![]() |
Geen SRT Corvette op BELCAR MASTERS ?
http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.b...p?newsid=12831
Zoals te lezen op pitstop TV, misschien geen SRT Corvette aan de start van de BELCAR MASTERS. Zouden we met zijn allen eens niet positief reageren naar Mr. Selleslagh en hem AUB duidelijk maken dat een afwezigheid niet echt geappricieerd zal worden door autosport liefhebbers ????? :( |
Quote:
Patrick Selleslagh is een man van vele oorlogen. En vele overwinningen. Ik heb respect voor die kerel, die van 'kleine jongen' klom tot leider van een internationaal team. De inbreng van teamchef Jos en de andere medewerkers is hem zeker niet vreemd. Dat Patrick eieren voor zijn geld kiest, valt best te begrijpen. Wat ben je immers met een titel als deze je enkel geld kost? Op dat gebied krijgt Patrick van mij dus 200% gelijk. Sportief zou het een geschenk betekenen, een geschenk aan "de twee lieve jongens die hem met zoveel sympathieke woorden bestookten gedurende het afgelopen weekend, maar die op de baan fouten begingen en dus ondanks woorden als 'indien' en 'als' niet de aankomststreep haalden". Met woorden in de aard van 'als' en 'indien' kan je wel scoren in je (nog steeds afwezige GLPK-) persberichten, maar of deze woorden geloofwaardig overkomen... Dat is een andere vraag... Of het nu werkelijk oorlog is tussen SRT en GLPK? Ondanks de woorden van Anthony Kumpen in La Dernière Heure op zondagochtend blijft Patrick Selleslagh er rustig bij. Hij benadrukt zelfs het feit dat hij op het gebied van 'piloot' veel respect heeft voor zowel Kumpen als Longin. Op menselijk gebied echter... Begrijpelijk, na de gedane uitspraken... |
SRT zal moeten zien welke afspraken ze waar moeten nakomen.
En als bv Williams echt wil dat ze die Belcartitel proberen te pakken, zal men over de brug moeten komen of compromissen gaan uitwerken. 't Zou leuk zijn voor de sport, maar ik kan SRT ook begrijpen als ze gemaakte afspraken willen nakomen... Trouwens, als de rijders van GLPK hun hoofd koel hielden gisteren, dan was het allang beslist geweest... |
Quote:
|
Quote:
|
In naam van SRT zou ik willen vragen om alle gissingen omtrent de deelname van het Selleslagh Racing Team aan de Belcar Last Race even opzij te zetten. Het team zal zo snel als mogelijk uitsluitsel omtrent een eventuele deelname geven en deze beslissing via de pers bekend maken. Wat de beslissing ook moge zijn, het team rekent op de sportiviteit van alle fans om deze te respecteren.
Met veel dank Joost Custers, namens SRT PS. Sara Lee is id de holding die de merken Williams en Ambi Pur commercialiseert en SRT al jarenlang trouw steunt |
Hi
Ook ik had wat geruchten opgevangen. En vóóraf aan het Racing Festival vond ik de keuze van SRT niet meer dan logisch. Maar nu... Ik hoop dat SRT er nog eens over wil nadenken. Want het is nu echt weer spannend geworden in de Belcar, klasse 1. OK, nog steeds tussen de Corvettes...maar GLPK wordt nu niet meer op hun sloffen kampioen! Het zal jammer zijn als ze naar Frankrijk gaan, met 2 beiden wagens. Puur kijkend naar wat men nog kan winnen...is wegblijven uit de Belcar doodzonde! In de FFSA GT gaat de strijd nu eenmaal alleen nog tussen de C6 van PSI en de Saleen van Oreca...terwijl in de Belcar voor SRT nog vanalles mogelijk is. Ik hoop dat SRT er nog eens goed over nadenkt, en dat ze ook een positieve impuls aan het (wat mindere) Belcar 2006 seizoen willen geven. 2 Corvettes blijven mooier dan eentje... |
Beste autosportfans
op de website van SRT vinden jullie meer nieuws omtrent het programma van SRT voor de komende weken: persSluitingNL.html.http://www.selleslaghracing.com/persSluitingNL.html hopend op jullie begrip Joost Custers namens SRT |
Ik vind het jammer dat SRT niet meer aanwezig zal zijn tijdens de Belcar Originals maar anderzijds respecteer ik hun keuze. En ik zal ze blijven volgen in de FFSA en LMS...zoveel is zeker!
|
Dus de nieuwe Belcar-reglementering jaagt gewoonweg de mooiste wagens uit het kampioenschap weg? Goe bezig!
|
Lame, sponsors en fans in de steek laten voor de laatste race, terwijl je het kampioenschap voor het grijpen hebt... dit getuigd van weinig respect.
Blijf maar mooi in Frankrijk vanaf volgend jaar :frusty: |
Quote:
Patrick moest een moeilijke keuze maken. Dan beter voor iets kiezen waar toekomst in zit, hé? Ik voel me alleszins niet in de steek gelaten. :) |
Quote:
mvg J |
Quote:
Reageer dan niet, als het geen zin heeft. Maar bon, dan laat ik het woord Sponsors vallen. Dan blijven de belcar-fans over... geweldig, een race volgen die al beslist is. En een heel seizoen inkom betalen voor een kampioenschap dat er uiteindelijk geen is... En ja, Belle, fans in Frankrijk zullen ze ongetwijfeld hebben. Maar als je 2 competities in 1 seizoen niet aankunt, engageer je dan niet. |
Quote:
|
En waarom niet gewoon 1 wagen in Frankrijk en 1 wagen in België inzetten? Iets wat al meerdere keren het afgelopen jaar is gebeurd. Ondanks een magere bezetting in klasse 1, is de strijd toch nog spannend geworden, waarom zonder slag of stoot de overwinning aan je rivaal schenken? Knok er dan tenminste om! Op die manier laat je je fans zeker niet in de steek (er begint zich een aardige parallel met ene hollandse A1 GP coureur af te tekenen...) en je behaalt een hoop goodwil - ook bij de (potentiële) sponsors. En zeg nu zelf: zo'n succes is SRT's franse campagne dit jaar ook weer niet geweest!
|
Oké geen SRT C5-R, maar gaan we die van GLPK ook niet moeten missen?
Krijgen ze hem wel op tijd klaar? Ze hebben momenteel geen tijd om hem te repareren aangezien ze nu in Adria zitten... |
Ik betreur het vertrek van SRT uit de Belgische autosport, maar begrijp de keuze volledig. Als GT1 geen toekomst heeft in Belcar, dan zitten ze daar mooi met twee peperdure GT1's. Franse GT of LMES is dan een logische keuze tot de C5R's niet meer meekunnen. Jammer maar helaas. SRT heeft ons wel een keineig racing festival op spa bezorgd en daar ben ik hen dankbaar voor...
Ze hebben een geslaagde Belcar campagne gehad, twee keer gewonnen tegen de voor het seizoen onoverwinnelijk geachte GLPK C5R ;) Dat de RACB er op een jaar tijd in slaagt een topper van formaat te doen vertrekken, is knap gedaan, stelletje oelewappers:frusty: Ik zal SRT op de baan niet meer kunnen volgen, mits ik niet de intentie heb live naar de Franse GT races te gaan kijken... en dat is zekers jammer. Er is 1 ding dat ik aan het RACB/FIA homologatie/GT1 verhaal niet kan vatten. Er wordt constant melding gemaakt van de gigantische kosten voor het inzetten van een GT1, maar was het dan zoveel goedkoper om de voorbije jaren die Corvette in te zetten? (Of de Vipers, biturbo's, etc...). |
SRT heeft bewezen één van de beste teams te zijn in de GT-racerij. Dat mag duidelijk zijn en daar mogen wij, in ons klein Belgenlandje, terecht trots op zijn.:applaus:
De beslissing van het team (voor 2007) is begrijpelijk. Het nieuwe reglement is nou niet echt op het lijf geschreven voor een topteam in volle ontplooiing... We kunnen alleen maar hopen dat andere 'groten der GT's' hun voorbeeld niet volgen. Persoonlijk? De Belcar Last Race uit hun programma schrappen vind ik een rare beslissing en kan bij mij op weinig sympathie rekenen...Maar dat is mijn mening. |
Wij Belgische autosportliefhebbers moeten zeker ons petje afdoen voor SRT. Wat Patrick van een klein team op nationaal gebied heeft gemaakt, dat doen er niet veel. SRT Racing is bekend in veel Europese landen.
Van Ford Mondeo naar 2x Corvette C5-R en dan nog prachtige resultaten neerzetten. Eerst werd gedacht van SRT dat ze niets konden met de Corvette C5-R => eerste jaar / jaren waren niet om echt naar huis te schrijven hé. Eerste jaar Vannerum - Selleslagh => niet de allersnelste Daarna Goossens - Lamot => Goossens supersnel (prachtige pole positions) maar Lamot was iets minder op de wagen (het is voor mij een echte Porsche piloot want kijk wat hij nu doet met Prospeed) Daarna => Goossens - Hart => Goossens weeral supersnel maar Hart iets minder. Laatst genoemde zorgde wel voor een grote financiële inbreng. Dit jaar => Hart - Bleekemolen J. / Bleekemolen M. / ... => Knappe prestaties van Hart die steeds langst een snellere rijder zat. SRT we will miss you! Groetjes aan heel de crew van Thomas :D you know me :D Mvg... |
Voor de beslissing van SRT kan ik helemaal geen begrip opbrengen. Hoe kan je nu met nog één race te gaan, en terwijl je de beste kansen op het kampioenschap hebt, zomaar forfait geven? Door het wegblijven van SRT krijgen de overwinning in de 24 Uren en de dubbelslag in Francorchamps wel een heel wrange nasmaak. Net nu de Belcar door het duel tussen GLPK en SRT opnieuw spankracht kreeg, wordt de Belcar 2006 door deze beslissing weer herleid tot een schertsvertoning. Had SRT voor de laatste race, zoals men dit seizoen al gedaan heeft, niet één wagen in België en één in Frankrijk kunnen inzetten? Het kampioenschap 2006 is er dus in feite nooit één geweest. GLPK krijgt de titel op een presenteerblaadje aangeboden.
Maar er is meer. De beslissing van SRT bewijst nog maar eens dat er voor sentiment in de huidige autosport geen plaats meer is. Ik volg Patrick Selleslagh al van begin jaren '80, van in de periode dat hij nog met een Fiat 131 reed en toen al één van de smaakmakers was in de VAS Endurance races. Patrick Selleslagh is één van de weinigen, samen met Patrick Beliën en Patrick Schreurs (tiens, 3 Patricken) die zowat de volledige geschiedenis van het endurance-racen in Vlaanderen en België hebben meegemaakt en meebepaald, van de vrij amateuristische NOTAP-races, over VAS Endurance, BBL Cup, Carglass Cup tot uiteindelijk de tamelijk professionele Belcar. Dat de huidige Belcar in een periode van laagconjunctuur zit en dat je als eigenaar van een team als SRT voortdurend aan je toekomst moet werken, begrijp ik best. En dat er in de FFSA GT 2006 meer te rapen valt dan in de halfbakken Belcar 2006, weet ik ook wel. Maar ik had van de kant van Patrick Selleslagh toch ook op een zekere loyauteit gerekend tegenover de organisatoren en het kampioenschap die hem mee groot gemaakt hebben. Betekenen bijna 30 jaar autosportgeschiedenis en -carrière dan helemaal niets voor Patrick Selleslagh? Dat de nabije toekomst van SRT in Frankrijk ligt, beseft wel iedereen. Maar dat Patrick Selleslagh daarom de Belcar op een zodanige manier de rug toedraait als hij nu doet, is wel kleintjes, heel erg kleintjes. SRT, de Belcar, de organisatoren, de toeschouwers en de jarenlange trouwe fans hebben beter verdiend. |
Hier stond iets anders...
Mvg... |
Hi,
Ik volg SRT sinds ik in 2004 weer met de autosport in aanraking kwam. ik ben het met Baron eens. Tuurlijk weet iedereen dat SRT volgend jaar waarschijnlijk niet meer actief is in de Belcar. Maar juist op dit moment, had ik (denk ik) ook een beetje naar de rest gekeken. Het FFSA GT kampioenschap gaat alleen nog tussen een C6.R en een Saleen. Het Belcar kampioenschap is wéér spannend geworden in klasse 1, want dat was totaal niet boeiend. Als ik de topics lees over de race evenementen mét een Belcar, was er eigenlijk redelijk wat volk tijdens de 24 uur van Zolder. Op Spa was er bijna niemand, ondanks de gratis kaarten...op Zolder was het iets beter...maar ook niet werelds...leek het... Nu de SRT Corvette niet komt, de GLPK Corvette zich niet meer druk hoeft te maken..dus misschien ook niet start, blijft er wel heel weinig over om naar Zolder te komen. Jammer dat SRT deze keus heeft gemaakt. Ik respecteer de keuze, maar ik vind het echt ontzettend jammer! |
@ Baron : Tiens, ik dacht hier de enige oude te zijn met herinneringen aan die goede, oude tijd;)
Verder heb ik het al aangehaald, als de GLPK piloten niet geblunderd hadden vorige zondag, dan was er nu van spanning geen sprake en hadden we minder hard geroepen. Anderzijds moet ik je bijtreden voor wat betreft de bittere nasmaak. Tijdens de Mondeo-periode hebben velen meermaals het hoofd geschud, wegens talloze problemen, ed. Het was vaak van "net niet"... En SRT heeft zijn reputatie zeker te danken aan de Belcar en zijn sponsors. Nu men dus de nodige boost kan geven aan de wedstrijd, haakt men af. Dat is dus niet "in schoonheid" eindigen, zoals in hun persbericht staat. En zoals je zelf reeds aanhaalt, Baron, er bestaat geen sentiment meer in de autosport. Dromen van vroeger is voor ouderen zoals wij;) |
Quote:
|
Quote:
Een typisch Belgische compromisoplossing met één wagen in de Belcar en één in het FFSA GT zou dan ook op veel meer begrip kunnen rekenen. De geloofwaardigheid van de Belcar (voor zover daar nog iets van overblijft) zou er wel bij varen. |
Quote:
|
Quote:
|
Het zou mooi zijn SRT toch nog terug te zien in de Belcar met een GT2 of GT3volgend jaar, maar als de link met de sponsor er ook niet meer is, behoort dat niet tot de mogelijkheden vrees ik:o
|
Quote:
|
Quote:
Ja kan het ook zo zien, circuit Zolder -RACB hebben al zo goed hun best gedaan om de Belcar naar de Kl te krijgen. Waarom mogen zij dan deze titel 2006 geen waarde geven door weg te blijven. DIT IS MIJN PERSOONLIJKE MENING; (heb totaal niets met het team SRT te maken). |
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 09:59. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.