De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar Last Race Zolder, de aanloop (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14178)

Raceboy 30-09-2006 13:39

Belcar Last Race 21/22 oktober: de aanloop

We gaan niet alleen circuitrijden dat weekend, er wordt ook gerallyd. De legends masters bestaan dit jaar uit een wedstrijd op het circuit met de legends cars en een rallyproef met world rally karts.

ICEMAN 30-09-2006 15:50

We gaan ons Vanina trug zien! :D

Belle 30-09-2006 16:06

Inderdaad, daar staat een artikel over in Turbo Magazine, dat de Legend Master Piloten ook in World Rally Karts moeten plaatsnemen.

Naast de namen van vorig jaar, zullen zoals bovenvermeld niet alleen Vanina Ickx meedoen, maar ook Duval, Everts, Leinders, De Mevius, Corthals, Kumpen en De Radiguès.

Het zal weer een spektakel van jewelste opleveren! :gas:

Mark 30-09-2006 16:30

http://www.hotbuggy.com/duval.html

:eek: Defourny ............durft die weer op een circuit te komen?

Belle 30-09-2006 16:40

Ik zie ook dat Mollekens in het lijstje staat. Wel jammer dat Loix dit jaar niet meedoet...

Fonne 30-09-2006 16:47

Quote:

Originally Posted by Belle
Ik zie ook dat Mollekens in het lijstje staat. Wel jammer dat Loix dit jaar niet meedoet...

Idd ik vindt toch dat die daar bij mocht (moet) staan. Dat is toch een van de grooste piloten van Belgie. Ik vindt hem persoonlijk beter dan een Duval.

ICEMAN 30-09-2006 21:44

Over welke Loix gaat het? David of Freddy?

Belle 30-09-2006 21:48

Quote:

Originally Posted by ICEMAN
Over welke Loix gaat het? David of Freddy?

Freddy

gti-r 30-09-2006 23:40

waarom was fast Freddy in zolder nu donderdag?

ICEMAN 01-10-2006 12:15

Omdat Freddy er met een Fun Cup heeft gereden. Met het oog op de wedstrijd volgend weekend? :confused:

Trouwens, Loix rijd wel mee met de Legend Cars. ;)

Zie hier een lijstje met de bekende namen:

- Fred Bouvy
- Pierre-Yves Corthals
- Grégoire de Mevius
- Didier de Ragiguès
- Marc Duez
- François Duval
- Stefan Everts
- Marc Goossens
- Stéphane Henrard
- Vanina Ickx
- Anthony Kumpen
- Bas Leinders
- Stéphane Lémeret
- Freddy Loix
- Jean-Michel Martin (winnaar 2005)
- David Saelens
- Patrick Snijers
- Bruno Thiry
- "Vande"
- Vincent Vosse

Bron: Turbomagazine (21-09-2006)

Viper GTS-R*** 12-10-2006 19:00

Belcar Last Race Zolder, de aanloop

Quote:

Originally Posted by Baron, gequote uit thread: welke paddocker zal er zijn
Ik ga er zeker zijn, maar gezien de recente ontwikkelingen zou de Belcar Last Race weleens een heel mager beestje kunnen worden. SRT stuurt immers zijn kat en er is, gezien de Francorchamps-schade, nog onzekerheid omtrent een aantal smaakmakers : de GLPK-Corvette, de Penders en CEO-Porsches en de GS-BMW. En hoe zit het met Eurotech?
Die Aston Martin guest zou wel heel welkom zijn.

Quote:

Originally Posted by Georg Severich
De schade aan onze BMW zullen we wel weer voor de laatste race kunnen herstellen, belangrijker voor mij is dat Mario weer ok is.

GS BMW zullen we hoogstwaarschijnlijk wel aan de start komen.

staat nog niet vast maar er is kans dat we de Viper van AD voor 2de en meteen ook laatste keer zullen zien aantreden.
Moest de Viper niet aantreden en kiest AD toch voor hun Bi-turbo dan blijven ze toch wel een potentiele podium kandidaat, zeker na hun mooie race op Spa!

GT2-R 12-10-2006 20:12

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 189758)
.Moest de Viper niet aantreden en kiest AD toch voor hun Bi-turbo dan blijven ze toch wel een potentiele podium kandidaat, zeker na hun mooie race op Spa!

Zeker nu SRT afhaakt :( ...

Belle 12-10-2006 20:36

Viper, Raceboy had hier al een thread voor opgestart. :)

http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=14064

Viper GTS-R*** 12-10-2006 21:03

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 189789)
Viper, Raceboy had hier al een thread voor opgestart. :)

http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=14064

Men excuses had zo te zien niet ver genoeg gekeken dat mijn .............:o
Bedankt voor Admindie samenvoegde;)

Neo-242 13-10-2006 12:12

Gistermiddag is er alweer een Prospeed Porsche zwaar gecrasht tijdens de trainingsdag op Zolder, zo staat te lezen op Racingworld.be.
Dure tijden voor Prospeed, amai! Crashes in de 24u van Zolder, New Race Festival en nu ook nog tijdens een training...:o
Gaan ze dat allemaal nog oplappen voor de laatste race, lijkt me niet?

marcel 13-10-2006 15:10

waarom niet? als dat te doen is, zullen ze wel moeten van hun sponsors

ICEMAN 13-10-2006 21:07

New Race Festival? :confused:

Daikin Racing zal terug aan de start verschynen van de Belcar Original. De uitstap naar de DSC was maar 1malig & daar zal het ook zo by blyven. Nu snap ik waarom er zo weinig buitenlanders in mee ryden. :rolleyes:

Neo-242 13-10-2006 21:23

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 189892)

fout van me, bedoelde Spa racing festival:frusty:

Quote:

Daikin Racing zal terug aan de start verschynen van de Belcar Original. De uitstap naar de DSC was maar 1malig & daar zal het ook zo by blyven. Nu snap ik waarom er zo weinig buitenlanders in mee ryden. :rolleyes:
Verklaar je nader;)

FIRE 13-10-2006 22:28

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 189892)

Sorry hoor, maar dit vind ik onzin. Een dozijn buitenlanders in een nationaal gentlemens kampioenschap is naar mijn mening niet verkeerd.

Baron 13-10-2006 22:46

We gaan off-topic, maar Iceman zinspeelt waarschijnlijk op de uitsluiting van de Daikin-meisjes na de eerste DSC-race tijdens het Racing Festival.
De technische reglementen van de DSC zijn voor buitenstaanders niet altijd logisch en gemakkelijk te begrijpen. Het heeft het Daikin-team in Francorchamps in ieder geval parten gespeeld.

In het DSC rijden overigens wel een behoorlijk aantal buitenlanders mee.
Ik vind het een leuk kampioenschap met een grote verscheidenheid aan wagens en een prachtige mix van toerwagens en GT's. Het doet me een beetje denken aan de gouden jaren van Carglass Cup en Belcar.

ICEMAN 13-10-2006 22:51

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 189893)
fout van me, bedoelde Spa racing festival:frusty:

Verklaar je nader;)

Njah, hoedat ze de "Belgen" behandelen. Om nog maar te zwygen over "Belgische" dames in de DSC. :rolleyes: Ma deze uitspraak komt van my & niet van het team. Laat dit ff duidelyk zyn.

ICEMAN 13-10-2006 23:11

Quote:

Originally Posted by Baron (Post 189898)
We gaan off-topic, maar Iceman zinspeelt waarschijnlijk op de uitsluiting van de Daikin-meisjes na de eerste DSC-race tijdens het Racing Festival.
De technische reglementen van de DSC zijn voor buitenstaanders niet altijd logisch en gemakkelijk te begrijpen. Het heeft het Daikin-team in Francorchamps in ieder geval parten gespeeld.

Idd, 's vrydags was er geen vuiltje aan de lucht omdat we maar de 6de tyd hadden in de Sportklasse. men vond ons toen wat "traagjes". 's zaterdags lag het echter allemaal anders. Na de "Final" uitslag moesten we op de vermogenbank & daar zoude we volgens de DSC 290 pk hebbe terwyl we er maar 245 pk hebbe. Begrype wie begrype kan. Ze zeiden ons dat ze alleen onze punten gingen afnemen & dat we de beker mochten houden. Een uur voor de 2de race kwame ze hem vriendelyk trug vrage. :frusty:

Quote:

Originally Posted by Baron (Post 189898)
In het DSC rijden overigens wel een behoorlijk aantal buitenlanders mee.
Ik vind het een leuk kampioenschap met een grote verscheidenheid aan wagens en een prachtige mix van toerwagens en GT's. Het doet me een beetje denken aan de gouden jaren van Carglass Cup en Belcar.

Zoveel zyn er dat nu ook weer niet. 2 Duitsers, 1 Belg, 1 Canadees, 2 (of meer?) Engelsen, ...

FIRE 14-10-2006 14:08

Quote:

Originally Posted by ICEMAN (Post 189903)
Zoveel zyn er dat nu ook weer niet. 2 Duitsers, 1 Belg, 1 Canadees, 2 (of meer?) Engelsen, ...

Om de laatste race even als voorbeeld te nemen: 14 buitenlanders op een totale grid van 49 wagens. Als je dat weinig vind. :rolleyes:

ICEMAN 14-10-2006 20:01

Allez, kwist echt niet dat er zoveel meededen. :o Had alleen aan de "bekenste" gedacht. :frusty: Sry. :o

Viper GTS-R*** 17-10-2006 00:35

Maes-Van Rossem met Porsche biturbo van RS Racing in Belcar Last Race

http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=14202

Slim gezien, zonder de SRT C5-R kunnen zijn voor de 3de plaats algemeen gaan.
Benieuwd of het hen gaat lukken.

B.V.S. 17-10-2006 17:35

MSE zal de M3 Coupé dit weekend inzetten met als piloten Peter Beckers en myself :gas:

ICEMAN 17-10-2006 21:11

ai ai, den Bart weer opt circuit. :p Grapke e. :D

Z3Cp 18-10-2006 14:01

Quote:

Originally Posted by B.V.S. (Post 190185)
MSE zal de M3 Coupé dit weekend inzetten met als piloten Peter Beckers en myself :gas:

Succes hé Bart.
Kan niet komen kijken, maar hoop dat je het seizoen met een mooi resultaat kan afsluiten. Allez, er zijn toch al een paar Corvette's minder, dat scheelt weer wa plaatsen...;)

karld 18-10-2006 21:03

Indien er een team foto's wenst van de laatste belcarrace ...

Stuur gewoon een mailtje naar karl@dorme.be met vermelding van team, wagennummer, etc ... en dan bezorg ik jullie deze (ook hoge resolutiefoto's voor eventueel drukwerk !).

lots of pictures @ www.dorme.be

Thomaske 18-10-2006 21:46

Quote:

Originally Posted by karld (Post 190314)
Indien er een team gratis foto's wenst van de laatste belcarrace ...

Stuur gewoon een mailtje naar karl@dorme.be met vermelding van team, wagennummer, etc ... en dan bezorg ik jullie deze (ook hoge resolutiefoto's voor eventueel drukwerk !).

lots of pictures @ www.dorme.be

Een vraagje. Mag dit eigenlijk wel wat je nu doet? Je foto's zomaar aanbieden.

Zo neem je het werk af van de persfotografen rond 't Circuit die ook voor enkele teams werken. Niet mooi van je!

Mijn mening.

Mvg...

Viper GTS-R*** 18-10-2006 21:55

Line up van AD Sport:

nr 8 - Koen Wauters / Kris Wauters - Viper GTS-R
nr 9 - Harry Steegmans / Philip Daniels / Albert Vanierschot - Porsche 996 Biturbo
nr 34 - Kevin Leest / Patrick Schreurs - Porsche 993

Das mooi de Viper terug te zien;)

http://www.ad-sport.be/belcar2005/

Belle 18-10-2006 22:00

Ik had ergens gehoopt om Kris en Menten op de Viper te zien rijden. (Wishful thinking I guess :p) Maar blijkbaar kan Koen nu wel om z'n drukke agenda heen. Hopelijk kunnen ze iets betekenen in de laatste manche. Volgens mij zal er tussen Eurotech, AD, G&A en Laudi Racing zwaar om die P2 en P3 gestreden worden. En ook niet de Biturbo van RS Racing vergeten want die zal ook wel zwaar komen aanzetten. P1 ligt misschien zo goed als vast, maar de overige plaatsen kunnen toch nog wat spanning opleveren. :)

Brecht 18-10-2006 22:09

Mooi de Viper terug te zien.

Afscheid van de Chysler Viper GTS-R en de Chevrolet Corvette C5-R.
De 2 monumenten van de Belcar.

Ik zal zeker een traantje laten, ik had het in Spa al moeilijk gewoon nog maar te kijken naar de vette's toen ik aan de SRT box stond :(

Neo-242 18-10-2006 22:43

Ik kom zeker kijken... laatste keer GT1 Vette & Viper in Belcar:worship:

MichelRacing 18-10-2006 23:24

Idd, daar gaat de Belcar:bye: :(
Mag de LM600 wel terugkomen volgend seizoen?

Belle 18-10-2006 23:49

Quote:

Originally Posted by MichelRacing (Post 190351)
Mag de LM600 wel terugkomen volgend seizoen?

Nope, maar wel de Marcos Mantis.

Brecht 19-10-2006 20:52

Mooie affiche :)

http://img109.imageshack.us/img109/2605/de3gtsbt0.jpg

Neo-242 19-10-2006 21:21

Vooral als de SRT Vette er niet is:rolleyes:
Daarbuiten is het wel een hele mooie affiche. Zou hem graag full-size hebben:)

German-Power 19-10-2006 23:13

Ik ga dit weekend ook kijken . Spijtig dat we volgend jaar zoveel mooie wagens niet meer gaan zien . :mad:

JorritVD 19-10-2006 23:39

Letterlijk de "Last Race" van de GT1 auto's. Zou me niks verbazen dat ze daarom de Corvettes en de Marcos er hebben opgezet.

All times are GMT +2. The time now is 23:33.