![]() |
Belcar / BTCS 2007
Volgend mailtje van de RACB haalde ik zopas uit m'n mailbox:
BELCAR SERIES, BTCS EN RACB BEZEGELEN SAMENWERKING IN 2007 Circuit Zolder, promotor van de Belcar Series, en PRC, promotor van de BTCS, hebben in nauw overleg met RACB besloten om in 2007 de krachten te bundelen en samen te werken gedurende 4 meetings: 2 op Circuit Zolder en 2 op Circuit Spa-Francorchamps. Tijdens de overige meetings opereren zowel Belcar Series als BTCS onafhankelijk. Voor alle meetings van de kalender 2007 zal Mediagroep Van Dyck Belcar Original zich beperken tot GT-wagens, terwijl de Belgian Touring Car Series nog enkel zal bestaan uit Silhouet en Toerismewagens. Uitzondering wordt gemaakt voor de 24 Hours of Zolder, die als 'open' wedstrijd wordt verreden en waar Silhouet en Toerismewagens worden toegelaten. De 12 Uren van BTCS mogen van deze uitzondering eveneens gebruikmaken, zij het dan door het éénmalig toelaten van GT-wagens van het type Cup. Met het samenbrengen van Mediagroep Van Dyck Belcar Original en Belgian Touring Car Series komt RACB tegemoet aan de vraag van teams, rijders, publiek, vrijwilligers en media om het aantal raceweekends op de kalender te beperken. Brussel, 20 september 2006 |
:worship:
schoon ding ! belcar = > GT btcs => toerisme en zo hoort het ook ! en dan rijden zee nog eens samen in het zelfde weekend :applaus: |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
hmm, lijkt mooi...
en daar is de MAAR zal er voor sommige teams geen probleem zijn.... teams die wagen in BTCS en Belcar hebben ingezet dit jaar?? |
Quote:
Bovendien, piloten die beide kampioenschappen willen combineren, hebben daardoor ook een aantal weekends vrij. Ook niet onbelangrijk... Ben nu alleen benieuwd wat ze met de GT klasse gaan aanvangen... GT2 en GT3 of enkel GT3 of toch GT1 behouden. Maar dat is een discussie voor een andere thread. ;) |
Quote:
aangezien in belcar enkel gt's en btcs enkel toerismes toelaat.. ze kunnen volgend jaar niet met 1 dezelfde wagen aantreden in beise kampioenschappen, en kunnen dus ook niet het zelfde weekend rijden ;) en de gt wagens van in btcs verhuizen volgend jaar naar belcar en tourismes van in de belcar verhuizen volgend jaar naar btcs.. ps: te hopen komt er ook nog een klasse binnen de btcs voor s2000/btcc wagens ! (of is die er al misscien ?) het zou mooi zijn om ook nog enkele wtcc/btcc wagens in de races te zien ! |
Quote:
Volgens mij voor bepaalde teams een joekel van een probleem ;) Voorbeeld: KS Motorsport, die hebben twee bemanningen in de BTCS en twee bemanningen in de Belcar. M.a.w. daar komt 4 een bepaalde hoeveelheid budget binnen voor uiteindelijk 2 wagens ! Dat is in 2007 dus nog maar 2 keer. Een halvering van de omzet van +/- 50%. Idem dito voor teams zoals First, NGT, GS Motorsport. Die zetten de wagens dubbel in............. Echter, in het algemeen vind ik deze zet een vooruitgang. |
Inderdaad, een zeer groot probleem voor verschillende teams en piloten, dus ook voor de organisatie, er zijn er weer genoeg die wéér niet zullen inschrijven voor volgend jaar, hierdoor loopt de organisatie dus ook weer budget mis, het concept van vorige jaren was hier dus nog altijd opperbest voor iedereen, dit jaar werden er al de nodige teams en piloten geweerd uit de Belcar, komend jaar zullen dat er weer meer zijn.
Door al dat gehussel van regelementen elk jaar zullen zeker geen teams van buitenaf aangetrokken worden omdat men niet zeker weet hoelang zij hier zouden kunnen blijven rijden, het wordt toch niet meer serieus genomen hier. Hoe lang zal het nog duren voordat ze zich zelf hélemaal kapot hebben gemaakt ??????????? |
Quote:
|
Hopelyk komt er dan ook wat afwisseling in de circuits by. BTCS was tot dit jaar byna enkel Francorchamps. :frusty:
|
Quote:
|
Quote:
|
Tja, in theorie is het allemaal simpel....
Maar stel dat kwalificaties en races vlak achter elkaar liggen? Er moet dan niet alleen bijgetankt worden en banden verandert worden, maar alles moet ook snel kunnen nagekeken worden en dat terwijl je al op de volgende startgrid word verwacht. En als er problemen zijn, is het zeker om zeep. Ik weet dat er voor de silhouetten ook een verschil in minimumgewicht is tussen belcar en BTCS (weet wel niet of dit voor de cupporsches ook zo is). Dus dan kan je ook nog gewicht plaatsen verwijderen... Ach ja, voor de silhouettes van KS is dat probleem er niet meer... Die mogen toch geen belcar meer rijden. |
silhouetten mogen gewoon niet meer in belcar, dus ook gen dubbele races. Ze hadden die gewoon zelfs nooit mogen toelaten.
|
Wat er ook allemaal van wordt of gaat worden, ik vind dat ze er een serieus boeltje van aan het maken zijn. Ik denk dat de mensen van het Circuit Zolder zich dringend eens moeten bezinnen waar ze naatoe willen met hun Belcar series. Ik heb de indruk dat er daar enkele mensen rondlopen met grootheidswaanzin. Het is allemaal mooi om een kampioenschap te maken wat een hoge kwaliteit heeft om een beetje te kunnen showen naar het buitenland toe wat voor een mooie en exotische maar tevens onbetaalbare GT-wagens te laten rijden in hun Belcar. Zelfs Kumpen begint al te klagen; zij die in eerste plaats altijd met het grootste en het snelste en het duurste materiaal kwamen aansleuren.
Blijkbaar hebben nu ook de toerismewagens helemaal afgedaan bij "Circuit Zolder" en in ieder geval ook de amateurs al helemaal. Dat hebben we dit jaar al mogen voelen met de Belcar Endurance Cup en ik denk dat ik daar geen tekeningetje bij moet maken voor de mensen die dit jaar deze klasse hebben gevolgd of in dit kampioenschap rijden. De achteruitstelling van dit regionaal kampioenschap was immers zo groot dat de helft van de teams er de brui aan geeft of heeft gegeven. Waar gaat dit allemaal naartoe en hoe moet het verder? Zal er volgend jaar helemaal geen plaats meer zijn voor de BEC? Hoe gaan ze dit en de andere competities van de Belcar Umbrella invullen in een weekend met de BTCS? Er zijn niet alleen Belcar teams die in de BTCS rijden maar ook BEC en BCS teams. Ik stel mij dan de vraag, wat met de mensen die werkelijk de Belcar hebben groot gemaakt, bij wijze van spreken de pioniers van dit kampioenschap. Als je een beetje de geschiedenis van de Belcar bekijkt zijn er mensen die al 20jaar of meer meedoen in de Belcar met een toerismewagen en jarenlang hebben geïnvesteerd in dit kampioenschap en geholpen hebben om van de Belcar te maken wat het vandaag de dag is. Deze mensen werden dit jaar al serieus in de kou gezet door de klasse-indelingen en zullen dan volgend jaar helemaal op de keien staan. Of naar Wallonië wandelen gestuurd worden waar hun (Vlaamse)sponsors geen reet aan hebben en er ook maar de brui aan geven. Ik vind nog steeds dat de grootste troef van de Belcar en de huidige BTCS was, dat deze competities toegankelijk waren voor alle wagens, zowel GT als toerisme. Het laatste jaar van de Procar(huidige BTCS) reden er nog welgeteld 10 toerismewagens, silouhettes en enkele Mazda MX5 rond in dat kampioenschap en kwam er geen kat naar kijken. Toen ze de overschakeling maakte naar GT en toerisme samen, was er opeens terug interresse van alle kanten. Je kan er toch niet omheen dat de Belcar door Vlamingen wordt geörganiseerd en de BTCS door Walen. En dat de meeste piloten willen toch in hun kampioenschap aan de start staan. De toerismewagens verbannen uit de Belcar vind ik dan ook een grove fout. |
Quote:
Groot gelijk!!!!!!!! en bovendien sinds wanneer is een silhouette gelijk aan een tourisme wagen????:crazy: zelfs met een aparte klasse voor deze wagens in de BTCS2007 zouden er enkel wat kruimels te rapen vallen voor de tourisme wagens. Ik stel me idd ook de vraag hoe lang die jongens het nog gaan uithouden om voor Jan Lul te komen rijden. |
Quote:
het probleem is dat KS met Silhouettes rijden, en die zijn niet meer toegelaten in belcar. met een ander bodywork-setje omzeil je die regel niet hoor ;) |
Quote:
|
lekker positief
Mannekes, ik heb niet zoveel tijd om op dit forum te kijken, maar elke keer als ik het risico neem ;) ... kom ik weer hetzelfde tegen:
"het is niet meer zoals in onze tijd" ... "vroeger was het beter"... "waar gaat dat naartoe"... Het lijkt wel het forum van seniorennet (alhoewel... ik denk dat ze daar optimistischer zijn, de rakkers). Een bekend filosoof zei ooit: "Trek lessen uit het verleden en put kracht uit de toekomst. Je word er beter van." :worship: PS: het zou wel mooi zijn als klasse 1 wegvalt (voor ons toch), maar ja... ik kan er al wel enkele opnoemen die daar niet akkoord mee zijn, je kan nu eenmaal niet voor iedereen goeddoen. Als er niets veranderd wordt er gemekkerd, als er iets veranderd wordt er gemekkerd. Probeer uw energie positief te gebruiken. |
Tja, meelopertjes moeten er ook zijn ... !
Als je nu nog niet begrepen hebt dat RACB Belcar aan het kapotmaken is, dan zul je het nooit begrijpen. Alhoewel, misschien wanneer het te laat is. Je kan ook eens gaan spreken met de teams die vroeger het veld vulden in de toenmalige ZTC, je hebt de keuze uit een twintigtal. |
Quote:
mvg Joost |
Wij zullen het dan wel fijn vinden dat als we het niet goed vinden, steeds maar weer moeten horen "'t is nooit niet goed".
Ja, dan hoeven we niet meer te discutteren. Helpen jullie de Belcar maar mee verder om zeep. Einde verhaal, nog maar eens ... |
Niet alleen in de Belcar is er geen ruimte meer voor bepaalde wagens. Idem dito voor de BTCS ;)
In een artikel over BRL en BTCS in de laatste edite van de Start: Quote:
|
Quote:
Begrijp me niet verkeerd... ik zie die silhouettes graag rijden, en ik denk dat ze ook leuk zijn om mee te rijden. Indien er een volwaardig tourismekampioenschap georganiseerd wordt, en men gaat silhouettes toelaten, kan je met een 'echte' tourismewagen niet concurreren (de meeste althans). |
Quote:
|
Quote:
lees eens eerst de hele post (en denk misschien een minuutje na) voordat je over de kook gaat... Ik heb niet geschreven dat jullie geen gelijk hebben hé, alleen maar dat ik graag meer optimisme zou zien ! Het voordeel aan filosofie is trouwens dat ieder er zijn eigen lessen uit trekt. Wat blijkt. Allé, nog maar eens bevestiging van wat ik al dacht. Ik kan hier beter wegblijven. Iemand met een andere mening dan jullie (dus géén meeloper) wordt meteen door 5 man besprongen. CIAO |
Quote:
Een eigen gefundeerde mening wordt hier op dit forum wel degelijk gewaardeerd. Maar jouw laatste gratuite interventies hier bewijzen overduidelijk dat je van de huidige Belcarproblematiek en de hele historie die eraan vooraf gegaan is, geen bal begrepen hebt. |
BEDANKT VOOR DE BEVESTIGING :bye:
|
Quote:
Misschien is er niet één waarheid, misschien zijn de visies van de deelnemers aan deze discussie - wij allemaal dus - wel allemaal een beetje subjectief? De objectieve waarheid bestaat niet, daar door de betrokkenheid van de boodschapper er altijd subjectiviteit is. CBG heeft zijn mening en anderen hebben de hunne, mag dat niet? Ik volg de discussies hier omdat de verscheidenheid van meningen juist verrijkend werkt, terwijl jij nu juist mensen wegjaagt. Dat is toch niet de bedoeling van een forum? Waar eindigen we trouwens als er nog maar één 'grote waarheid' is? Iran? Nazi-Duitsland? Dus CBG, wie je ook bent, geef gerust je mening, Joost |
Daar zijn andere forums voor :no:
Zullen we ons hier niet beperken tot enkel de Belcar ?!?! |
Onze auto voor de Belcar 2007 staat in elk geval klaar! Nog wel zonder motor omdat we de reglementen willen afwachten. Nu is het enkel te hopen dat die een beetje op tijd verschijnen...
(voilà zie... mot terug on-topic) |
Quote:
|
Zeer aangenaam nieuws gevonden in Turbo:
Quote:
:worship: G&A-motorsport:worship: |
ff off-topic: in Turbo staat ook dat bij Eran-racing een zekere André Jaenen actief is
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
------------ zeg Mark, ik zie het probleem niet hoor, de discussie is toch afgesloten zonder vieze woorden te gebruiken ! |
Quote:
Vertelde gisteren mijn info bron, evenals dat jullie... spijtig genoeg niet meer zullen aantreden dit seizoen met de mooie ex-wtcc body bolide. De wereld is klein, idd;) |
All times are GMT +2. The time now is 13:06. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.