![]() |
Belcar 2007 : FIA GT3-reglement ?
Heeft iemand hier al meer over opgevangen ?
Tijdens de 24 uur ging dit gerucht door de paddock, en ik lees in Turbo Magazine enkele piloten hetzelfde vernoemen in interviews... |
Er is inderdaad zoiets rondgewaaid...
|
Zou echt zonde zijn :( :( :(... Ik betwijfel of ik dan nog echt de belcar zal volgen.
|
Mwoah, sta er niet afwijzend tegenover...........dat zegt overigens helemaal niks, ben maar een simpele liefhebber ;) Dit zou wel de uitspraken verklaren van een deelnemer aan de 24 uur in de perszaal, die bekend staat om zijn voorliefde voor "strepen trekken". Die was niet echt te vinden voor "Belcar new style".
Hopenlijk leggen ze dan dit FIA GT3 reglement voor meerdere jaren vast. Dan hebben teams tenminste de kans om de investering terug te verdienen. Deze geluiden uit Zolderse 24 uur paddock geven dan wel voeding aan de "speculatieve threads op dit duivelse forum" waarin klasse 1 wagens de deur worden gewezen ;) |
Moest men dit doen dan laten ze toch veel Belcar teams in de steek...
Ik hoop alvast dat dit niet zo gaat zijn en ze het behouden zoals dit jaar met hier en daar wat wijzigingen voor bepaalde 'wagens'. EDIT: wat ik met mijn 1ste zin wil zeggen: Euroracing koopt de Qvick Ultima voor volgend jaar, krijgen ze deze in FIA GT3 configuratie?? Indien niet hebben ze koop gedan voor niets... AD-Sport -> Viper GTS-R ook een koopje voor niets geworden dus? Want ik vermoed dat deze hem niet hebben gekocht voor maar 1 jaar hoor, 1 jaar extra zal hen wel gelukt zijn net zoals die E36's een jaar langer hebben gekregen. G&A: kopen een Mosler MT900R aan voor Belcar, steken er pakken geld en werk in! Deze is nu zeer compititief, en wat als deze niet aan FIA GT3 normen voldoet?? Nog een pracht project voor niets ?? (Kenis sprak zelf om misschien een 2de Mosler aan te schaffen voor volgend jaar!) Dus weg met dat Belcar-FIA GT3 gedoe zou ik zeggen!! FIA GT3's horen in Klasse 2 terecht zoals Rudulph Viper en zo gaat hem goed! Das mijn gedacht hierover,... |
Misschien komt er een andere klasse indeling of komt de Fia GT3 een gastrace rijden tijdens een belcar weekend.
Misschien zijn de klasses volgend jaar zo vanwege de opkomende Fia GT3 auto's: Klasse 1: Fia GT1 Klasse 2: Fia GT2 Klasse 3: Fia GT3 Klasse 4: Cup klasses, WTCC, en andere. Ik denk dat we binnen 2-3 maanden meer nieuws krijgen over 2007. |
Quote:
|
Over een GT3 reglement specifiek heb ik niets gehoord, enkel het feit dat de Corvettes eruit zouden vliegen.
Dit is enkel hetgeen ik heb horen 'waaien'. Waar ze het vandaan gehaald hebben weet ik ook niet. Er zijn nog ooit cowboyverhalen rondgegaan dus alles met een korrel zout nemen en afwachten. |
Beste paddockers
stop nu toch eens met hele threads te bouwen op de woorden "horen waaien, gerucht, ik denk, ik meen gehoord te hebben enz.". Een forum is een discussieplaats en geen opeenstapeling van gissingen, vermoedens, halve waarheden en hele leugens. Als je informatie hoort of leest, dien je je eerst af te vragen, wie is de bron, waar haalt mijn bron deze info en wat kan de bedoeling ervan zijn. Check dan ook nog eens wat er gezegd wordt, bijvoorbeeld in dit geval bij Circuit Zolder of RACB en begin, als je informatie dan correct blijkt te zijn, gerust een stevige discussie. Natuurlijk kan iedereen zich vergissen en zal er altijd wel een iets fout doorsijpelen, dat kan niemand uitsluiten. Maar op de manier zoals het nu vaak gaat, ondergraaf je de intrinsieke kwaliteit van een forum als de paddock en dat is jammer. Een forum als de paddock kan zeer boeiend zijn - het is dan als het ware een-vinger-aan-de-pols-in-autosportland -, maar niet op deze wijze. En of je nu 16 of 86 bent, iedereen kan daar toe bijdragen. (wel liefst in beter Nederlands dan sommigen hateren hier; herhaal werkwoordsuitgangen eens :-)) En bovendien gaan een aantal betrokkenen deze gissingen voor waar nemen en volledig vooruit lopen op de zaken. Je zaait als het ware onrust (bijvoorbeeld door te stellen dat een Mosler niet meer welkom zou zijn), terwijl daar geen reden toe is. In het ergste geval breng je de autosport zelfs schade toe, wat toch absoluut niemand's bedoeling kan zijn. Wat de inhoud van deze thread aangaat, er is nog niets definitief beslist over het reglement 2007, dat is trouwens ook tijdens de rijdersbriefing van de 24u, door de heer Verschraegen, directeur van CZ, gezegd. Wat niet uitsluit dat FIA-GT3 een pijler van de Belcar zal blijven, naast andere bestaande GT-klassen. Maar hoe en wat, daarvoor is het nog even afwachten. Sportieve groeten Joost |
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
Quote:
J |
En...daar gaan we weer afwijken van de originele tread.
Ik lees de "Paddock" graag, maar soms worden er veel 'niet-zo-nuttige' dingen geplaatst. Maar ik heb zélf de keuze "Lees ik deze tread of niet". Deze tread was best nuttig in het begin...men vroeg zich af of de geruchten over de Belcar in 2007 waar zijn. Maar nu...het is weer een totaal ander ding. Maar ieder zijn ding. Ikzelf lees veel en hoor heel wat aan. Maar ik zie wel wat er van de plannen enz terecht is gekomen IN 2007. Het is nog zover weg. Maar misschien kunnen al die speculatie topics/treads niet verzameld worden tot de "geruchten tread" ?? Sorry voor deze off-topic reply, maar ik was het nu even beu geworden als die niet-zo-nutttige replies en topics. |
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
|
Toch een beetje aanleunend.
Over de opportuniteit en inhoud van deze thread wil ik me niet uitspreken, op één opmerking na : soms kan het bespreken , overwegen enz van geruchten de "officiële instanties" ertoe aan zetten een positie in te nemen , terwijl ze eigenlijk liever de kat uit de boom kijken.
Een reglement voor 2007 zou begin 2006 al moeten vastliggen ; hoe kan je anders plannen , bouwen etc. In sommige extreme gevallen ( ahum ) was het reglement niet eens vast gelegd tot een drietal weken voor de eerste race :+ Nu even :Offtopic: : ik zie hier in de thread ( afgezien van de inhoud dus ) dat er hier een aantal mensen zijn die zich toch wel buigen over reglementen enz. Kan er mij iemand vertellen of er van elke race ( MVDBO, BEC, BSC ..... ) een rapport opgesteld wordt ? En wat daar dan in staat? Bvb . Ronde 4 zwarte vlag wagen 43, ronde 5 wagen 43 binnen ........ enz , enz.) En waar kan ik dat dan vinden ? Alvast bedankt voor info |
Quote:
een 16-jarige is tot niet meer in staat? dan moet je maar meteen een minimumleeftijd op je forum zetten |
Zo brengen Mark en Marcel ons weer tot een volgend punt op de agenda : het discrimineren van minderjarigen op een forum, dank u daarvoor :rolleyes:
|
Quote:
In ieder geval er goed in geslaagd een thread met enkele, al dan niet terechte, vraagtekens ivm een onderwerp in 2 posts te kelderen tot iets wat de naam thread niet waardig is. Proficiat. |
Quote:
Maar wat als de zon morgen in het westen opkomt...? Wat dan? ... Om maar te zeggen dat je een probleem oplost als het zich voordoet en niet reeds op voorhand. Maar goed, zo kunnen we wel uren blijven doorgaan. Voor mij eindigt dit stukje hier. |
niet te lang discuteren zou ik zeggen..... wat zou er gebeuren als er een appart GT3 kampioenschap , in de BTCS weekends bvb, georganiseerd wordt ?:cool:
|
Quote:
|
Quote:
http://www.supercarchallenge.nl/Show...?Nieuws_ID=521 Misschien de andere GT3 auto's van de DSC kunnen zijn: Dodge Viper CC: http://www.supercarchallenge.nl/uplo...s/DSCF5118.jpg Corvette Z06: http://www.supercarchallenge.nl/uplo...s/IMG_9358.jpg |
Ik vraag me af of diegene die zulke geruchten verspreid wel iets afweet van de FIA GT3. ok de koersen zijn spannend maar dat komt omdat alle wagens gelijk moeten zijn. Wat gaan ze doen een Marc Duez met alle autos laten rijden en ze dan allemaal gelijk maken?
|
Quote:
Wat betreft geruchten, speculaties? Het kan de goede kant uitgaan, het kan de slechte kant uitgaan. Soms worden fora gebruikt om op een "slinkse ;) " manier gebruikt om te kijken wat er leeft onder het volk. We kunnen hier best een beetje bomen over hoe wij graag het reglement willen zien. Zo af en toe kan daar best een nuttige opmerking tussenzitten. Heeft zelfs al eens geleid tot een wijziging in bepaalde reglementen ;) Pijnlijke informatie over bepaalde mensen? We hebben nog steeds een trashcan. We gooien hier op De Paddock niks weg, we maken het onzichtbaar voor de algemene gebruikers ;) Zoiets kan hoogstens een paar uur online staan. Iets checken bij Circuit Zolder, RACB, Spa of welke instantie dan ook voor de gewone sterveling? Kans op een antwoord is zo goed als nul. Wil best namen van mensen die consequent hun mail niet beantwoorden. Geen probleem voor mij. Hou er dan wel rekening mee dat ik mijn mening jegens die bewuste mensen negatief bijstel. Afgelopen maandag een mail gestuurd naar een bepaalde persoon binnen CZ met enkele mensen in cc. Tot op geen heden antwoord. Oke, maar kijk dan niet raar op als ik volgende week de kar met stront leegkieper op een bepaalde plaats. (wees gerust, zal niet dit forum zijn ;) ) Zo en nu lekker verder beppen over Belcar 2007 :) Ja, ik ben voor FIA GT3. Waarom? Simpel. Elke nationale GT-klasse, waar dan ook in Europa, mag niet verder gaan dan FIA GT3. GT1 en/of GT2 voor de internationale series. Waarom? Kijk eens naar de operationele kosten van GT1/GT2 wagens. Een onderhoudsbeurt aan een RSR-motor is niet met goud te betalen. Bij een GT3-cup motortje is dat wel te betalen. Hoeveel seconden zitten er tussen een RSR en GT3-cup op Zolder? Niet zo heel veel............denk niet dat de bewuste gentlemen-coureur daar rouwig om is. Die ene topcoureur die hier niet mee leven kan? Jammer dan, moet ik u begeleiden naar de deur......of weet u zelf de weg naar buiten. Als ik aan GT-racerij denk, dan denk ik aan bomvolle velden. Of die gedachte terecht is weet ik niet. Weet wel dat ik liever naar 60 wagens kijk dan naar 30. 24 uur van Zolder van 2006 een succes? Qua wedstrijd misschien wel. Economisch gezien? Een ferme financiele tegenslag! Maar liefst een daling van 25% in het aantal deelnemers. Oke, dat is maar een getal. Maar waar zien we die daling nog verder terug? -Minder vierkante meters verhuurd in de paddock omdat het aantal teams/sponsors lager was -Minder benzine verkocht aan de pomp -Minder kaarten verkocht omdat de teams die thuisbleven geen gasten hebben uitgenodigd -Minder parkeergelden -Minder omzet aan de drank- en frietkotten. Zal zijn gevol hebben voor de pachtprijs in 2007 Oftewel een neerwaartse spiraal................. Huidiige structuur, niet alleen seizoen 2006, laat een teruggang zien in het aantal deelnemers. We zullen hoe dan ook het roer moeten omgooien om de zaak drijvende te houden. Zal niet zeggen dat een Belcar FIA GT3 reglement de kip met de gouden eieren is maar we zullen moeten knippen in de kosten. Dan maar met "simpele GT-wagens" ;) Liever 60 simpele wagens als helemaal geen ;) Zou zeggen, discusieer lekker verder :) |
:Offtopic:
Over God en Huudo: Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten, En zit in 't binnenst van mijn ziel ten troon Over mij zelf en 't al, naar rijksgeboôn Van eigen strijd en zege, uit eigen krachten. En als een heir van donkerwilde machten Joelt aan mij op en valt terug, gevloôn Voor 't heffen van mijn hand en heldere kroon: Ik ben een God in 't diepst van mijn gedachten. —En tóch, zo eindloos smacht ik soms om rond Úw overdierb're leên den arm te slaan, En, luid uitsnikkende, met al mijn gloed En trots en kalme glorie te vergaan Op úwe lippen in een wilden vloed Van kussen, waar 'k niet langer woorden vond. Wilem Kloos 1894 Misschien is ém toch God? ;) |
Sorry to ask stupid question, but my dutch is far from perfect :rolleyes:
Are those GT3 plans only visions or do exact plans exist? If there are already plans, what about the variety of classes? Will there still be GT1 (like C5-R) and GT2 cars or is it just a FIA-GT3 for people who don't want to travel? In general I'm not too keen about those plans. My first Belcar was the 1000km Nurburgring support in 2004, I constantly follow Belcar now since 2005. And I liked the 2005 rules much more. This year is also a good year apart from Class 1, but actually I don't want it to be a GT-only series. Cars like the GS V8 are beautiful cars and Belcar is one of the very few series where they can run. I don't want them in VLN due to noise restrictions and DSC is not such a fine series. I hope the bosses think well and do wise decisions, a wise decision in my eyes would be GTA, GTB, TA, TB :cool: |
Quote:
Ik wil maar zeggen, die reglementswijziging heeft naar mijn mening vele teams tegengehouden om zich in te schrijven. Quote:
Wat ik gewoon wil zeggen is dat je naar mijn mening met dit format niet meer deelnemers gaat aantrekken. Zeker niet op korte termijn. Quote:
Ik volg tommy's mening trouwens volledig: GTA/B, TA/B leek mij het ideale format. Quote:
PS: Ik ben slechts 14, nog jonger dus :) |
Quote:
|
Mij zou het goed lijken de oudere generatie GT1-wagens wat voordelen te geven. Niet van die aard dat ze sneller zijn dan de Corvettes maar dat ze op z'n minst geen 3sec per ronde verliezen. Zodra er dan ook maar het minste probleem opduikt staan er dan een aantal Porsche biturbos/GT2-R (:drewl: ) en Vipers klaar om het heft in handen te nemen. Als ik me niet vergis zijn de FFSA-GT reglementen ook iets in die aard, of niet???
|
Quote:
Bij dit idee blijf ik ook nog steeds;) Weet je nog mijn thread "Belcar & FFSA GT reglementen" ? :) Link:http://forum.depaddock.eu/showthread...lcar+reglement |
Quote:
|
Quote:
Quote:
Deze post zal wel verwijderd worden, maar dat kan me niks schelen. Dit soort gedrag verpest dit forum, niet de posts gebaseerd op geruchten. Geruchten horen er bij en zijn er al sinds het begin. Zullen er ook altijd blijven. Mensen aanvallen op hun leeftijd is echter kinderachtig en onvolwassen. Als dit zo doorgaat vind ik het wel prima hier. Ik vond De Paddock altijd een plek waar het plezierig over de autosport praten was. Dat plezier is echter flink aan het dalen door dit soort zaken. |
Quote:
Quote:
Ik zie dit jaar meer als een overgangsjaar van de Belcar. na een paar goede jaren is er dit jaar even wat minder. Als bijv PSI niet de Corvettes hadden gekocht waren ze ook nog met de PSI Porsches, ook al kunnen ze niet op tegen de Corvettes. Tot nu toe heeft de 997 GT2-R maar 1 race geraced. Kuismannen is er ook met de PSI Corvettes er van door gegaan. Dus al drie competatieve auto's weg in princiepe. Ik denk niet wat de Belcar op heeft gebouwd zo laat vallen voor goedkopen GT3 autootjes (nouw zo goedkoop ook weer niet). Als er alleen maar GT3 auto's komen wordt een race waarchijnlijk ook 2 races van een uur en kun je misschien verwachten dat de grote namen zoals Kumpen, Goossens e.d niet meer mee gaan doen en misschien wel naar de FFSA gaan of de Rhino's GT series. Maar het kan ook zijn dat hun juist wel mee gaan doen. Quote:
Misschien is het beter om deze thread tijdelijk te sluiten en als we meer weten over het reglement voor volgend jaar dat we hem dan weer openen. tot nu toe staat er een hele boel gelul in en houden we ons momenteel alleen maar voor de gek. |
Quote:
@Mark: ik wil mij nergens mij bemoeien maar mij lijkt het ook beter dat als je een probleem hebt met iemand het gewoon te zeggen via PM en niet in het openbaar. .. @Bramzel: dit meldt je Mark ook misschien beter via PM hé... Kan het nu aub terug over de belcar-reglementen gaan??? |
Eerlijk gezegd Mark, vind ik ook wel dat je soms wat 'hard' bent tegenover Jorrit. Oké forum moet geen roddelblaadje worden dat weten we allemaal.
Maar zoals Bramzel zegt, zo in openbaar kleineren... lijkt me idd niet de gepaste manier. Dan even naar het onderwerp: Als we nu eens kijken naar het huidige Belcar veld, hoeveel wagens kunnen er zonder aanpassingen in het FIA GT3 veld meerijden? Weliswaar GEEN EEN... Dus dat FIA GT3 - Belcer gedoe slaagt, natuurlijk mijn mening: "OP NIETS" Iemand andere mening?? Of tegen-reactie?? Laar horen zou ik zeggen:cool: |
Quote:
Een Belcar gebaseerd op het GT3-reglement zal de publieke belangstelling zeker doen afnemen. Het publiek wil Corvettes, Vipers en andere dikke bakken zien. Het grote probleem bij de Belcar 2006 is dat het reglement de Corvettes enorm bevoordeelt (over het hoe en vooral het waarom is hier ook genoeg gediscussieerd ;) ). Men moet de reglementen aanpassen en ervoor zorgen dat er in GT1 opnieuw een zekere nivellering komt, waardoor de Marcos, Stealth, Viper en Porsche Biturbo weer meer aansluiting krijgen met de Corvettes. Geef die wagens in godsnaam toch hun grote vleugels terug. Met een achttal wagens in GT1 die min of meer aan elkaar gewaagd zijn, heb je opnieuw een pracht van een kampioenschap. Dat zo een GT1 niet voor iedereen financiëel haalbaar is, moet je er maar bijnemen. De minder kapitaalkrachtige teams kunnen hun gading blijven vinden in de GT2 en GT3. Laat die GT1 dan maar over aan de al-dan-niet-zelfverklaarde 'professionals'. Maar laat die klasse alsjeblieft wel bestaan, want je hebt die GT1 hard nodig als locomotief en uithangbord voor de Belcar. |
Quote:
Tijdens alle belcar races was er een mooi gevecht in klasse 2 en 3. Zou mooi zijn dat een Porsche 996 RS het voor de titel moet opnemen tegen een Mosler, BMW V8, Ultima, Corvette (zoals Xero racing), Viper ( zie Rudolph) en dit met weinig onderlinge verschillen. Zou veel spannender zijn. |
Quote:
Corvette: GT1: C6-R en C5-R / GT3: Z06R Viper: GT1: Chrysler Viper GTS/R / GT3: Dodge Viper Competition Coupe Aston Martin: GT1: DBR9 / GT3: DBRS9 en nog een paar. In de GT1 mag je meer dingen doen en en hebben de auto's ongeveer 600 pk en in de GT3 tussen de 400 en 500. Op GT1 en GT2 gebied mag je bijv. carbononderdelen meer aerodinamica erop zetten etc. etc. een normale mens die geen hoge snelhijden is gewend kan niet met een GT1 of GT2 auto mee om gaan. een GT3 auto is eigenlijks een normale auto met een rolkooi en een paar kleine aanpassingen. |
Quote:
|
Quote:
En dat lijkt me nu toch niet de bedoeling, enfin Mark had dat eens als ideetje gesugereert "weg met de K1's" ofzo iets... Link: http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=13111 Lijkt mij nu toch niet dé oplossing, net de opvallendste Klasse laten verdwijnen zelfs als zijn er juist in die klasse de minste wagens... Mijn ideetje van weleer: http://forum.depaddock.eu/showthread...ens+uitnodigen Quote:
|
Quote:
Onze Jorrit VD is duidelijk een nog jong en onervaren groentje, die nog niet goed weet wie-wie-is in autosportland. :rolleyes:;) |
All times are GMT +2. The time now is 18:12. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.