De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar 2007 : FIA GT3-reglement ? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13839)

AlainH 30-08-2006 21:20

Belcar 2007 : FIA GT3-reglement ?
 
Heeft iemand hier al meer over opgevangen ?
Tijdens de 24 uur ging dit gerucht door de paddock, en ik lees in Turbo Magazine enkele piloten hetzelfde vernoemen in interviews...

B.V.S. 30-08-2006 21:57

Er is inderdaad zoiets rondgewaaid...

GT2-R 30-08-2006 22:19

Zou echt zonde zijn :( :( :(... Ik betwijfel of ik dan nog echt de belcar zal volgen.

Mark 30-08-2006 22:29

Mwoah, sta er niet afwijzend tegenover...........dat zegt overigens helemaal niks, ben maar een simpele liefhebber ;) Dit zou wel de uitspraken verklaren van een deelnemer aan de 24 uur in de perszaal, die bekend staat om zijn voorliefde voor "strepen trekken". Die was niet echt te vinden voor "Belcar new style".

Hopenlijk leggen ze dan dit FIA GT3 reglement voor meerdere jaren vast. Dan hebben teams tenminste de kans om de investering terug te verdienen. Deze geluiden uit Zolderse 24 uur paddock geven dan wel voeding aan de "speculatieve threads op dit duivelse forum" waarin klasse 1 wagens de deur worden gewezen ;)

Viper GTS-R*** 30-08-2006 22:29

Moest men dit doen dan laten ze toch veel Belcar teams in de steek...
Ik hoop alvast dat dit niet zo gaat zijn en ze het behouden zoals dit jaar met hier en daar wat wijzigingen voor bepaalde 'wagens'.

EDIT: wat ik met mijn 1ste zin wil zeggen: Euroracing koopt de Qvick Ultima voor volgend jaar, krijgen ze deze in FIA GT3 configuratie?? Indien niet hebben ze koop gedan voor niets...
AD-Sport -> Viper GTS-R ook een koopje voor niets geworden dus?
Want ik vermoed dat deze hem niet hebben gekocht voor maar 1 jaar hoor, 1 jaar extra zal hen wel gelukt zijn net zoals die E36's een jaar langer hebben gekregen.
G&A: kopen een Mosler MT900R aan voor Belcar, steken er pakken geld en werk in!
Deze is nu zeer compititief, en wat als deze niet aan FIA GT3 normen voldoet??
Nog een pracht project voor niets ?? (Kenis sprak zelf om misschien een 2de Mosler aan te schaffen voor volgend jaar!)

Dus weg met dat Belcar-FIA GT3 gedoe zou ik zeggen!!
FIA GT3's horen in Klasse 2 terecht zoals Rudulph Viper en zo gaat hem goed!

Das mijn gedacht hierover,...

JorritVD 30-08-2006 23:43

Misschien komt er een andere klasse indeling of komt de Fia GT3 een gastrace rijden tijdens een belcar weekend.
Misschien zijn de klasses volgend jaar zo vanwege de opkomende Fia GT3 auto's:
Klasse 1: Fia GT1
Klasse 2: Fia GT2
Klasse 3: Fia GT3
Klasse 4: Cup klasses, WTCC, en andere.

Ik denk dat we binnen 2-3 maanden meer nieuws krijgen over 2007.

Mark 30-08-2006 23:46

Quote:

Originally Posted by JorritVD
Ik denk dat we binnen 2-3 maanden meer nieuws krijgen over 2007.

SVP niet denken ;) Gewoon naar school gaan en lekker MSN'en.

B.V.S. 31-08-2006 08:55

Over een GT3 reglement specifiek heb ik niets gehoord, enkel het feit dat de Corvettes eruit zouden vliegen.
Dit is enkel hetgeen ik heb horen 'waaien'. Waar ze het vandaan gehaald hebben weet ik ook niet. Er zijn nog ooit cowboyverhalen rondgegaan dus alles met een korrel zout nemen en afwachten.

joost 31-08-2006 09:22

Beste paddockers

stop nu toch eens met hele threads te bouwen op de woorden "horen waaien, gerucht, ik denk, ik meen gehoord te hebben enz.". Een forum is een discussieplaats en geen opeenstapeling van gissingen, vermoedens, halve waarheden en hele leugens.
Als je informatie hoort of leest, dien je je eerst af te vragen, wie is de bron, waar haalt mijn bron deze info en wat kan de bedoeling ervan zijn. Check dan ook nog eens wat er gezegd wordt, bijvoorbeeld in dit geval bij Circuit Zolder of RACB en begin, als je informatie dan correct blijkt te zijn, gerust een stevige discussie. Natuurlijk kan iedereen zich vergissen en zal er altijd wel een iets fout doorsijpelen, dat kan niemand uitsluiten.
Maar op de manier zoals het nu vaak gaat, ondergraaf je de intrinsieke kwaliteit van een forum als de paddock en dat is jammer. Een forum als de paddock kan zeer boeiend zijn - het is dan als het ware een-vinger-aan-de-pols-in-autosportland -, maar niet op deze wijze. En of je nu 16 of 86 bent, iedereen kan daar toe bijdragen. (wel liefst in beter Nederlands dan sommigen hateren hier; herhaal werkwoordsuitgangen eens :-))
En bovendien gaan een aantal betrokkenen deze gissingen voor waar nemen en volledig vooruit lopen op de zaken. Je zaait als het ware onrust (bijvoorbeeld door te stellen dat een Mosler niet meer welkom zou zijn), terwijl daar geen reden toe is. In het ergste geval breng je de autosport zelfs schade toe, wat toch absoluut niemand's bedoeling kan zijn.
Wat de inhoud van deze thread aangaat, er is nog niets definitief beslist over het reglement 2007, dat is trouwens ook tijdens de rijdersbriefing van de 24u, door de heer Verschraegen, directeur van CZ, gezegd. Wat niet uitsluit dat FIA-GT3 een pijler van de Belcar zal blijven, naast andere bestaande GT-klassen. Maar hoe en wat, daarvoor is het nog even afwachten.

Sportieve groeten

Joost

Guido 31-08-2006 11:29

Quote:

Originally Posted by joost
Beste paddockers

stop nu toch eens met hele threads te bouwen op de woorden "horen waaien, gerucht, ik denk, ik meen gehoord te hebben enz.". Een forum is een discussieplaats en geen opeenstapeling van gissingen, vermoedens, halve waarheden en hele leugens.

Een forum is een discussieplaats. Dus een plaats waar OOK gediscussieerd wordt over geruchten. Je vangt immers iets op en stelt je daar vragen bij. Door het te posten, kunnen anderen die het wel weten, het je dan komen uitleggen.

Quote:

Originally Posted by joost
Als je informatie hoort of leest, dien je je eerst af te vragen, wie is de bron, waar haalt mijn bron deze info en wat kan de bedoeling ervan zijn. Check dan ook nog eens wat er gezegd wordt, bijvoorbeeld in dit geval bij Circuit Zolder of RACB en begin, als je informatie dan correct blijkt te zijn, gerust een stevige discussie. Natuurlijk kan iedereen zich vergissen en zal er altijd wel een iets fout doorsijpelen, dat kan niemand uitsluiten.

Ge bedoelt dat we allemaal aan journalistiek onderzoek moeten beginnen doen, vooraleer we een thread starten? Het is de taak van de journalisten om dat te doen. Als er hier geruchten de kop op steken, moeten zij maar op onderzoek uitgaan om ons daarna dan via hun, al dan niet legitime, website te informeren.
Quote:

Originally Posted by joost
Maar op de manier zoals het nu vaak gaat, ondergraaf je de intrinsieke kwaliteit van een forum als de paddock en dat is jammer. Een forum als de paddock kan zeer boeiend zijn - het is dan als het ware een-vinger-aan-de-pols-in-autosportland -, maar niet op deze wijze. En of je nu 16 of 86 bent, iedereen kan daar toe bijdragen. (wel liefst in beter Nederlands dan sommigen hateren hier; herhaal werkwoordsuitgangen eens :-))

De manier waarop het nu gaat, is de manier waarop het al minstens 5 jaar gaat. Gedurende al die tijd wordt er hard geroepen dat de kwaliteit erop achteruit gaat, maar iedereen leest wel happig en gretig mee - ook nog altijd.

Quote:

Originally Posted by joost
En bovendien gaan een aantal betrokkenen deze gissingen voor waar nemen en volledig vooruit lopen op de zaken. Je zaait als het ware onrust (bijvoorbeeld door te stellen dat een Mosler niet meer welkom zou zijn), terwijl daar geen reden toe is. In het ergste geval breng je de autosport zelfs schade toe, wat toch absoluut niemand's bedoeling kan zijn.

De betrokkenen moeten zelf maar uitmaken wat ze met dit soort threads aanvangen. Als, en ik zeg wel als, betrokkenen dit soort threads voor waar aanzien, dan is het erg gesteld met die betrokkenen, lijkt mij.

Quote:

Originally Posted by joost
Wat de inhoud van deze thread aangaat, er is nog niets definitief beslist over het reglement 2007, dat is trouwens ook tijdens de rijdersbriefing van de 24u, door de heer Verschraegen, directeur van CZ, gezegd. Wat niet uitsluit dat FIA-GT3 een pijler van de Belcar zal blijven, naast andere bestaande GT-klassen. Maar hoe en wat, daarvoor is het nog even afwachten.

Sportieve groeten

Joost

Voorwaar de eerste en voorlopige enige juiste bijdrage aan deze thread.

joost 31-08-2006 12:17

Quote:

Originally Posted by Huudo
Voorwaar de eerste en voorlopige enige juiste bijdrage aan deze thread.

Bent U God?

J

Yvonne 31-08-2006 12:36

En...daar gaan we weer afwijken van de originele tread.

Ik lees de "Paddock" graag, maar soms worden er veel 'niet-zo-nuttige' dingen geplaatst. Maar ik heb zélf de keuze "Lees ik deze tread of niet".

Deze tread was best nuttig in het begin...men vroeg zich af of de geruchten over de Belcar in 2007 waar zijn. Maar nu...het is weer een totaal ander ding. Maar ieder zijn ding.

Ikzelf lees veel en hoor heel wat aan. Maar ik zie wel wat er van de plannen enz terecht is gekomen IN 2007. Het is nog zover weg.

Maar misschien kunnen al die speculatie topics/treads niet verzameld worden tot de "geruchten tread" ??

Sorry voor deze off-topic reply, maar ik was het nu even beu geworden als die niet-zo-nutttige replies en topics.

joost 31-08-2006 12:57

Quote:

Originally Posted by Huudo
Een forum is een discussieplaats. Dus een plaats waar OOK gediscussieerd wordt over geruchten. Je vangt immers iets op en stelt je daar vragen bij. Door het te posten, kunnen anderen die het wel weten, het je dan komen uitleggen.

Een forum heeft een publiek karakter, dus is het gewenst toch enige kritische zin te hanteren alvorens je iets post. Wat als er hier morgen geruchten gepost worden met betrekking tot het privéleven van rijders ed?


Quote:

Originally Posted by Huudo
Ge bedoelt dat we allemaal aan journalistiek onderzoek moeten beginnen doen, vooraleer we een thread starten? Het is de taak van de journalisten om dat te doen. Als er hier geruchten de kop op steken, moeten zij maar op onderzoek uitgaan om ons daarna dan via hun, al dan niet legitime, website te informeren.

Zie hierboven

Quote:

Originally Posted by Huudo
De manier waarop het nu gaat, is de manier waarop het al minstens 5 jaar gaat. Gedurende al die tijd wordt er hard geroepen dat de kwaliteit erop achteruit gaat, maar iedereen leest wel happig en gretig mee - ook nog altijd.

De Paddock levert al jaren idd een goede bijdrage aan autosportland, maar ik merk wel dat een andere verhouding kaf/koren is de laatste één à twee jaar. Een jammere evolutie, die paddockers van het eerste uur bevestigen dit.

Quote:

Originally Posted by Huudo
De betrokkenen moeten zelf maar uitmaken wat ze met dit soort threads aanvangen. Als, en ik zeg wel als, betrokkenen dit soort threads voor waar aanzien, dan is het erg gesteld met die betrokkenen, lijkt mij.

Wel als een goed gedeelte van de Amerikaanse bevolking een radioverhaal over de landing van buitenaardse wezens gelooft, wees dan niet verbaasd dat er idd mensen rondlopen die deze geruchtenmolen ook voor waar aannemen. Dus is enige voorzichtigheid altijd aangewezen.

Quote:

Originally Posted by Huudo
Voorwaar de eerste en voorlopige enige juiste bijdrage aan deze thread.

:worship:

Clubman 31-08-2006 13:05

Toch een beetje aanleunend.
 
Over de opportuniteit en inhoud van deze thread wil ik me niet uitspreken, op één opmerking na : soms kan het bespreken , overwegen enz van geruchten de "officiële instanties" ertoe aan zetten een positie in te nemen , terwijl ze eigenlijk liever de kat uit de boom kijken.
Een reglement voor 2007 zou begin 2006 al moeten vastliggen ; hoe kan je anders plannen , bouwen etc.

In sommige extreme gevallen ( ahum ) was het reglement niet eens vast gelegd tot een drietal weken voor de eerste race :+

Nu even :Offtopic: : ik zie hier in de thread ( afgezien van de inhoud dus ) dat er hier een aantal mensen zijn die zich toch wel buigen over reglementen enz.
Kan er mij iemand vertellen of er van elke race ( MVDBO, BEC, BSC ..... ) een rapport opgesteld wordt ? En wat daar dan in staat? Bvb . Ronde 4 zwarte vlag wagen 43, ronde 5 wagen 43 binnen ........ enz , enz.)

En waar kan ik dat dan vinden ?

Alvast bedankt voor info

marcel 31-08-2006 14:42

Quote:

Originally Posted by Mark
SVP niet denken ;) Gewoon naar school gaan en lekker MSN'en.


een 16-jarige is tot niet meer in staat?
dan moet je maar meteen een minimumleeftijd op je forum zetten

Brecht 31-08-2006 16:03

Zo brengen Mark en Marcel ons weer tot een volgend punt op de agenda : het discrimineren van minderjarigen op een forum, dank u daarvoor :rolleyes:

Guido 31-08-2006 17:25

Quote:

Originally Posted by joost
Bent U God?

J

Neen verre van zelfs, maar ik vraag me af of gij misschien een heilige zijt...?

In ieder geval er goed in geslaagd een thread met enkele, al dan niet terechte, vraagtekens ivm een onderwerp in 2 posts te kelderen tot iets wat de naam thread niet waardig is. Proficiat.

Guido 31-08-2006 17:34

Quote:

Originally Posted by joost
Wat als er hier morgen geruchten gepost worden met betrekking tot het privéleven van rijders ed?

Dan zal daar wel gepast op gereageerd worden door de admins. Er zijn in het verleden ook al berichten verwijderd geweest.




Maar wat als de zon morgen in het westen opkomt...? Wat dan? ... Om maar te zeggen dat je een probleem oplost als het zich voordoet en niet reeds op voorhand. Maar goed, zo kunnen we wel uren blijven doorgaan. Voor mij eindigt dit stukje hier.

afond 31-08-2006 19:45

niet te lang discuteren zou ik zeggen..... wat zou er gebeuren als er een appart GT3 kampioenschap , in de BTCS weekends bvb, georganiseerd wordt ?:cool:

GT2-R 31-08-2006 19:51

Quote:

Originally Posted by afond
niet te lang discuteren zou ik zeggen..... wat zou er gebeuren als er een appart GT3 kampioenschap , in de BTCS weekends bvb, georganiseerd wordt ?:cool:

België lijkt mij te klein om zo'n kampioenschap te kunnen laten overleven naast de belcar. Misschien BeNeLux, in de DSC rijden toch wel wat wagens die (ev. mits wat aanpassing) in de GT3 kunnen rijden.

JorritVD 31-08-2006 20:17

Quote:

Originally Posted by doctor jozz
België lijkt mij te klein om zo'n kampioenschap te kunnen laten overleven naast de belcar. Misschien BeNeLux, in de DSC rijden toch wel wat wagens die (ev. mits wat aanpassing) in de GT3 kunnen rijden.

IDD, er komt zelfs is de laatste twee races van de DSC een Lambo Gallardo meerijden. 1 keer tijdens Spa waanneer de DSC bij de Belcar is en de finaleraces van de DSC op Assen.

http://www.supercarchallenge.nl/Show...?Nieuws_ID=521

Misschien de andere GT3 auto's van de DSC kunnen zijn:
Dodge Viper CC: http://www.supercarchallenge.nl/uplo...s/DSCF5118.jpg
Corvette Z06: http://www.supercarchallenge.nl/uplo...s/IMG_9358.jpg

Raceboy 31-08-2006 20:29

Ik vraag me af of diegene die zulke geruchten verspreid wel iets afweet van de FIA GT3. ok de koersen zijn spannend maar dat komt omdat alle wagens gelijk moeten zijn. Wat gaan ze doen een Marc Duez met alle autos laten rijden en ze dan allemaal gelijk maken?

Mark 31-08-2006 20:43

Quote:

Originally Posted by marcel
een 16-jarige is tot niet meer in staat?
dan moet je maar meteen een minimumleeftijd op je forum zetten

Zeg ik dat zoiets van toepassing is op alle 16-jarige? Ken toch enkele jeugdige Paddockers die reeds op zeer jonge leeftijd weten hoe het autosportwereldje in elkaar zit. Die desbetreffende gasten leveren dan ook regelmatig een zinnige bijdrage. Mijn quote was specifiek bedoeld op de 16-jarige Jorrit van Dasselaar die de laatste tijd het forum voorziet van heel wat onzin. Althans, dat is mijn persoonlijke mening? Die mogen we anno toch nog steeds hebben?

Wat betreft geruchten, speculaties? Het kan de goede kant uitgaan, het kan de slechte kant uitgaan. Soms worden fora gebruikt om op een "slinkse ;) " manier gebruikt om te kijken wat er leeft onder het volk.

We kunnen hier best een beetje bomen over hoe wij graag het reglement willen zien. Zo af en toe kan daar best een nuttige opmerking tussenzitten. Heeft zelfs al eens geleid tot een wijziging in bepaalde reglementen ;)

Pijnlijke informatie over bepaalde mensen? We hebben nog steeds een trashcan. We gooien hier op De Paddock niks weg, we maken het onzichtbaar voor de algemene gebruikers ;) Zoiets kan hoogstens een paar uur online staan.

Iets checken bij Circuit Zolder, RACB, Spa of welke instantie dan ook voor de gewone sterveling? Kans op een antwoord is zo goed als nul. Wil best namen van mensen die consequent hun mail niet beantwoorden. Geen probleem voor mij. Hou er dan wel rekening mee dat ik mijn mening jegens die bewuste mensen negatief bijstel. Afgelopen maandag een mail gestuurd naar een bepaalde persoon binnen CZ met enkele mensen in cc. Tot op geen heden antwoord. Oke, maar kijk dan niet raar op als ik volgende week de kar met stront leegkieper op een bepaalde plaats. (wees gerust, zal niet dit forum zijn ;) )

Zo en nu lekker verder beppen over Belcar 2007 :) Ja, ik ben voor FIA GT3. Waarom? Simpel. Elke nationale GT-klasse, waar dan ook in Europa, mag niet verder gaan dan FIA GT3. GT1 en/of GT2 voor de internationale series. Waarom? Kijk eens naar de operationele kosten van GT1/GT2 wagens.

Een onderhoudsbeurt aan een RSR-motor is niet met goud te betalen. Bij een GT3-cup motortje is dat wel te betalen. Hoeveel seconden zitten er tussen een RSR en GT3-cup op Zolder? Niet zo heel veel............denk niet dat de bewuste gentlemen-coureur daar rouwig om is. Die ene topcoureur die hier niet mee leven kan? Jammer dan, moet ik u begeleiden naar de deur......of weet u zelf de weg naar buiten.

Als ik aan GT-racerij denk, dan denk ik aan bomvolle velden. Of die gedachte terecht is weet ik niet. Weet wel dat ik liever naar 60 wagens kijk dan naar 30. 24 uur van Zolder van 2006 een succes? Qua wedstrijd misschien wel. Economisch gezien? Een ferme financiele tegenslag! Maar liefst een daling van 25% in het aantal deelnemers. Oke, dat is maar een getal. Maar waar zien we die daling nog verder terug?

-Minder vierkante meters verhuurd in de paddock omdat het aantal teams/sponsors lager was
-Minder benzine verkocht aan de pomp
-Minder kaarten verkocht omdat de teams die thuisbleven geen gasten hebben uitgenodigd
-Minder parkeergelden
-Minder omzet aan de drank- en frietkotten. Zal zijn gevol hebben voor de pachtprijs in 2007

Oftewel een neerwaartse spiraal.................

Huidiige structuur, niet alleen seizoen 2006, laat een teruggang zien in het aantal deelnemers. We zullen hoe dan ook het roer moeten omgooien om de zaak drijvende te houden. Zal niet zeggen dat een Belcar FIA GT3 reglement de kip met de gouden eieren is maar we zullen moeten knippen in de kosten. Dan maar met "simpele GT-wagens" ;)

Liever 60 simpele wagens als helemaal geen ;) Zou zeggen, discusieer lekker verder :)

Luuk S 31-08-2006 20:47

:Offtopic:

Over God en Huudo:

Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten,
En zit in 't binnenst van mijn ziel ten troon
Over mij zelf en 't al, naar rijksgeboôn
Van eigen strijd en zege, uit eigen krachten.

En als een heir van donkerwilde machten
Joelt aan mij op en valt terug, gevloôn
Voor 't heffen van mijn hand en heldere kroon:
Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten.

—En tóch, zo eindloos smacht ik soms om rond
Úw overdierb're leên den arm te slaan,
En, luid uitsnikkende, met al mijn gloed

En trots en kalme glorie te vergaan
Op úwe lippen in een wilden vloed
Van kussen, waar 'k niet langer woorden vond.

Wilem Kloos 1894

Misschien is ém toch God? ;)

tommy84 31-08-2006 21:10

Sorry to ask stupid question, but my dutch is far from perfect :rolleyes:

Are those GT3 plans only visions or do exact plans exist?

If there are already plans, what about the variety of classes?
Will there still be GT1 (like C5-R) and GT2 cars or is it just a FIA-GT3 for people who don't want to travel?

In general I'm not too keen about those plans. My first Belcar was the 1000km Nurburgring support in 2004, I constantly follow Belcar now since 2005.

And I liked the 2005 rules much more. This year is also a good year apart from Class 1, but actually I don't want it to be a GT-only series.
Cars like the GS V8 are beautiful cars and Belcar is one of the very few series where they can run.
I don't want them in VLN due to noise restrictions and DSC is not such a fine series.

I hope the bosses think well and do wise decisions, a wise decision in my eyes would be GTA, GTB, TA, TB :cool:

Bling 31-08-2006 22:37

Quote:

Originally Posted by Mark
Ja, ik ben voor FIA GT3. Waarom? Simpel. Elke nationale GT-klasse, waar dan ook in Europa, mag niet verder gaan dan FIA GT3. GT1 en/of GT2 voor de internationale series. Waarom? Kijk eens naar de operationele kosten van GT1/GT2 wagens.

Het zijn nog steeds de teams die ervoor kiezen om in Klasse 1, 2 of 3 aan te treden. GLPK, SRT en Eurotech hebben er nog steeds zelf voor gekozen om in Klasse 1 met GT1 auto's gaan te rijden. Moeten wij hen daarom tegenhouden om in Belcar te komen rijden met hun GT1-materiaal?

Ik wil maar zeggen, die reglementswijziging heeft naar mijn mening vele teams tegengehouden om zich in te schrijven.

Quote:

Originally Posted by Mark
Een onderhoudsbeurt aan een RSR-motor is niet met goud te betalen. Bij een GT3-cup motortje is dat wel te betalen. Hoeveel seconden zitten er tussen een RSR en GT3-cup op Zolder? Niet zo heel veel............denk niet dat de bewuste gentlemen-coureur daar rouwig om is. Die ene topcoureur die hier niet mee leven kan? Jammer dan, moet ik u begeleiden naar de deur......of weet u zelf de weg naar buiten.

Nou, ik wil toch CEO Racing toch niet gaan vertellen op het einde van het seizoen: "Sorry mensen, jullie twee RSR's zijn niet meer welkom. Gelieve nog twee Cupjes aan te schaffen of je enkel in te schrijven met jullie huidige Cup"

Wat ik gewoon wil zeggen is dat je naar mijn mening met dit format niet meer deelnemers gaat aantrekken. Zeker niet op korte termijn.

Quote:

Originally Posted by Mark
Liever 60 simpele wagens als helemaal geen ;)

Nou, ik zie toch liever 42 wagens met enkele GT1-wagens en professionele, internationale piloten erop

Ik volg tommy's mening trouwens volledig: GTA/B, TA/B leek mij het ideale format.
Quote:

Originally Posted by Mark
Zou zeggen, discusieer lekker verder :)

Bij deze ;)

PS: Ik ben slechts 14, nog jonger dus :)

Raceboy 31-08-2006 22:42

Quote:

Originally Posted by Bling
Ik volg tommy's mening trouwens volledig: GTA/B, TA/B leek mij het ideale format.

Probleem is dat Tourisme beetje uitgestorven is. Alles is nu S2000. Je kan die wel ombouwen voor endurance (zie severich) maar een TA ga je daar nooit van maken. Je kan natuurlijk zelfs iets bouwen maar ik denk niet dat je amg verwahten dat 7 teams ineens zelf iets ineen gaan steken.

GT2-R 31-08-2006 22:49

Mij zou het goed lijken de oudere generatie GT1-wagens wat voordelen te geven. Niet van die aard dat ze sneller zijn dan de Corvettes maar dat ze op z'n minst geen 3sec per ronde verliezen. Zodra er dan ook maar het minste probleem opduikt staan er dan een aantal Porsche biturbos/GT2-R (:drewl: ) en Vipers klaar om het heft in handen te nemen. Als ik me niet vergis zijn de FFSA-GT reglementen ook iets in die aard, of niet???

Viper GTS-R*** 31-08-2006 22:53

Quote:

Originally Posted by doctor jozz
Mij zou het goed lijken de oudere generatie GT1-wagens wat voordelen te geven. Niet van die aard dat ze sneller zijn dan de Corvettes maar dat ze op z'n minst geen 3sec per ronde verliezen. Zodra er dan ook maar het minste probleem opduikt staan er dan een aantal Porsche biturbos/GT2-R (:drewl: ) en Vipers klaar om het heft in handen te nemen. Als ik me niet vergis zijn de FFSA-GT reglementen ook iets in die aard, of niet???

Inderdaad docter jozz!
Bij dit idee blijf ik ook nog steeds;)
Weet je nog mijn thread "Belcar & FFSA GT reglementen" ? :)
Link:http://forum.depaddock.eu/showthread...lcar+reglement

GT2-R 31-08-2006 22:57

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R***
Weet je nog mijn thread "Belcar & FFSA GT reglementen" ? :)
Link:http://forum.depaddock.eu/showthread...lcar+reglement

Ik dacht mij al zoiets te herinneren :D :+ .

Bramzel 31-08-2006 23:03

Quote:

Originally Posted by Mark
SVP niet denken ;) Gewoon naar school gaan en lekker MSN'en.

Quote:

Originally Posted by Mark
Zeg ik dat zoiets van toepassing is op alle 16-jarige? Ken toch enkele jeugdige Paddockers die reeds op zeer jonge leeftijd weten hoe het autosportwereldje in elkaar zit. Die desbetreffende gasten leveren dan ook regelmatig een zinnige bijdrage. Mijn quote was specifiek bedoeld op de 16-jarige Jorrit van Dasselaar die de laatste tijd het forum voorziet van heel wat onzin. Althans, dat is mijn persoonlijke mening? Die mogen we anno toch nog steeds hebben?

Ik heb je er eerder op aangesproken en ga dit weer doen. Je gedraagt je als een hufter Mark. Als administrator hoor je orde te bewaren en het forum in toom te houden, en dat doe je niet door minderjarigen publiek te kleineren. Als admin is dat gewoon not done. Als zijn gedrag je niet aanstaat hoor je hem daar via PM op te wijzen, maar een beetje als een volwassene een 'kind' gaan afbekken op een forum? Grote kerel zeg, word je daar blij van? Nou nou. Je zit hier af te geven op hem, maar gedraagt je zelf nog veel erger. Gedrag een admin onwaardig. Als je iemand niet mag, prima, maar ga hem dan niet proberen weg te pesten. Want die indruk krijg ik hier sterk.

Deze post zal wel verwijderd worden, maar dat kan me niks schelen. Dit soort gedrag verpest dit forum, niet de posts gebaseerd op geruchten. Geruchten horen er bij en zijn er al sinds het begin. Zullen er ook altijd blijven. Mensen aanvallen op hun leeftijd is echter kinderachtig en onvolwassen.

Als dit zo doorgaat vind ik het wel prima hier. Ik vond De Paddock altijd een plek waar het plezierig over de autosport praten was. Dat plezier is echter flink aan het dalen door dit soort zaken.

JorritVD 31-08-2006 23:07

Quote:

Originally Posted by Mark
Mijn quote was specifiek bedoeld op de 16-jarige Jorrit van Dasselaar die de laatste tijd het forum voorziet van heel wat onzin. Althans, dat is mijn persoonlijke mening? Die mogen we anno toch nog steeds hebben?

Sry, ik zal op m'n posts letten. Maar ik heb ook heel veel dingen erop gezet dat waar is.

Quote:

Originally Posted by Mark
Als ik aan GT-racerij denk, dan denk ik aan bomvolle velden. Of die gedachte terecht is weet ik niet. Weet wel dat ik liever naar 60 wagens kijk dan naar 30.

Ik heb ook liever bomvolle velden, maar 60 gt3 auto's is denk ik ook een achetruitgang voor de Belcar. Ik zie liever wat sneller en exclusiefe auto's zoals de Marcossen, Corvettes, Stealths, Vipers Maseratis etc.
Ik zie dit jaar meer als een overgangsjaar van de Belcar. na een paar goede jaren is er dit jaar even wat minder. Als bijv PSI niet de Corvettes hadden gekocht waren ze ook nog met de PSI Porsches, ook al kunnen ze niet op tegen de Corvettes. Tot nu toe heeft de 997 GT2-R maar 1 race geraced.
Kuismannen is er ook met de PSI Corvettes er van door gegaan. Dus al drie competatieve auto's weg in princiepe.
Ik denk niet wat de Belcar op heeft gebouwd zo laat vallen voor goedkopen GT3 autootjes (nouw zo goedkoop ook weer niet). Als er alleen maar GT3 auto's komen wordt een race waarchijnlijk ook 2 races van een uur en kun je misschien verwachten dat de grote namen zoals Kumpen, Goossens e.d niet meer mee gaan doen en misschien wel naar de FFSA gaan of de Rhino's GT series. Maar het kan ook zijn dat hun juist wel mee gaan doen.

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Ik heb je er eerder op aangesproken en ga dit weer doen. Je gedraagt je als een hufter Mark. Als administrator hoor je orde te bewaren en het forum in toom te houden, en dat doe je niet door minderjarigen publiek te kleineren. Als admin is dat gewoon not done. Als zijn gedrag je niet aanstaat hoor je hem daar via PM op te wijzen, maar een beetje als een volwassene een 'kind' gaan afbekken op een forum? Grote kerel zeg, word je daar blij van? Nou nou. Je zit hier af te geven op hem, maar gedraagt je zelf nog veel erger. Gedrag een admin onwaardig.

Deze post zal wel verwijderd worden, maar dat kan me niks schelen. Dit soort gedrag verpest dit forum, niet de posts gebaseerd op geruchten. Geruchten horen er bij en zijn er al sinds het begin. Zullen er ook altijd blijven. Mensen aanvallen op hun leeftijd is echter kinderachtig en onvolwassen.

Als dit zo doorgaat vind ik het wel prima hier. Ik vond De Paddock altijd een plek waar het plezierig over de autosport praten was. Dat plezier is echter flink aan het dalen door dit soort zaken.

Bedankt voor het opkomen, in sommige dingen heeft hij gelijk, maar ik sommige dingen denk ik dat hij soms eerst even beter kan nadenken voordat hij wat zegt, in dot geval typen.

Misschien is het beter om deze thread tijdelijk te sluiten en als we meer weten over het reglement voor volgend jaar dat we hem dan weer openen.
tot nu toe staat er een hele boel gelul in en houden we ons momenteel alleen maar voor de gek.

GT2-R 31-08-2006 23:10

Quote:

Originally Posted by Bramzel
niet door minderjarigen publiek te kleineren. Als admin is dat gewoon not done. Als zijn gedrag je niet aanstaat hoor je hem daar via PM op te wijzen, maar een beetje als een volwassene een 'kind' gaan afbekken op een forum?

:Offtopic:

@Mark: ik wil mij nergens mij bemoeien maar mij lijkt het ook beter dat als je een probleem hebt met iemand het gewoon te zeggen via PM en niet in het openbaar. ..

@Bramzel: dit meldt je Mark ook misschien beter via PM hé...

Kan het nu aub terug over de belcar-reglementen gaan???

Viper GTS-R*** 31-08-2006 23:13

Eerlijk gezegd Mark, vind ik ook wel dat je soms wat 'hard' bent tegenover Jorrit. Oké forum moet geen roddelblaadje worden dat weten we allemaal.
Maar zoals Bramzel zegt, zo in openbaar kleineren... lijkt me idd niet de gepaste manier.

Dan even naar het onderwerp:
Als we nu eens kijken naar het huidige Belcar veld, hoeveel wagens kunnen er zonder aanpassingen in het FIA GT3 veld meerijden?
Weliswaar GEEN EEN...
Dus dat FIA GT3 - Belcer gedoe slaagt, natuurlijk mijn mening: "OP NIETS"

Iemand andere mening?? Of tegen-reactie?? Laar horen zou ik zeggen:cool:

Baron 31-08-2006 23:24

Quote:

Originally Posted by doctor jozz
Zou echt zonde zijn :( :( :(... Ik betwijfel of ik dan nog echt de belcar zal volgen.

Zo denk ik er ook over. Voor een race met alleen GT3-cupjes kom ik mijn deur niet uit.
Een Belcar gebaseerd op het GT3-reglement zal de publieke belangstelling zeker doen afnemen. Het publiek wil Corvettes, Vipers en andere dikke bakken zien.
Het grote probleem bij de Belcar 2006 is dat het reglement de Corvettes enorm bevoordeelt (over het hoe en vooral het waarom is hier ook genoeg gediscussieerd ;) ). Men moet de reglementen aanpassen en ervoor zorgen dat er in GT1 opnieuw een zekere nivellering komt, waardoor de Marcos, Stealth, Viper en Porsche Biturbo weer meer aansluiting krijgen met de Corvettes. Geef die wagens in godsnaam toch hun grote vleugels terug.
Met een achttal wagens in GT1 die min of meer aan elkaar gewaagd zijn, heb je opnieuw een pracht van een kampioenschap. Dat zo een GT1 niet voor iedereen financiëel haalbaar is, moet je er maar bijnemen. De minder kapitaalkrachtige teams kunnen hun gading blijven vinden in de GT2 en GT3.
Laat die GT1 dan maar over aan de al-dan-niet-zelfverklaarde 'professionals'. Maar laat die klasse alsjeblieft wel bestaan, want je hebt die GT1 hard nodig als locomotief en uithangbord voor de Belcar.

A.J. 31-08-2006 23:50

Quote:

Originally Posted by Baron
.
Een Belcar gebaseerd op het GT3-reglement zal de publieke belangstelling zeker doen afnemen. Het publiek wil Corvettes, Vipers en andere dikke bakken zien.
.

Ik dacht dat er Corvettes en Vipers reden in GT3, net als andere dikke bakken zoals Aston Martin...
Tijdens alle belcar races was er een mooi gevecht in klasse 2 en 3.
Zou mooi zijn dat een Porsche 996 RS het voor de titel moet opnemen tegen een Mosler, BMW V8, Ultima, Corvette (zoals Xero racing), Viper ( zie Rudolph) en dit met weinig onderlinge verschillen.
Zou veel spannender zijn.

JorritVD 01-09-2006 00:03

Quote:

Originally Posted by A.J.
Ik dacht dat er Corvettes en Vipers reden in GT3, net als andere dikke bakken zoals Aston Martin...

Je hebt gelijk, maar er zijn meer raceversies
Corvette: GT1: C6-R en C5-R / GT3: Z06R
Viper: GT1: Chrysler Viper GTS/R / GT3: Dodge Viper Competition Coupe
Aston Martin: GT1: DBR9 / GT3: DBRS9
en nog een paar.

In de GT1 mag je meer dingen doen en en hebben de auto's ongeveer 600 pk en in de GT3 tussen de 400 en 500.
Op GT1 en GT2 gebied mag je bijv. carbononderdelen meer aerodinamica erop zetten etc. etc.

een normale mens die geen hoge snelhijden is gewend kan niet met een GT1 of GT2 auto mee om gaan.
een GT3 auto is eigenlijks een normale auto met een rolkooi en een paar kleine aanpassingen.

Brecht 01-09-2006 00:05

Quote:

Originally Posted by JorritVD
Je hebt gelijk, maar er zijn meer raceversies
Corvette: GT1: C6-R en C5-R / GT3: Z06R
Viper: GT1: Chrysler Viper GTS/R / GT3: Dodge Viper Competition Coupe
Aston Martin: GT1: DBR9 / GT3: DBRS9
en nog een paar.

In de GT1 mag je meer dingen doen en en hebben de auto's ongeveer 600 pk en in de GT3 tussen de 400 en 500.
Op GT1 en GT2 gebied mag je bijv. carbononderdelen meer aerodinamica erop zetten etc. etc.

een normale mens die geen hoge snelhijden is gewend kan niet met een GT1 of GT2 auto mee om gaan.
een GT3 auto is eigenlijks een normale auto met een rolkooi en een paar kleine aanpassingen.

Dat weet A.J. allemaal wel hoor, je moet hem niks leren over autosport :)

Viper GTS-R*** 01-09-2006 00:11

Quote:

Originally Posted by A.J.
Ik dacht dat er Corvettes en Vipers reden in GT3, net als andere dikke bakken zoals Aston Martin...
Tijdens alle belcar races was er een mooi gevecht in klasse 2 en 3.
Zou mooi zijn dat een Porsche 996 RS het voor de titel moet opnemen tegen een Mosler, BMW V8, Ultima, Corvette (zoals Xero racing), Viper ( zie Rudolph) en dit met weinig onderlinge verschillen.
Zou veel spannender zijn.

Ja maar zo gaan we wel de British GT kant op hé?:confused:
En dat lijkt me nu toch niet de bedoeling, enfin Mark had dat eens als ideetje gesugereert "weg met de K1's" ofzo iets...
Link: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13111
Lijkt mij nu toch niet dé oplossing, net de opvallendste Klasse laten verdwijnen zelfs als zijn er juist in die klasse de minste wagens...
Mijn ideetje van weleer: http://forum.depaddock.eu/showthread...ens+uitnodigen
Quote:

Originally Posted by Baron
Laat die GT1 dan maar over aan de al-dan-niet-zelfverklaarde 'professionals'. Maar laat die klasse alsjeblieft wel bestaan, want je hebt die GT1 hard nodig als locomotief en uithangbord voor de Belcar.

Gij deelt mijn mening;)

Baron 01-09-2006 00:13

Quote:

Originally Posted by corvetteboy
Dat weet A.J. allemaal wel hoor, je moet hem niks leren over autosport :)

:Offtopic:
Onze Jorrit VD is duidelijk een nog jong en onervaren groentje, die nog niet goed weet wie-wie-is in autosportland. :rolleyes:;)


All times are GMT +2. The time now is 18:12.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.