De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Eenzitters (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   World Series by Renault 2007 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14057)

JPMontoya 29-09-2006 18:15

World Series by Renault 2007
 
Renault Sport heeft naar aanleiding van zijn thuiswedstrijd in Le Mans de krijtlijnen voor de World Series by Renault 2007 uit de doeken gedaan.

De Megane Trophy

De Megane Trophy zal meer naar iets langere wedstrijden gaan van 2x 40 minuten + 1 ronde met verplichte pitstop én tankbeurt.

De mogelijkheid zal er ook in bestaan van 2 piloten in te zetten per wagen wat maakt dat er dan in die verplichte pitstop een piloot zal gewisseld moeten worden.

Voor al deze wijzigingen zal de Mégane een 2007 kit krijgen.

Formule Renault 2.0L

De succeswagen bij uitstek van Renault krijgt in 2007 een nieuwe body.

Aan het verloop van de wedstrijden wordt er niet veel veranderd. Wel nieuw is dat de winnaar van de Eurocup 2007 een beurs krijgt van 200.000€ om het jaar daarna in de World Series 3.5 aan de slag te gaan.

Ook worden er striktere restricties opgelegd aan de piloten die nog in een ander FR 2.0 kampioenschap aan de start staan.

World Series 3.5L


Ook hier heel wat wijzigingen met name dan aan het bepalen van de startopstelling. Voor de grid van de 2de wedstrijd wordt de top 10 van de 1ste wedstrijd omgedraaid..

Ook zal de World Series 3.5 uitgerust worden met een soort van power-boost knop waarmee de piloot gedurende 60 seconde meer vermogen heeft...


Groeten uit de Sarthe...

Brecht 29-09-2006 19:09

Ziet er mooi uit. Vooral dat van die powerboost spreekt me wel aan.
Is hetzelfde als in de champcar.

Mr.Dallara 10-10-2006 15:13

In het boekje van het Racing Festival het voorbije weekend in Spa, stond een "rendez vous" calender in voor 2007.
Met op 23-24 juni 2007 World Series by Renault (TBC!)

Het duel is dus begonnen met waar de belgische WSbR meeting gaat plaatsvinden. :) Eén ding is zeker Renault Sport wil er nog maar één meeting doen per land(je).

JPMontoya 10-10-2006 15:19

Renault-Sport heeft gezegd dat er voor de World Series 3.5 na Monaco nog een additionele wedstrijd zal zijn buiten de WSbR week-ends om...

Dus afwachten...Ik verwacht dat de kalender (of idee) uit de doeken zal gedaan worden in Barcelona.

Mr.Dallara 10-10-2006 15:34

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
Renault-Sport heeft gezegd dat er voor de World Series 3.5 na Monaco nog een additionele wedstrijd zal zijn buiten de WSbR week-ends om...

Dus afwachten...Ik verwacht dat de kalender (of idee) uit de doeken zal gedaan worden in Barcelona.

Ahzo, dat kan, maar dan is het al niet de bedoeling om die weer tijdens de 24u Spa te gaan doen. Want het weekend eind juni dat TBC op de kalender staat, is wel degelijk met FR3.5, FR2.0, Mégane en F1 demo. Een échte WSbR meeting dus.

Ik had ook vernomen dat ze van het weekend in Spa (waar enkel de FR3.5 reed in het voorprogramma van 24u FIA GT) meer dan tevreden waren. Uiteraard is het door de prestige van het weekend, de masse publiek én pers die je serie dan ziet rijden. De abnormale timing en format van het weekend was maar een klein nadeel vergeleken met de positieve punten.

SMM DOC 10-10-2006 18:18

Daar gaanwe weer.
Dat zou dan de zoveelste wedstrijd zijn die oorspronkelijk door Circuit Zolder naar België gehaald werd om dan, eenmaal dat het concept succesvol blijkt, ingepikt te worden door Francorchamps.
Zie ook: FIA GT, DTM,....

JPMontoya 10-10-2006 23:47

Ik dacht dat Zolder een driejarig contract had met RPM...

Mark 11-10-2006 00:04

Quote:

Originally Posted by SMM DOC (Post 189536)
Zie ook: FIA GT, DTM,....

FIA GT: Geloof dat destijds bepaalde veranderingen op CZ te laat in orde waren............ Wiens fout? Zal toch wel geen gelijk krijgen maar mijn inziens mediocore management CZ ;)

DTM: Rogerke P. (collega-Limbo) die dacht de kip met de gouden eieren gevonden te hebben op Spa. Helaas, het koste hem weer een KvK-inschrijving :) Voor dergelijke mensen is dat de gepaste straf ;)

bluelite 11-10-2006 00:08

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 189516)
Ik had ook vernomen dat ze van het weekend in Spa (waar enkel de FR3.5 reed in het voorprogramma van 24u FIA GT) meer dan tevreden waren. Uiteraard is het door de prestige van het weekend, de masse publiek én pers die je serie dan ziet rijden. De abnormale timing en format van het weekend was maar een klein nadeel vergeleken met de positieve punten.

Tijdens de WSR-meetings komt er me dunkt toch meer volk kijken. Er waren ook vele journalisten aanwezig, maar hoevelen heb er daadwerkelijk iets over de 3.5 geschreven? Voor de rest vond ik de 3.5 tijdens het 24U-weekend ideaal.

JPMontoya 11-10-2006 09:21

Er waren er vele aanwezig maar zelfs al schrijf je er niet over.
Allicht zullen sommige journalisten voor het eerst die wedstrijden gezien hebben en er door geintresseerd geraakt zijn...Wat misschien ook al een belangrijk feit is.

Thomaske 11-10-2006 09:34

Is er al iets geweten ofdat er nieuwe teams opduiken in de WSR 3.5? Of teams die afvallen?

Mvg...

Mr.Dallara 30-10-2006 18:38

De kalender voor 2007:

15 april - Monza - Renault V6 3.5
22 april - Zolder - Eurocup en Megane
6 maart - Estoril - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
27 maart - Monte Carlo - Renault V6 3.5
3 juni - Nurburgring - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
24 juni - Istanbul - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
19 augustus - Spa - Renault V6 3.5
9 september - Donington - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
24 september - Le Mans of Magny Cours - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
28 oktober - Barcellona - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane


Er is dus weer een (small edition) van de WSbR in Zolder waar dus enkel de FR2000 en de Méganes gaan in rijden en dus niet de FR3.5, een zéér goede beslissing volgens mij... waar iedereen gelukkig mee is...
De 2 top weekends GP F1 Monaco en 24h Spa blijven dus op de kalender, verder veel zelfde circuits in de zelfde periode als dit jaar. Na een afwezigheid van één seizoen doen ze terug Monza en Estoril aan.

Mooie kalender! Good job Renault Sport!

Raceboy 30-10-2006 18:41

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 191530)
De kalender voor 2007:

15 april - Monza - Renault V6 3.5
22 april - Zolder - Eurocup en Megane
6 maart - Estoril - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
27 maart - Monte Carlo - Renault V6 3.5
3 juni - Nurburgring - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
24 juni - Istanbul - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
19 augustus - Spa - Renault V6 3.5
9 september - Donington - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
24 september - Le Mans of Magny Cours - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane
28 oktober - Barcellona - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane


Er is dus weer een (small edition) van de WSbR in Zolder waar dus enkel de FR2000 en de Méganes gaan in rijden en dus niet de FR3.5, een zéér goede beslissing volgens mij... waar iedereen gelukkig mee is...
De 2 top weekends GP F1 Monaco en 24h Spa blijven dus op de kalender, verder veel zelfde circuits in de zelfde periode als dit jaar. Na een afwezigheid van één seizoen doen ze terug Monza en Estoril aan.

Mooie kalender! Good job Renault Sport!

24 uren van spa is in juli

Mr.Dallara 30-10-2006 18:48

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 191531)
24 uren van spa is in juli

Zowel bij de FIA GT als bij de WS is er begin-midden augustus nog space in de kalender voor het 24uren weekend enkele weken te verplaatsen...
Wetende dat de werken maar krap zullen klaar zijn tegen de 24u volgens de plannig én we in België zitten en dus alles al eens durft uittelopen...
Lijkt het mij van zelfs sprekend dat we de eerste maanden nog niet exact de datum zullen kennen voor het 24uren van Spa weekend...

Mark 30-10-2006 21:06

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 191530)

Er is dus weer een (small edition) van de WSbR in Zolder waar dus enkel de FR2000 en de Méganes gaan in rijden en dus niet de FR3.5, een zéér goede beslissing volgens mij... waar iedereen gelukkig mee is...

Hebben we dan al eens een small edition gehad? Geen 3.5 op Zolder, dat noem ik een fikse tegenvaller waar ik zeer zeker niet gelukkig mee ben. Om welke reden zouden die 3.5 wagens niet meer op Zolder kunnen rijden?

Ja, ik kan me wel enkele onveilige situaties voor de geest halen maar die waren niet aan het circuit te wijten. Eerder coureurs die chronisch kleurenblind zijn of niet weten dat het circuit tussen de twee witte lijnen ligt. O ja, een Spaanse koersdirectie die de naam niet waardig mag je ook meetellen. Zit die Delettre nog steeds bij die Spanjaarden?

Stranger 31-10-2006 00:13

Hmm..15 april en 19 augustus de 3.5jes.

Zo te zien beide in combinatie met de Le Mans Series.

Stranger 31-10-2006 00:19

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 191551)
Om welke reden zouden die 3.5 wagens niet meer op Zolder kunnen rijden?

Ja, ik kan me wel enkele onveilige situaties voor de geest halen maar die waren niet aan het circuit te wijten. Eerder coureurs die chronisch kleurenblind zijn of niet weten dat het circuit tussen de twee witte lijnen ligt. O ja, een Spaanse koersdirectie die de naam niet waardig mag je ook meetellen. Zit die Delettre nog steeds bij die Spanjaarden?

Het ging op Zolder in 2005 en 2006 vaker fout dan op de andere circuits, de problemen met de RACB die wat met de uitslagen ging lopen rommelen en dat blijkbaar aan de betreffende WSbR 3.5 teams bekend maakte en daarna pas aan de organisatie.

Denk dat RPM het gewoon gehad heeft met Zolder.

Mark 31-10-2006 01:04

Quote:

Originally Posted by Stranger (Post 191582)
Het ging op Zolder in 2005 en 2006 vaker fout dan op de andere circuits, de problemen met de RACB die wat met de uitslagen ging lopen rommelen en dat blijkbaar aan de betreffende WSbR 3.5 teams bekend maakte en daarna pas aan de organisatie.

Denk dat RPM het gewoon gehad heeft met Zolder.

Ja, het ging wellicht vaker fout dan op andere circuits, maar de oorzaak? Was die aan het circuit gerelateerd? Bij de klappers en schuivers die ik voor de geest kan halen had was dit niet het geval.

In 2005 koos men (RPM dus) ervoor om de hele bups gezamelijk te laten kwalificeren. Na verhitte discussies, waarbij Kurt Mollekens een leidende rol speelde, ging men over tot 2 kwalificatiegroepen. Nadeel van Zolder was dat men als eerste op de kalender stond.

2006 viel qua klappers mee, alleen als die gasten consequent de Villeneuve afsnijden omdat die route sneller is in het nat dan de werkelijke piste........wie is dan de schuldige? De coureurs en RPM die haar coureurs niet onder controle heeft. Wederom was Zolder de eerste op de kalender.

Hoe de RACB e.e.a. heeft afgehandeld? Tot op dit moment te weinig informatie voorhanden op dat op de juiste waarde in te schatten. Zou me overigens niets verbazen als de RACB idd zwaar geblunderd heeft.

Alleen raar dat RPM dan wel weer in zee gaat met diezelfde RACB tijdens de 24 uur van Spa ;)

A.J. 31-10-2006 10:57

Ik heb die mensen van RPM vaak bij mij in de zaak gehad en die waren heel tevreden van Zolder. Ook toen ik hun verantwoordelijke zag in Francorchamps bij de 24 uren zei die mij "hope we come to Zolder next year". Nu kan dat laatste ook met onze "wheelsburger" te maken hebben :D

Veel ongevallen waren zeker te wijten dat de meeste rijders weinig ervaring hadden in dergelijke bolides omdat ze hun eerste raceweekend met zoveel PK reden. En ik denk dat de klappers in Francorchamps dit jaar ook niet mals waren.

Mark 01-11-2006 00:25

Quote:

Dat de 3,5L World Series niet bij de openingswedstrijd in België van de partij zijn wekt bevreemding. Wel zijn er diverse geruchten dat een andere spectaculaire raceklasse in de loop van 2007 naar Zolder komt.

http://www.autosport.nl/actueel/news...8&bericht=4318
Als er iets komt in de trant komt van Champcars of A1GP dan kan ik me voorstellen dat een van de betrokken partijen, of wellicht allebei, wil voorkomen dat er vergelijking gemaakt gaat worden tussen WSbR 3.5 en Champcar of A1GP.

bluelite 01-11-2006 18:04

Meer tijd voor de F1 Roadshow... Wat wil dat dan zeggen? Zonta en Piquet Jr die allebei een R26 ter beschikking krijgen en maar liefst 45 minuten over CZ mogen scheuren?

Mr.Dallara 03-11-2006 21:14

Quote:

Originally Posted by Stranger (Post 191581)
Hmm..15 april en 19 augustus de 3.5jes.

Zo te zien beide in combinatie met de Le Mans Series.

Jij had een goed voorgevoel, want bijden zijn dus idd in combi met de LMS. Dat worden dus zeer hoogstaande weekends...

Dat de Renault meeting op de Nurburgring op de oorspronkelijke kalender ging samenvallen met een DTM race op Hockenheim hebben ze bij Renault Sport ook blijkbaar telaat ontdekt... :rolleyes:
Vandaar na minder dan één week al versie 1.2 van de WS kalender voor 2007: :rolleyes: (Estoril en Nurburgring zijn gewisseld in de kalender...)


15 april - Monza - Renault V6 3.5 (samen met LMS)
22 april - Zolder - Eurocup en Megane
6 mei - Nurburgring - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
27 mei - Monte Carlo - Renault V6 3.5 (samen met GP2 en F1)
3 juni - Estoril - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
24 juni - Istanbul - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
19 august - Spa - Renault V6 3.5 (samen met LMS)
9 september - Donington - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
24 september - Le Mans o Magny Cours - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
28 oktober - Barcellona - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane

Stranger 04-11-2006 02:07

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 191989)
Dat de Renault meeting op de Nurburgring op de oorspronkelijke kalender ging samenvallen met een DTM race op Hockenheim hebben ze bij Renault Sport ook blijkbaar telaat ontdekt... :rolleyes:
Vandaar na minder dan één week al versie 1.2 van de WS kalender voor 2007: :rolleyes: (Estoril en Nurburgring zijn gewisseld in de kalender...)

6 mei - Nurburgring - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane

Volgens mij valt die race nu juist samen. Hockenheim is toch 6 mei?

bluelite 05-11-2006 23:35

Volgens mij is er helemaal niets verandert aan de kalender hoor. Toen op 30/31 oktober de voorlopige kalender werd voorgesteld had ik meteen alles opgeschreven in mijn agenda. Toen stond de Nürburgring al op 6 mei en Estoril op 3 juni...

Mr.Dallara 08-11-2006 01:22

Op 30-10 werd op de eerste versie gepubliceerd > http://italiaracing.net/news.asp?id=...world%20series
Op 3-11 werd Estoril en Nurburgring verwisseld in de kalender > http://italiaracing.net/news.asp?id=...world%20series

Dit is alvast wat ik heb gezien en dus hier had neergezet...

Mss had jij van in het begin een juiste kalender ergens gezien/gekregen?

bluelite 08-11-2006 01:48

Ik denk dat er bij Italiaracing.net een foutje moet zijn ingeslopen. Wij op Autosport.be hadden al vanaf den beginne Nürburgring vóór Estoril en dat stond zo ook in het communiqué van Renault.

JPMontoya 09-11-2006 22:30

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 191587)

Hoe de RACB e.e.a. heeft afgehandeld? Tot op dit moment te weinig informatie voorhanden op dat op de juiste waarde in te schatten. Zou me overigens niets verbazen als de RACB idd zwaar geblunderd heeft.

Van wat ik weet is dat men dit met lede ogen heeft moeten aanzien en dat men er bij Renault-Sport zeer ongelukkig over was (om het op z'n zachts uit te drukken)

Anderzijds zei Jean-Paul Mari op de remise des prix in Barcelona dat Zolder niet geschikt was om met 30 zo'n krachtige wagens over het circuit te gaan...

Fonne 09-11-2006 23:29

Ze rijden al jaren op Zolder en nu zou dat niet meer geschikt zijn.
Wat zal daar weer achter zitten ?!

Mark 09-11-2006 23:59

Quote:

Originally Posted by JPMontoya (Post 192536)

Anderzijds zei Jean-Paul Mari op de remise des prix in Barcelona dat Zolder niet geschikt was om met 30 zo'n krachtige wagens over het circuit te gaan...

Nee Bilbao 2005 en Monaco zijn veel geschikter :D De licentie van CZ laat zelfs GP2 wedstrijden toe...........en dan vinden die van Renault/RPM opeens e.e.a. niet geschikt? Ik geloof er geen bal van, zal wel een politieke, financiele, persoonlijke of marketing-reden hebben ;)

JPMontoya 10-11-2006 10:27

Quote:

on sait déjà que Filipe Albuquerque et Davide Valsecchi composeront l’effectif d’Epsilon Euskadi, qui affiche désormais les couleurs de Red Bull.
www.renault-sport.com

Baguette dan toch niet bij Epsilon in 2007.

Benny_B 10-11-2006 10:40

Quote:

Baguette dan toch niet bij Epsilon in 2007.
was al tijdje terug te lezen op turbo magazine, stond in dat er voor Baguette wss geen plaats zou zijn bij Epsilon, maar dat ze hem zouden helpen onderdak te vinden bij een ander team

JPMontoya 21-11-2006 18:06

Sebastian Vettel rijdt in 2007 voor Carlin. Dit zou dus betekenen dat er naast de 2 epsilons ook een 1 Carlin in de kleuren van RedBull rijdt.

Mr.Dallara 28-11-2006 13:28

D’Ambrosio zou heeeeeeel close staan bij een deal met het Engelse Comtec! :)

De nodige centen zouden aanwezig zijn, zelfs een contract met de status van 1e piloot zou in de maak zijn! :) :eek:

Bron: http://peterbaert.wordpress.com/2006...opteam-comtec/

Het vervolg ongetwijfeld nog deze week vanuit de paddock in Valencia!

Fingers crossed!!!

Mark 28-11-2006 21:14

Comtec is eigenlijk een beetje een Belgsich team ;)

Raceboy 19-12-2006 22:44

Van de garde bevestigd bij Victory

Quote:

Formula One's Super Aguri third driver Giedo van der Garde will race for Victory Engineering in World Series by Renault next year.

The Dutchman tested with the team last month, and the announcement comes less than a week after the team were confirmed on the 2007 entry list for the series.

autosport.com

Mr.Dallara 20-12-2006 02:15

De Franse rooky Julien Jousse is ook al zeker van een WS zitje in 2007, hij heeft getekend bij het Franse Tech 1.

Quote:

French Formula Renault race winner Julien Jousse (3rd in 2006 championship) secured a seat at Tech 1 Racing for 2007 and will take part in the WSR 3.5 championship with the Toulouse-based team.

Julien and team boss Simon Abadie were both satisfied with post season tests. At Paul Ricard/HTTT, Julien set 11th time overall, and confirmed at Vallelunga, where he was 7th fastest at the end of day 1.

italiaracing.net

Op het verhaal in La Dernière Heure van enkele weken terug dat D’Ambrosio zeer dicht bij een deal is met Comtec is nog steeds geen vervolg te vinden...

geen nieuws = goed nieuws ??? laat ons hopen...

Mr.Dallara 24-12-2006 17:07

Met nog enkele kleine verschuivingen is nu versie 1.3 al uit van de kalender voor 2007: (Estoril word vervangen door de Hungaroring en Magny-Cours krijgt terug de Franse WS round i.p.v. Le Mans)

15 april - Monza - Renault V6 3.5 (samen met LMS)
22 april - Zolder - Eurocup en Megane
6 mei - Nurburgring - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
27 mei - Monte Carlo - Renault V6 3.5 (samen met GP2 en F1)
24 juni - Istanbul - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
15 juli - Hungaroring - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
19 august - Spa - Renault V6 3.5 (samen met LMS)
9 september - Donington - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
24 september - Magny Cours - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane
28 oktober - Barcellona - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane


Er zijn al een aantal teams en piloten die een deal hebben voor 2007, een lijstje:

Carlin Motorsport - Sebastian Vettel (GER)
Carlin Motorsport - Mikhail Aleshin (RUS)

Victory Engineering - Giedo van der Garde (NED)
Victory Engineering - Charlie Kimball (USA)

Epsilon-Euskadi - Filipe Albuquerque (POR)
Epsilon-Euskadi - Davide Valsecchi (ITA)

Interwetten.com - Carlo Iaconelli (ITA)

Tech 1 Racing - Julien Jousse (FRA)

Mark 28-12-2006 23:42

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 194833)
Comtec is eigenlijk een beetje een Belgsich team ;)

En nu weer een vleugje oranje:
Quote:

New name for Comtec
Following the signature of a lead partnership agreement with a well-known Dutch energy drinks brand, the Comtec Racing team will be known as Red Devil Comtec in 2007.

http://www.racecar.co.uk/story.asp?NewsID=15753
Even de site gecheckt van Red Devil, laatste update is uit 2002 :confused: Zal toch niet een variant zijn op Kizz-me?

Benny_B 29-12-2006 16:06

De Teams voor 2007 :
• Carlin Motorsport
• Red Devil Comtec
• Draco Multiracing USA
• Epsilon-Euskadi
• Eurointernational
• Interwetten.com Racing
• KTR
• Prema Power Team
• RC Motorsport
• Tech 1 Racing
• Cram Competition
• Fortec Motorsport
• Great Dane Racing
• Pons Racing
• Victory Engineering

Wie of wat is Great Dane Racing??? (is dit vergelijkbaar met Kid Jensen Racing van de F3000 tijd???)

bluelite 29-12-2006 17:08

Great Dane Racing = GD Racing


All times are GMT +2. The time now is 11:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.