpits wil in 2010. :(

Dat klinkt als Grand-AM DP's :D

gwyllion 29-06-2006 08:22

Quote:

Originally Posted by smiley
:drewl: :worship: ik kan niet meer wachten tot 2010..

Dat hoeft niet ;) Volgend jaar verschijnt de Peugeot en teams met geld kunnen naar Lola, KWM en Riley stappen om een gesloten LMP1 wagen te bestellen.

Bramzel 29-06-2006 12:18

Enorme vooruitgang die gesloten proto's, laat die proto-tijden uit de jaren 80/90 maar herleven :D Zo blijkt maar weer; niet alle verandering is slecht!

Mark 24-01-2007 23:33

We zullen er niet veel gaan zien ;) Twee reeds deelnemende teams aan Le Mans waren niet zo blij met de reglements verandering voor 2010. Zo'n dak boven je hoofd is wel duur. De klagers? Pesca en Audi...........volgens het artikel in de Autosport van de vorige week.

De Pug zal wel een van de zeldzame exemplaren blijven.

Quote:

In einem Kurzartikel in der Autosport sind neue Pläne des ACO bezüglich der ab 2010 vorgesehenen exklusiven Einführung von geschlossenen LMP´s in der Top-Klasse in Le Mans aufgetaucht. Demnach soll die LMP1-Kategorie nicht mehr exklusiv für geschlossene Fahrzeuge vorgesehen sein, sondern die ab dann um eine explizit definierte Subklasse für geschlossene Fahrzeuge erweitert werden

http://www.gt-eins.at

gwyllion 24-01-2007 23:49

De Peugeot 908 zou ook niet meer legaal zijn in 2010. Natuurlijk hebben zij waarschijnlijk minder werk om aan nieuwe regels te voldoen.

Mark 17-04-2007 21:19

Komt er dan toch een Lola?

Quote:

Fahrzeuge: Neues Lola LMP1 Coupe im Windkanal

Lola entwickelt derzeit das erste für Kunden käufliche Coupe nach LMP1 Reglement für die Saison 2008. Die arbeiten am neuen Lola, der der Namen B08/60 tragen wird, laufen bei Lola auf Hochtouren, derzeit sind die Lola Aerodynamiker mit einem 50% Modell im Windkanal.

http://www.projectlemans.de/content/view/3006/1/

gwyllion 17-04-2007 21:51

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 208193)
Komt er dan toch een Lola?

Natuurlijk. Zie http://www.dailysportscar.com/subscr.../lemans995.htm en http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3450

FIRE 18-04-2007 15:13

Quote:

Oreca plans to bluild LMP1 prototype
According to Italian magazine Autosprint, Oreca plans to start building an closed-top LMP1 prototype soon. Hugues De Chaunac is in contact with a couple of car manufacturers, and is expected to leave the Saleen GT1 program soon. Starting from 2010, all the LMP cars will be closed prototype, and Oreca won't miss the call.
Bron: http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=14557&cat=27

gwyllion 19-04-2007 08:12

Zie ook http://www.endurance-info.com/article.php?sid=3374


All times are GMT +2. The time now is 07:29.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.