![]() |
World Series by Renault 2007
Renault Sport heeft naar aanleiding van zijn thuiswedstrijd in Le Mans de krijtlijnen voor de World Series by Renault 2007 uit de doeken gedaan.
De Megane Trophy De Megane Trophy zal meer naar iets langere wedstrijden gaan van 2x 40 minuten + 1 ronde met verplichte pitstop én tankbeurt. De mogelijkheid zal er ook in bestaan van 2 piloten in te zetten per wagen wat maakt dat er dan in die verplichte pitstop een piloot zal gewisseld moeten worden. Voor al deze wijzigingen zal de Mégane een 2007 kit krijgen. Formule Renault 2.0L De succeswagen bij uitstek van Renault krijgt in 2007 een nieuwe body. Aan het verloop van de wedstrijden wordt er niet veel veranderd. Wel nieuw is dat de winnaar van de Eurocup 2007 een beurs krijgt van 200.000€ om het jaar daarna in de World Series 3.5 aan de slag te gaan. Ook worden er striktere restricties opgelegd aan de piloten die nog in een ander FR 2.0 kampioenschap aan de start staan. World Series 3.5L Ook hier heel wat wijzigingen met name dan aan het bepalen van de startopstelling. Voor de grid van de 2de wedstrijd wordt de top 10 van de 1ste wedstrijd omgedraaid.. Ook zal de World Series 3.5 uitgerust worden met een soort van power-boost knop waarmee de piloot gedurende 60 seconde meer vermogen heeft... Groeten uit de Sarthe... |
Ziet er mooi uit. Vooral dat van die powerboost spreekt me wel aan.
Is hetzelfde als in de champcar. |
In het boekje van het Racing Festival het voorbije weekend in Spa, stond een "rendez vous" calender in voor 2007.
Met op 23-24 juni 2007 World Series by Renault (TBC!) Het duel is dus begonnen met waar de belgische WSbR meeting gaat plaatsvinden. :) Eén ding is zeker Renault Sport wil er nog maar één meeting doen per land(je). |
Renault-Sport heeft gezegd dat er voor de World Series 3.5 na Monaco nog een additionele wedstrijd zal zijn buiten de WSbR week-ends om...
Dus afwachten...Ik verwacht dat de kalender (of idee) uit de doeken zal gedaan worden in Barcelona. |
Quote:
Ik had ook vernomen dat ze van het weekend in Spa (waar enkel de FR3.5 reed in het voorprogramma van 24u FIA GT) meer dan tevreden waren. Uiteraard is het door de prestige van het weekend, de masse publiek én pers die je serie dan ziet rijden. De abnormale timing en format van het weekend was maar een klein nadeel vergeleken met de positieve punten. |
Daar gaanwe weer.
Dat zou dan de zoveelste wedstrijd zijn die oorspronkelijk door Circuit Zolder naar België gehaald werd om dan, eenmaal dat het concept succesvol blijkt, ingepikt te worden door Francorchamps. Zie ook: FIA GT, DTM,.... |
Ik dacht dat Zolder een driejarig contract had met RPM...
|
Quote:
DTM: Rogerke P. (collega-Limbo) die dacht de kip met de gouden eieren gevonden te hebben op Spa. Helaas, het koste hem weer een KvK-inschrijving :) Voor dergelijke mensen is dat de gepaste straf ;) |
Quote:
|
Er waren er vele aanwezig maar zelfs al schrijf je er niet over.
Allicht zullen sommige journalisten voor het eerst die wedstrijden gezien hebben en er door geintresseerd geraakt zijn...Wat misschien ook al een belangrijk feit is. |
Is er al iets geweten ofdat er nieuwe teams opduiken in de WSR 3.5? Of teams die afvallen?
Mvg... |
De kalender voor 2007:
15 april - Monza - Renault V6 3.5 22 april - Zolder - Eurocup en Megane 6 maart - Estoril - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane 27 maart - Monte Carlo - Renault V6 3.5 3 juni - Nurburgring - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane 24 juni - Istanbul - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane 19 augustus - Spa - Renault V6 3.5 9 september - Donington - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane 24 september - Le Mans of Magny Cours - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane 28 oktober - Barcellona - Renault V6 3.5, Eurocup, Megane Er is dus weer een (small edition) van de WSbR in Zolder waar dus enkel de FR2000 en de Méganes gaan in rijden en dus niet de FR3.5, een zéér goede beslissing volgens mij... waar iedereen gelukkig mee is... De 2 top weekends GP F1 Monaco en 24h Spa blijven dus op de kalender, verder veel zelfde circuits in de zelfde periode als dit jaar. Na een afwezigheid van één seizoen doen ze terug Monza en Estoril aan. Mooie kalender! Good job Renault Sport! |
Quote:
|
Quote:
Wetende dat de werken maar krap zullen klaar zijn tegen de 24u volgens de plannig én we in België zitten en dus alles al eens durft uittelopen... Lijkt het mij van zelfs sprekend dat we de eerste maanden nog niet exact de datum zullen kennen voor het 24uren van Spa weekend... |
Quote:
Ja, ik kan me wel enkele onveilige situaties voor de geest halen maar die waren niet aan het circuit te wijten. Eerder coureurs die chronisch kleurenblind zijn of niet weten dat het circuit tussen de twee witte lijnen ligt. O ja, een Spaanse koersdirectie die de naam niet waardig mag je ook meetellen. Zit die Delettre nog steeds bij die Spanjaarden? |
Hmm..15 april en 19 augustus de 3.5jes.
Zo te zien beide in combinatie met de Le Mans Series. |
Quote:
Denk dat RPM het gewoon gehad heeft met Zolder. |
Quote:
In 2005 koos men (RPM dus) ervoor om de hele bups gezamelijk te laten kwalificeren. Na verhitte discussies, waarbij Kurt Mollekens een leidende rol speelde, ging men over tot 2 kwalificatiegroepen. Nadeel van Zolder was dat men als eerste op de kalender stond. 2006 viel qua klappers mee, alleen als die gasten consequent de Villeneuve afsnijden omdat die route sneller is in het nat dan de werkelijke piste........wie is dan de schuldige? De coureurs en RPM die haar coureurs niet onder controle heeft. Wederom was Zolder de eerste op de kalender. Hoe de RACB e.e.a. heeft afgehandeld? Tot op dit moment te weinig informatie voorhanden op dat op de juiste waarde in te schatten. Zou me overigens niets verbazen als de RACB idd zwaar geblunderd heeft. Alleen raar dat RPM dan wel weer in zee gaat met diezelfde RACB tijdens de 24 uur van Spa ;) |
Ik heb die mensen van RPM vaak bij mij in de zaak gehad en die waren heel tevreden van Zolder. Ook toen ik hun verantwoordelijke zag in Francorchamps bij de 24 uren zei die mij "hope we come to Zolder next year". Nu kan dat laatste ook met onze "wheelsburger" te maken hebben :D
Veel ongevallen waren zeker te wijten dat de meeste rijders weinig ervaring hadden in dergelijke bolides omdat ze hun eerste raceweekend met zoveel PK reden. En ik denk dat de klappers in Francorchamps dit jaar ook niet mals waren. |
Quote:
|
Meer tijd voor de F1 Roadshow... Wat wil dat dan zeggen? Zonta en Piquet Jr die allebei een R26 ter beschikking krijgen en maar liefst 45 minuten over CZ mogen scheuren?
|
Quote:
Dat de Renault meeting op de Nurburgring op de oorspronkelijke kalender ging samenvallen met een DTM race op Hockenheim hebben ze bij Renault Sport ook blijkbaar telaat ontdekt... :rolleyes: Vandaar na minder dan één week al versie 1.2 van de WS kalender voor 2007: :rolleyes: (Estoril en Nurburgring zijn gewisseld in de kalender...) 15 april - Monza - Renault V6 3.5 (samen met LMS) 22 april - Zolder - Eurocup en Megane 6 mei - Nurburgring - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane 27 mei - Monte Carlo - Renault V6 3.5 (samen met GP2 en F1) 3 juni - Estoril - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane 24 juni - Istanbul - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane 19 august - Spa - Renault V6 3.5 (samen met LMS) 9 september - Donington - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane 24 september - Le Mans o Magny Cours - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane 28 oktober - Barcellona - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane |
Quote:
|
Volgens mij is er helemaal niets verandert aan de kalender hoor. Toen op 30/31 oktober de voorlopige kalender werd voorgesteld had ik meteen alles opgeschreven in mijn agenda. Toen stond de Nürburgring al op 6 mei en Estoril op 3 juni...
|
Op 30-10 werd op de eerste versie gepubliceerd > http://italiaracing.net/news.asp?id=...world%20series
Op 3-11 werd Estoril en Nurburgring verwisseld in de kalender > http://italiaracing.net/news.asp?id=...world%20series Dit is alvast wat ik heb gezien en dus hier had neergezet... Mss had jij van in het begin een juiste kalender ergens gezien/gekregen? |
Ik denk dat er bij Italiaracing.net een foutje moet zijn ingeslopen. Wij op Autosport.be hadden al vanaf den beginne Nürburgring vóór Estoril en dat stond zo ook in het communiqué van Renault.
|
Quote:
Anderzijds zei Jean-Paul Mari op de remise des prix in Barcelona dat Zolder niet geschikt was om met 30 zo'n krachtige wagens over het circuit te gaan... |
Ze rijden al jaren op Zolder en nu zou dat niet meer geschikt zijn.
Wat zal daar weer achter zitten ?! |
Quote:
|
Quote:
Baguette dan toch niet bij Epsilon in 2007. |
Quote:
|
Sebastian Vettel rijdt in 2007 voor Carlin. Dit zou dus betekenen dat er naast de 2 epsilons ook een 1 Carlin in de kleuren van RedBull rijdt.
|
D’Ambrosio zou heeeeeeel close staan bij een deal met het Engelse Comtec! :)
De nodige centen zouden aanwezig zijn, zelfs een contract met de status van 1e piloot zou in de maak zijn! :) :eek: Bron: http://peterbaert.wordpress.com/2006...opteam-comtec/ Het vervolg ongetwijfeld nog deze week vanuit de paddock in Valencia! Fingers crossed!!! |
Comtec is eigenlijk een beetje een Belgsich team ;)
|
Van de garde bevestigd bij Victory
Quote:
|
De Franse rooky Julien Jousse is ook al zeker van een WS zitje in 2007, hij heeft getekend bij het Franse Tech 1.
Quote:
Op het verhaal in La Dernière Heure van enkele weken terug dat D’Ambrosio zeer dicht bij een deal is met Comtec is nog steeds geen vervolg te vinden... geen nieuws = goed nieuws ??? laat ons hopen... |
Met nog enkele kleine verschuivingen is nu versie 1.3 al uit van de kalender voor 2007: (Estoril word vervangen door de Hungaroring en Magny-Cours krijgt terug de Franse WS round i.p.v. Le Mans)
15 april - Monza - Renault V6 3.5 (samen met LMS) 22 april - Zolder - Eurocup en Megane 6 mei - Nurburgring - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane 27 mei - Monte Carlo - Renault V6 3.5 (samen met GP2 en F1) 24 juni - Istanbul - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane 15 juli - Hungaroring - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane 19 august - Spa - Renault V6 3.5 (samen met LMS) 9 september - Donington - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane 24 september - Magny Cours - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane 28 oktober - Barcellona - Renault V6 3.5, Eurocup en Megane Er zijn al een aantal teams en piloten die een deal hebben voor 2007, een lijstje: Carlin Motorsport - Sebastian Vettel (GER) Carlin Motorsport - Mikhail Aleshin (RUS) Victory Engineering - Giedo van der Garde (NED) Victory Engineering - Charlie Kimball (USA) Epsilon-Euskadi - Filipe Albuquerque (POR) Epsilon-Euskadi - Davide Valsecchi (ITA) Interwetten.com - Carlo Iaconelli (ITA) Tech 1 Racing - Julien Jousse (FRA) |
Quote:
Quote:
|
De Teams voor 2007 :
• Carlin Motorsport • Red Devil Comtec • Draco Multiracing USA • Epsilon-Euskadi • Eurointernational • Interwetten.com Racing • KTR • Prema Power Team • RC Motorsport • Tech 1 Racing • Cram Competition • Fortec Motorsport • Great Dane Racing • Pons Racing • Victory Engineering Wie of wat is Great Dane Racing??? (is dit vergelijkbaar met Kid Jensen Racing van de F3000 tijd???) |
Great Dane Racing = GD Racing
|
All times are GMT +2. The time now is 11:20. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.