De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   BMW van GS-motorsport... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13641)

Jawaddeman 04-08-2006 20:03

BMW van GS-motorsport...

kijk even naar volgende link...

http://www.racecarsdirect.com/viewlisting.php?view=713

Viper GTS-R*** 04-08-2006 20:18

:( één van mijn favoriete wagens uit Belcar zou het strijdtoneel verlaten:confused:
Moet hij plaatsruimen voor een nieuwe wagen.. Z4 misschien?
Te hopen dat ze hem niet verkocht krijgen en zo met hem dit seizoen nog afmaken:D

Jakke.be 04-08-2006 20:22

Dedju toch, net boven mijn budget! Anders...;)

Yves 05-08-2006 08:16

Pittige prijs, 165.000 moest die Viper van GLPK ook opbrengen.

Bramzel 05-08-2006 11:50

Denk eerder dat de Viper goedkoop was. De GS BMW is een pittige tegenstander voor Porsches RS, en die staan normaalgesproken voor 200.000 of meer te koop.

Viper GTS-R*** 05-08-2006 14:43

Quote:

Originally Posted by Bramzel
De GS BMW is een pittige tegenstander voor Porsches RS, en die staan normaalgesproken voor 200.000 of meer te koop.

Spijtig dat we deze wagen nooit eens tegen bv de Freisinger RSR of Ebimotors of Gruppe M RSR's hebben kunnen zien rijden...
In Belcar dit jaar had hij als enige tegenstanders de RS van prospeed (ge-evolueerde RS niet te vergeten;)), de RSR van PSI-CEO een klein beetje, en dan de Bi-Turbo van AD met Wautersen..
Snelste crono op Spa was een 2.21.9.. evensnel dus als die RSR's...
Of 165.000€ veel is voor deze wagen weet ik dus nog zo zeker niet:rolleyes:

Viper GTS-R*** 05-08-2006 20:31

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Snelste crono op Spa was een 2.21.9..

Heb deze tijd afgehaald van die link waar hij te koop staat,
maar volgens mij is het wel een typ fout van GS...
2.21.9 lijkt nu wel net iets te snel voor de BMW;)

Brecht 05-08-2006 21:14

Die tijd lijkt me toch haalbaar voor die wagen.

Viper GTS-R*** 05-08-2006 21:43

Quote:

Originally Posted by corvetteboy
Die tijd lijkt me toch haalbaar voor die wagen.

Na wat opzoekwerk op http://www.racingsportscars.com/ bekom ik volgende crono's:
Belcar Spa Euro Race 2004: 2:27.300
Belcar Spa Racing Festival 2004: 2:27.454
Belcar Spa 1000km 2005: 2:38.379/2:55.857 (regen)
Belcar Spa Euro Race 2005: 2:30.077
Belcar Spa Racing Festival 2005: 2:42.809 (regen)
Belcar First Race 2006: 2:29.694

Snelste tijd dus tot nu toe een 2:27.300...
Die tragere tijd van dit jaar 2.29 tegenover die knal tijd van 2004 komt door de aanpassingen van het reglement?? Tot nu toe is hij wel telkens de snelste van zijn klasse geweest, zowel in TA als Klasse2!

kulgan 06-08-2006 12:10

Die wagen is inderdaad héél snel, maar zo betrouwbaar is hij niet echt...

ICEMAN 06-08-2006 16:33

Nu wel. ;)

Pinzie 06-08-2006 18:29

Is hij dan mss in handen van Daikin nu ????

PorscheGT 06-08-2006 20:21

Quote:

Originally Posted by kulgan
Die wagen is inderdaad héél snel, maar zo betrouwbaar is hij niet echt...

Dit jaar ging ie thans heel goed .. En ik denk ook dat ie bij GS zelf altijd iets betrouwbaarder gaat zijn als bij een ander team. Zij kennen de wagen door en door aangezien zij de wagen helemaal hebben opgebouwd en er 3 jaar mee gereden hebben .. Maar we zullen zien :) Laat ons het beste hopen ..

J.E. 06-08-2006 21:46

Gs Bmw

Voorlopig nog geen paniek.

Het team heeft de wagen in de "etalage" gezet om de reacties erop te bekijken. Dus hij is niet verkocht/verhuurd aan Daikin.
Normaal gezien doen ze het seizoen ermee uit.
Wat daarna gebeurd met de wagen ??

Viper GTS-R*** 06-08-2006 22:18

@ J.E. oef dat is me een grote geruststelling!
Misschien zijn ze van plan hem eind dit jaar te verkopen om zo Z4 project te starten?
Maar eerlijk gezegd dan toch liever deze M3 GTR V8 hoor!

ICEMAN 06-08-2006 22:32

Ik snap niet hoe jullie aan de link GS -> Daikin komen. Gwn omdat ik heb gezegd dat hy nu wel betrouwbaar is? :rolleyes:

PorscheGT 06-08-2006 23:34

Ik bedoelde ook daikin zelf niet .. Ik had het over een team in het algemeen .. En zeker niets tegen daikin hoor, wat ze met die mini deden was gewoon fantastisch ;) Was altijd al een van de mooiere exoten in de Belcar .. Zo kunnen ze er wel opnieuw gebruiken in de Belcar ..

ICEMAN 06-08-2006 23:49

Ik had het meer op Pinzie. ;)

Pinzie 07-08-2006 01:12

Was gewoon een vraagje dat in me opkwam, toen ik de website onder je nick zag staan...

ICEMAN 07-08-2006 12:04

Dus als de website van bv AD Sport onder myn nick stond, dan maakte je, dan maakte je de link met AD Sport? :rolleyes:

Mark 07-08-2006 19:43

Quote:

Originally Posted by ICEMAN
Dus als de website van bv AD Sport onder myn nick stond, dan maakte je, dan maakte je de link met AD Sport? :rolleyes:

Je hebt toch meerdere malen als spreekbuis gefungeerd voor Daikin Racing op dit forum? Niet meer dan logisch dat mensen dan jou uitspraken altijd in een "Daikin Racing" jasje plaatsen.

ICEMAN 07-08-2006 22:51

Ik heb nooit als spreekbuis gefungeerd. Er is nooit iets tegen my gezegd van DRT uit om op dit forum te plaatsen.

yannick88 17-09-2006 12:40

Quote:

Originally Posted by Jawaddeman

Volgens de desbetreffende site zou de wagen verkocht zijn .
Enig idee of iemand weet aan wie/ welk team ?

Mvg

Dries DS 17-09-2006 23:54

Quote:

Originally Posted by yannick88
Volgens de desbetreffende site zou de wagen verkocht zijn .
Enig idee of iemand weet aan wie/ welk team ?

Mvg

De wagen is verkocht tijdens de week volgend op de 24u Zolder.
Na de laatste Belcar Original race van 2006 verhuist de wagen naar het Verenigd Koninkrijk.

Mvg,
Dries DS

yannick88 17-09-2006 23:56

Quote:

Originally Posted by Dries DS
De wagen is verkocht tijdens de week volgend op de 24u Zolder.
Na de laatste Belcar Original race van 2006 verhuist de wagen naar het Verenigd Koninkrijk.

Mvg,
Dries DS

Dit is een spijtige zaak dat we de auto mogelijks niet meer in ons land zullen zien .

Mvg

Viper GTS-R*** 17-09-2006 23:59

Verkocht aan een Engels Team? Weet je welk Team Dries?
De BMW mag volgens mij in geen enkel van de Engelse GT/Touring Kampioenschappen meerijden...
Dus zouden we hem nog wel eens in België terug kunnen zien...

Dries DS 18-09-2006 00:21

Quote:

De BMW mag volgens mij in geen enkel van de Engelse GT/Touring Kampioenschappen meerijden...

Anderhalve week geleden had ik een gesprek met Georg Severich, in het kader van 'infogaring' voor Speed Action, het Franstalige TV programma op AB3 en AB4 van Vincent Franssen. Wat het betreffende team van plan is met de wagen werd me niet gemeld.
Om eerlijk te zijn: ik heb er ook niet willen naar vragen, gezien Georg me toen verzocht de informatie omtrent de koper 'inside' te beschouwen. Bij deze doe ik dat dan ook, en laat ik de eer aan GS Motorsport zelf om te melden wie de koper is ;) . Of misschien doet de nieuwe eigenaar dit zelf wel, wie weet... ?

Oh ja, eventjes ter verduidelijking: op de desbetreffende website, die overigens een zeer goede zoek/vindplaats is voor potentiële kopers van een racebolide, wordt vermeld : "THIS 165,000 euro CAR SOLD IN 4 WEEKS ON RACECARSDIRECT.COM" . Natuurlijk stond die wagen 'in aanbieding' op die site, en het is mooie publiciteit als je zoiets meldt... Maar euhm... ze zaten er echt voor niks tussen, de verkoop is via een andere weg gebeurd. Georg Severich is nu eenmaal geen onbekende in het (Europese) racemilieu ;)

Mvg,
Dries DS

Bramzel 18-09-2006 02:06

Quote:

Hij is in te zetten in meerdere kampioenschappen onder de Britcar paraplu (Britcar, V8 Series) dus daar zou ik maar niet vanuit gaan.

Viper GTS-R*** 18-09-2006 08:51

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Hij is in te zetten in meerdere kampioenschappen onder de Britcar paraplu (Britcar, V8 Series) dus daar zou ik maar niet vanuit gaan.

Voor de Britcar zelf lijkt me deze Mastodont iets té sterk...
Maar idd. V8 Series was ik over het hoofd gezien!

Maar ik denk er meer aan dat het Engels Team bv. wilt aantrede in DSC of dergelijk kampioenschap.

Raceboy 18-09-2006 10:00

Quote:

Voor de Britcar zelf lijkt me deze Mastodont iets té sterk...
Maar idd. V8 Series was ik over het hoofd gezien!

Maar ik denk er meer aan dat het Engels Team bv. wilt aantrede in DSC of dergelijk kampioenschap.

Ik denk niet dat deze wagen sterker is dan Mosler, porsche 935 of een V8star

Fonne 18-09-2006 23:05

En daarmee verdwijnd de mooiste sound uit de Belcar.
Ik vindt dat deze BMW het mooiste geluid maakt van alle wagens.

Brecht 18-09-2006 23:09

Quote:

Originally Posted by Fonne
En daarmee verdwijnd de mooiste sound uit de Belcar.
Ik vindt dat deze BMW het mooiste geluid maakt van alle wagens.

Aha, ik had er nog nooit op gelet, komt er geluid uit die wagen? :p

Fonne 18-09-2006 23:20

Quote:

Aha, ik had er nog nooit op gelet, komt er geluid uit die wagen? :p

Ja Corvetteboy mooier dan een Corvette.;)

Brecht 18-09-2006 23:21

Quote:

Originally Posted by Fonne
Ja Corvetteboy mooier dan een Corvette.;)

Net niet Fonne, net niet (voor mij toch) :D

IKKE???? 19-09-2006 00:14

Quote:

Net niet Fonne, net niet (voor mij toch) :D

groot gelijk corvetteboy niets is mooier dan het geluid van een vette:p

GT2-R 19-09-2006 17:03

Quote:

Originally Posted by IKKE????
groot gelijk corvetteboy niets is mooier dan het geluid van een vette:p

Ik zal het ns zeggen: niemand van jullie heeft gelijk :eek: ! De PSI-Porsche GT2-R heeft HET mooiste geluid :) !!! Om dan toch maar ee beetje on-topic te blijven: weet iemand welk team die wagen heeft overgenomen of is dat nu zo'n groot geheim???

GT2-R 19-09-2006 17:33

Ben ns gaan kijken op de webstek van GS-motorsport. Ik heb er geen info gevonden rond de BMW (maar ik heb ook niet verder gezocht toen ik dit vond):

Quote:

Der schon als Nachfolger von Michael Schumacher gehandelte 19 Jahre alte Sebastian Vettel konnte bei GS Motorsport im GS BMW M3 WTCC erste Erfahrungen sammeln. Die Testfahrten im belgischen Zolder waren außergewöhnlich. Auf Anhieb fand sich Vettel, auch bei feuchter Witterung, bestens zurecht. Mit einer Leichtigkeit bewegte er den knapp 400 PS starken GS BMW M3 WTCC, erzielte hervorragende Rundenzeiten und machte präzise Aussagen zum Fahrverhalten. “Ein außergewöhnlicher junger Mann, mit einem außergewöhnliche Talent“, konstatierte Teameigner Georg Severich schon 2005. Und Teammanager Wolfgang Koepp war von der Persönlichkeit des jungen Deutschen angetan. „Er wird seinen Weg gehen, kein Star, mit beiden Beinen auf dem Boden, aber von seinem eigenen Können überzeugt“!

2006 gilt als Durchbruch für das außergewöhnliche Talent Sebastian Vettel
Als neuer Testfahrer bei BMW F1 Sauber ließ er bei den Formel 1 Rennen in der Türkei und in Italien mit der jeweils besten Zeit im ersten freien Training aufhorchen:
Als ik dit goed begrijp heeft Seb Vettel vorig jaar in de GS-BMW WTCC nog getest??? Kent iemand die meer Duits kent dan mij dit mysterie oplossen???

(bron: gs-motorsport.com)

Thomaske 19-09-2006 18:38

Quote:

Originally Posted by doctor jozz
Als ik dit goed begrijp heeft Seb Vettel vorig jaar in de GS-BMW WTCC nog getest??? Kent iemand die meer Duits kent dan mij dit mysterie oplossen???

Dat klopt. Seb Vettel heeft vorig jaar tijdens de winterperiode, als ik me niet vergis, met deze wagen getest op een donderdagtraining en zijn tijden mochten wel gezien worden hoor.

Quote:

Originally Posted by doctor jozz
weet iemand welk team die wagen heeft overgenomen of is dat nu zo'n groot geheim???

Dat is al besproken geweest in deze Thread en Dries De Smet wist ons te vertellen dat het nog een geheim moet blijven. Dus wachten op GS Motorsport of één-of-andere autosportwebsite tot deze iets laat weten.

Mvg...

ICEMAN 19-09-2006 21:27

Ik gok op Moore International Motorsport. Link -->> Willie reed de 24 uur voor GS Motorsport. Het is natuurlyk maar een gokje van my. ;)

jeep 19-09-2006 22:54

Quote:

Originally Posted by ICEMAN
Ik gok op Moore International Motorsport. Link -->> Willie reed de 24 uur voor GS Motorsport. Het is natuurlyk maar een gokje van my. ;)

Aan deze gok had ik ook gedacht

All times are GMT +2. The time now is 10:31.