![]() |
Quote:
Kun je eeuwig over discussieren, de ene zegt Touring de andere GT. Ik zeg GT u zegt Touring, benieuwd wat dat zou geven in een Poll... |
Quote:
|
Quote:
|
Voor mij is het heel simpel.
De ex GS BMW is welkom in de Belcar Original! Enkel tijdens de 24UREN van ZOLDER. Mvg... |
Quote:
|
Ik vind de KS Motorsport BMW's wel een touring, vanwege omdat ze naar de Silhouette regels zijn gemaakt. Betreft de GS BMW: zelf vind ik het ook een GT net zoals de M3 GTR van BMW Motorsport zelf. De auto is gehomologeerd als GT en daarom mag hij meedoen.
|
Quote:
Met alle respect voor je antwoord maar als je de M3 GTR van BMW Motorsport en de M3 GTR van GS als twee gelijke ziet dan heb je geen inzicht in de ontwikkeling/opbouw/doelstelling van beide wagens. Het enige wat gelijk is de naam. |
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
En jongens, die discussie of de M3 GTR een GT of een Touring is, hebben we nu al zo dikwijls gehad; daar zullen we het wel nooit over eens worden. Voor mij persoonlijk blijft het een touring (alleen al omwille van het basis berline-model); een GT is voor mij per definitie een tweezitter. |
Ik zeg ook niet dat ze iets met elkaar te maken hebben, ik heb gewoon in een persbericht of iet sdergelijks gelezen dat de GS BMW ook gehomologeerd was als een GT. Verder bedoel ik er gewoon niks mee.
|
Quote:
|
Quote:
Ook AM, Maserati Gransport, McLaren F1,....:) ??? Ik denk dat een GT bij definitie dus niet echt een tweezitter moet zijn. |
Quote:
|
[off-topic]
Naar mijn mening: GT = 2-deurs coupe [/off-topic] |
Misschien een idee om de discussie over wat een GT is of niet even splitsen? Ook al is hij zovaak gevoerd, het blijft altijd een actuele en interessante discussie.
|
Thanks Moderators ;)
Ik vind de M3 straatversie op zich al een GT, met name als het bijvoorbeeld om de CSL gaat. Die is gebouwd volgens hetzelfde principe als een 911 GT3-RS (Straatversie). Ik vind de M3 ook absoluut geen touringcar meer, daarvoor is hij veel te verschillend van de straatversies, ondanks dat ze dezelfde basis delen. Ik zou zelfs durven zeggen dat ik de M3 een betere GT acht dan bijvoorbeeld de straatversie van de Panoz Esperante. Bij toerismewagens denk ik aan de lichtere wagens met 2-liter motoren, de ultieme toerwagens waren de Supertouring wagens wat mij betreft. Wagens met 2-deuren en een V8 beschouw ik niet echt als toerwagens, daarom het ik ook moeite om kampioenschappen als het DTM en het Aussie V8 als pure toerwagenkampioenschappen te beschouwen. |
Ik sluit mij 100% aan bij Bramzel's visie over de BMW M3.
In mijn ogen is een BMW M3 evenwaardag als een Porsche 996 Cup. En betreft de GTR versie van BMW Motorsport, ik betreur het dat de ACO hun homologatie heeft ingetrokken nadat ze in ca. 2001 de overmaat van de Porsche 996 RS namen in het ALMS. Ze eerst een 2tal jaren laten meerijden en daarna ondervinden dat ze wel degelijk snel zijn, even een uitvlucht zoeken (geloof dat het ging over de V8 ipv de standaart V6 die men gebruikte om zo aan hun 450pk te komen, wat nu nog niet zo bijzonder veel was tegenover die RS'n die ook om en bij de 450a460 zaten.) en ze dan even buitensmijten... Beeld je maar eens in wat de GTR had kunnen verichten moest men deze hebben blijven homoligeren... wat had dat in die komende jaren na 2001 kunnen opleveren? Nu ff terug over de kwestie ivm Touring - GT... Ik blijf het echt wel raar vinden dat sommigen deze wagen niet als GT kunnen beschouwen. Wat heeft nu een 996 Cup meer als een M3 om een GT te mogen genoemd worden? |
Ik sluit volledig bij Viper aan.
Quote:
Maar wat ik al zelf zei, ik vind het ook een GT. maar opzich heeft Mark hier dan weer wel gelijk in: Quote:
|
Quote:
Ik heb met betrekking tot de BMW V8, ex GS Motorsport, zeer moedwillig BMW Motorsport en hun ECHTE GTR's niet genoemd in mijn oorspronkelijke reactie, daar deze wagens WEL homologatie hebben/hadden als GT. En daar discussieer ik dan ook niet over. Mijn vraag had enkel betrekking tot de (overigens zeer knappe) bolide BMW V8, ex GS Motorsport! Daar gaat het mij om: sinds wanneer is net die wagen een GT? Volstaat het om op een BMW V8 een specifiek 'stickertje' te kleven om in de GT-klasse te kunnen rijden? Het verhaal van Schnitzer en BMW Motorsport is een compleet ander verhaal, maar dat snappen sommigen blijkbaar niet... Persoonlijk vind ik dus de ex GS Motorsport BMW V8 geen GT. Maar dat neemt niet weg dat ik het een zeer fraaie wagen blijf vinden. Een wagen waar Georg Severich en zijn équipe een pak tijd aan besteed hebben, zowel qua opbouw, qua evolutie als qua testwerk. Met goede resultaten tot gevolg. Chapeau voor Georg en de zijnen: ze hebben een zeer snelle Touring Car gebouwd :gas: Mvg, Dries DS |
Dries, ten eerste sorry dat ik de poll . . . of zeg maar de vraag niet zo duidelijk heb gesteld. Ik had iets duidelijker moeten zijn ivm. die BMW M3, BMW M3 GTR (schnitzer-motorsport) en BMW M3 V8 ex GS.
Ik geef je volkomen gelijk dat deze onder dezelfde naam te vermelden niet zo slim was van mij, omdat er per wagen voor iedereen een andere mening kan zijn omtrent GT/Touring. In mijn visie is het eendert, het blijft voor mij een GT over welke M3 je spreekt Straatversie's: BMW M3, BMW M3 CSL, BMW M3 GTR Raceversies: BMW M3 V6 (bv. BVS Racing), BMW M3 V8 (ex-GS), BMW M3 GTR (Schnitzer/BMW Motorsport/PTG). En ik herhaal mijn vraag, wat heeft een Porsche 996 Cup meer dan een BMW M3 om een GT te mogen genoemd worden een de BMW niet? Of het nu om een straatversie of raceversie gaat maakt mij niet uit... |
Quote:
Zie deze link, http://www.fia.com/resources/documen...on_Country.pdf |
Quote:
Ik vraag waarom de 996 Cup er wel 1 krijgt en de BMW M3 niet... Geef mij daar een verklaring voor... |
Quote:
De fabrikant bepaalt voor welke klasse een wagen gehomologeerd dient te worden, niet de FIA. Omdat BMW dergelijke wagens nooit heeft aangeboden voor een of andere GT homologatie zullen ze die homologatie ook niet krijgen. Soms is het antwoord simpel :) |
Quote:
Maar je 2de zin begrijp ik niet goed, wil je nu zeggen omdat ze nooit een wagen van hun hebben laten homologeren voor "GT" kunnen ze dat niet (meer) doen, of...? |
Quote:
Vaak komt zo'n twistpunt niet voor omdat een fabrikant en de FIA bij dergelijke projecten reeds in een vroeg stadium met elkaar contact hebben. Dat was destijds ook bij de M6 het geval. Althans, als ik de boekjes mag geloven ;) FIA zag geen kwaad in een GT-homologatie. BMW heeft naderhand zelf de handdoek in de ring geworpen omdat men de basis van de M6 ongeschikt vond om daar een racewagen van te maken. Correct me, if I'm wrong ;) |
Quote:
|
Mmm, zo te zien was ik dan toch niet de enigste met het gedacht omtrent M3/GT... als ik het resultaat van de poll tot nu toe bekijk, blijven voten zou ik zeggen :)
|
Heb ook gestemd dat de M3 voor mij een GT is, vind ik trouwens al jaren.
Een touringcar heeft voor mij meestal 4 deuren (zie huidige en vroegere Fia touringcars) Ook in het BK rally heeft men de M3 bij de GT's ingedeeld, samen met de momenteel reeds deelnemende Porsches en Nissan 350Z. Wacht trouwens vol spanning tot iemand ook effectief een M3 inzet, zou volgens mij heelwat brokken maken in die GT-klasse. |
een sedanmodel (wat een M3 toch nog altijd is) is voor mij altijd een Touring en geen GT. Een Mercedes CLK is toch ook geen GT...
|
Quote:
http://magicd.dk/images/mercedes%20clk%20gtr.jpg foto:http://magicd.dk/ |
Quote:
|
Ik vind het moeilijk te beoordelen wanneer een auto een GT is of niet. Voorop staat dat het een 2-deurs sportcoupe is voor 2 personen al dan niet aangevuld met 2 bij-zitjes (2+2 dus). Ik kan daarom de poll ook niet invullen omdat deze daar geen mogelijkheid toe geeft, deze is alleen met ja of nee te beantwoorden. Voor mij is de discussie niet het model maar het feit dat in een straatversie meer dan voldoende ruimte is voor vier personen, wat mij betreft een rasechte coupe maar of dit onder de definitie sportcoupe valt? qua prestatie zal niemand twijfelen, ik in ieder geval niet!
|
http://www.bbc.co.uk/essex/sport/fea...monaro_203.jpg
Foto:BBC In de UK, in het British GT championship rijd deze Vauxhall Monaro VXR mee. In de klasse GT2, tussen de Ferrari 430's. Ik denk dat die situatie vergelijkbaar is. Volgens het oude reglement zou die in de belcar waarschijnlijk in TA belanden hoewel het niet echt een touring car is. Zo vind ik dat ook bij de BMW V8 GTR. Een wagen met een 5 liter motor, een echte touring ? De enige wagens die je volgens mij echte tourings kunt noemen zijn de wagens uit het WTCC, STCC, BTCC en andere aanverwanten. De GTR reed vorig jaar toch al mee als enige "touring" in klasse twee. Dus ik zie het probleem hier niet echt. Ik zou zeggen meer GTR's hoe meer deelnemers hoe beter! |
In de Belcar zoud e Monaro ook een GT zijn hoor. (Kijk maar op de lijst bij Holden)
|
Quote:
http://www.belcar.com/mgvd/belcar200...egl%202005.pdf |
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Maar dat is ook weer geen sedan maar een coupe. En met alle crossovers van tegenwoordig is het soms uberhaupt moeilijk om te bepalen wat een auto nu precies is. De Mazda RX8 is bijvoorbeeld (naar mijn mening) onmiskenbaar een coupe, maar hij heeft wel 4 zitplaatsen en 4 deuren. Misschien moeten we gewoon accepteren dat de lijnen tussen de verschillende modellen vervagen?
|
All times are GMT +2. The time now is 14:37. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.